Takarékos electra netbank...

 ( csardij | 2018. július 7., szombat - 19:58 )

Amióta ez a fene nagy központosítás megvolt, érzésre minden második hétvégén nem megy a netbank (maga a felület megy, cska nem tud kapcsolódni a számlavezető rendszerhez, hát igy használhatatlan). Most is kb péntek éjjel óta nem jó.

Bank ugye hétvégén nincs, csak kártyás letiltós ügyelet, de ott ebben nem tudnak segíteni.

A felületen kint van a cardinal kft neve, felhívtam őket, normális volt az ember segített, de ők csak fejlesztik nem üzemeltetik, mondta, hogy a Takarékinfo üzemelteti. Nézem a weboldalukat, van egy madzagos szám, azon fax jön be. A domain whoisába volt még egy másik telefonszám, ahol a takarékcsoport központi valamije jön be, persze egy ember nincs mögötte, aki felvenné csak az automata mondja, hogy minden munkatárs foglalt.

A f*sz kivan az egésszel. Bár látom, hogy keresnek Monitoring rendszermérnök-öt, hát ja, nem ártana valami monitorozást rárakni erre a cuccra.

Ha meg karbantartás van, akkor azért törjön le a kezük, hogy nem küldtek róla üzenetet a belső üzenetküldő rendszerben (az előző tksz.hu-s netbankba ez flottul ment).

Az ész megáll, hogy senkit nem lehet elérni.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

És a fantasztikus mobilalkalmazásukat láttad már? :D

16 éve van náluk folyószámlám, családdal együtt négy is, de erősen gondolkodom, hogy megszüntetem őket, ha ilyen irányban "fejlődnek" tovább.

Nem láttam, de nem is igénylem ilyet. Ott a netbank, abba legyen minden de az menjen flottul.

Az előző netbank rendszer olyan volt mint ami itt ragadt a 2000-es évekből, de legalább flottul ment.

a kozpontositas elott eveken keresztul akadas nelkul ment. Egy kezemen meg tudom szamolni, hanyszor allt.

Ertesitot en kapok, most van kb. 30 ertesito, hogy karbantartjak. Hogy miert nem lehet ezt ejszaka, az mar nekem magas.
Szerintem ott izzadnak munkaidoben felette, es kezzel inditgatjak ujra.

> A felületen kint van a cardinal kft neve, felhívtam őket, normális volt az ember segített, de ők csak fejlesztik nem üzemeltetik,

A negativ reklam is reklam, vagy mi...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Defasza. Mettől meddig van karbantartás?

cardinal: ők a webes felületet fejlesztik, nincs közük a mögöttes dolgokhoz (számlavezető rendszer), se az üzemeltetéshez, az ennek a takarékinfo zrt-nek a bulija. És ez a cég volt az egyetlen amit el lehetett érni és érdemi infot tudott mondani az ember.

En ertem, de mekkora negativ reklam mar, hogy csinalnak valamit ami nem megy (es nem is az o hibajuk miatt).

En ezeket kaptam, de sose olvasom, mert kb. tobbszor all, mint megy.

2018.07.07 20:14
Tájékoztatjuk, hogy 2018. július 14-én 22:00 óra és július 15-én 02:00 óra között informatikai karbantartást miatt a NetBróker szolgáltatás nem lesz elérhető!
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

2018.07.07 20:14
Lekötött betét netbankon történő megszüntetése jelenleg nem működik egy sajnálatos programhiba miatt.
A hiba kijavításáig amennyiben lekötött betétet kíván felbontani betétfeltörési igényét kérjük szíveskedjen Szabad formátumú levélben megküldeni.

2018.06.18
Tájékoztatjuk, hogy 2018. június 12-én karbantartási munkák miatt a Netbank szolgáltatás előreláthatólag 20:00 és 22:00 között csak korlátozott funkcionalitással lesz elérhető.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

beerkezes: 2018.06.18, elkuldes idopontja: 2018.06.14
Tájékoztatjuk, hogy 2018. június 15-én karbantartási munkák miatt a Netbank szolgáltatás előreláthatólag 20:00 és 22:00 között csak korlátozott funkcionalitással lesz elérhető.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

A tobbiek meg regebbiek, meg altalaban az *esemeny utan* jon az ertesites. De van vagy 30, es tok idegesito, mert egyesevel kell torolgetni.

Ha kethavonta lenne egy karbantartas, amirol egy hettel elore kuldenek ertesitest meg el is fogadnam. De hogy dugig van ertesitessel a bankos postaladam, aminel latszik, hogy a beerkezes idopontja ujabb datum, mint az esemeny. (nem is ertem, hoyg tud 7 napig kozlekedni a sajat rendszerukon belul az ertesites).

