Takarékos electra netbank...

Amióta ez a fene nagy központosítás megvolt, érzésre minden második hétvégén nem megy a netbank (maga a felület megy, cska nem tud kapcsolódni a számlavezető rendszerhez, hát igy használhatatlan). Most is kb péntek éjjel óta nem jó.

Bank ugye hétvégén nincs, csak kártyás letiltós ügyelet, de ott ebben nem tudnak segíteni.

A felületen kint van a cardinal kft neve, felhívtam őket, normális volt az ember segített, de ők csak fejlesztik nem üzemeltetik, mondta, hogy a Takarékinfo üzemelteti. Nézem a weboldalukat, van egy madzagos szám, azon fax jön be. A domain whoisába volt még egy másik telefonszám, ahol a takarékcsoport központi valamije jön be, persze egy ember nincs mögötte, aki felvenné csak az automata mondja, hogy minden munkatárs foglalt.

A f*sz kivan az egésszel. Bár látom, hogy keresnek Monitoring rendszermérnök-öt, hát ja, nem ártana valami monitorozást rárakni erre a cuccra.

Ha meg karbantartás van, akkor azért törjön le a kezük, hogy nem küldtek róla üzenetet a belső üzenetküldő rendszerben (az előző tksz.hu-s netbankba ez flottul ment).

Az ész megáll, hogy senkit nem lehet elérni.

Hozzászólások

És a fantasztikus mobilalkalmazásukat láttad már? :D

16 éve van náluk folyószámlám, családdal együtt négy is, de erősen gondolkodom, hogy megszüntetem őket, ha ilyen irányban "fejlődnek" tovább.

a kozpontositas elott eveken keresztul akadas nelkul ment. Egy kezemen meg tudom szamolni, hanyszor allt.

Ertesitot en kapok, most van kb. 30 ertesito, hogy karbantartjak. Hogy miert nem lehet ezt ejszaka, az mar nekem magas.
Szerintem ott izzadnak munkaidoben felette, es kezzel inditgatjak ujra.

> A felületen kint van a cardinal kft neve, felhívtam őket, normális volt az ember segített, de ők csak fejlesztik nem üzemeltetik,

A negativ reklam is reklam, vagy mi...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Defasza. Mettől meddig van karbantartás?

cardinal: ők a webes felületet fejlesztik, nincs közük a mögöttes dolgokhoz (számlavezető rendszer), se az üzemeltetéshez, az ennek a takarékinfo zrt-nek a bulija. És ez a cég volt az egyetlen amit el lehetett érni és érdemi infot tudott mondani az ember.

En ertem, de mekkora negativ reklam mar, hogy csinalnak valamit ami nem megy (es nem is az o hibajuk miatt).

En ezeket kaptam, de sose olvasom, mert kb. tobbszor all, mint megy.

2018.07.07 20:14
Tájékoztatjuk, hogy 2018. július 14-én 22:00 óra és július 15-én 02:00 óra között informatikai karbantartást miatt a NetBróker szolgáltatás nem lesz elérhető!
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

2018.07.07 20:14
Lekötött betét netbankon történő megszüntetése jelenleg nem működik egy sajnálatos programhiba miatt.
A hiba kijavításáig amennyiben lekötött betétet kíván felbontani betétfeltörési igényét kérjük szíveskedjen Szabad formátumú levélben megküldeni.

2018.06.18
Tájékoztatjuk, hogy 2018. június 12-én karbantartási munkák miatt a Netbank szolgáltatás előreláthatólag 20:00 és 22:00 között csak korlátozott funkcionalitással lesz elérhető.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

beerkezes: 2018.06.18, elkuldes idopontja: 2018.06.14
Tájékoztatjuk, hogy 2018. június 15-én karbantartási munkák miatt a Netbank szolgáltatás előreláthatólag 20:00 és 22:00 között csak korlátozott funkcionalitással lesz elérhető.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.

A tobbiek meg regebbiek, meg altalaban az *esemeny utan* jon az ertesites. De van vagy 30, es tok idegesito, mert egyesevel kell torolgetni.

Ha kethavonta lenne egy karbantartas, amirol egy hettel elore kuldenek ertesitest meg el is fogadnam. De hogy dugig van ertesitessel a bankos postaladam, aminel latszik, hogy a beerkezes idopontja ujabb datum, mint az esemeny. (nem is ertem, hoyg tud 7 napig kozlekedni a sajat rendszerukon belul az ertesites).

Szoval a tokom tudja meddig nem megy, de mintha csutortokon se ment volna (vagy szerdan?), szerencsere nem volt hataridos az utalasaim. De ha egyszer emiatt sz*pom meg a navos utalasokat, akkor tenyleg elgondolkodom a valtason.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

en nem latom, hogy barhol aktualis idot irna.

A jobb felso sarokban van annyi, hogy utolso bejelentkezes meg idozar (10 perctol szamol vissza).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

kiprobaltam: beleptem 19.17-kor, kileptem, es ujra beleptem, most 19.21 van, es azt irja, hogy:

Utolsó bejelentkezés: 2018.07.09. 19:17:10

Nekem most jo, de sose figyeltem, hogy elotte is jo volt-e.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Lehet _jól_ is csinálni a netbank mögött a számlavezető rendszert, illetve a netbank - számlavezető rendszer kapcsolatot. Nekem az Erste ügyfeleként (náluk is Electra műx) nem igazán volt/van ilyen nyűgöm. De tán az OTP netbankja is Electra alapon megy, és ha az így döcögne, az azért index címlapra, vagy minimum homárra kerülne secperc alatt...

Erről az "egyszerű megcsinálni"-ról eszembe jut a "csak egy mezőt..." sztori - igen, lehet, hogy egyszerű, vagy annak tűnik, de ennél jóval egyszerűbb, kevesebb macerával járó módosítás végigtolása sem egyszerű, még akkor sem, ha nem érint személyes adatokat.
Ügyfélként én is tennék rá, hogy mennyi előzetes kört kell futni, meg hány rendszert (és kapcsolódó humán erőforrást) érint egy ilyen feature belelapátolása a szolgáltatásba - viszont szakmabeliként, fejlesztőként és üzemeltetőként eltöltött évek tapasztalatai alapján legalább nagyjából fel tudom már mérni, hogy mivel jár egy-egy ilyendolog, és türelmesebben állok a dologhoz. Legfeljebb jelzem a cégnek, vagy épp valamelyik illetékenek, hogy ezt így vagy úgy lenne jó csinálni/továbbfejleszteni vagy módosítani.

Az mindig egy nagy kérdés, hogy hogyan lehet egy szervezet erőforrásait úgy prioritizálni, hogy minél jobb legyen a usernek, főleg az ilyen apróságoknál.

Ezt mi úgy tanítjuk, hogy "dizájnpolitológia", ugyanis ez politika abban a definíciójában, hogy az egy csoport közös erőforrásairól való döntés.

Minden cégnek - a banknak is - van véges pénze, meg (középtávon) véges emberállománya, és kérdés, hogy ezeket hova csoportosítsa.

Ebben a piaci verseny sokat segít - a'la ha nem csinálod meg, másnap a konkurenciánál lesz az ügyfél - de a utility szektorban (a banki szolgáltatás a UX definíciója szerint ide tartozik, olyan mint a csapvíz, nem foglalkozol vele de legyen) relatív alacsony a váltási hajlandóság (közgazdász szóval elaszticitás)- minden bank kb. ugyanazt tudja ugyanannyiért, ahhoz böszmének kell lenni, hogy valaki váltson el, vagy valami baromi jó ajánlatot kell kitalálni, hogy váltson oda.

Ilyeneket amúgy a KANO-modellel szoktak leírni: https://foldingburritos.com/kano-model/

Szóval a kérdés, a sok kis idegesítő dolog közül mik azok, amiknek az ár-érték aránya a legjobb (nagyon sokakat idegesít nagyon sokszor és könnyű megcsinálni). Gondolom ez az évi egy "túl broadcastolt" üzenet nem ment át egyelőre ezen a szűrőn.

Egyébként egy rövid google:

Takarékinfo elérhetőségek:
https://www.takarekinfo.hu/kapcsolat

De szerintem nem őket érdemes megkeresni, hanem a konkrét takarékodat, pl.:
http://b3takarek.hu/?alias=netbank

"Kérjük, hogy amennyiben az Internetbank használatával kapcsolatban kérdése merülne fel:

olvassa el a tájékoztatókat,
hívja ügyfélszolgálatunkat 7×24 órában a 06/21-2424-736-as telefonszámon,
írjon nekünk a netbank@b3takarek.hu e-mail címre."

Írtam, hogy hívtem őket, de senki nem vette fel. Ráadásul ez a szám egy fax szám, a domain whoisba is úgy van jelölve, az ott lévő számot se vették fel. A bankomba se vették fel: https://www.nyugattakarek.hu/kapcsolat

Hozzá kell tennem, hogy az egyesítés előtt felvették hétvégén is a telefont, igaz akkor nem is győrbe kellett telefonálni.

Ezen a hétvégén (egyébként sikeres) gépterem katasztrófa tesztelés történt azokban a géptermekben, amelyekben a netbank mögötti számlavezető rendszerek futnak. Bevallom, hogy nem tudom, hogy milyen kommunikáció mellett zajlott a munkavégzés. Sajnálom, ha nem volt megfelelően elérhetővé téve ez az információ.

es a szerdai (vagy csutortoki) kb. egesz delutanos leallasrol is van valami infod?
Valami de. 11-kor akartam utalni, de meg este 6-kor se tudtam.

Meg az uzenetek miert nem jonnek meg valakinek, valakinel meg miert 3-7 nap kesessel erkeznek meg, tipikusan az esemeny utan?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Konkrétan szerdán 12:45 - 14:45 között volt részleges leállás, hardverhiba miatt (fizikai szerver megadta magát), a hostolt virtuális gép újraindulása és az ellenőrzések elvégzése után ment tovább a szolgáltatás. Az ügyfélkörnek csak kis részét érintette egyébként a hiba :-)

ahogy ez a szar is az orban strohman kezebe fog kerulni (mar pedzegetik) en is lelepek a takszovtol...

https://index.hu/gazdasag/2017/07/24/meszaros_lorinc_lesz_a_takarekok_i…

A Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett rendkívüli tájékoztatás szerint az Opimus Group Nyrt. és a 24,67 százalékos közvetlen érdekeltségében lévő Status Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. együttesen megvásárolja a Takarékinfó Központi Adatfeldolgozó Zrt. 49,57 százalékos részvénycsomagját.

A Takarékinfó Zrt. informatikai szolgáltató vállalat, ügyfelei közé tartoznak a Takarékbank és a Takarékszövetkezeti Integráció tagjai, a B3 Takarék Szövetkezet, az FHB csoport vállalatai (FHB Kereskedelmi Bank, - Jelzálogbank, - Lízing, - Ingatlan), a Magyar Posta Befektetési Zrt., a Díjbeszedő Informatikai Kft., továbbá a Ma-Tak-El Zrt.

azt tudom, hogy az egyesules utan rengeteg fiokot bezartak (koztuk az enyemet is), es tobbszor rakerdeztem, es mindig tagadtak. Valahogy pont ugy jott ki, mintha penteken rakerdeztem volna, es hetfon mar zarva lettek. Szoval jo nagy sunnyogas volt.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezt objektíven tudom cáfolni, mármint azt, hogy "rengeteg fiókot bezártak".

Néhány évvel ezelőtt is ~1200-1400 közötti számú, és jelenleg is ~1200-1400 közötti számú takarékszövetkezeti fiók működik országszerte. (Azért az intervallum, mert nem mindegy, hogy az egyszemélyes fiókokat, csökkentett funkcionalitású fiókokat, részmunkaidős fiókokat, mozgó fiókokat, automata kiszolgálású fiókokat 0-nak, 1-nek vagy valami kettő közöttinek tekinted.) Az kétségtelen, hogy történtek fiókbezárások és fióknyitások is ezalatt az időszak alatt, az átrendeződés folyamatos, de még csak az átrendeződés intenzitása sem magasabb, mint korábban.

Azt sajnálom, ha egy számodra jól elérhető fiók bezárásra került.

> Ezt objektíven tudom cáfolni, mármint azt, hogy "rengeteg fiókot bezártak".

https://index.hu/gazdasag/2018/01/05/befejezodott_a_takarekok_egyesules…

Az egyesülések eredményeképpen sok kis helyi fiók bezár, korábbi információink szerint 100-150 fiókkal lehet kevesebb az összeolvadások végén.

Kéne egy hitelesebb forrás.

> Azt sajnálom, ha egy számodra jól elérhető fiók bezárásra került.

Most megnéztem, és tényleg csak két fiókot zártak be.
Egy kicsit általánosítottam, elnézést.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders...

neked amúgy egy robotfiók segítene?

http://www.origo.hu/gazdasag/20171108-a-takarek-csoport-megnyitva-az-el…

pénzt tudsz betenni, kivenni, meg lehet videokonfozni a bankárlányokkal, akik remote elég sok mindent el tudnak intézni. A nagyértékű készpénzfelvételt is be lehet rá jelenteni szerintem.

ha ilyenek maradnának a bezárt bankfiókok helyén, az milyen?

huha ez nagyon futurisztikus:)

Pl. tudnék dombornyomott céges kártyát igényelni (és megkapni) ezen az automatán keresztül?

Egyébként nekem a bezárt fióknál a kiszolgálás tetszett.
Az új fiókkal (ami egyébként nincs messze a bezárttól, csak baromi macera parkolni) egyelőre nagyon rossz tapasztalatom van. De majd húzom a strigulákat, és ha összejön a 10 akkor lépek:)

((offtopik: az új fiók első bemutatkozása az volt, hogy megálltam pénzt kivenni, és a lehúzott kocsiablakon a fiók biztonsági őre bepöckölte az égő cigicsikjét:))

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Megfelelő azonosítás után elvileg bármit tudsz, a kisasszony ugyanúgy ott van a másik végen, a kapcsolat (mivel a bank saját netjén csevegtek) elvileg biztonságos, a dombornyomott kártyát pedig tipikusan nem helyben gyártják (javíts ki, ha tévedek), azt át kellene tudnod venni ilyen postarobot-szerű kioszkból ami mintha lenne is ott. (Szerk: konkrétan postarobot, ott van a képen).

Legalábbis így működnek a telebank terminálok általában.

Tudnád egy történettel illusztrálni ezt a kiszolgálást, mit értesz alatta?

BTW, aki a TakSzövnél bankol, az miért teszi? (Én anno első számlámat ott nyitottam, de mert osztálytársam anyukája volt a fiókvezető)

1. Ott volt lakáshitelem.
2. 3 perc séta a fiók. Nagyjából emiatt van még meg most is, a másik bankhoz 20 percet kell autóznom, ha esetleg kp-t kell betennem.
3. (Saccperkábé, soha nem néztem meg tételesen, olcsóbb mint a BB, ahol az aktív céges és magán számláim vannak. Meg a jól működő mobilapp, amit egyre sűrűbben használok.)

amig nem egyesultek:

1) egyetlen egyszer se voltam 10 percnel tobbet a fiokban. Volt olyan, hogy keszpenzfelvetelnel, kevesebb mint 1 perc alatt mar kinn is voltam.
Baromi jo volt, hogy rajuk telefonaltam, es amikor mentem, akkor udvozoltek, es *minden elo volt keszitve*. Leszamoltak a penzt elottem, atadtam az iratomat, es csak ala kellett irnom. Es ez volt a bevett.
Ilyen kiszolgalast semelyik masik bank nem tudott eddig meg.
Ez nekem baromi sokat megert.

