Egy egész hónapig tartott és kb. ötödszörre sikerült.
Tipikus problémák:
1. a V-s ügyintéző szerint a V-nak nem kell levelezési cím, a T mégis elutasított a hordozást, mert nála volt levelezési cím, amire a V nem hivatkozott
2. T-nél volt emelet, ajtó, V-nél nem ("nem fontos")
3. T-nél a közterület irányítószáma más volt, mint a lakcímkártyán (T-s ügyéntéző: tessék szépen elmenni okmányirodába, kérni új lakcímkártyát és akkor lesz hordozás. Azt hittem, ráborítom a pultot és ugrálok rajta egy kicsit.). Kézzel átírni nem lehet. A V-nál u.a. közterület több irányítószámmal is létezett, de akár kézzel is be tudták volna írni a helyeset, ha nagyon kell.
4. végül az utolsó sikertelen kísérlet során a Telenortól próbálta meg a Voda elhordozni a számot.
Ilyen egy elbaszott ótvar folyamatot még nem láttam, pedig lélekben fel voltam készülve sok mindenre.
Tényleg scifi lenne, hogy az eredeti szolgáltató generál egy 25-30 karakteres, 72 óráig élő jelszót és az eredeti ügyfélszám + a jelszó párosra hivatkozhatna az új szolgáltató a 72 órás időablakon belül?
Arról nem is beszélve, hogy hordozási időablakok vannak (az igénytől számítva kb. 2-5 napon belül) és nem lehet az igény beadásakor rögtön egy tesztet kérni, hogy rendben van-e minden.
Végül a Voda küldött egy olyan sms-t a hordozás körüli teendőkkel kapcsolatban, ami erősen eltért attól, amit az ügyintézők mondtak, így kellett még egyet telefonálni, hogy WTF. A telefonos ügyintéző nem is tudott ezekről az sms-ekről, kérte, hogy olvassam be, majd mondta, hogy ez értelmetlen, csináljam azt, amit eddig szóban mondtak. Végül szerencsére neki volt igaza.
- mogorva blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1308 megtekintés
Hozzászólások
Nekem is ez lesz az irány nem sokára. Eddig csak Telekomhoz(és elődjeihez) vittem számokat a többitől. Ott nem volt soha problémám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magát veri az ég... :)
Saját kaland: OP3 megérkezik, mondom magamban, akkor menjen mindkét SIM helyre vmi...
Céges Telekom kártya mellett réges-régi privát Pannon GSM (akarom mondani, Telenor).
Telenorba be, számot tép. 3 másodperc elteltével számot szólítják, miben segíthetnek. Mondom nekik, nano SIM. Személyazonosítás, "Rendben egy pillanat, hozom.", 3 perc, egyetlen papír, amit csak ők írnak alá, köszönöm, viszlát.
A szolgáltatás igénybe vétele után 10 perccel érkezik egy SMS, hogy nagyon örülnek, h segíthettek, kérik, válaszoljak 1-10-ig tartalmú üzenetben, mennyire voltam elégedett.
Ugyanez Telekom: 45 perc várakoztatás után közlik velem, hogy nekem biz nem adhatnak nano SIM-et, forduljak fel, hiába van itt nálam a kártya, és hiába tudom magam igazolni, amíg nincs 16 meghatalmazásom, rohadjak meg. Sarki mobil boltban vágás lett a vége. Értem én a meghatalmazásos dumát, de mindezt 45 perc várakozás nélkül is lehetne. Mondjuk az ajtóban céges ügyintézést nyomva kiírni, hogy "Te barom, aláírási jog nélkül húzz a francba, semmit se tudsz csinálni."...
Záró jelenet: két hét múlva csörög a teló. A Telenor ügyfélszolgálat felhív, és megkérdi, miért adtam nekik 10-es értékelést. Elmondtam. Remélem örültek. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére csak 1x voltam jelen személyesen (pont a lakcímkártyás viccnél). De akkor is vártunk legalább fél órát, hogy szívhassunk.
Mindegy, elvileg nekem most jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem te vagy az előfizető, akkor teljesen természetes, hogy a jogosultság igazolása nélkül elhajtanak minden olyan dologgal, ami a szerződést érinti - és a SIM cseréje is ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korábban Telenoros voltam. Mikor migrálni akartam, akkor először elutasította a Telenor, mert az adott lakcímen nincs ilyen előfizető. Újra átnéztem a kitöltött nyomtatványt, és kiderült nem rontottam el semmit. Némi email váltás, és egy telefonálás után kiderült, hogy az utolsó költözésemnél bejelentett lakcímváltozáskor, az új címemet a telenoros ügyintéző túl hosszúnak találta, így lerövidítette. X utca Y. sz. Z. ép. A lh. b. emelet c. ajtóból, X utca Y/Z. sz. A/b/c lett. Ez még nem lett volna baj, de az is kiderült, hogy (az új szolgáltató szerint, de ezt később a Telenor is elismerte) csak a házszámig kell elküldeni a címet a régi szolgáltatónak. A számhordozási nyomtatványon a helyes címet írtam, ezért az új szolgáltató csak az X utca Y. sz. címet küldte el. Viszont a Telenornál ezen a címen ilyen nevű előfizető nem volt.
