Városi autós kollégáknak

Gif nincs, csak történet.
Szombaton csapatok hazafelé asszonykámmal és úgy döntöttünk bemegyünk az agárdi Lidl-be. Bekocogok a balra kanyarodó sávba és lefékezek, hogy elengedjen a szembe jövőket és a zebránál tollászkodó kerékpáros papát. Szemből jön 3 fekete és egy piros kocsi.
Az első kocsi lassít, kicsit bizonytalanul, a papa hirtelen meglódul a biciklivel. Az első kocsi satuzik. Csatt, csatt, puff... és már repülnek is a műanyag alkatrészek. A papa lélekszakadva átrongyol a zebrán, az első autó átgurul a kereszteződésen és félreáll a padkára vészvillogóval. Én kimanőverezem a négyes kupacot és beállok a parkolóba. A három fekete kocsi végül beevickél a parkolóba a piros felszívódik.
Mi volt a hiba? A klasszikus, követési távolság be nem tartása. Mert miért is az, mi? Nem tudom megérteni, hogy mi a jó, ha belemászik a másik az előtte haladó seggébe? A defenzív vezetés lényege, hogy minden vezetési szituációban úgy kell megválasztani a sebességet és a követési távolságot, hogy egy váratlanul bekövetkező szituációban ne veszélyeztessük a közlekedésben résztvevő többi felet. Nem értem, miért fáj, hogy 50-es tempónál max. másfél autónyira közelítünk meg? 50 km/h-nál a satufék fékútja 14 méter körül van, még ha figyelembe is veszem, hogy az előttem haladónak is ekkora fékút kell a megállásához, 8-9 méter elég puffer a két kocsi és vezető különbségeinek a kiegyenlítéséhez.
Értem én, hogy a pesti stílus megköveteli a másik seggében lógást, mert "nehogy már a bunkó becsússzon elém a másik sávból", de ez nem helyes. Az ember élve, sértetlenül akarjon, nyugodtan akarjon eljutni A-ból B-be és ne kibaszott Rambó-ként.
Úgyhogy kedves autóstársaim, lakott területen belül vezessetek úgy, hogy mindig beférjen egy autó elétek és egy satuzás után nem kell rándult nyakkal vitatkozni ki is volt a hülye.

Hozzászólások

Én mindig agyfaszt kapok az olyan barmoktól akik bedugják az orrukat a seggembe, rengeteg balesetet láttam már emiatt. A következő módon kezelem, ha látom, hogy valaki szaglássza a faromat: pici fékpumpálással villogtatom a féklámpát, erre le szoktak kopni.

Az előző autóm így lett totálkáros. Piros lámpa, előttem megállt egy fekete brutálnagy BMW. Megálltam mögötte. A mögöttem levő durva tempóban beletolt a BMW-be. BMW-ből kiszállt két egybenyakú, tarkopasz, egyáltalán nem barátságos 150kg szekrény. Odajönnek hozzám, hogy miért mentem belé. Mondom neki a mögöttem levő tolt bele. Azt mondja a szekrény, miért nem álltam meg messzebb? Mondom neki, mi lenne inkább, ha én is kiszállnék és együttes erővel hármasban aláíratnánk a mögöttem levővel egy mindent beismerő vallomást? Tetszett nekik az ötlet. Egyből kitépték a tagot az ablakon át, én addig megfogalmaztam és két példányban leírtam, tag aláírta, szereztünk két tanút is. Az én kocsim rommá tört elöl-hátul, a motor is hátrébb csúszott. A BMW-n egyetlen karcolás sem lett, el is dobták a beismerő vallomást a szekrények. Nekem viszont nagyon jól jött a biztosítónál.