2) olcsobb volt, mint a BB, amikor atmentem. (ket ev vegi koltest osszeszamoltam, es jobban jottem ki (utolag) mint a BB-vel).

De magasan az 1-es ami szamitott. Az kiralysag volt. Tenyleg.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az ügyintézés fordítva történik, bemész, közlöd mit szeretnél, azonosítod magad, az ügyintéző ellenőrzi hogy van-e a számládon fedezet majd csak ezután megy a széfhez felvenni a kézpénzt.

Egyáltalán az, hogy az ügyintéző telefonon bemondásra megnyitja a számládat és tranzakciót hajt végre, ehm.... kicsit nagyon szocreál.

Szerintem ott csusztal meg, hogy az "elo volt keszitve" != "meg volt csinalva"

Nem vettek le elore semmifele penzt a szamlamrol, ha ez a felreertesed oka.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"utba esik jovet-menet a Takarekszovetkezet..." :DDDD
https://www.youtube.com/watch?v=ZnYB2M3SNuc

videken nincs minden utcasarkon masik bank.
sajnos szukseges idonkent keszpenzt beraknom a szamlamra.
a mostani hasznalattal olcsobb is mint barmlyik masik.

a hatranyait nem kerted, igy megsporoltal egy csomo irnivalot. :D

Szokásos magyar képlet: átvették a cuccot, bepakoltak két rétegnyi hozzá nem értő magyart a szervezet közepére, a legtöbbet kereső embereket (beszállítókat) elküldték, aztán maradt a házmester minőségű szakember és szolgáltatás. Nincs itt semmi látni való.

Az üzemeltetőket én nem bántanám, nem rajtuk múlik az, hogy az, amit üzemeltetnek, az hogyan van összerakva. Bár azt nem tudom, hogy az új, anno csak "Nemzeti Számlavezető Rendszer"-nek (röviden NemSzaR) aposztrofált összeolvadás utáni rendszerből mi és hogyan valósult meg, úgyhogy erről a mostani állapotról pláne nem tudok véleményt mondani, de a múltból, meg pár általam látott nagyobbacska projekt tapasztalataiból kiindulva nem biztos, hogy minden tökéletes lett.
Az persze más kérdés, hogy a régi csapatból mennyi maradt meg, és mekkora tudás vándorolt el máshova...

Az összeolvadások a terveknek megfelelően, gördülékenyen zajlottak, ma is stabilan működik országszerte a 12 regionális takarékszövetkezet.

Izgalmas projekt volt, nem mentes a meglepetésektől, izgalmaktól, sőt, átmeneti fennakadásoktól és üzemeltetési hibáktól sem, de fontos, hogy az ügyfelek szempontjából végig teljesen biztonságos, és konkrét kellemetlenséget legfeljebb csak rövid ideig okozó volt az egész folyamat.

Az üzemeltetői gárda a természetes fluktuációtól eltekintve lényegében nem változott az elmúlt hét (!) évben. Ez az állítás kimondottan a netbank üzemeltetésében résztvevőkre vonatkozik - a Takinfo és a Takarékinfo számos más szolgáltatását nyújtó emberekre ez nem feltétlenül igaz.

most kaptam ertesitest elore!:)
14,15-en megint karbantartas (szombat, vasarnap)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Most nem torolgettem az uzeneteimet egy ideje:

2018.08.03-an kaptam, hogy 2018.07.28-an karbantartas
2018.08.03-an kaptam, hogy 2018.08.03-an karbantartas
2018.07.23-an kaptam, hogy 2018.07.20-an karbantartas
2018.07.19-en kaptam, hogy 2018.07.15-en karbantartas
2018.07.19-en kaptam, hogy 2018.07.18-an karbantartas
2018.07.04-en kaptam, hogy 2018.06.28-an karbantartas

Es van meg netbroker, ertekpapir karbantartas.

Zizi:
Innentol barmit irhatsz, nem tudlak komolyan venni. Egy honapon belul ennyi karbantartas, aminek egy jo resze *nyitvatartasi idobe esik* szerintem elfogadhatatlan.

Lenne az osszes karbantartas ejszaka. Amelyik nyitvatartasi idobe esik, az havaria, es nem karbantartas.

Es legalabb annyi lenne a cegetekben, hogy ezeket a qrva uzeneteket
1. idoben kapja meg az ember (az esemeny *ELOTT*)
2. ne egyesevel lehessen torolni, 4 kattintas utan, mindegyik egy komplett oldalletoltest igenyel. Egy jo negyedora kitakaritani ezt a folosleges (esemeny utan kapott ertesites) szemetet.

Szerintem itt az uzemeltetesnel qrva nagy gaz van. Mondhatsz barmit...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Zizi csak a hivatalos/publikus részét írja/írhatja le - a jó hír viszont az, hogy talán van ráhatása arra, hogy at, ami nem jó, az jobblegyen :)

Az "uzemeltetesnel qrva nagy gaz van" megjegyzésedre csak annyit reagálnék, amit talán már írtam is, hogy _nem_ az üzemeltető dönt arról, mit, mikor csinál. Voltak/vannak problémák, illetve a "best practice"-tól nagyon messze járó dolgok (szervezeti/szervezési oldalon is) - hogy ezek jó irányba változtak-e, amióta nem arrafelé koptatom a biteket, azt nem tudom, de bízom abban, hogy igen.