Megoldás: Mivel nem tudtam, hogy a Telenor rendszerében milyen cím szerepel, így felhívtam az ügyfélszolgálatot, és megkérdeztem tőlük, szerintük mi a lakcímem. Utána újabb nyomtatvány kitöltés, nyomtatás, aláírás, szkennelés, email küldés, és 3 nap múlva már sikerült is a migrálás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint a topicnyitóból is látszik, fontos, hogy az adat legyen pontos. ;)
Valamint a nagy softveresek még mindig szart termelnek.
Az adatok ábrázolása "tudomány", és aki nem tiszteli az adatot vagy csak nem érti a mibenlétét nem kellene kezelnie.
Megoldás lehet, ha addig visszautasítod a számlát, amíg nem az okmányaidon szereplő adataidat tartalmazza.
De ott kell kezdeni, hogy nem írod alá a szerzódést, amíg ez nem teljesül.
A telefon semmi! Egy bankban tettem szóvá, hogy a kivonat fejében és lejjebb más cím szerepel. Megoldás: a két cím mező eltérő hosszúságú volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én hordoztam TMobile -t TescoMobile-hoz (igaziból Voda, az is lett), teljesen sima ügy volt. Egy előfizust és egy feltöltőst is.
--
arch,debian,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olyan bonyolult ez. Régen gondolkoztak a feltöltős számok tudakozóba vitelén, de sajnos volt 15000 Gobbi Hilda. Most meg precízen csinálják, csak rosszul. Blogolás helyett érdemes az NHH-nál (és bármilyen betűkonbinációval leírható jogutódjánál :)) írásban bejelentést tenni a kidolgozatlam folyamat miatti szívásról.
Kivétel a helytelen irányítószám. Annak a történetét még érdemes lenne tisztázni!
Az emelet ajtó a címed része? Ha igen, akkor az a címed.
Kis korrekció: az időablak az más. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Kivétel a helytelen irányítószám. Annak a történetét még érdemes lenne tisztázni!
Ez, kérlek, egy nagyon érdekes sztori.
A Telekomos ügyintéző szerint ugyanis a Posta "nemrég" (ezt nem tudta pontosan definiálni) módosította pár közterület irányítószámát.
Ők pedig egy a Posta által részükre átadott exportból dolgoznak.
Azt javasolta, hogy menkek be egy okmányirodába és kérjek új lakcímkártyát.
Mintha a Népességnyilvántartó (vagy éppen most mi a neve) is a Posta listájából dolgozna.
> Az emelet ajtó a címed része? Ha igen, akkor az a címed.
Az attól függ.
Az egyik szolgáltatónál igen, a másiknál nem.
Lásd levelezési cím, az egyiknél volt, a másiknál nem és ezen megbukott a hordozás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ügyintéző helytelenül járt el.
1) A helység vagy az ún. címrészlet adatainak (irányítószámának, nevének) karbantartása nem az ő kompetenciája. (Nem tudhatja a belső folyamatokat, de pontosan sem, és nem is adhat róla információt.)
a Posta által részükre átadott exportból dolgoznak Ez nem elégséges, és ezzel semmiképpen nem írhatja felül az ügyfél adatait! Csak egyes esetekben, és általában megereséses adatpontosítás után.
2) Neked nincs irányítószámod, mert nem vagy helység. (Ugye, milyen meglepő?)
3) Viszont van okmányod, amit az ügyintéző köteles elfogadni, de csak akkor, ha érvényes. Ha nem érvényes, akkor köteles nem elfogadni. Viszont semmiképpen sem bírálhatja felül és nem szólíthat fel a cseréjére. Persze, ha most szerezted meg a doktori fokozatot, vagy férjhez mentél :) és nem cseréltél személyit, akkor is csak a személyi okmányok alapján veheti fel az adatokat.
4) Ha az említett esetben lakcímkártyát cserélsz, akkor köteles vagy a változást bejelenteni.
A 3-4 pontot összevonva félig-meddig jogos lehetne a visszautasítás, ha közben lakcímkártyát cseréltél ÉS nem jelentetted be a változást.
Az egyik szolgáltatónál igen, a másiknál nem.
Az egyik szolgáltató mobil, a másik meg nem csak mobil.
Figyeljük meg: A vezetékesnél, mivel helyhez kötött szolgáltatás, pontosabbak az adatok.
Ennek ellenére pontatlan adatok rögzítése minden esetben trehányság. Az ügyintéző nem bírálhatja felül az okmányt.
Mobilnál már láttam ilyen címet: 1021 Budapest, Pécs, Wien Kossuth utca 3. Vajon jó-e az irányítószám, és az ügyfél milyen okmánnyal igazolhatta? Szeretnék én is olyan anyagot, amit az ügyfélszolgálatos nyomott! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az időablak az más"
Különösen érdekes, amikor tulajdonképpeni szolgáltatóváltás nélkül kell erre hivatkozni. (pl technológiaváltás)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni