MÁV Start Online jegy rendelés

 ( jimmy399 | 2018. június 10., vasárnap - 23:43 )

Sziasztok.

Pár nappal ezelőtt próbáltunk jegyet vásárolni a máv hivatalos honapjáról, mert a legközelebbi állomás, bő 5 km-re van tőlünk, ahol lehetséges jegyet váltani. Az első ilyen eletromos egyvásárlás, sikerült valamikor fél évvel ezelőtt kb.
Nos, így 2018-ban egy állami pénzt profin elszippantó és felélő vállalat nem volt képes megbírkózni azzal a helyzettel, hogy túl sok felhasználó volt bejelentkezve egy időben, így mikor mi megpróbáltunk belejentkezni a vásárláshoz, egyszerűen a "túl sok felhasználó van bejelentkezve" hibaüzenettel elutasította a bejelentkezést. Ezt ÍGY 2018-ban... Nem tudom, hogy hogyan lehet, hogy ennyire sok felhasználója van a MÁV-nak és ezt nem tudja kezelni, csak azzal hogy letiltja a bejelentkezést. Tiszta neptun... Na jó, talán annyira nem.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nyomkodni kell azt a gombot és egyszercsak be fog engedni, nyugalom. Én már évek óta vonatozok e-jeggyel és csak a fő szezonban futottam bele még csak ilyen üzenetbe, de ott is 2-3x belépés gombra kattintással egyből be is engedett.

Látod, ezt meg sem próbáltuk, hogy hátha... Azt gondolnám erre meg eleve biztosítva van az oldal, hogy ráfekszem az egérgombra és úgy próbálok meg belépni :D

Ahol "fő szezon" = péntek és vasárnap kora délután :)
___
Arany János: Grammatika versben

jajj a fos Neptun amiven kinyirtak a velemenyem szerint jobb ETRt

Lehet már jegyet is venni?

sibike és persicsb: ha minden igaz, a bétaverziót linkeltem, abban lehet venni. Én nem olyan régen csatlakoztam a béta programba, eddig összesen háromszor vettem így jegyet, a többi utazásnál én is Elvirán vásároltam és a PDF-et mutattam be telefonon. Legutóbb tegnap használtam, érdekesebb megfigyelés volt, hogy a váci vonalon egy mobiltelefonszerű Zebra vonalkódolvasót használt a kalauz, és sokkal gyorsabban is ment az olvasás, míg Nyíregyháza felé menet még mindig a Motorola MC75-öt önvédelmi féltéglát, amivel szenvedés leolvasni a vonalkódot.

Egyszer már én is használtam. Ami rohadtul zavart: Miután kiválasztom a indulási és a célállomást, majd a konkrét vonatot is, utána még marha sokat kell nyomkodni, mire ténylegesen megvehetem a jegyet. De ez a webes verzióra is igaz. Ezen még dolgozni kellene egy kicsit.

Már működik a jegyvásárlás? Múltkor még csak beta állapotú volt (vagy két évig....), de a beta programba nem lehetett már csatlakozni ismeretlen oknál fogva.

Nem működik még, bétára meg már nem lehet jelentkezni.

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyvasarlas-vonatinfo-mobilapplikacion

"Az alkalmazás Béta tesztje továbbra is folyamatos, ám a résztvevői létszám betelt, jelentkezés már nem lehetséges. Köszönjük a beérkezett észrevételeket, az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján több, mint hatvan javítással, módosítással tettük még kényelmesebben használhatóvá az applikációt."

------------------------------------------
“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Az sem lenne sokkal jobb, ha korlátozás nélkül dőlnének be a requestek csúcsidőben egy sokkal kisebb terhelésre méretezett infrán, még ha csak mondjuk minden 10. tranzakció döglik meg pont a fizetés és a jegykiadás között.

Persze lehetne akkora vasat tenni alá, hogy elbírja az ~első strandolós hétvégét az évben, csak akkor mi lenne a maradék 364 napon? Nyitna a MÁV egy VPS hosztingot a felesleges erőforrásokból?

De persze el lehet sütni a szokásos hupos frázist, ami a Microsofttól a magyar államig mindenre igaz. XY üzemelteti, tehát szar. (szerk: csak valahogy a Drupal véletlenül mindig megeszi a "de úgy lehetne javítani rajta, hogy..." kezdetű mondatrészeket)

"Persze lehetne akkora vasat tenni alá, hogy elbírja az ~első strandolós hétvégét az évben, csak akkor mi lenne a maradék 364 napon?"

ÖÖö várj, van erre már valami senki által nem használt megoldás, valami cloudnak hívják, vagy micsoda.

Igazad van, csak akkor meg az lenne a thread címe, hogy "MÁV Start Online jegy rendelés – tulajdonképpen minden működik, de muh freedom"

A MÁV-tól soha nem állt távol, hogy saját infrastruktúrát fejlesszen, és a szabad kapacitásokat eladja. Ezt a cloud esetén is megtehetné.

mintha még lenne állami cloud is, nem?
a különböző egyetemek Neptunja, a MÁV, minden ilyen szenzitív dolog mehetne oda.

A kutatói hálózatnak van felhőszolgáltatása, ezen mehetne a Neptun, ha cloud-aware lenne, de információim szerint egy horizontálisan skálázódni képtelen szoftver.

Igen, elvileg van állami felhő: https://kof.hu/szolgaltatasokv

Fogadjunk má'n, hogy akkora szerverparkjuk van erre a feladatra ami egy piacvezető céget is elvinne gond nélkül.
Csak érteni kéne hozzá. Jah és nem ellopni a pénzeket és 30x-os áron venni a rendszereket, szoftvereket.

Ugy remlik, hogy IBM Mainframe van mogotte.
Ennyi penzert mar az elvarhato lenne, hogy birja a magyar lakossag csucsideju terheleset...

Ezt anno BME-n hallottam indokként, arra, hogy miért döglik meg a neptun vizsgaidőszakban. Mert ugye nézőpont kérdése, hogy mi a rendszer célja, szorgalmi időszakban malmozni vs vizsga és tárgyfelvétel. Ugyan ez mávos összeveztésben a csúcsidő, amikor nincs elég Mancika kinyitni az összes állomási pénztárat. Szerda délután kettőkor pont lehet pénztárban is kényelmesen jegyet venni.

A MÁV még midnig nincs a helyzet magaslatán. Épp szombaton utaztam Várpalotáról Budapestre egy esti vonaton. Épp amikor a jegyemet kezelte a kalauz lépett oda hozzánk egy külföldi. A kalauz már "ismerte", igy jó szokáshoz híven hangosan és tagoltan tolta el a szöveget, hogy "a kö-vet-ke-ző állomáson SZÁLL-JON LE". Persze a külföldi utastárs egy mukkot nem értett ebből, igy rákérdezett hogy melyik vonattal jut el Velencére (gyorsvonat volt amin ültünk az pedig csak Veszprém - Várpalota - Szfvár - BP Kelenföld - DP Déli vonalon állt meg). A kalauz fintorgott és rángatta a vállát hogy nem érti. Ekkor léptem közbe, és forditottam a mondókájukat. Megmondtam a külföldinek hogy a következő állomáson kell leszállnia és nézni egy Velencei vonatot. Ekkor kért meg hogy kérdezzem meg a kallert melyik vonattal tud továbbmenni. Megkérdeztem, válasz: "Hát az én meg honnan tudjam". Ezt kicsit polkorrektebben relayeztem a srácnak.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Onnét tudja, hogy előveszi a szolgálati telefonját és megnézi a menetrendet. Bazz, honnét tudja, ilyet mondani.

"Not my f...ing job" mondjuk egy kallertől pontosan azt várnám, hogy ha nem is fejből de valahonnan ami nála van kinézi a menetrendet, meg felvilágosítást ad.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Ez már nem opció.

„A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárult a nyomtatott menetrendkönyvek megszüntetéséhez a 2017/2018. évi menetrendi évtől, az már nem jelenik meg.”

