Üdv!
A következő lenne a problémám:
Van egy VPS, ami csak levelezést szolgál ki, valamint van 3 darab VPS, amin csak webszerverek futnak, több weboldallal, webes rendszerrel. Ezek a rendszerek SMTP-n keresztül küldenek ki leveleket az 1. VPS-ről.
Jelenleg az egyik webszerverről akárhogy próbálok emailt küldeni a tárgyban jelzett hibaüzenetet kapom. A többi szerverről jól megy a levélküldés. Ha újraindítom a problémás szervert, újra tökéletesen megy a levelezés pár óráig, ezt követően ismét hibaüzenet, mintha tiltaná a mailszerver ezt a szervert. Nem látom, hogy tiltva lenne a host, vagy IP.
Szeretnék kérni valami irányt a debugolás folytatásában, hogy mi okozhatja ezt a problémát.
Mind a 4 szerveren debian fut. (7 és 8)
A válaszokat előre is köszönöm.
- 1096 megtekintés
Hozzászólások
telnet/nc tcpdump, megvolt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
telnet aztan meglatod.
En nem a mailservernel keresnem elsozor a hibat, hanem a melyebb retegektol kezdve mennek felfele, geszen a mailserverig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a debug-ot feljebb veszem, a következő hibaüzenet jön:
2017-08-24 10:26:50 SMTP ERROR: Failed to connect to server: Connection timed out (110)
SMTP connect() failed.
Amikor nem működik, telnet se megy. Csak trying.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a másik gépen (levelező szerver) kezdeném a hibakeresést, mert ott kiderül hogy a kliens kérése eljut-e oda egyáltalán. Naplófájlok vagy tcpdump.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott is (mailszerver) rengeteget keresgéltem a logokban, de úgy tűnik egyáltalán nem érkezik oda kérés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől még lehet a mailszerver, csak pl egy alacsonyabb hálózati rétegben kerül eldobásra a csomag.
Ha ezt kizártad (pl tcpdump semmilyen forgalmat nem lát a webszervertől), akkor érdemes a kliens gépen tovább keresni (alacsonyabb rétegtől indulva felfelé).
Előfordulhat az is, hogy a két gép között van valami gubanc - ekkor a kliensen látnod kell hogy kiment a csomag, de a szerverre nem érkezett meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm mindenkinek a segítséget, megoldottam a problémát, bár nem a legszebb megoldással, mivel az alap problémát még mindig nem értem.
Az volt a gond, hogy a webszerver valamiért a mailszerver ipv6 címét próbálta feloldani. De csak egy szerver volt így.
Megoldásként felvettem hostba a problémás szerveren a mailszerver ipv4 címét és tökéletesen működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a conntract táblád telik meg vagy hasonló tűzfalas issue-ba futsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
$mail->SMTPDebug = 2;
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni