Súlyos bringás baleset

Szerencsére nem velem történt. Pár perccel az események megtörténte után érhettem helyszínre.
Előzmény: én éppen az új fejlesztéseket próbáltam ki a bringámon a szokásos edzőkörön a Hármashatárhegyen. Lefele gurulva leelőztem egy montis fickót. Ő terepen az út melletti ösvényen gurult, én a betonon. Azért figyeltem fel rá, mert egy helyen elfogy neki az ösvény, és kénytelen kihömöpörödni egy kis szakaszon a betonra, és azt méregettem h ki fog vajh' jönni elém, vagy sem - de aztán bőven előbb értem oda, nem kereszteztük egymás útját. Kicsit lejjebb a Fenyőgyöngyénél megálltam a kútnál vizet tölteni a kulacsomba és ellenőrizni az új tárcsafék csavarjait mégegyszer mielőtt a komolyabb forgalomba kerülök vele a lefele úton. Kb 5 percet szüttyögtem. Aztán irány lefele.

A baleset helyszíne Bp. (asszem II. kerület lehet még) Virág Benedek és Szépvölgyi út elágazása: https://www.google.hu/maps/@47.5313111,19.0243149,3a,75y,90h,90t/data=!…
A látvány horrorisztikus: az áldozat az említett montis fickó. A szemből jövő kanyarodó terepjárónak ütközött, annak jobb elejét teljesen összetörve. Szerencsétlen bringás srác a terepjáró tetején (!) feküdt a hátán. A fejéből rengeteg vér folyt az autó jobb hátsó ajtaján keresztül ami szinte teljesen véres volt a földre. Nem mozgott. Nem hiszem h ezt túlélte. Ott volt egy mentő. Hogy került oda ilyen gyorsan fogalmam sincs! Szerintem épp arra ment és megállt a látva az esetet. Elég nagy csődület volt. Én nem álltam meg. Épp csak elgurultam az egész mellett. Képtelen lettem volna még egy pillantást vetni rá. Totálisan sokkolt a látvány. A bringája ott feküdt az úton, az első kereke 90 fokban meghajlott. Rengeteg törmelék volt mindenfelé. Inkább a kocsi alkatrészei lehettek.
Ez a szakasza az útnak nagyon veszélyes. Egyrészt nagyon be lehet gyorsulni lefelé, meredek lejtő, fék nélkül 60-70 Km/h órára pillanatok alatt felgyorsul a bringa. Másrészt nagy forgalom van ami keresztezi a sávot. Szemből jövők kanyarodnak, és jobbról [fentről] is jönnek. A biciklis útvonala a védett út, mindenki elsőbbséggel tartozik. A baleset még bőven világosban történt. Minden bizonnyal az történt, h a kanyarodó terepjáró nem vette észre a biciklist v. rosszul mérte fel a sebességét és nem adta meg az elsőbbséget. A bringás pedig már nem tudott megállni.

Szeretném remélni h valahogy mégis megúszta a srác és életben van! Azt hiszem egyenlőre kerülni fogom ezt a részt, h ne idéződjön fel a látvány.

Hozzászólások

Itt nem ez az elso, es szerintem nem az utolso.
Mindig kihuzodok a felezohoz es lassitok erossen ezen a helyen.

Igazi halalcsapda.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Igazából én inkább a Kiscelli utat szoktam választani lefele, de múltkor olyat bénáztam ott, h elhatároztam, h inkább elkerülöm a jövőben. Dugó volt, az eleje meg olyan rohadt meredek, h outi bringával képtelen vagyok az autókkal együtt araszolni, mert tiszta erőből kell húzni a féket, miközben csak egy hajszál választ el, h átbucskázzak az első keréken. Valahogy sikerült lekászálódnom a nyeregből, akkor meg az volt h bringás cipő műanyag talpa miatt kb. zéró tapadás volt. Kívülről nézve biztos nagyon komikus volt a szerencsétlenkedésem, de konkrétan mozdulni nem tudtam, mert egyből elkezdtem volna lefele csúszni :-/. Olyan h visszaüljek a bringára, fel sem merült :D Végül azért levergődtem valahogy. Amúgy ha nincs dugó, vagy ha trekkingel vagyok (azon ugye, nem dől annyira előre az ember - meg féket is könnyebb kezelni) akkor nincs probléma.

Remeljuk megussza.

Sisakja volt? Ez nem derul ki, mindenesetre tanulsagos lehet barmely esetben.