Az is csoda, hogy eddig még volt nyomtatott menetrendkönyv...Egyik volt ismerősöm, aki kb 70 éves volt, mondta könyvből, hogy melyik vonat mikor megy, vicces volt hallani, főleg hogy még csak nem is egyeztek a nevek az online elérhető menetrendével, csak az időpont.

Az, hogy egy online rendeles alkalmaval csak egy iranyba lehet jegyet venni, azt mar ne is emlitsuk meg. Returjegy bizonyos tavolsag alatt nem elerheto, tehat ha neked kell egy jegy X-Y kozott, meg egy Y-X kozott, akkor az bizony ket kulonbozo vasarlas lesz, a teljes proceduraval egyutt. Ugy szar ahogy van.

Ez nem igaz. Ujabb utazas gomb van, ahol _tetszoleges_ mas viszonylat listazasa utan be tudsz pakolni jegyeket a meg ki nem fizetett "shopping cartodra".
Amugy en a retur jegy ellen vagyok. Konnyebb vele csalni, valamint a visszautra szolo jegy gyakorlatilag "bianko": nagyon nehezen fogod szolgaltatokent megtudni, hogy valojaban mikor, milyen tipusu jaraton utaztak le. Ez pedig neheziti a kapacitastervezest.

https://imgflip.com/i/2c07vj

_______Peter
I am a stone. I do not move.

Miutan kivalasztod az utazast, akkor ket gomb van: Jegy a kosarba es Ujabb utazas. Ha berakod a jegyet a kosarba tobbet nem jon fel az ujabb utazas gomb, ha meg nem rakod bele a kosaraba es az ujabb utazasra nyomsz ertelemszeruen nem menti el az elso jegyet a kosarba. Lehet en csinalok valamit rosszul, de abban szerintem egyetertunk hogy ez a rendszer harmatgyenge. Azt, hogy miert nevre szolo a jegy szuletesi datummal, na azt megint nem ertem.

Aha, nekem azert lehet ott az ujabb utazas, mert helyjegykoteles vonatra neztem. Es ott miutan berakod a jegyet a kosarba, utana meg van egy "helyfoglalas" lepes, amikor megtortenik a helyjegy kiosztas. Szoval nekem azert van kosarba tetel _utan_ is "ujabb utazas" gomb.
Lehet, hogy megerne egy bugreportot.

Szerintem ez nem bug, hanem feature!

Nem helyjegyes vonatra szóló jegy is biankó, mert az érvényességi időn belül bármelyik vonaton használhatod.

Igy van. Ezt is meg fogjak oldani valahogy sztem elobb-utobb.

" Returjegy bizonyos tavolsag alatt nem elerheto"
Ez mondjuk nem az online rendelés hibája, hanem a MÁV üzletpolitikai döntése.
MÁV üzletszabályzat, 6.5.6-os pont:
"100 km-nél nagyobb távolságra váltott menetjegy – ha a Díjszabás nem tiltja – az utas kérésére menettérti útra is kiszolgáltatható, ekkor a visszaúti menetjegy az eredeti kiindulási állomásig azonos – vagy az utas kérésére a menetjegyen feltüntetett – eltérő útirányon át érvényes. A vasúti társaság hirdetmény útján rendelkezik arról, ha 100 km-nél rövidebb távolságra is kiad menettérti jegyet, a hirdetmény tartalmazza az ilyen jegy menetjegy érvénytartamát is."
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mav-start_szemelyszallitasi_uzletszabalyzat_4_mod_jovahagyott_honlapra.pdf

Na akkor a Máv hat ellensége mellé (menetrend, utasok, meg a négy évszak) felírhatjuk hetediknek az IT-t is. Még hogy nincs fejlődés! :D
--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

most epp nem lehet online jegyet venni: " Tájékoztatjuk, hogy a fizetési rendszerben fellépett probléma miatt a bankkártyás fizetés, és a bankkártyával vásárolt menetjegyek visszaváltása ideiglenesen nem lehetséges. A már megváltott menetjegyek átvétele, e-vonatjegyek és elektronikus számlák letöltése továbbra is biztosított. "