MÁV Start Online jegy rendelés

Sziasztok.

Pár nappal ezelőtt próbáltunk jegyet vásárolni a máv hivatalos honapjáról, mert a legközelebbi állomás, bő 5 km-re van tőlünk, ahol lehetséges jegyet váltani. Az első ilyen eletromos egyvásárlás, sikerült valamikor fél évvel ezelőtt kb.
Nos, így 2018-ban egy állami pénzt profin elszippantó és felélő vállalat nem volt képes megbírkózni azzal a helyzettel, hogy túl sok felhasználó volt bejelentkezve egy időben, így mikor mi megpróbáltunk belejentkezni a vásárláshoz, egyszerűen a "túl sok felhasználó van bejelentkezve" hibaüzenettel elutasította a bejelentkezést. Ezt ÍGY 2018-ban... Nem tudom, hogy hogyan lehet, hogy ennyire sok felhasználója van a MÁV-nak és ezt nem tudja kezelni, csak azzal hogy letiltja a bejelentkezést. Tiszta neptun... Na jó, talán annyira nem.

Hozzászólások

Nyomkodni kell azt a gombot és egyszercsak be fog engedni, nyugalom. Én már évek óta vonatozok e-jeggyel és csak a fő szezonban futottam bele még csak ilyen üzenetbe, de ott is 2-3x belépés gombra kattintással egyből be is engedett.

jajj a fos Neptun amiven kinyirtak a velemenyem szerint jobb ETRt

sibike és persicsb: ha minden igaz, a bétaverziót linkeltem, abban lehet venni. Én nem olyan régen csatlakoztam a béta programba, eddig összesen háromszor vettem így jegyet, a többi utazásnál én is Elvirán vásároltam és a PDF-et mutattam be telefonon. Legutóbb tegnap használtam, érdekesebb megfigyelés volt, hogy a váci vonalon egy mobiltelefonszerű Zebra vonalkódolvasót használt a kalauz, és sokkal gyorsabban is ment az olvasás, míg Nyíregyháza felé menet még mindig a Motorola MC75-öt önvédelmi féltéglát, amivel szenvedés leolvasni a vonalkódot.

Nem működik még, bétára meg már nem lehet jelentkezni.

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/jegyvasarlas-vonati…

"Az alkalmazás Béta tesztje továbbra is folyamatos, ám a résztvevői létszám betelt, jelentkezés már nem lehetséges. Köszönjük a beérkezett észrevételeket, az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján több, mint hatvan javítással, módosítással tettük még kényelmesebben használhatóvá az applikációt."

------------------------------------------
“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Az sem lenne sokkal jobb, ha korlátozás nélkül dőlnének be a requestek csúcsidőben egy sokkal kisebb terhelésre méretezett infrán, még ha csak mondjuk minden 10. tranzakció döglik meg pont a fizetés és a jegykiadás között.

Persze lehetne akkora vasat tenni alá, hogy elbírja az ~első strandolós hétvégét az évben, csak akkor mi lenne a maradék 364 napon? Nyitna a MÁV egy VPS hosztingot a felesleges erőforrásokból?

De persze el lehet sütni a szokásos hupos frázist, ami a Microsofttól a magyar államig mindenre igaz. XY üzemelteti, tehát szar. (szerk: csak valahogy a Drupal véletlenül mindig megeszi a "de úgy lehetne javítani rajta, hogy..." kezdetű mondatrészeket)

Ezt anno BME-n hallottam indokként, arra, hogy miért döglik meg a neptun vizsgaidőszakban. Mert ugye nézőpont kérdése, hogy mi a rendszer célja, szorgalmi időszakban malmozni vs vizsga és tárgyfelvétel. Ugyan ez mávos összeveztésben a csúcsidő, amikor nincs elég Mancika kinyitni az összes állomási pénztárat. Szerda délután kettőkor pont lehet pénztárban is kényelmesen jegyet venni.