Bizonyos ütközési sebesség fölött nagyjából mindegy :-( Sajnos a kerékpárosokat nehéz észrevenni - csak ezt sok pedáltaposó még nem tudja, nem akarja elfogadni. Igen, elsőbbsége van. De vajon észlelhető-e időben? A kereszteződést olyan sebességgel közelíti-e meg, hogy meg tudjon állni/el tudja kerülni a balesetet? Mit tett a baleset elkerülése érdekében?
Sajnos nem ő az első, és nem az utolsó hegyről lefelé száguldó kerékpáros, aki elé eléfordul egy másik jármű. Anno a Normafától lefelé is volt nem is olyan régen egy hasonló eset - itt, a hup-on is volt róla szó.

ezt aláírom. Már elég régóta bringáztam országutival, hegyen-völgyön, forgalomban. Miután megszereztem a jogosítványt változott (bringán) a magatartásom. Ugyan előtte sem voltam figyelmetlen, de egy bringást autóban ülve, 8 óra után, bizony nem olyan könnyű messziről kiszúrni. A fényvisszaverő mellény nappali viselésének előírása nagyon jó ötlet volt. Küllőprizma szintén hasznos dolog, mivel pont abból a szögből látszik, ahonnan a villogók, lámpák kevésbé. Kevés országuti bringán látok ilyet, régen az enyémen sem volt.

Hivatkozott törvényhely: " kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok" - csak h ne maradjon itt hülyeség. Vagyis fényes nappal nem kötelező a kukásmellény. És ha van kerékpáros fényvisszaverő ruházat akkor éjjel v. rossz látási viszonyok közt sem, lakott területen belül szintén nem kell.

úgy látom már visszavonták. Ettől függetlenül felénk szeretik kérni a rend őrei, főleg főúton.

Is igen. meleg, kényelmetlen, ciki stb, meg van fényvisszaverő a tizenezer (vagy huszon) eddzőruhán is, de egy szürke reggelen, vagy estén, a fáradt sofőr lényegesen előbb veszi észre a mellényt. Előfordulhat olyan szituáció, hogy ez a pár másodperc az életedet jelenti.

Igen, vannak akik addig nem nyugszanak, amíg minden közlekedőt nem öltöztetnek kukásmellénybe. Tehát egy dolog ha valami kötelező és egy másik amikor szabadon választott. Nem tanácsos a kettőt összekeverni, még a rendőrnek sem! A fáradt sofőr meg mossa ki a csípát a szeméből v. ne üljön a volán mögé, mert könnyen a sitten találja magát, ha elüt fényes nappal egy mellény nélküli bringást.

Lakott területen belül, nem kötelező a "kukásmellény", bár este kifejezetten hasznos egy forgalmas budapesti úton, de az elsőbbségadás betartása kötelező. Ha ezt megtette volna az autós, akkor cimborám most is vígan biciklizne. Ha egy bamba bármivel is közlekedik, nem figyel oda, akkor bambaságára nincs mentség. Ha meg látja a másik közlekedőt, de úgy gondolja, "nem adom meg a kötelező elsőbbséget, majd lemond róla a kedvemért", és így maradandó sérülést okozva elüti azt, az bűncselekmény. Bárki bármivel közlekedik, felelős, tehát legalább azt tegye meg, ami kötelező, amit a jogszabályok előírnak, az ezen felüli dolgok utólag: "jó lett volna, ha".

Köszönöm szolidaritásodat!

Amit megtett: betartotta a KRESZ-t (ami a legfontosabb), bukósisakot vett fel (ami nem kötelező, de ez megmentette az életét), és igyekezett lefékezni és kanyarodással elkerülni a balesetet. Az autós nem igyekezett elkerülni a balesetet, hanem éppen ellenkezőleg, ő okozta! Lehet a cimborámat hibáztatni, de az autós volt a vétkes, függetlenül attól, hogy mindent megtett-e a cimborám. Ha mindketten betartották volna a KRESZ-t, akkor a cimborám nem feküdne kórházban, és az autós nem félne a vélhetően szigorú büntetéstől, és szorongana attól a tudattól, hogy egy másik embernek maradandó sérülést okozott. Tehát az egyik, amit ebből leszűrhetünk: akármivel is közlekedünk, az a legkevesebb, hogy tartsuk be a KRESZ-t, nem véletlenül alkották meg! Aztán, tegyünk meg minden elvárhatót a balesetek elkerüléséért, és ne utólag okoskodjunk arról a székből, vagy a kórházi ágyon, hogy mi lett volna, ha...

Kívánjuk azt, hogy se az egyik, se a másik fél helyébe ne kerüljünk!

+1
Mindenek előtt kívánom, hogy a cimborád minél kevesebb maradandó károsodással ússza meg ezt a balesetet; azért vetettem fel a "mit tett a baleset elkerülése érdekében" kérdést, mert így remélhetőleg elgondolkodnak azok is, akikben eddig fel sem merült, hogy egy veszélyhelyzet megoldásáért a szabálykövető félnek is lehet és kell tennie. Akár úgy, hogy adrenalint félretéve egy hangyányival jobban húzzuk a féket, vagy épp a "divatot" lesz@rva igenis felvesszük a kukásmellényt vagy a rikító bringásmezt, meg akár éjjel nem a "mert a kresz azt írja elő" egy led-es, szentjánosbogár kiröhögi típusú villogót rakunk fel hátra, akár pedig úgy, hogy az anno '87-ben az egyik oktatómtól hallott, sajnos nagyon igaz kijelentést tartjuk szem előtt: ne arra számíts, hogy a többiek betartják a szabályokat, hanem arra, hogy nem.

ne arra számíts, hogy a többiek betartják a szabályokat, hanem arra, hogy nem

Jó, majd nézem, ahogy a Hungária körúton megállsz minden mellékutca előtt, hátha egy vaddisznó egy Kamazzal kirongyol eléd, s te arra számítasz, nem tartja be a szabályokat. Az megvan, hogy így nem lehet közlekedni? Alapvetően a másik fél szabálykövető magatartására számítunk. Az más kérdés, hogy lehetnek kifejezetten balesetveszélyes, könnyen elnézhető forgalmi helyzetek, ezekben segítjük a másik felet, mert könnyen lehet, hogy tényleg elnézi a dolgot.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A fűnyíróelv nem jó. Vannak valóban olyan szabályok, amelyek nem sokat számítanak közlekedésbiztonság szempontjából. Ezekkel nem kellene szekálni a közlekedőket, mert értelmetlen szabály rombolja a morált. Például már szükségtelen, kint felejtett táblák.

Ugyanakkor engem kifejezetten bosszant, hogy megállóban álló buszt előznek sorban, miközben busz előtt a kijelölt gyalogátkelő, busz mögött néhány 10 m-rel pedig ott az előzni tilos tábla. Vagy az a sport, hogy nem használják az irányjelzőt, így legalább nem tud kijönni valaki a mellékutcából, mert azt hiszi, hogy a másik egyenesen továbbhaladva keresztezi az útját. Elkopik néhányak ujja az index használatától, vagy mi?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A megállóban álló buszt mellőzöd, nem előzöd. A kint felejtett tábla ügyében érdemes az út kezelőjét értesíteni - nekem önkormányzattal, közútkezelővel, stb. több a pozitív mint a negatív tapasztalatom.
Az irányjelzés elmulasztása, a piros lámpa, a jobbra tartási kötelezettség és hasonló dolgok ügyében néha én is a "sofőrt felnégyelni, autót bezúzni" díjazás bevezetését szeretném :-)

Az a tábla attól még nem engedi meg a busz kikerülését, a gyalogosok védelmében van ott, aki a busztól a buszt kerülő autót nem látja, az autós meg a kijelölt gyalógátkelőhely táblát és a gyalogost nem látja. Amikor meglátják egymást, 2 m-re vannak egymástól, és ott a vége. A gyalogosnak.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ez egy butaság. A bizalom elve az alapja a Kresznek. Enélkül a rendező elv nélkül nincs is miről beszélnünk, mert nem h egy métert nem tudsz közlekedni, de egy helyben állni sem lehetne. Minimál képzelőerővel is könnyen belátható, h nem vezet sehova. Természetesen érzékelhető, h az általános morális hanyatlással együtt a közlekedési morál is változik és ezáltal sérül a közlekedők bizalmi szövetsége. Erre a helyzetre adott hibás [és mellékesen jellemfeltáró] reakció a bizalom tagadása.

Az egész okfejtésed ott bukik, hogy egyrészt a közlekedési morál nem hanyatlik, sőt, éppen ellenkezőleg, ugyanakkor az 'úgy vezess, mintha a többiek nem tudnának' elv egyáltalán nem új keletű dolog. Én nagyjából húsz éve tanultam vezetni, a szüleim még régebben és már ők is ezt az elvet hallották az oktatóiktól.
Egyébként egyáltalán nem muszáj ezen elv mentén élni és vezetni. Ha neked nem tetszik, ne tedd, engem pont nem érdekel.

Ave, Saabi.

