Városi kerékpáros kollégáknak

Hozzászólások

;]
Egyebkent teljesen egyetertek (varosi kerekparoskent). Igaz jo lenne melle meg egy olyan animgif is amikor egy zebracsorda letapos egy autot.

--
http://blog.htmm.hu/

:D Teljesen egyetértek. Ma megint ihletem támadt egy piroson lazán áthúzó bicajost fellökni, mikor elhúzott mellettem a zebrán...

Elsődlegesen a piros lámpáról volt szó, illetve hozzáraktam a kanyarodási szabályokat meg az egyirányú utcát. Bringás meg 100-ból 100 fogja lesz@rni a stoptáblát, mert ha nem jön semmi, akkor azért, ha meg jön valami, akkor az út szélén elfér, azért. Aztán ha nem fért el, akkor így járt...

Ok, ez már demagógia. Mellékesen, több bringás áll meg itt, mert külömben meghalna.
Ha nem melóban, telefonról lennék kifejteném. Bár ahogy elnézem már megint süket fülekre találna, mint korábban számtalanszor...

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Hogy ez milyen kurva unalmas. Nem tennéd meg, hogy néha azt szajkózod, hogy 100 autósból hány tartja be a biztonságos oldaltávolságot? Ami pontosan ugyanúgy szabálytalanság, pont ugyanúgy veszélyes, az egyetlen különbség, hogy nem az autósnak, hanem annak, aki mellett elsuhan 20 centire. És ha már itt tartunk, ne azért tartsa be az oldaltávot, mert különben megkarcolódik a fényezés, hanem mert az a szabály. No, hát ezt nem bírjátok felfogni olyankor, amikor beültök a négykerekű esernyőtökbe. Ennyi.

Vagy meginkabb: tartsa mar be a kibaszott kovetesi tavolsagot es ne masszon bele a seggembe, - foleg nem, ha latja, hogy kifejezetten nagy a szembejovo forgalom - csak mert elozni akar.

Persze, ugy is lesz majd valaki, aki megmagyarazza, hogy en vagyok a fasz, mert kozuton 90-es korlatozas mellett hogy merek 80 +/- 5 koruli tempoval haladni, es hogy ezzel ot mennyire akadalyozom a kozlekedesben, mert o 90-el akarna haladni (valojaban lesz az also hangon 100 is inkabb.)

Az autopalyak, tobbsavos utak normalis hasznalatat totalisan ellehetetlenito "de en akkor is a kozepso/belso savban haladok" mentalitasrol meg nem is beszelve.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

100-ból max 99 lehet.
Én vagyok az az egy hülye, akit a saját kollégái (autósok, és aktív biciklisek is ezt ki kell emeljem) is kiröhögnek, mert:
-Használok karjelzést.
-A STOP táblát nem csak javaslatnak fogom fel. (A California STOP idehaza nem érvényes, bár egyrészt jó lenne, de sokan nem tudnák rendesen használni.)
-Látszani jelleggel is kapcsolok világítást a kerékpáron. (Ha egy-két autó már fényt kapcsol, akkor én is. A fény nem csak azért van, hogy lássak (Hoppá, jut eszembe paraszt bicajosoknál (90%) a szembejövő vakítására szolgál) hanem, hogy lássanak)
-Tudomásul veszem, hogy a piros lámpa az bizony piros lámpa.
-Ahol kell tolom.
-Defenzíven közlekedek.
-Inkább választok 20-30%-al hosszabb útvonalat, de ne kerüljek a kelleténél nagyobb forgalomba, illetve a lehetőségekhez képest a lehető legkevesebb szabályt kelljen megszegni. (Van felénk olyan kerékpárút amit szabályosan nem lehet elhagyni.)
-Szeretem, ha műszakilag rendben van a kerékpárom. (Jelenleg az az álláspontom, hogy legyen ronda is egyfajta lopásvédelem miatt, de ez most van változóban.)

De amikor a két sárga vonalas átvezetőnél lassít az autó, és az hiszed, hogy felméri ésszel, hogy onnan kellene elsőbbséget adnia ahol a tábla ki van téve, majd rááll a gyalogos/kerékpáros átkelőre a féktávomon belül akkor azért be szoktam szólni határozottan, de majdnem kulturáltan. (Nem anyázok.)
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.

"-Látszani jelleggel is kapcsolok világítást a kerékpáron. (Ha egy-két autó már fényt kapcsol, akkor én is. A fény nem csak azért van, hogy lássak (Hoppá, jut eszembe paraszt bicajosoknál (90%) a szembejövő vakítására szolgál) hanem, hogy lássanak)"

Ne is mond, az Árpád híd környékén egy enyhén lejtős, egyik oldalon fallal , másik oldalon lámpaoszlopokkal és szalagkorláttal tarkított szakaszon egyszer sötétben én is telibe trafáltam majdnem egy másik gyökeret, akin semmi nem volt, ami miatt kiszúrhattam volna, hogy jön velem szembe. Ott döntöttem el, hogy veszek a biciklimre egy olyan lámpát, amivel nem csak látnak, hanem én is látok. (Na meg amikor talán a Tímár utca-Árpád híd közötti szakaszon meglepett egy bokor a kanyarodó biciklisávval. Időben megálltam/kanyarodtam, sak na... :)

" majd rááll a gyalogos/kerékpáros átkelőre"

Na ez meg másik olyan, amit szigorúan büntetni kellene. Kurva jó, mikor dugó van, mennél át zebrán és valamelyik paraszt csak azért is átjön, merthogy hülye puhatestű, ki tudja kerülni gyalog a kocsit.

További extra parasztságok közé tudnám még sorolni az eső utáni útszéli víztócsák + gyalogosok kombót, mikor csak azért se lassítanak kocsival, nehogy már ne kapja telibe a gyalogost.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Valóban. Az elsőként felvetett probléma esetén a kerékpáros volt szabálytalan, mert nem állt meg a pirosnál. A másodikként felvetett esetben meg az autós, aki nem adta meg az elsőbbséget.

Csaxólok.

Újfent leírom, bár ebben a szálban még nem mondtam: az emberek megszegik a közlekedési szabályokat. Amiben eltérnek, az az, hogy más jármű esetén más szabályokat szegnek meg. Valamint az, hogy kinek fáj. Ha a bringás szegi meg, az jellemzően neki fáj - ezt lehet, hogy a bringások egy része nem tudja - nem tudhatjuk. Ha pedig konzervdobozban ülve szegi meg, az jellemzően nem neki fáj - ezt viszont valószínűleg tudja, azért olyan kurva nagy a pofája/egója.

A piros lámpa lesz@rása nem fáj a bringásnak (nem állítják le, illetve fotó alapján nem kapnak szerelmetes levelet és csekket), ha gyalogosnak zöld, neki piros és ezt sz@rja le, ez is max. a gyalogosnak fáj - kivéve, ha épp egy 2m/130kg/0cm haj illetőnek megy neki, mert akkor lehet, hogy kellő fizikai ráhatással körítve kap kresz-oktatást a bringás :-P

Kicsit már unalmas ez az általánosítás. A barom, az barom. Mindegy, hogy kerékpáron, motoron vagy autóban ül, vagy gyalogosan teszi ugyanezt.
Persze ha neked jólesett, akkor egészségedre.

Ha már ennyi szabálykövető ember van itt, kimásoltam Csányi Vilmos (etológus): Az emberi természet könyvéből a szabálykövetésről szóló részt, biztos nagyon tetszeni fog (én spec. nem vagyok ilyen, már..) :

A szabálykövetés

Némely állat gyorsan tanul meg jeleket, de csak az ember képes megtanulni
szabályokat:
„Az ember faji jellegzetessége a rendkívül fejlett szabálykövető viselkedés,
amit egyetlen más fajnál sem találunk meg, … a szabálykövetés egy személytelen
dominanciának történő alávetés képessége az embernél.” (214)
A szabálykövetés evolutív előnye, hogy minimalizálja a konfliktusokat. Ezeket
a majmok a rangsorral oldják meg, amit folyamatos agresszióval tartanak fenn.
Az emberben a szabálykövetés révén jelentősen lecsökken a csoporton belüli
agresszió. A szabálykövetés egyben lehetővé teszi, hogy ne kelljen állandóan
ellenőrizni egy-egy akció megbízhatóságát, továbbá, hogy kevésbé intelligens
egyedek is hasznosak legyenek a csoport számára egyszerűbb szabályú akciók
lebonyolítása révén. (215-6)
A szabálykövetés egyfajta ritualizált szubmisszív viselkedés; az ember szereti is
a szabályokat. (216)
Rítus: az érzelmek, viselkedések szinkronizációja egy szabály szerint: viselkedési
szabály, felfokozott érzelem és szimbólum szétválaszthatatlan, önálló jelen-
Csányi, Az emberi természet
21
téssel bíró egységben, mely fontos szinkronizációs szerepet játszik a csoport életében.
(217)
A vallásokban az ember nem csak a csoporttal azonosul, hanem szinkronizá-
lódik az Univerzummal is, Istennel (217) — a jelek szerint az embernek erre is
szüksége van.

However, you do *need* rules. Driving on the left (or the right or, in parts of Europe, on the left and the right as the mood takes you) is a rule which works, since following it means you're more likely to reach your intended rather than your final destination. - Pratchett

--
Hi, welcome to Fight Club.
First of all, how did you hear about us?

Ha már feljött, a legjobban pont azt gyűlölöm, mikor a bicajos fékezés és szétnézés nélkül rongyol át a gyalogos átkelőn. Neki is ugyanúgy elsőbbségadási kötelezettsége van, mint az autóknak. Tipikus példa: Stadionok, kerékpárút felvezetve a járdára, jelölt gyalogosátkelő, soha egy bicajos sem lassít, pedig igen nagy a gyalogos forgalom.

Felesleges szólni. Az úgy kicsit Schrödinger macskája. Ha nem figyelnek vagy betartod a szabályokat, vagy nem. De ha tudod, hogy figyelnek az megváltoztatja a viselkedésed...
:DDD
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Rendben, értettem, magyarul hazudok. Akkor kérlek, álljatok ott az elkövetkező egy évben mindig, és lessetek. Eléggé feltűnő vagyok a mindig rajtam levő kukásmellénnyel, az elől a keréktengely két végén levő ledes villogóval, a hátul levő egy villogóval, az elől levő 30 lumenes folyton világító, és a hátul levő folyton világító lámpáimmal valamint a szakálammal.

Remélem azt feltételezhetjük, hogy attól, hogy tudom, hogy a következő egy évben mindig lestek, ez nem változtatja meg a viselkedésemet. De ha ebből indulunk ki, hogy mégis, akkor álljatok ott mindig, és én máris mindig betartom azt, hogy lassítva közelítem meg - azaz egyrészt cáfolom a fenti sommás kijelentést, másrészt javul a közlekedési morál, hisz legalább egyvalaki máris betartja azt.

Dehogy hazudsz. Csak ez a szólok előre dolog olyan viccesnek tűnik számomra, ezért reagáltam annyi smileyval. :)
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.