Az üzenetek törölhetőek akár olvasás nélkül is. Bal oldalt postaláda menüpont, majd jobbról az üzik felett Mindet kijelöl és az üzik alatt Kijelölt levelek törlése. 20 üzenetnél biztosan működik, mivel most töröltem ki egyszerre ennyit.

Az esemény előtti értesítés kiírásról: A Takarékinfó értesíti az adott takarékot és az adott takarék Bob munkatársa szépen kiküldi az üzenetet a netbankba, ha észreveszik, hogy van olyan, amit ki kell küldeni. A takarékinfó részéről azért általában időben meg szokott történni az értesítés, hacsak nincs valami rendkívüli. Az pedig hogy az adott takarék mikor küldi ki elektrában, az csak az adott takarék sara.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Ez a fosch már megint nem megy, 28 óta, most látom, hogy masodikaig. Elképesztő.

Nekem penzfelvetelnel mar zsinorban a 3. napja nyomtatja *ugyanakkora* egyenlegrol a fecnit (penzfelvet utan).
Utana kell szamolnom, hogy most vegulis minuszban van-e mar a szamlam, vagy meg mindig +1M van rajta... :)

Az i-re a pontot az tette fel, hogy annyira smucigok, hogy a pilistak.hu domainnevet visszamondtak, ahelyett, hogy lenne egy statikus oldal [netbank erre] [b3 nyitooldal erre] szoveggel.
Gondolom faj nekik az evi 2000HUF koltseg, amit egy domain nev fenntartasa jelent.

Elkepeszto.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A kártya mögött is (legalább részben) ugyanazon cég szoftverei vannak, mint a netbank mögött:
http://www.cardinal.hu/details.php?type=cikkek&&id=cikkek_1239186207

A domain kérdésköre igazából nem IT probléma, IT oldalról nyilván könnyen és kb. ingyen megoldható a dolog. Marketing kérdésről van szó. Az egész Takarék Csoport arra törekszik, hogy egységes arculatot mutasson:
https://index.hu/gazdasag/2018/11/30/ezt_jelentette_be_a_takarekbank/
Ebbe nem nagyon fér bele, hogy mindenféle ősi-régi honlapok fenn legyenek tartva. Update-eld a bookmark-jaidat :-)

Tájékoztatjuk Önöket, hogy migrációs tevékenység miatt 2019. február 1-jén 19:00-tól február 4-én 08:00-ig az Electra rendszer korlátozott funkcionalitással lesz elérhető, nem kérdezhetők le számlainformációk és nem küldhetők be megbízások. A migrációs tevékenység időszaka alatt lesz olyan időablak, amikor az Electra szerver nem lesz elérhető.

3 nap b+ ...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

1 éjszaka alatt is megcsinálható lenne. Személyes tapasztalat... :) Habár egy ilyen migráció átélése után a 3 nap a migrációra nem túlzás.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Anno az összeolvadások elején tényleg szinte havi programok voltak - hét végére eső hózárásokra lettek beütemezve az összeolvadással járó munkák - eleinte szimpla beolvadásos mókákkal, utána egy hétvégén több párhuzamos beolvadós migráció, aztán rendszerváltós migrációk (számlavezető rendszer cseréjével járó) egyesülések... A Kinizsi Bank próbált különutas maradni - eddig sikerült, de addig jogászkodtak a másik oldalon, hogy végül a B3-nak kell adnia a teljes állományát, ami a mostani hétvégén fogja bedolgozni azt a saját rendszerébe.

Most már én is kívülálló vagyok az ügyben (nem dolgozom alkalmazottként a Takarékok közelében), úgyhogy érdeklődve olvastam ezt a cikket a további tervekről:
https://www.portfolio.hu/finanszirozas/bankok/uj-magyar-nagybank-szulet…

Ahogy nézem, lesz még jónéhány leállás. :-)

> Most már én is kívülálló vagyok az ügyben

Szoval akkor mostmar te is fikazhatod:)

En is gondolkodok erosen. Vegulis 7(?) evig semmi bajom nem volt. Betelefonaltam, es mindent elore elinteztek, es egyik fioklatogatasom sem volt 5 percnel tobb. Ezt en baromira szerettem.

De miota megszunt a pilistak.hu (most pl. egy scam oldal van a helyen), azota sikerult par dolgot meglepniuk:
- uj bankkartyam nem mukodott. Ketszer.
- bankkartya felvetel utan nem annyit mutatott a szamlan (tobbet), mint kellett volna.
Napokig....
Azota 2x ugyanannyit nem veszek fel. Mondjuk 409eFt, ha 9-e van, 429eFt, hogyha 29-e van. Egyszeruen semmi bizalmam nincs a konyvelesukben.
- uj fiokban voltam benn parszor, rajtam kivul nem volt senki, de meg egyszer se sikerult 20perc alatt vegeznem.
- orokos leallas a netbankon, mindig *pont* rosszkor.