úgy vezess, mintha a többiek nem tudnának

Indokolatlan a feltételes mód. Nem úgy értem, hogy senki sem tud vezetni, bezzeg én, de az is elég, ha egyetlen 20 km-es utamon ketten-hárman törnek az életemre, és ez egy elég jellemző szám.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"A bizalmi elv

A szabályok azonban csak akkor érnek valamit, ha mi magunk tiszteletben tartjuk azokat, és ha bízhatunk abban, h azokat mások is megtartják. A közlekedésben bizalmi elv-nek nevezzük azt, h közlekedési partnereinkről általában feltételezhetjük a szabálykövető magatartást.

Általában, de nem mindig:

Nem bízhatunk abban, aki szemünk láttára, valamilyen szabályt megszeg, vagy akiről okkal feltételezhetjük, h éppen szabálytalanságra készül.
Azok szabályos közlekedésében sem bízhatunk, akiktől ez nem is várható el. Éppen ezért
fokozottan ügyelni kell a gyerekek és a testi fogyatékosságuk v. más ok miatt saját bizotnságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.

Más szabálytalansága nem mentség saját szabályszegésünkre!

A szabályok betartása tehát elengedhetetlen követelmény a közlekedésben, ám emellett szükséges az is, h a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben. A közlkedési szabályok kötelezettségeket rónak ránk, melyek alól nem bújhatunk ki, és jogokkal ruháznak fel, amelyekkel azonban nem kell feltétlenül élnünk!"

//Tankönyv járművezetői tanfolyamokhoz (személygépkocsi - kistehergépkocsi) 4. kiadás "B" jármű kategória. Műszaki Könyvkiadó, Budapest 1995. 21. oldal Közlekedési ismeretek - 1. Mielőtt elindulna//

A balesetem kapcsán - engem ütöttek el, elsőbbségem volt - a büntetőperben a vétkes fél ügyvédje be is próbálkozott a sértetti közrehatás szókapcsolattal, mire a bírónő elmosolyodott, és annyit fűzött hozzá, hogy itt nem volt sértetti közrehatás, az elsőbbséget meg kell adni. :)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

En is remelem hogy tulelte. Sajnos engem is utott el auto, igy tudom milyen rettenetes dolog :(

Sziasztok!

Az én cimborámmal történt a baleset. :-( Szegény szülei engem hívtak, hogy tudok-e róla valamit, mert együtt szoktunk bringázni (a Hármashatár-hegyen is), de most magában tekert, nem tudtam, hogy miért nem tudják telefonon elérni. Aztán a rendőrségtől értesítették őket... Hál'istennek "megúszta", életmentő műtéten átesett, intenzíven van. Mindenét összetörte, kezét, lábát, fejét (volt rajta bukó, de darabokra tört, úgy adták át a rendőrök a szüleinek), bordáit, szerveit, de reméljük, mihamarabb felgyógyul. A bringának annyi, kár érte, de az ő egészsége sokkal-sokkal fontosabb.

Mit lehet tudni a karambolról? A rendőrség joggal vizsgálódik. Zoltán, te láttad az eredményét. Tudom, hogy nem szívesen fotózkodik ilyet az ember, pláne, de ha esetleg van fényképed, azt a szüleivel köszönettel vennénk. Jól gondolom, hogy az autó jobbról kanyarodott be elé, lefelé, ő meg a Virág Benedeken egyenesen? Még nincs magánál, így nem tudjuk megkérdezni tőle.

Szia,

Szerintem az autó lentről jöhetett és balra fordult a biciklis elé keresztezve annak a sávját, aki fentről jött a Virág Benedek úton egyenesen. Legalábbis a kocsi pozíciójából, 'sérüléséből' (ezért is volt a jobb eleje összetörve) ill. tudván h a srác a Fenyőgyöngye felől gurult lefele, ez következik. Fotóm nincsen sajnos.
Örülök, h életben van! Nagyon csúnyán nézett ki és óriási szerencse, h túlélte. Remélem sikerül felépülnie! Köszönöm, h megosztottad ezt az infót velünk! Lám milyen kicsi a világ :)

Jobbulást kívánok a barátodnak!

Amit írtál, abból arra következtetek, tartod a kapcsolatot a szüleivel. Jelezd nekik, hogy minden kiadásról, gyógyszerről, utazási költségről, szóval tényleg mindenről kérjenek számlát, a kártérítéssel összefüggésben ez még kellhet. Az sem túl nagy baj, ha mindent naplóznak. Idővel megfakulnak az emlékek, a nyomozó hatóság és a bíróság pedig nem túl gyorsan teszik, amit kell. Mondom ezt úgy, hogy három éve nekem sem adták meg az elsőbbséget...

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE