DELL HDD (Manufactured by Samsung) - Seagate RMA

Előzmények itt: http://hup.hu/node/134062#comment-1760754

Van egy hibás DELL HE502HJ HDD-nk (majdnem így néz ki).

  • Egy egy Samsung által gyártott HDD, bármely szoftverrel néztem azt mondja, hogy Samsung, Dell-nek nyoma sincs, kivéve a rajta lévő címkét.
  • Rá van még írva: Enterprise Class Certified by Dell.
  • A Samsung (Seagate) Warranty Validation oldal szerint 2016. október 22-ig garanciás.

Mivel a Seagate szerint még garanciás, ezért cseréltetni szeretném, de:

  1. A SeaTools programot CD-ről futtatva az ellenőrzés során hibával megállt és egy hosszabb szöveg részeként a következőt írta: "Seagate product warranty status depends on how the product is sold. If your hard drive is a component in OEM system, then the OEM covers the drive warranty."
  2. Lehet fontos, a HDD-t a DELL-től kaptuk 2011. decemberében garanciális cserében egy szerverbe (a szerver már nem garanciás). Ebben az esetben az 1. pontban írtak miatt, erre a HDD-re érvényes-e a Seagate cseregaranciája? Laikusként azt mondanám, hogy igen.
  3. A garancia érvényesítése szempontjából nem jelent-e problémát, hogy DELL van ráírva? Igaz rá van írva az is, hogy "Manufactured by Samsung ...".
  4. A legközelebbi hely, ahová vissza tudom küldeni "Collection Point Seagate Vienn, Vienna, Lower Austria, Austria". Kerestem, viszont nem találom a pontos címet, ahová küldeni kellene. Pontosan milyen címre kell küldeni?
  5. Melyik futárcéggel érdemes küldeni Szegedről Bécsbe (melyik a legolcsóbb)?
  6. Ha elindítom az RMA-t (vagy Customer Returns-t), akkor e-mailben kapok egy azonosítót, amivel egy webes felületen tudom követni, hogy éppen hol tart a folyamat?

Akinek van tapasztalata Seagate RMA-val kapcsolatban, megköszönöm, ha leírja a lépéseket.

Hozzászólások

Ha nem vakarható le a Dell címke kétlem hogy elfogadják.

Egyébként 500GB-os, ezért nem éri meg, kalapácsot neki és kész.

Pontosan mire gondolsz?
A sorozatszámot nem szeretném megadni, de a sorozatszám alapján 2016.10.22-ig garanciás. De ott vannak a körülmányek amiket leírtam: Dell felirat a címkén, Manufactured by Samsung, garanciális cserében kaptuk.
A firmware-t most nem tudom megmondani, de holnap megírom.

De miért nem kommunikálod le előre, hogy jogosult vagy-e a cserére vagy sem? Aztán ha lezárult a sztori, akkor mindenki okulására megírod, hogy mi történt. Logikusan a szervervásárláskor kellett legyen valami szerződés, vagy leírás ami körvonalazza, hogy cseredarab esetén a cseredarabra milyen feltételek vonatkoznak. Na ennek keretein belül tudsz mozogni. Dell ügyfélszolgálat mit mondott? Őket megkérdezted?

Valami mindig van, legalább egy általános keret leszabályozza a garancia kérdéskörét. Ettől szerződésben lehet eltérni, ha bővebb igény támad garanciára. Úgy tudom az a gyakorlat, hogy ha gyártó oldalról átadnak valakinek egy adag vasat, akkor a garancia rajta keresztül zajlik. Illetve ez időnként úgy néz ki, hogy a vevő leszerződik a gyártóval (például Dell a Samsunggal), hogy x áron kapja és belekalkulálnak y% garanciális többletet, cserébe nem küld vissza gariba semmit a gyártó felé. Ilyen esetekben a vas után a gyártó akkor se vállal felelősséget, ha az általános időintervallum alapján megtenné, hiszen azután már biztosított kedvezményt(jelen esetben a Dell részére).

Laikusként az első pont alapján a Dell felelős a gariért.

Mivel Dell cimkés, a Delltől kaptátok, tök mindegy valójában ki gyártotta, szerintem a Dellnek kell visszaküldeni, ahogy azt a SeaTools is mondja.

Ha rebranded, akkor ilyen esetben nem az lenne az eljárás, hogy egyértelműen jelzik, kinél érvényesítsem a garanciát? És nem kellene, hogy engedjék az RMA-t!?

Alszom még rá néhányat mielőtt úgy döntök, hogy visszaküldöm. Nem akarok fölöslegesen kidobni az ablakon 4-5000 Ft-ot a postázásra, és az esetleges további rám hárított költségekre. Lehet, hogy indítanom kellene egy közösségi finanszírozási kampányt a költségek fedezésére :-)

Ha a Seagate engedi elindítani az RMA-t rá, akkor onnantól nemnagyon dobhatják vissza. Rendesen végig kell klikkelni a folyamatot, abban ott lesz a cím is, hogy hova küldd. Én, kb 1 hónapja RMA-ztam egy 2T-s seagate diszket és szó nélkül jött a másik.

A Seagate engedi az RMA elindítását (igaz ez még lehet, hogy nem a RMA folyamat; az RMA az alábbiak után indulna?).
A garancia ellenőrzése után megjelenik az oldalon egy "Create Return" link (lásd az alábbi képen).

Erre a linkre kattintva egy négy lépésből álló folyamat indul el "Customer Returns" (ez lenne az RMA?):

  1. Warranty and Return Status
  2. Személyes adatok megadása, címem magadása, hová szeretném visszaküldeni (Bécs van a legközelebb)
  3. Review Your Order (megjeleníti a felvitt adatokat, * price: 0.00)
  4. Majd a feltételek elfogadása és "Submit Retun Order", na erre a linkre nem kattintottam.

Holnap csatolok képernyőképeket.

A DELL szerverekre fix 3 vagy 5 év garancia szokott lenni, plussz még lehet rá venni 1-2 évet, addig cserélnek benne mindent, amíg a garancia tart. Az egyes komponensek cseréjekor nem indul újra az adott komponens garanciája. Tehát ha a szerverben ma megdöglik egy diszk, és holnap lejár a gari, 3 hónap múlva újra rossz lesz a diszk akkor azt már nem cserélik.

Hasonló cipőben járunk:

  • A szervert 2008.decemberében vettünk (3 év garanciával).
  • A szerverben 2011.novemberében tönkrement egy HDD, kaptunk csere HDD-t.
  • Most az a HDD ment tönkre, amit 2011-ben garanciális cserében kaptunk.

Ahogy azt te is írod a garancia nem indul újra a Dell-nél a HDD-re, de maga a HDD a gyári szám alapján a Seagate szerint még garanciás.

Érvényesíthetem a garanciát a Seagate-nél? Ha még garanciás, akkor miért nem?

Már többször leírtuk és úgy érzem bőségesen rendelkezésedre állnak az infók, de akkor mégegyszer, pontokban.

- Bármikor vehetted a szervert, mindíg a szerver gariját öröklik az alkatrészek, FŐLEG ha már eleve gariban cserélt a diszk.
- A 2011 novemberi diszk cseréje a 2008-ban vettnek, ponto 1 hónappal később járt le a gari.
- A Seagate/Samsung eladta a DELL-nek a diszket valamilyen konstrukcióban. Ha egyáltalán látod és kapsz garancia időt a diszkre, akkor jó eséllyel cserélni fogja a Seagate (különösen ha hagyják, hogy RMA-t indíts), de biztosat nyilván ők tudnak.

Tehát tessékszíveslenni végignyomni az RMA űrlapjukat, minden fontos infót meg fogsz kapni a cseréhez és olyan 2 hét körüli idő az odaérkezéstől számítva vagypedig hagyd az egészet és vegyél egy tartalék diszket.

Bármelyik nemzetközibb futárszolgálatra rábízható, akár TNT, akár DPD, akár UPS, ami szimpatikus. Még árkalkulátoruk is van, szóval nagyon nem fogsz meglepődni az áron.

Még soha nem csináltam ilyet, ezért teszek fel ilyen naiv kérdéseket. Továbbá ott vannak a kérdéses feliratok: DELL, Certified by Dell. Továbbá azok a körülmények, amiket már leírtam.

Végigkattintgattam az RMA folyamatot, és kaptam e-mailben egy 5 oldalas pdf-et.
Elvileg befogadták, kaptam RMA számot, többek között ezek szerepelnek rajta:
Warrant: I
ARO/CRB: N N
Credit (Unit): N/A
Shipment: N/A

Nem tudom pontosan mit kell ezek alatt érteni, de én ezt úgy értelmezem, hogy nem kel fizetnem semmi.
30 napom van, hogy eljuttassam nekik a HDD-t.

Én eddig minden esetben a forgalmazónál érvényesítettem a garanciát, ha szükség volt rá, ez most egy kivétel a körülmények miatt.

Korábbi hozzászólásodban írtad, hogy nemrég csináltál Seagate RMA-t. A visszaküldött hibás HDD-t közvetlenül a Seagate-től vettétek? Ha nem, akkor miért tudtad náluk érvényesíteni a garanciát? Miért nem a forgalmazónál érvényesítetted?

Ahol vettuk ott a gyarinal kevesebb garit adtak es igy maradt az rma-zas. Semmi kulonlegeset nem csinaltam, megadtam a sorozatszamot es irtak, hogy garis majd a megadott cimre visszakuldtem nekik es talan bo 2 hettel kesobb kuldtek a cseret. Mivel garancialis ugy csak az odakuldes fizetendo. Egyebkent nekem is ez volt az elso ilyen.

A "megadtam a sorozatszamot es irtak, hogy garis" úgy érted, hogy még az RMA folyamat előtt írtál a Seagate email címére (pontosan milyen email címre írtál), hogy megtudd elindíthatod-e az RMA-t?

A visszaküldés során fel kellett tüntetned valahol, hogy kitől vettétek, mikor és mennyiért?

Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de ha már fizetek a postázásért, akkor biztosra akarok menni.

Nem, a Seagate weboldalon a warranty checkbe, bár szerintem elég egyértelmű. Amit az mond az a mérvadó, különben miért lenne?

Semmit nem kell feltüntetni, de ahogy látom bőven túlpörögsz és a Seagate is leírja neked, hogy mit és merre. Fogod, az RMA doksin vagy a weboldalukon levő leírás alapján feladod és ennyi.

Bocs hogy beleszólok de pont hasonló cipőben járok, csak ez "eredeti" Seagate és nem szerver része hanem egy asztali gépbe lett véve és 1TB-os
Beírtam a Seagate fenti warranty oldalán a Serial Number-t és a Seagate Part Number-t és azt dobta vissza hogy kb ( a rossz angol tudásommal) ez egy rendszer komponens részeként lett véve, vegyem fel a kapcsolatot a vásárlás helyével. Meg hogy ez OEM. És ha közvetlenül a Seagate-től vásároltam, térjek vissza az előző oldalra, és ellenőrizzem a Seagate ügyfélszámot?, mert a beírt nem egyezik az adatbázisunkban

customer number you entered ( ) does not match our records.
De a Seagate customer number rublika nincs ki *-ozva, így nem kötelező - elvileg kitölteni

Csak éppen pontosan emlékszem hogy ez külön lett véve, antisztatikus zacskóban. 1TB-os ráadásul
Most nem találom a kapott számlát de ezt a cikket találtam, miszerint a Seagate visszavette a garanciaidőt 1 évre

WD és Seagate - csökkentik a HDD-k garanciális idejét

Szerző: Umbra | Dátum: 2011-12-19 !!!

http://hardver-teszt.hu/news.php?newsID=2123

Vagyis az újabbakra csak 1 év, a régebbiekre még 5 év járt?

Hogy _te_ hogyan vetted (alkatrészként), illetve hogy a _gyártó_ hogyan adta el (rendszerépítőknek szánt zacsis/tálcás csomagolásban, az két eltérő dolog. A rendszerépítőknek szánt "kilóra eladott" termék valamivel olcsóbb, és a hazai "erősen árérzékeny" piacon ez is számít. Szerintem...

Be lehet próbálkozni, de én még ilyet az életben nem láttam. Az van hogy a DELL brand-eli a diszkeket - sokfajta gyártótól vásárol - seagate-éknél sorozatszám alapján kiderítik hogy hova lett eladva, és ott meg fog állni a tudomány, mert el lett adva a DELL-nek, a DELL meg a saját politikája szerint tovább adta, és akkor már az a policy az érvényes.

Azert ennek a garancia kerdesnek is utana kellene menni. A magyar jogszabalyok szerint - ha jol tudom - ujra kell indulnia a garancianak csere eseten. Ez egy termek fodarabjara (pl XY klíma invertere) vagy ha teteles osszeallitast vettel (pl XY szerver barebone + 4 x XY disk + ...) akkor minden tetelre vonatkozik.

Mindegy mit mond a gyarto, a torvenyek ra is vonatkoznak. Persze ha nem 1 ev garancia + 2 ev "Dell garancia" szerepel a papiron, mert akkor a plusz 2 evben azt csinalnak amit akarnak, mert az csak egy altalanos szerzodes, amit semmi sem szabalyoz. Ezert gyakorlatilag nem is er semmit, mert altalaban a cegek mindent korlatoznak ezekben a sajat szerzodesekben.