Nem folytatom. Egyszeruen veszik el a bizalom, amit hosszu evek alatt felepitettek.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mint a Takarék csoportban dolgozó, sajnos a belsős infókat nem oszthatom meg, de azért javaslom, hogy várd ki az egyesülés végét. Addig biztosan lesznek kisebb-nagyobb fennakadások (melyek egy ekkora integrálódásnál elkerülhetetlenek, habár a nagyfaluban azért akad pár szaki, aki megoldja ezt), de ha ez a része elcsendesedik, akkor jó lesz ez és az 5 perces kiszolgálás sem lesz lehetetlen célkitűzés. Csak sajnos az egyesüli folyamat sem 2 perces munka, de bízzunk a menetrend betartásában.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Persze. Majd egyszer, valamikor, talán jó lesz. Ígérgetésekkel tele van a padlás. Jelenleg a helyzet meg, ahogy megy az integráció egyre fosabb minden. Pont az az előnye veszik el, amiért a takarék jó volt. Hasonló nagybankokból dunát lehet rekeszteni és úgy van jobb is.

Dehogy igérgetés, csak látszódik egy parányi gyertyafény az alagút végén. Egyébként mint saját vélemény, azért részben egyetértek veled (csak részben, mert a saját véleményem meg kell tartanom).

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

99%, hogy "is". Korábban volt, aki ide olvadt be, viszont a 11 összeolvadónak szerintem része lesz. Az más kérdés, hogy darabra nekem valahogy nem jön ki a matek, mert ami a Mohács+Pannon+B3 után marad az a SZHISZ-tagok listájából a 3A, Békés, Bóly, Centrál, Dél, Fókusz, Hungária, Korona, M7, Nyugat, Pátria, Tiszántúl - ez meg 12...

A matek alapján azért nem jön ki, mert szerintem valamelyik kettő olvadhat, csak hallgatás van róla, vagy csak az MTB marketingesei nem tudnak számolni és 12 lesz :D

A végeredmény szempontjából viszont szerintem mindegy, hogy 11 vagy 12 olvad össze az Omega projekt keretein belül, mivel kizárt, hogy háromnegyed év alatt ennyi takarékot bedugjanak egy közös számlavezetőbe. Ha pedig számlavezető migráció nincs, akkor nem sok jelentősége van a +1 "főnek".

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Szerintem egyszerűen szűk rá a tervezett határidő (pl még az egységes informatikát sem sikerült 100%-osra megcsinálni, pedig ez már lassan másfél éves történet, B3 még nincs egységesítve).

Idén az egyesülős móka mellé még jön a Firebird-Oracle migráció is EB alatt, szóval akinek ez van, az duplán migrál.
Volt FHB egyáltalán integrálható számlavezető tekintetében?
Közben még kell egy azonnali GIRO is a nyár közepén, hogy ne legyen unatkozás. Ha nem is sok, de ennek is van azért munkaigénye, ha mindegyik számlavezetőben be kell kapcsolni.

Szóval csak ilyen apróságok miatt gondolom.

Egyébként félreértés ne essék, nem a Takarékinfóban nem bízok, mert ők tudják a dolguk, csak mindenki véges fizikailag. Amit reálisnak tartok, hogy akit lehet, számlavezető szinten is összeolvasztanak, de a fő cél, hogy jogilag mindenki bekerüljön első körben az MTB Zrt-be egységes termékpalettával és munkafolyamatokkal. Nem véletlenül 2022-2023 lett kitüzve a teljes átalakítás lezárásának.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Szia, a Pátria majd szeptember/október környékén fog a másik 10 takarékkal egyesülni (3A, Békés, Fókusz, M7, Tisztántúli, Korona, Nyugat, Hungária, Centrál, Bóly és vidéke).

A menetrend kb ez:
március/április: Mohácsi, Pannon, B3, MTB
szept./okt.: 11 takarék
okt. vége: MTB+Takarék jelzálogbank (lánykori nevén FHB)
jövő tavasz: MTB+egyesült 11 takarék
További évek: új nagyban tisztítása szervezetileg, folyamatilag
2022-2023 körül fejeződik be elméletileg, de jogi szempontból az egyesülés már jövőre végbemegy és Takarékbank/Magyar Takarékbank néven megy az egész.

Kérdés, hogy menet közben még megszerzik-e a BB-t, illetve MKB-t. Kósza hírek ezekről is voltak.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Amúgy 1-2 dolog, amiről nem biztos, hogy tudsz:

1. A bankkártya egy őrült világ, nézd meg ezt az oldalt: https://wallethub.com/edu/credit-card-transaction/25511/ (vagy https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://wallethub… - ha épp nem elérhető). A sok szereplő kombinálva az általuk használt nagyon régi és nagyon béna (70-es évek, COBOL, FTP, mainframe, ...) technológiákkal próbál együttműködni. Ez sokszor, sok okból nem sikerül nekik szintidőn belül. Ilyenkor csúszik el a "kártyás egyenleged" a "banki egyenlegedtől". Ez nyilván nem jó, de készül az ellenlépés az azonnali fizetési rendszer képében, amiben már más szereplők más problémákkal fognak küzdeni :-)

2. Megnyugodhatsz, a végére jó lesz a könyvelése a pénzednek mindenhol. Végtelen sok elcsúszás van a pénzügyekben folyamatosan, a világ összes pénzintézete hihetetlenül bénán kezeli alapból az ügyeket. Ellenben a pénzintézeteknek van a világon a legjobb korrigálási mechanizmusuk az elcsúszások hosszabb távú kezelésére - és itt ne rekonsziliációs algoritmusokra gondolj, hanem azokra az emberekre, akik azon dolgoznak, hogy az elszúrt helyzeteket korrigálják. Ebben nagyon jók a pénzintézetek.

3. A hosszadalmas ügyintézés nagyon sok faktoron múlik (vettem részt nem a takarékoknál ezzel kapcsolatban mérési projektben). A legfontosabbak:
- egyszerűen béna az ügyintéző --> ez előfordul, elég gyakran, és nem nagyon van megoldás a dologra, mert egyszerűen nincsenek jobb ügyintézők
- túl komplex a folyamat, amit végre kell hajtani, tele van idiotizmusokkal --> ez is igen gyakori, és két jellemző oka van:
1) historikusan a folyamat bővült egy-egy hülye use-case kezelésével (megvan, hogy a mikróra rá kell írni, hogy ne tegyél macskát a mikróba? - pont ilyenek ezek is)
2) a kötelezően betartandó jogszabályi előírások adnak hozzá felesleges, de megcsinálandó lépéseket
(Ezek egyikén sem igazán lehet segíteni anélkül, hogy törvényt szegnél vagy üzletileg borzasztó kellemetlen (veszteséges) helyzetbe hoznád magadat.)

4. Nyilván az egyes pénzintézeteknél eltér, hogy a fájdalmakból mi az, amit kezelnek, és mi az, amit nem kezelnek - a tutit sose fogod megtalálni szerintem, viszont kereshetsz olyat, ahol általad elviselhető fájdalomból van több. Pl. a takarék szektor egyik nagy ereje az, hogy mindenhol közel vannak, illetve hogy sokszor személyes kapcsolatokra építve is képesek működni. Hátrányuk van jelen pillanatban a digitalizáció területén, pl. a mobilalkalmazásuk (https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.takarek.mobilapp&hl=hu) nem mondható piacvezetőnek.

Olyan nem is volt... :-D Mondjuk az első körre (Mohács-Pannon-B3-MTB) a márciusi zárással mindenképp sort kéne keríteni (03.31 vasárnap, hét végi hózárás), ha tartani akarják a menetrendet, a 11-es összeolvadás május/június/augusztus vége elosztva akár bele is férhet... Nem irigylem a csapatot - se, meg az ügyfeleket se :-)

Én sem irigylem a dolgot. Bennem viszont az a kérdés merült fel, hogy március végére közös számlavezetőre átáll-e mindenki (MTB-Mohács.. vonalon), vagy marad a mostani "szivárvány minden színe", mint ami a B3-nál is van. De azt hiszem, hogy ez már nem erre a fórumra tartozik.

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Szerintem az Egységesített Zéróhibás Számlavezető Rendszer (röviden EZSzaR) találóbb elnevezés lett volna, ismerve, hogy azóta a projekt egy műanyagbilinccsel lezárt fiókban hever és arra várunk, hogy a bilincs lero..adjon a fiókról. :)

Vizsgára felkészülés végett keresek "kidobásra" szánt menedzselhető Cisco switch-eket és routereket, leginkább Pest és Bács-Kiskun megye területén.

Szerintem az eddigi összeolvadások sikeresek voltak, abban az értelemben, hogy az ügyfelek pénze biztonságban volt, a folyamatok és az utólagos korrekciók mindent rendberaktak. És ez nemcsak a takarékoknál van így, hanem a többi bankösszeolvadáskor is. Mindig vannak hibák és fennakadások, de mindig korrigálásra is kerülnek...

Ezt nem tudom eldünteni, hogy giga vagy megalol:

Tisztelt Ügyfeleink!

Január 29-től elérhetővé vált a Firefox 65-ös verziója, amelyben néhány billentyű eseménykezelése megváltozott pl.: Backspace, Delete stb.
Ez a változtatás az Electra Internet Bank (EIB) működésében hibát okoz. A jelenség az, hogy a felületi input mezők hibásan működnek pl.: nem lehet ezekkel a billentyűkkel törölni.

Elkerülő megoldás:

1. Másik böngésző használata, Internet Explorer, Chrome stb.

2. A mező tartalmának vagy egy részletének törléséhez nem szabad használni a del, backspace, stb. gombokat. Helyette ki kell jelölni a módosítandó részt (legegyszerűbb az egész tartalmat), majd az új szöveget kell elkezdeni begépelni! Mivel az új szöveg látható karaktereket tartalmaz, ezért a módosítás is jól fog működni. A kijelölt rész eltűnik, és a helyére bekerül az új szöveg.

Megértésüket köszönjük!

elmu detto, honapok ota.

"Tájékoztatás!

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Mozilla Firefox böngészővel a legördülő választómezők csak a billentyűzet segítségével (fel-le nyilakkal) használhatóak.
Javasoljuk, hogy a hiba elhárításáig használjanak más böngészőt.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük! "

Mik azok a "felületi input mezők " ?

Átutalásnál az összeg, megjegyzés, dátum mezőkben enged törölni.
Viszont belépésnél (electra7.takinfo.hu) az Enter-t nem veszi be.

Az Entert nem veszi be, de ez se bug, hanem feature:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Events/keydown#Notes

Magyaran, amikor megnyomja az ember az enter-t, akkor a keyCode az 229-lesz, nem pedig 13 (fő Enter), mint eddig.
De ez a megoldás akkor is gagyi, mivel az oldalsó entert (NumpadEnter) sose vette figyelembe.

Azert lett ez így, mert a kínaiak és japánok több gombot nyomnak meg és úgy áll össze a betűjük,
és amíg össze nem állt, addig 229-et ad vissza.
De a keyCode már deprecated vagy 2 éve. Mostanában a charCode/code -ot kell használni.

Szóval a hibajavítás kb. 10 perc. Dehát ők tudják. Biztos egyszerűbb a usereket szopatni.

ui: Csak most tűnt fel a forráskódot olvasgatva, hogy a Ctrl megnyomásávak megjelenik a jelszó a pöttyök helyett.
Fő a "discoverability".
Ez amolyan UX alapszabály: minél nehezebben talál rá a user egy feature-re, annál kevesebb bugreport. Win-win.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Egyébként ha valaki késztetést érez magában arra, hogy legalább megpróbáljon javítani a rendszeren, erre van konkrét lehetőség. Van a Takarékinfonál nyitott pozíció infrastruktúra architekt területen (aholis az egyik feladat az Electra infrastruktúra architektúrájának felkészítése a jövő kihívásaira) biztosan, illetve Electra alkalmazásüzemeltetési területen valószínűleg.

Ha érdekel valakit, írjon privátban, megírom, hogy kit kell keresni.

Nekem mar nagyon furja az oldalamat a kivancsisag, hogyha ennyi merhetetlen sok kihivas van a takarekbanknal, akkor miert hagytad ott oket.

Tok komolyan erdekelne, akar maganba. Bar kozom tenyleg nincs hozza...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ez uj:
Megszakadt a kapcsolat a bank központi számítógépével, az átmenetileg nem elérhető. Kérjük, kis idő múlva jelentkezzen be újra!

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Már megint dobták a weboldalukat (b3takarek) és új weboldalcímük lett (takarekbank.hu), így a régi netbank címén (electra7.takinfo.hu) ugyan úgy néz ki, hogy be lehet lépni, de mégse (fenti hibaüzenet).

Komolyan mondom, hogy egyszer lazán beírom egy phishing oldalra az adataimat, annyit variálnak. Ez valami security facepalm. Főleg, hogy az eredeti oldalon meg valaki blogol (pilistak.hu).

Ez valami security analfabétizmus. De komolyan. Ehhez képest a bkk kismiska.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Na, ma már kaptam értesítő üzenetet, hogy karbantartás lesz, 2019.06.18. 18:48-kor küldték, hogy éjféltől nem lesz elérhető. Persze, jobb mint a semmi.

Ez a számla eddig is létezett, ezen vezetik a hitelt, ide megy a levonás. De ezt nem szabadna látnom, mert pl. siman tudok átvezetni rá. Viszont az előtörlesztés, amihez papirt kellene kitölteni. Ha most ráutalnám az összes pénzt ami ott minuszos, és lezáródna a hitelem, akkor meg lenne fejvakarás ezerrel.

Fussatok, bolondok! :)

Futunk már mi is, röhej, ami az elmúlt hónapokban bankolás címén zajlott: sms értesítőben nincs benne, kitől érkezett utalás, ami sok ügyfeles online munkánál/fizetésnél elég kényelmetlen, rossz egyenlegek az sms-ekben -- nem, nem a kártyával költött zárolt pénzek miatt, hanem pl tudottan 250k egyenlegről elutalok 20k-t, és az sms végén 480k szerepel egyenlegként... de olyan is volt, hogy -100k... komolyan, nem is értem, hogy lehet ez. Úgyhogy péntekre megvan az időpont a másik banknál azoknak a családból, akik még nem ott vannak, és utána elindul a számlamegszüntetés hosszadalmas folyamata... előbb add le a kártyád, aztán egy hónap múlva menj vissza véglegesíteni a megszüntetést... de lesz*rom, most már végigcsináljuk.

 

Szerk.: Ja, a legjobb: a karantén elején derül ki, hogy a korábban működő online átvezetés betéti számláról folyószámlára nem megy, mert a legutóbbi egyesülésnél nem minden ügyfélnek vitték át a jelszójogosultságait az új rendszerbe, fáradjunk be személyesen... március végén, persze. Szerencsére aztán nem lett rá szükség.

Volt itt több kör. Előbb 2017-ben a kisebb takszövökből lettek regionálisak. Aztán 2019-ben összeálltak Takarékbankká. És most a Takarékban egyesült az MKB-vel.

https://www.portfolio.hu/bank/20190903/megszavaztakbeolvad-a-11-takarek-a-takarekbankba-336205

https://www.portfolio.hu/bank/20200515/breking-vizsgaljak-a-takarek-csoport-es-az-mkb-bank-reszleges-vagy-teljes-egyesuleset-432176

A BB előbb (2015 körül) állami tulajdonba került, és mostanában csatlakozott a fenti holdinghoz:

https://index.hu/gazdasag/2020/05/26/sikeres_volt_a_noszogatas_-_jon_a_budapest_bank_is_a_holdingba/