order unsuccessful [megoldva]

...avagy hogy legyünk ping-pong labdák a webáruház és a bank között.

Tehát, mivel szuper kedvezmények vannak a bringaboltokban ilyenkor, arra jutottam, h mégiscsak veszek egy új versenybringát tárcsafékkel. Igaz Angliából, de egy olyan boltból, ahonnan a jelenlegi bringámat is vettem még tavaly. Korrektek, gyorsak voltak - teljes a bizalom feléjük.
Egy szó, mint száz - a lényeg, hogy a kattingatás végén hibaüzenet: unsuccessful. Keresek egy mail címet hozzájuk h most mi van? Erre azt válaszolják, h az ékezetes karakterek miatt volt hiba, most javította és próbáljam újból. Mondom oké, de a pénzt meg levonták. Erre küld egy képernyőképet a rendszerükről, ahol az van, hogy error meg canceled, és erősen állítja, h nem kapták meg a pénzt. Na jó, akkor bevágtatok a bankomhoz. Némi telefonálgatás után közli ügyintéző, h az adott időpontban az angol cég felé sikeres volt a tranzakció. Próbáljam tisztázni velük, és ha nem jutok dűlőre, akkor van a bank weboldalán reklamáció bejelentése, és ott akkor képernyőképekkel stb tegyek bejelentést. Újabb mailes kör: követeljem a banktól a pénzt. Meg hogy - na ezen már tényleg felbasztam magam - azt mondja a webáruházas csóka, h a a bank renoméja.... Baszki, a tetves rendszerük nem boldogul el egy á betűvel, akkor jobb lenne ha a saját bizniszének a renoméja miatt aggódna!
Irány a bank weboldal reklamálni: sajnáljuk jelenleg nem elérhető a szolgáltatás. Most írtam nekik e-mailt. Várom a csodát.
Lehet h holnapra magától visszaíródik a pénz a számlámra? Valahol elakadt útközben és kell egy nap míg visszatalál?
Tanulság - az nincs ..illetve majd megmondjátok ti..

#update1 (2015.12.31): A bank válaszolt h iktatták, vizsgálják 30 napos határidővel. A pénz nem került elő.
#update2 (2016.01.12): Visszakerült a pénz a számlámra. A vizsgálat eredményével kapcsolatban még nincs info.
#update3 (2016.01.18): Megjött a bank levele a történtekről. Tehát - mint az sejthető is volt - zárolás történt a vitatott összeg erejéig és meghatározott(?) ideig elkülönítették a pénzt. És ezt tudhatnám, mert állítólag ilyen szerződést írtam alá a bankommal Betéti Kártya Üzletszabályzat/I. Általános rendelkezések/ I. Meghatározások/ Zárolás pontban elolvashatom. A zárolást a bejelentésem alapján oldották fel (tehát nem lejárt az idő?) és a tranzakció költségét a partnerbank nem számolta fel. De ha ilyesmivel próbálkozna, akkor forduljak ismét a bankomhoz és megreklamálják.
Összességében elégedett vagyok. Leginkább annak örülök, h nem költöttem el a pénzemet :) De jó, h ilyenkor lehet a bankhoz fordulni segítségért és nem nekem kell intézkedni. Ami zavar az a kissé hosszú átfutási idő, majdnem három hét telt el. Pár nap, max egy hét még oké lenne. Mondjuk a pénz már 12-én visszakerült, de nem lehetett tudni, h az most a bank jótállása amíg kivizsgálják az ügyet, és aztán annak eredményének ismeretében véglegesen jóváírják v. épp visszaveszik, vagy azt már teljesen a sajátomnak tekinthetem. Ennek lehet érdekességképen érdemes lenne utána nézni, mert szóban olyan tájékoztatást kaptam, hogy reklamációnál a pénzt _azonnal_ jóváírják és majd utólag döntenek felőle véglegesen. Vajon ez miért nem így történt az én esetemben? Happy End!

Hozzászólások

Három karakteres, és illik ugyanarra a mintára, mint a C nyelv feltalálóinak rövidítése? Pár hete egy ismerősömmel futottunk néhány kört, Paypal-Ebay-banki rendszer témában, minden volt ott (kis összegű vásárlásnál Paypal állította, hogy elutasították, a bank állította, hogy nem is kaptak ilyen kérést [többször is, eltérő napokon és napszakokban], nagyobb összeg [még mindig pár ezres kategória] egy-az-egyben elutasítva, a webbankon a tranzakciónak nyoma sincs, Paypal és bank között megy az egymásra mutogatás...). Azt végülis feladtuk, volt egy félbemaradt tranzakció (a bank a zárolásig jutott, de már a tranzakció nem sikerült, úgyhogy előbb-utóbb feloldották), a megoldás az lett, hogy a saját Paypal fiókomból/számlámról (másik bank) intéztük a kifizetéseket.

Szóval mindkét fél lehet hibás, és lehet, hogy - még ha nem is jössz ki rosszul ebből a szituból -, akkor se tudod meg soha, hogy mi volt... (azok a banki rendszerek, ahol egy-egy tranzakció normál ügymenet szerint is 1-2-3 nappal később jelennek meg csak az online rendszerben meg eleve monnyanak le...)

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

A banknál a tájékoztatás szerint az a menet, h ha ilyen reklamáció van, akkor rögtön jóváírják az összeget a bank terhére és miután lezárul az ügy kivizsgálása akkor dől el, h az ügyfél v. bank nyeli be a dolgot. Mondjuk ez ilyen kártyás vásárlásra van kitalálva - remélem ráhúzható az én ügyemre is.
Szóval ha holnap ott pénz a számlámon akkor vagy visszatalált magától v. alapból jóváírták. De ha meg nem kapom vissza, akkor kit jelentsek fel? A bankomat? Az angol céget?

Bankkartyas vasarlas? (Mastercard/visa)

Mert akkor erre van urlap a banknal, es abban az esetben a banknak annyi a dolga, hogy az urlapot odaadja, es te a mastercard/visa -nal reklamalsz, nem a banknal. Es a Mastercard/Visa majd leveri a sajat bankodon.

Persze ezt szeretik letagadni, meg nem hallani rola...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezt hívják chargeback-nek, és ez teszi az online bankkártyás fizetést a legbiztonságosabb fizetési móddá. Lényege: ha a kifizetett terméket/szolgáltatást nem kapod meg, akkor a pénzedet _mindenképpen_ visszakapod, és a bank harcol majd a kereskedővel/szolgáltatóval.
Például a Malév irányított csődjénél csak azok a vevők kapták vissza a (le nem repült) repjegy árát, akik online fizették ki bankkártyával.

Exem valamit akart rendelni kulfoldrol (lehet, hogy epp Angliabol), amire nem volt PP tamogatas (kis ceg, vagy nemtom miert). Atutalassal probaltuk fizetni, az elado azt allitotta, hogy nem sikerult, a bankom meg azt, hogy igen, amikor bementem, adtak is rola papirt. Aztan kiderult, hogy tenyleg nem sikerult, es visszakerult a penz. Valoszinuleg a kinti bank volt a ludas.

--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.