"pici fékpumpálással villogtatom a féklámpát, erre le szoktak kopni"

mondanám, hogy ezt lopom - de évek óta ezt csinálom én is, szóval mégsem lopom :)

egyébként ha az előtted állók nagyon pattogtak volna, feldughattad volna a beismerő vallomást: peres eljárásnál első körben tisztázzák, hogy milyen messzi álltál az előtted állótól (+) közben a féken álltál vagy sem. utóbbi elég sokkoló élőben, mint tárgyalási alap :S

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A pici fekpumpalas miatt minimalisan a labad rohadjon le tobol :).
Normalis uton indokolatlanul mi a bubanatnatnak fekezel?
Nem valoszinu, hogy feltartod a mogotted jovot? A savvaltas kifele elegansabb megoldas.
Ha mar mindenkeppen izgatni akarod a kedelyeket, akkor inkabb a hatso kodfenyszorot villantsd fel neki, mert ezzel nem kenyszerited hirtelen fekezesre, ami ha jol emlekszem a kresz szerint tilos. Bar a kodfenyszoro sem epp szabalyos, ugye kodrol szo sem volt.
Nem ertem miert akar ilyen helyzetben mindenki onjelolt nepnevelo lenni ugy, hogy kozben o is szabalyt szeg??

"Nem ertem miert akar ilyen helyzetben mindenki onjelolt nepnevelo lenni ugy, hogy kozben o is szabalyt szeg??"

Például azért, mert mi van ha nekem kell valamiért hirtelen fékeznem? Akkor a seggemben cikázó belém rongyol úgy hátulról, hogy a mostani autóm is totálkáros lesz egy ilyen buzeráns miatt! Nem beszélve arról, hogy ha egy útra lelépő ember miatt kell vészfékeznem, akkor a gyökér mögöttem szépen rátol az emberre!

"Nem valoszinu, hogy feltartod a mogotted jovot?"

Igen, valószínűleg feltartom a mögöttem jövőt, de csak azért mert gyorsabban megy, mint az adott úton szabályos, mert én mindig a felső határon megyek. Ha már a szabályokon lovagolsz, akkor tudtad, hogy a gyorshajtás is szabálytalan? Sőt az előttem levő seggében autózni is!

"A savvaltas kifele elegansabb megoldas."

Nem mondtam egy szóval se, hogy ez többsávos úton szokott előfordulni, ha olyanon autózom, akkor kimegyek a külső sávba, nem tartok fel senkit indokolatlanul! De egy sávon nincs hova húzódni, azért meg nem vagyok hajlandó 130-cal menni, mert valaki arra akar kényszeríteni!

"Normalis uton indokolatlanul mi a bubanatnatnak fekezel?"

A féklámpa villogtatás nem jár együtt (érzékelhető) fékezéssel!

"A pici fekpumpalas miatt minimalisan a labad rohadjon le tobol :)."

Rohadjon le annak, aki ilyen felelőtlenül, önző módon, mindenki mást magasról leszarva közlekedik!

Nyugi! Mától áttérek, vagy legalábbis kipróbálom az ablakmosó folyadékos spriccelést, ha beválik, azt használom. Egyébként nyitott vagyok minden újító ötletre, hogyan lehet kezelni ezt a helyzetet!

Update: A ne csinálj semmit, hanem imádkozz, hogy ne történjen semmi, nem opció!!!

Egyik barátom járt úgy nemrég, hogy valaki tolta a popóját, ő meg éppen kanyarodott volna, ezért lassított, a tailgater meg belerongyolt (a barátomnak Land Rover Denfender van vonóhoroggal), rottyra törte a kocsi orrát, a haverén egy karc sem lett.
A gyökér elkezdett károgni, hogy a barátom "indokolatlan fékezést hajtott végre", azonnal rendőrt kell hívni! Ez meg is történt, volt valami jogi ügy is, a tailgater lett a 100% hibás, mert kanyarodáskor nincs indokolatlan fékezés, neki viszont be kellett volna tartani a biztonságos követési távolságot!

Nah, akkor vegyük sorjában:
Nincs olyan a KRESZben, hogy feltartod a mögötted a jövőt. Egyedül autópályákon és autóutakon van előírt minimális haladási sebesség. Vezetőként minden esetben a haladási sebességedet az adott a képességed és egészségi állapotodnak, a forgalmi, időjárási és útviszonyoknak megfelelően kell megválasztanod. Ebben a felsorolásban nincs benne a mit bír az autó és a miért nem basznak meg az adott pillanatban fogalom. Ha valaki az adott úton a KRESZnek megfelelően halad, és nem tesz olyan manővereket mely megakadályozza a kikerülését, akkor szabályosan közlekedik.
A fékezés mint manőver indokoltságát mindig a sofőr dönti el. Ilyen eset az is mikor a hátulról érkező nem tartja be a követési távolságot, ezáltal veszélyezteti az előtte haladó gépjárműben ülők testi épségét. Az első autó sofőrje nem növelheti a sebességét a végtelenségét, mert egyrészt túllépné a megengedett maximális sebességet, továbbá relatív gyorshajtást követne el. Mivel kitérésre a legtöbb seggremászós szituációban nincs mód, egyedül a sebesség oly mértékű megválasztása marad, amelynél egy hátulról történő ütközésnél minimalizálhatja a gépjárművében ülők sérülését. Magyarán, fékeznie KELL.
Gondolom, mint autóvezető, tisztában vagy a fékrendszer, beleértve a féklámpa működésével is. Frissítés gyanánt. A műszaki vizsga követelményének megfelelő gépjárműben a fékpedál megnyomása esetén, egy adott úthossz megtétele után kezd a fékerő felépülni a fékkörökben mely fokozatosan nő. A féklámpa kapcsoló úgy működik helyesen, ha a pedál megnyomásakor, de a féknyomás felépülése előtt kigyújtja a féklámpát ezáltal figyelmeztetve a hátulról érkezőt az előtte haladó fékezési szándékára. Bizony, ahogy az index is, a féklámpa is szándékot jelez.
KRESZt nem ismerők és be nem tartók számára kiábrándító lehet a hirtelen fékezésre kényszerítés mint fogalom. Ez utóbbi ugyanis azt feltételezi, hogy a szabályszegő egy szabályos közlekedési szituációban csökkenti gépjárművének a sebességét oly mértékben, hogy a mögötte haladónak hirtelen fékezéssel kelljen a kialakuló balesetveszélyes helyzetet kikerülnie. Mi nem szabályos közlekedési szituáció? Pl. Mikor valaki nem tartja be a követési távolságot.
Csak abban az esetben kényszeríthet hirtelen fékezésre egy felvillanó féklámpa, ha te úgy választottad meg a követési távolságodat, hogy csak vészfékezéssel tudod elkerülni az előtted haladóval történő ütközést. Tehát, ki is a balfasz?
Összegezve, a féklámpa felvillantása, amennyiben nem jár a gépjármű sebességének hirtelen csökkentésével szabályos. Ez után, csak egy kérdés marad:
Hogy akar valaki közlekedni, ha nem ismeri az alapvető KRESZ szabályokat és nincs tisztában a gépjárműve működésével?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

26 § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Igaz ez nem vonatkozik a feklampa villogtatasara.

Mindegy, ezek utan majd ram varrjatok, hogy magyarazom a bizonyitvanyom.

Igazabol a kerdes egy oldalan allunk egyfelol, bar nem irtam. Egyik felet sem szeretem jobban a masiknal. Vagy inkabb az egyik fele marhat jobban utalom, mint a masikat. A hatulrol tamadorol egyertelmu, hogy miert, de az onjelolt nepmuvelo se fog kis hazankban megelegedni a villogassal, hanem ra fog fekezni. Aztan ebbol jon a Hungaria koruton jobbra melle kivagasbol a villamossinekre szoritasi kiserlet, vagy a mar emlitett elozesbol satufek.
En meg vakarozhatok rajta, hogy akkor harmadik felkent hogyan keruljem ki az egeszet, vagy szophatok a dugoban, ha mar osszeakadtak.

Letolos figuraval szerencsere ritkan talalkozom sajat hatso felol. Lehet nem szeretik az olyan autot, amin nem latnak at.
Onjelolt nepmuvelot eddig csak kivulrol lattam, az emlitett hungariasat.
A Hungarian a kozepso savban 50el, mobiltelefonnal a nyakan szotymorgo gyokerrel viszont sajnos sokat es ot tolhatjak, akar centirol is, mert egy atomvillanast se venne eszre.
Az orszaguti suzukival vagtato tupirozott koporsoszokeveny a km-es kocsisorral pedig pech. Bar az ember vernyomasat erosen veszelyezteti es mindig ott jon, ahol sokaig zaro es elozni tilos van. Ot is tolhatjak, max a inkontinencia betet tartalma gyarapodik, de az utrol eltunni o sem fog. Elozni meg ilyen takarasbol nehezkes.
Aztan van meg a kedvenc autopalyan fektavon eled 110el kivagodo nyomorult, akinek elozni jog, ott es azonnal, amikor beerte a kamiont es tukorrol nem hallott meg eleteben.

Tök jól leírtál már mindenkit, már csak az érdekelne, hogy te melyik kategóriába sorolod magad? Gondolom te vagy a tökéletes, aki soha semmi rosszat nem csinál, nincs semmi stikkje, végigért a szellemi és mentális fejlődés útján, rátalált a bölcsek kövére, isteni magasságból, enyhe megvetéssel nézi a halandók vergődését!?

En a notorius gyorshajto vagyok. Eddig egy hijan az osszes cetlim gyorshajtas, hazai es kulfoldi is. Ha szep akadalymentes belathato utszakasz van, akkor szeretek haladni. Az az egy meg egy bivalybasznadi mezo mellett egy stoptablas penzbehajtoegysegtol van.
Eddig 2x tortek meg ugy, hogy parkoltam.
2x jottek belem.
2x okoztam balesetet a sajat karomra.
~7eve van jogsim, kb 30-40k eves futasteljesitmennyel, de lehet tobb.
Az isteni magassagokra meg ott a szakszo :D.

Gondolj, amit akarsz.

A TMA-ba berepulni nem tilos, mert a szine nem piros. Kell hozza nemi mode c + repradio + repterv. Egyebkent meg kenyelmes is, mert azt is megmondjak utana, hogy mit gondolj :). CTR-be is lehet, maskepp nehez lenne leszallni, Ferihegyen draga.
Jobbkezszabaly megy.
Egy cessnaval azert nem allnek be lejtozni, termikelni mar sikerult.
Kiteresi szabalyszegesnek az elszenvedo oldalan mar sajnos voltam, barnanadragos tetel.
A villanyvezeteket meg az oszlop pinajarol eszre lehet venni.

Yessss....
A gyorshajtók kedvence, és a legnagyobb tévhite. A fenti jogszabályban szerepel az indokolatlan szó. De mi is az indokolatlan lassú haladás? Pl. házak, csajok nézegetése, krúúúzolás, rotyogtatva csorgás, stb.
Trabis 80 éves papa, főúton 80-al haladva. Nem az.
Anyuka, 3 db. 95 dB-el üvöltő, egymást csapkodó gyerekkel az autópályán 100-al. Nem az.
Hippibusz, 5 kőműves és 500 tégla bizalomgerjesztő társaságában 40-el lakott területen belül. Nem az.
Közepesen borostás, kissé mániákus tekintetű úriember az autóúton 110-el egy Altoban. Nem az.
Ha nem értenéd a fenti példákat, szívesen megmagyarázom, de ez esetben el kéne gondolkodnod a jogsi eü. okokra történő hivatkozásával történő visszaadásán.
Nem tudom, autópályán 20km/h sebességkülönbséggel hirtelen kivágódik eléd és ezzel megoldhatatlan vezetési problémát okoz neked, az komoly vezetéstechnikai problémákat vet fel.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

80as tata elott le a kalappal, ha nem ereget kek fustot.
Anyuka alljon a kovetkezo pihenonel ferre es rendezze a renitenskedoket.
A hippibusz melle beirhatjuk meg a keket is.
Az autoutas 110essel mi bajom lehet?

A kivagodas heveny vercukorszintemelkedest es gazelvetelt idez elo, mert miert nem tudott varni meg fel percet, amig elhuztam a banatba. Hagyjuk mar egymast kozlekedni. Ha ugyanezt kamion adja elo, hat nabumm, biztos centizi a 90et es rohan, hogy ne kelljen egy ures kialloban aludnia ket napig.

Van meg lanchidon atkerekezo biciklis, megy vagy 20al, de latszik rajta, hogy halad, hat miert ne kisernem el a korforgoig, centizni nem kene, mert nem tesz jot neki.

Vagy apuka a vidamanan csampazo kolokkel a zebran es nez, hogy a gyerek visszainteget, mi meg rohogunk.

Ami felett sikerült elsiklanod, hogy ezek a tipikus vezetők akik matt notórius gyorshajtók állandóan anyáznak. Mert ők kívülről csak annyit érzékelnek, hogy az előttük haladó "szüttyög", feltartja őket a haladásban.
A legutolsó a legviccesebb, mert a kisautók az esetek 90%-ban előzési ingert váltanak ki a nagyobb autó vezetőjéből, még ha az az engedélyezett maximális sebességgel halad.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Azert latni, hogy miert szuttyog valaki. Ha megy 90 helyett 80al, hat nabumm. Ha lesz ra lehetoseg, majd lelepem.

Az hogy kicsi a kocsija valakinek engem nem zavar, sot szoktak csoportostul elhagyni a regi swiftek, ha epp nem kell valahova idore menni.
Sot a beepitett szokenos sotetitett ablakos verdak is menjenek, ha tudnak, nem okoz kejes erzest, ha a palyan 140-150 korul karistoljak ki elejuk. Szoval az se erdekel, ha nagy.

A mar emlitett suzukis voros ordog viszont eros labrazast indukal, meg az erzest, hogy kirangatom a kocsibol es megfojtom. Mert megy 50el es latszik rajta, hogy kapaszkodik a kormanyba, az alla felette, a barna nadrag mar reg nem segit rajta. Azt se tudja, hogy hol van. 21esen tereles vegig az epitkezes miatt, ott mar 50 helyett 20 es a felcentinkent lerakott terelok ellenere bemegy a szembeforgalomba a korforgo elott. En meg tarthatok tole 2kocsinyi tavolsagot, meg villogva integetve engedhetem vissza, hogy nehogy elnyomjak szembol, mert akkor szallhatok ki ujraeleszteni, amire aztan vegkepp semmi kedvem. Igy ulok, anyazok es tartom a tavolsagot, mert annyit kapnek erte, mint egy normalis emberert.
Az ilyen mi a banatnak ul autoba? Fosik, fogalmatlan. Nem T betus, mert meg az se baj. Csak szimplan ostoba. Van ilyenbol egy szekerdereknyi az utakon minden nap es mivel sajnos sokat megyek, kapok is beloluk eleget.

Nem az a gaz, hogy lassan megy, hanem az, hogy veszelyes, kb annyira, mint a mobilos parja.

Csak mondom, hogy én is hasonlóan gondolkodom erről a típusról (és szívem szerint bevezetném a kötelező éves kresz és vezetés vizsgát!)

DE!!

Ha mondjuk a gyerekek betegek, és én se meg életem párja se kíván távol maradni a munkahelyétől, akkor anyóspajti corsába (1.0) pattan Kiskőrösön, és nagy erőkkel megindul Tatabánya irányába. Nem autópályán, mert az veszélyes, meg gyors. 90-nél több nem játszik. Sosem. Táblák nem léteznek, nem értelmeződnek. Sosem. Többször el is tévedt már az (elvileg ismert, és többször megjárt) úton. A városba és a városból csak egy és ugyanazon úton képes érkezni és távozni, amit ismer. Nem szeret és nem is tud normálisan közlekedni. Csak muszáj neki. Hát kb. ez a helyzet.

jAzz

Antiszocialis vagyok, de ezek szerint nem egyedul.
Tegyetek a hatuljara egy T betut es akkor latszik, hogy miert esetlenkedik.
Nem csak az a T betus, aki friss jogsis. Lehet, ha fel evig nem ulnek kocsiba, akkor en is esetlenkednek. Sot, uj autoban van az a par nap beszokas, mig raerzek a fekre, kuplungra, gazra.

"de az onjelolt nepmuvelo se fog kis hazankban megelegedni a villogassal, hanem ra fog fekezni"
Azt azért vágod, hogy itt nem feltétlen a népművelésről van szó, hanem a másik figyelmeztetéséről, hogy ugyan ne veszélyeztessen már...
Éjszaka, amikor 3 méterről a visszapillantón keresztül világítják ki a szememet (ennek az okát sem értem egyébként, mert sokszor én is túlcsúszok 3-5 km/h-val a megengedett sebességhatáron), én is szoktam féklámpát villogtatni. Egyetlen esetben sem fordult elő, hogy ténylegesen lassítottam volna. De kössz a feltételezést, hogy mind önelégült seggfejek vagyunk.

Sajnos az egyik legalapvetobb dolog ellen vetek. Figyelmen kivul hagyom a bizalmi elvet.

3. § A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

A "bizalmi elv" alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A "bizalmi elv" lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.

És ez most hogy kapcsolódik ide? Ismétlem, fékezés nem történik, csak a féklámpa világít. Aki vét a szabályok ellen, az a mögötted jövő.

Egyébként azzal, hogy beleáll valaki 3m-re a seggembe, ő teremt veszélyhelyzetet. Ha bármilyen okból fékezni kell, nekem jön, rosszabb esetben letol az útról is. Éjszaka ráadásul a tükrökön keresztül vakít, és esetleg miatta nem veszem észre az út szélén kivilágítatlanul baktató részeget, vagy a belépni készülő állatot. Ilyen esetekben akár a dudát is használhatnám, hogy felhívjam a figyelmét a balesetveszélyre.

Ebből a követési távolság be nem tartásból többször is volt már problémám, és csak a véletlenen múlott, hogy egyszer sem lett belőle baj.
Egyszer pl. éjszaka az út szélén megjelenő őz miatt fékeztem egy nagyot. A barom valószínűleg észre sem vette. Legalábbis erre enged következtetni, hogy utána kb. 10 másodpercre rátenyerelt a dudára.

Ezeket a helyzeteket én a következőképpen kezelem: a _mögöttem_ meg nem tartott követési távolságot beiktatom _magam_elé_. Ez így biztonságos (bár a vészfékezés extra gyakorlatot kíván).

"a vészfékezés extra gyakorlatot kíván"

komolyabb gép mögött egy átlag utcai autóval palacsinta lesz belőled, esetleg az előtted haladó vonóhorga a darvak V formációját nyomja az autód motorterébe, jó mélyen. a gyakorlat itt már másodlagos.

már ha jól értem ami írtál.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

No, lássunk pár másik szitut:
1. Betartom a másfél autós követési távot. 10 másodpercig. Kb. ennyi átlagban, amíg valaki bevágódik a "résbe". Követési táv ugrott.
2. Haladok egy balra kanyarodó belső sáv mellett. Betartom a követési távot, sebességet. Az álló sávból kipattan egy autó padlógázzal, be a résbe, majd satuféket nyom, indokolatlanul. Rommá töröm. A rendőr meg: én voltam a hibás, mert az én sávomban történt, nem tartottam követési távot. Tanú egy szál se, persze.

Szóval kicsit árnyaltabb ez a dolog.
--
Coding for fun. ;)

Valóban:
1-es szituáció: Gázelvétellel kiigazítom a követési távolságot.
2-es szituáció: A kiugró autó esetében fékezéssel akadályozom meg a baleseti helyzet kialakulását.
A közlekedés lényege, hogy folyamatosan a közlekedési helyzethez kell igazodni, bármilyen gyorsan is történik az. Igen, ez sok esetben azzal jár, hogy hirtelen kell döntéseket hozni és fel kell áldoznunk a meglévő sebességünket vagy pozíciónkat.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Vezetsz te autót? (Kérdezem úgy, hogy több, mint 600.000 levezetett kilométerem van, Európa több országában.)

1. Amint újra van követési táv, loop.
2. Fékezni úgy, hogy 20 centire volt a hátulja tőlem, amikor beugrott? Hát, nekem nem sikerült. 5 méterre volt kalibrálva a lábam, arra figyeltem elsősorban, hogy tartsam az elcseszett követési távot. Bocsi, hogy nem vagyok gyorsabb (40-50-es tempóval haladt a sorunk, számold ki, milyen reakcióidő kell, még akkor is, ha a lábad a fék fölött van, és nem a gázon)...

--
Coding for fun. ;)

Gratulálok az elmúlt 600.000 szerencsés kilométeredhez. Lottóznod kellene.
Valóban, és újra be fog tolakodni egy baromarcú és újra lesz követési távolság... Őőőő, ez miben is akadályoz meg abban, hogy elérjem az úti célomat?
A másodikhoz hasonló szituációból volt vagy egy tucatom. Majd minden esetben előre megmondható volt, hogy mikor fog a balfasz kiugrani (lásd. félrefordított fej, kitekert kerék). Igen, ezekre is figyelni kell, és nem kell félni a satuzástól. Volt olyan esetem, mikor majdnem frontálisan ütköztem az előttem kiugró boyracerrel (szívemcsücske kis balfaszok), mert azt hitte, hogy befér a sorba, de megijedt az előtte haladó és besatuzott. A szalaggumis kisgyerek meg félrerántotta a kormányt, keresztbe állította a kocsit, a szemből jövő meg visszadobta elém. Ha nem állok rá két lábbal a fékre atól a pillanattól kezdve, hogy megmozdult a kocsija, akkor nem csak buta fejjel pislogott volna a Barkas reflektorának a fényébe, de érezte volna is az izzó melegét.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Az első kérdésedre: semmiben. Csak a helyzet nem életszerű. A végén egy helyben kéne álljak egy több sávos úton, hogy legyen követési távom. (Így is van, mint mindenkinek, fél-egy méter, mikor hogy. Elég is, ha nincs esemény. Ha van, akkor már problémásabb.)
A második leíráshoz csak annyit, hogy mindannyian dolgozunk azon, hogy elkerüljük a balesethez vezető szitukat, de néha nem lehet megoldani.
--
Coding for fun. ;)

Városban így vezetek és nem kell állóra fékeznem a kocsit. 5-6 km/h-s tartományban kell ingadoznia a sebességének,hogy kompenzáljam a bejövő barmokat. Csúcsforgalomban, egy M1-M7 bekötő és Karolina út közötti távon 5-8 befurakodó autót jelent.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hihetetlen agresszió van a forgalomban. BP-i bringásként van néhány élményem. Sokan kapnak agybajt, amikor piros lámpánál szabályosan előre csorgok. Néha direkt kihúzódik jobbra elém, amikor látja a tükörből, hogy jövök. Pedig nem tök mindegy lenne neki?