A MÁV még midnig nincs a helyzet magaslatán. Épp szombaton utaztam Várpalotáról Budapestre egy esti vonaton. Épp amikor a jegyemet kezelte a kalauz lépett oda hozzánk egy külföldi. A kalauz már "ismerte", igy jó szokáshoz híven hangosan és tagoltan tolta el a szöveget, hogy "a kö-vet-ke-ző állomáson SZÁLL-JON LE". Persze a külföldi utastárs egy mukkot nem értett ebből, igy rákérdezett hogy melyik vonattal jut el Velencére (gyorsvonat volt amin ültünk az pedig csak Veszprém - Várpalota - Szfvár - BP Kelenföld - DP Déli vonalon állt meg). A kalauz fintorgott és rángatta a vállát hogy nem érti. Ekkor léptem közbe, és forditottam a mondókájukat. Megmondtam a külföldinek hogy a következő állomáson kell leszállnia és nézni egy Velencei vonatot. Ekkor kért meg hogy kérdezzem meg a kallert melyik vonattal tud továbbmenni. Megkérdeztem, válasz: "Hát az én meg honnan tudjam". Ezt kicsit polkorrektebben relayeztem a srácnak.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Az, hogy egy online rendeles alkalmaval csak egy iranyba lehet jegyet venni, azt mar ne is emlitsuk meg. Returjegy bizonyos tavolsag alatt nem elerheto, tehat ha neked kell egy jegy X-Y kozott, meg egy Y-X kozott, akkor az bizony ket kulonbozo vasarlas lesz, a teljes proceduraval egyutt. Ugy szar ahogy van.

Ez nem igaz. Ujabb utazas gomb van, ahol _tetszoleges_ mas viszonylat listazasa utan be tudsz pakolni jegyeket a meg ki nem fizetett "shopping cartodra".
Amugy en a retur jegy ellen vagyok. Konnyebb vele csalni, valamint a visszautra szolo jegy gyakorlatilag "bianko": nagyon nehezen fogod szolgaltatokent megtudni, hogy valojaban mikor, milyen tipusu jaraton utaztak le. Ez pedig neheziti a kapacitastervezest.

Miutan kivalasztod az utazast, akkor ket gomb van: Jegy a kosarba es Ujabb utazas. Ha berakod a jegyet a kosarba tobbet nem jon fel az ujabb utazas gomb, ha meg nem rakod bele a kosaraba es az ujabb utazasra nyomsz ertelemszeruen nem menti el az elso jegyet a kosarba. Lehet en csinalok valamit rosszul, de abban szerintem egyetertunk hogy ez a rendszer harmatgyenge. Azt, hogy miert nevre szolo a jegy szuletesi datummal, na azt megint nem ertem.

Aha, nekem azert lehet ott az ujabb utazas, mert helyjegykoteles vonatra neztem. Es ott miutan berakod a jegyet a kosarba, utana meg van egy "helyfoglalas" lepes, amikor megtortenik a helyjegy kiosztas. Szoval nekem azert van kosarba tetel _utan_ is "ujabb utazas" gomb.
Lehet, hogy megerne egy bugreportot.

" Returjegy bizonyos tavolsag alatt nem elerheto"
Ez mondjuk nem az online rendelés hibája, hanem a MÁV üzletpolitikai döntése.
MÁV üzletszabályzat, 6.5.6-os pont:
"100 km-nél nagyobb távolságra váltott menetjegy – ha a Díjszabás nem tiltja – az utas kérésére menettérti útra is kiszolgáltatható, ekkor a visszaúti menetjegy az eredeti kiindulási állomásig azonos – vagy az utas kérésére a menetjegyen feltüntetett – eltérő útirányon át érvényes. A vasúti társaság hirdetmény útján rendelkezik arról, ha 100 km-nél rövidebb távolságra is kiad menettérti jegyet, a hirdetmény tartalmazza az ilyen jegy menetjegy érvénytartamát is."
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mav-start_sze…

Na akkor a Máv hat ellensége mellé (menetrend, utasok, meg a négy évszak) felírhatjuk hetediknek az IT-t is. Még hogy nincs fejlődés! :D
--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

most epp nem lehet online jegyet venni: " Tájékoztatjuk, hogy a fizetési rendszerben fellépett probléma miatt a bankkártyás fizetés, és a bankkártyával vásárolt menetjegyek visszaváltása ideiglenesen nem lehetséges. A már megváltott menetjegyek átvétele, e-vonatjegyek és elektronikus számlák letöltése továbbra is biztosított. "