Szoval a tokom tudja meddig nem megy, de mintha csutortokon se ment volna (vagy szerdan?), szerencsere nem volt hataridos az utalasaim. De ha egyszer emiatt sz*pom meg a navos utalasokat, akkor tenyleg elgondolkodom a valtason.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nekem még mindig 0 üzim van.

De közbe most látom, hogy még az óra is tök szarul jár náluk. 20:37-van, a webes felület órája pedig 19:44-et mutat.

en nem latom, hogy barhol aktualis idot irna.

A jobb felso sarokban van annyi, hogy utolso bejelentkezes meg idozar (10 perctol szamol vissza).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Igen, az, de beléptem az irt időpontba és valami korábbi időt ir ki.

kiprobaltam: beleptem 19.17-kor, kileptem, es ujra beleptem, most 19.21 van, es azt irja, hogy:

Utolsó bejelentkezés: 2018.07.09. 19:17:10

Nekem most jo, de sose figyeltem, hogy elotte is jo volt-e.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Lehet _jól_ is csinálni a netbank mögött a számlavezető rendszert, illetve a netbank - számlavezető rendszer kapcsolatot. Nekem az Erste ügyfeleként (náluk is Electra műx) nem igazán volt/van ilyen nyűgöm. De tán az OTP netbankja is Electra alapon megy, és ha az így döcögne, az azért index címlapra, vagy minimum homárra kerülne secperc alatt...

A netbróker és a netbank nem ugyanaz.

Ez a netbank:
https://electra7.takinfo.hu/

És ez a Netbróker:
https://netbroker.takarekbank.hu/

Bizonyos Netbróker szolgáltatások elérhetőek a netbankon belülről is.

es akinek nincs netbrokerje, az miert kap netbroker leallasrol utolag ertesitest?:)

Ennyi erovel idojarasjelentest is kuldhetnetek:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mert a netbankból is elérhetőek bizonyos netbróker funkciók... :-)

rákattintottam, és azt mondja, hogy:

Ön a kiválasztott ügyféllel nem végezhet értékpapír-műveleteket! Kérjük, igényelje a szolgáltatást bankfiókjainkban!

tehát csak tudja ,hogy lehet vagy sem, akkor a üzenetet is szürhetnék ez alapján.

Szerintem a netbank a kiválasztott üf.-lel bekérdez, hogy jöhetek-e, és visszakapja a választ, hogy nem. Ha a netbank önmagában is tudna arról, hogy nincs rá jogod, akkor a linket/funkciót se rakná ki.

Hát, úgy érzem ez nem az én dolgom, oldják meg a fejlesztők. Azért nem tűnik olyan megvalósíthatatlan funkciónak.

Te sem dolgoztál még banki környezetben... :-D

A feladat nyilván megoldható, a technológiai megoldás pedig nem túl bonyolult. De az, hogy ez ténylegesen meg is valósuljon, nos, az már nem ennyire könnyű, egyszerű és gyors menet.

Nem dolgoztam, de mint ügyfél _leszarom_. Oldják meg.

Erről az "egyszerű megcsinálni"-ról eszembe jut a "csak egy mezőt..." sztori - igen, lehet, hogy egyszerű, vagy annak tűnik, de ennél jóval egyszerűbb, kevesebb macerával járó módosítás végigtolása sem egyszerű, még akkor sem, ha nem érint személyes adatokat.
Ügyfélként én is tennék rá, hogy mennyi előzetes kört kell futni, meg hány rendszert (és kapcsolódó humán erőforrást) érint egy ilyen feature belelapátolása a szolgáltatásba - viszont szakmabeliként, fejlesztőként és üzemeltetőként eltöltött évek tapasztalatai alapján legalább nagyjából fel tudom már mérni, hogy mivel jár egy-egy ilyendolog, és türelmesebben állok a dologhoz. Legfeljebb jelzem a cégnek, vagy épp valamelyik illetékenek, hogy ezt így vagy úgy lenne jó csinálni/továbbfejleszteni vagy módosítani.

Az mindig egy nagy kérdés, hogy hogyan lehet egy szervezet erőforrásait úgy prioritizálni, hogy minél jobb legyen a usernek, főleg az ilyen apróságoknál.

Ezt mi úgy tanítjuk, hogy "dizájnpolitológia", ugyanis ez politika abban a definíciójában, hogy az egy csoport közös erőforrásairól való döntés.

Minden cégnek - a banknak is - van véges pénze, meg (középtávon) véges emberállománya, és kérdés, hogy ezeket hova csoportosítsa.

Ebben a piaci verseny sokat segít - a'la ha nem csinálod meg, másnap a konkurenciánál lesz az ügyfél - de a utility szektorban (a banki szolgáltatás a UX definíciója szerint ide tartozik, olyan mint a csapvíz, nem foglalkozol vele de legyen) relatív alacsony a váltási hajlandóság (közgazdász szóval elaszticitás)- minden bank kb. ugyanazt tudja ugyanannyiért, ahhoz böszmének kell lenni, hogy valaki váltson el, vagy valami baromi jó ajánlatot kell kitalálni, hogy váltson oda.

Ilyeneket amúgy a KANO-modellel szoktak leírni: https://foldingburritos.com/kano-model/

Szóval a kérdés, a sok kis idegesítő dolog közül mik azok, amiknek az ár-érték aránya a legjobb (nagyon sokakat idegesít nagyon sokszor és könnyű megcsinálni). Gondolom ez az évi egy "túl broadcastolt" üzenet nem ment át egyelőre ezen a szűrőn.

Egyébként egy rövid google:

Takarékinfo elérhetőségek:
https://www.takarekinfo.hu/kapcsolat

De szerintem nem őket érdemes megkeresni, hanem a konkrét takarékodat, pl.:
http://b3takarek.hu/?alias=netbank

"Kérjük, hogy amennyiben az Internetbank használatával kapcsolatban kérdése merülne fel:

olvassa el a tájékoztatókat,
hívja ügyfélszolgálatunkat 7×24 órában a 06/21-2424-736-as telefonszámon,
írjon nekünk a

e-mail címre."

Írtam, hogy hívtem őket, de senki nem vette fel. Ráadásul ez a szám egy fax szám, a domain whoisba is úgy van jelölve, az ott lévő számot se vették fel. A bankomba se vették fel: https://www.nyugattakarek.hu/kapcsolat

Hozzá kell tennem, hogy az egyesítés előtt felvették hétvégén is a telefont, igaz akkor nem is győrbe kellett telefonálni.

Ezen a hétvégén (egyébként sikeres) gépterem katasztrófa tesztelés történt azokban a géptermekben, amelyekben a netbank mögötti számlavezető rendszerek futnak. Bevallom, hogy nem tudom, hogy milyen kommunikáció mellett zajlott a munkavégzés. Sajnálom, ha nem volt megfelelően elérhetővé téve ez az információ.

Leginkább nulla kommunikáció volt. Közbe visszahívott a takarékos ismerős, mondta, hogy 7-23-ig volt karbantartás, és elvileg kellett vonla üzenetnek mennie a netbankba. Hát, az nem jött. És ez rendszeres amióta ez az átállás megvolt.

es a szerdai (vagy csutortoki) kb. egesz delutanos leallasrol is van valami infod?
Valami de. 11-kor akartam utalni, de meg este 6-kor se tudtam.

Meg az uzenetek miert nem jonnek meg valakinek, valakinel meg miert 3-7 nap kesessel erkeznek meg, tipikusan az esemeny utan?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Konkrétan szerdán 12:45 - 14:45 között volt részleges leállás, hardverhiba miatt (fizikai szerver megadta magát), a hostolt virtuális gép újraindulása és az ellenőrzések elvégzése után ment tovább a szolgáltatás. Az ügyfélkörnek csak kis részét érintette egyébként a hiba :-)

ahogy ez a szar is az orban strohman kezebe fog kerulni (mar pedzegetik) en is lelepek a takszovtol...

https://index.hu/gazdasag/2017/07/24/meszaros_lorinc_lesz_a_takarekok_informatikai_szolgaltatoja/

A Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett rendkívüli tájékoztatás szerint az Opimus Group Nyrt. és a 24,67 százalékos közvetlen érdekeltségében lévő Status Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. együttesen megvásárolja a Takarékinfó Központi Adatfeldolgozó Zrt. 49,57 százalékos részvénycsomagját.

A Takarékinfó Zrt. informatikai szolgáltató vállalat, ügyfelei közé tartoznak a Takarékbank és a Takarékszövetkezeti Integráció tagjai, a B3 Takarék Szövetkezet, az FHB csoport vállalatai (FHB Kereskedelmi Bank, - Jelzálogbank, - Lízing, - Ingatlan), a Magyar Posta Befektetési Zrt., a Díjbeszedő Informatikai Kft., továbbá a Ma-Tak-El Zrt.

azt tudom, hogy az egyesules utan rengeteg fiokot bezartak (koztuk az enyemet is), es tobbszor rakerdeztem, es mindig tagadtak. Valahogy pont ugy jott ki, mintha penteken rakerdeztem volna, es hetfon mar zarva lettek. Szoval jo nagy sunnyogas volt.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezt objektíven tudom cáfolni, mármint azt, hogy "rengeteg fiókot bezártak".

Néhány évvel ezelőtt is ~1200-1400 közötti számú, és jelenleg is ~1200-1400 közötti számú takarékszövetkezeti fiók működik országszerte. (Azért az intervallum, mert nem mindegy, hogy az egyszemélyes fiókokat, csökkentett funkcionalitású fiókokat, részmunkaidős fiókokat, mozgó fiókokat, automata kiszolgálású fiókokat 0-nak, 1-nek vagy valami kettő közöttinek tekinted.) Az kétségtelen, hogy történtek fiókbezárások és fióknyitások is ezalatt az időszak alatt, az átrendeződés folyamatos, de még csak az átrendeződés intenzitása sem magasabb, mint korábban.

Azt sajnálom, ha egy számodra jól elérhető fiók bezárásra került.

> Ezt objektíven tudom cáfolni, mármint azt, hogy "rengeteg fiókot bezártak".

https://index.hu/gazdasag/2018/01/05/befejezodott_a_takarekok_egyesulese_12_szovetkezet_maradt/

Az egyesülések eredményeképpen sok kis helyi fiók bezár, korábbi információink szerint 100-150 fiókkal lehet kevesebb az összeolvadások végén.

Kéne egy hitelesebb forrás.

> Azt sajnálom, ha egy számodra jól elérhető fiók bezárásra került.

Most megnéztem, és tényleg csak két fiókot zártak be.
Egy kicsit általánosítottam, elnézést.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders...

neked amúgy egy robotfiók segítene?

http://www.origo.hu/gazdasag/20171108-a-takarek-csoport-megnyitva-az-elso-automatizalt-bankfiokjat.html

pénzt tudsz betenni, kivenni, meg lehet videokonfozni a bankárlányokkal, akik remote elég sok mindent el tudnak intézni. A nagyértékű készpénzfelvételt is be lehet rá jelenteni szerintem.

ha ilyenek maradnának a bezárt bankfiókok helyén, az milyen?

huha ez nagyon futurisztikus:)

Pl. tudnék dombornyomott céges kártyát igényelni (és megkapni) ezen az automatán keresztül?

Egyébként nekem a bezárt fióknál a kiszolgálás tetszett.
Az új fiókkal (ami egyébként nincs messze a bezárttól, csak baromi macera parkolni) egyelőre nagyon rossz tapasztalatom van. De majd húzom a strigulákat, és ha összejön a 10 akkor lépek:)

((offtopik: az új fiók első bemutatkozása az volt, hogy megálltam pénzt kivenni, és a lehúzott kocsiablakon a fiók biztonsági őre bepöckölte az égő cigicsikjét:))

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Megfelelő azonosítás után elvileg bármit tudsz, a kisasszony ugyanúgy ott van a másik végen, a kapcsolat (mivel a bank saját netjén csevegtek) elvileg biztonságos, a dombornyomott kártyát pedig tipikusan nem helyben gyártják (javíts ki, ha tévedek), azt át kellene tudnod venni ilyen postarobot-szerű kioszkból ami mintha lenne is ott. (Szerk: konkrétan postarobot, ott van a képen).

Legalábbis így működnek a telebank terminálok általában.

Tudnád egy történettel illusztrálni ezt a kiszolgálást, mit értesz alatta?

haha..alcsuton, hol mashol..es azota sehol..ha' persze

eleg lenne ha lenne olyan bankautomata amivel penzt is lehetne feltolteni szamlara.

Publikus forrást erre nem tudok idézni, tudtommal nincs a takarékszövetkezeti fiókokat nyilvántartó publikus adatbázis.

Pedig igény az volna rá... Az OSM-ben például simán elférne :-)

Subscribe.

+1 :)

BTW, aki a TakSzövnél bankol, az miért teszi? (Én anno első számlámat ott nyitottam, de mert osztálytársam anyukája volt a fiókvezető)

1. Ott volt lakáshitelem.
2. 3 perc séta a fiók. Nagyjából emiatt van még meg most is, a másik bankhoz 20 percet kell autóznom, ha esetleg kp-t kell betennem.
3. (Saccperkábé, soha nem néztem meg tételesen, olcsóbb mint a BB, ahol az aktív céges és magán számláim vannak. Meg a jól működő mobilapp, amit egyre sűrűbben használok.)

amig nem egyesultek:

1) egyetlen egyszer se voltam 10 percnel tobbet a fiokban. Volt olyan, hogy keszpenzfelvetelnel, kevesebb mint 1 perc alatt mar kinn is voltam.
Baromi jo volt, hogy rajuk telefonaltam, es amikor mentem, akkor udvozoltek, es *minden elo volt keszitve*. Leszamoltak a penzt elottem, atadtam az iratomat, es csak ala kellett irnom. Es ez volt a bevett.
Ilyen kiszolgalast semelyik masik bank nem tudott eddig meg.
Ez nekem baromi sokat megert.

2) olcsobb volt, mint a BB, amikor atmentem. (ket ev vegi koltest osszeszamoltam, es jobban jottem ki (utolag) mint a BB-vel).

De magasan az 1-es ami szamitott. Az kiralysag volt. Tenyleg.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

>Ilyen kiszolgalast semelyik masik bank nem tudott eddig meg.

Igen ennyire egyik bank sem szakszerűtlen te jó isten :D:D

kifejthetned

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az ügyintézés fordítva történik, bemész, közlöd mit szeretnél, azonosítod magad, az ügyintéző ellenőrzi hogy van-e a számládon fedezet majd csak ezután megy a széfhez felvenni a kézpénzt.

Egyáltalán az, hogy az ügyintéző telefonon bemondásra megnyitja a számládat és tranzakciót hajt végre, ehm.... kicsit nagyon szocreál.

akkor nem olvastad el a hozzaszolasom, vagy nem ertetted.

De nem igy tortent, ahogy irod.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

>Baromi jo volt, hogy rajuk telefonaltam, es amikor mentem, akkor udvozoltek, es *minden elo volt keszitve*.

Megeshet hogy nem tudok magyarul, itt mi a sorrend akkor?

Szerintem ott csusztal meg, hogy az "elo volt keszitve" != "meg volt csinalva"

Nem vettek le elore semmifele penzt a szamlamrol, ha ez a felreertesed oka.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"utba esik jovet-menet a Takarekszovetkezet..." :DDDD
https://www.youtube.com/watch?v=ZnYB2M3SNuc

videken nincs minden utcasarkon masik bank.
sajnos szukseges idonkent keszpenzt beraknom a szamlamra.
a mostani hasznalattal olcsobb is mint barmlyik masik.

a hatranyait nem kerted, igy megsporoltal egy csomo irnivalot. :D

Szokásos magyar képlet: átvették a cuccot, bepakoltak két rétegnyi hozzá nem értő magyart a szervezet közepére, a legtöbbet kereső embereket (beszállítókat) elküldték, aztán maradt a házmester minőségű szakember és szolgáltatás. Nincs itt semmi látni való.

Az üzemeltetőket én nem bántanám, nem rajtuk múlik az, hogy az, amit üzemeltetnek, az hogyan van összerakva. Bár azt nem tudom, hogy az új, anno csak "Nemzeti Számlavezető Rendszer"-nek (röviden NemSzaR) aposztrofált összeolvadás utáni rendszerből mi és hogyan valósult meg, úgyhogy erről a mostani állapotról pláne nem tudok véleményt mondani, de a múltból, meg pár általam látott nagyobbacska projekt tapasztalataiból kiindulva nem biztos, hogy minden tökéletes lett.
Az persze más kérdés, hogy a régi csapatból mennyi maradt meg, és mekkora tudás vándorolt el máshova...

Az összeolvadások a terveknek megfelelően, gördülékenyen zajlottak, ma is stabilan működik országszerte a 12 regionális takarékszövetkezet.

Izgalmas projekt volt, nem mentes a meglepetésektől, izgalmaktól, sőt, átmeneti fennakadásoktól és üzemeltetési hibáktól sem, de fontos, hogy az ügyfelek szempontjából végig teljesen biztonságos, és konkrét kellemetlenséget legfeljebb csak rövid ideig okozó volt az egész folyamat.

Ez kimaradt: "Részlet a hivatalos sajtóanyagból" :-) :-)

Nem olvastam a sajtóanyagot... :-)

irtad:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Touche :-P

a bürokrácia biztos nőt, amit eddig helyben döntöttek el ,vagy tudtak csinálni, most mindent fe' kell küldeni a központba jóváhagyásra.

Az üzemeltetői gárda a természetes fluktuációtól eltekintve lényegében nem változott az elmúlt hét (!) évben. Ez az állítás kimondottan a netbank üzemeltetésében résztvevőkre vonatkozik - a Takinfo és a Takarékinfo számos más szolgáltatását nyújtó emberekre ez nem feltétlenül igaz.

most kaptam ertesitest elore!:)
14,15-en megint karbantartas (szombat, vasarnap)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....