Sziasztok!
Egy olyan feladatba futottam bele, amihez még nem volt szerencsém.
Adott egy cég, -egy alhálózaton lévő desktop PC-k-, Windows7 OS-el.
A 3D grafikus renderelési idejét lenne fontos felgyorsítani, hardverbővítés nélkül.
A kérdésem, hogy létezik-e olyan szoftver, vagy megoldás, amivel egy pc
egy, vagy több pc szabadidős (rész)számítási teljesítményét tudja igénybe venni?
Az ötlet abból eredt, hogy elég erős, -desktop szinten- irodai pc-k
kempingeznek egész nap, mert az email, és a táblázatkezelők nem terhelik le eléggé,
viszont a tartalék ott lenne bennük.
- 5566 megtekintés
Hozzászólások
A renderelő szoftver rendelkezik ilyen képesség támogatásával?
Ha nem, hogyan vennéd igénybe? Vagy olyat képzelsz el, ami az alkalmazásréteg számára 1 sokprocesszoros gépet mutat sok kevésprocesszoros helyett? Ez utóbbiról még nem hallottam.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól tudom 3DSMaxról van szó, de sajnos csak ennyit tudok egyelőre.
Valahogy úgy képzelném, hogy valami egyszerű programok a slave gépeken,
amik jelzik a 'master'-nek, ha a cpu load egy érték alatt van, és
biztosítanak neki számítási teljesítményt, etherneten küldik-kapják
a 'házi feladatot'.
Nagy vonalakban valami ilyesmit tudok elképzelni.
Nekem elég abszurd ez az egész. Csak tanácsot kértek, de még nem hallottam hasonlóról.
Ha nekem lenne a feladatom ezt megoldani, vennék egy szervert, -vagy ha van virtualizálnék-, számolgasson az, vagy fejleszteném a jelenleg renderelésre használt gépet.
Üdv, Józsi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de mivel akarsz renderelni? Mit akarsz csinálni? A kérdésed nem pontos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem pontos, mert egyelőre ennyi információt kaptam.
Ha jól rémlik, 3DSMax a használt program, hétvégén tudok majd bővebbet.
Egyelőre általánosságban annyi lenne a kérdésem, hogy egy alhálózaton,
azonos OS-el rendelkező gépek számára elméletben létezhet-e hogy megosztják
a számítási teljesítményüket, egy program számára.
Nincs ilyennel tapasztalatom, nem tudok róla semmit.
De rémlik valami félig elfeledett félinformáció, 'hogy ha akarsz besegítesz
NASAnak/akárminek számítási teljesítménnyel', ha a cpu load egy adott érték alá esik,
beszáll számolni a cpu-d.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az adott alkalmazásnak kell támogatnia, amivel számolni fogsz, minden ezzel kapcsolatos feladat ráhárul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg lehetséges, gyakorlatilag értelmetlen az overhead miatt, és azért, mert a render engine-k általában támogatják a parancssori renderelést (lightwave-el és blenderrel csináltam ilyet), és onnét kezdve csak scriptelés kérdése az egész. Tuti a Max is tud hasonlót, azaz elindítod az adott fájllal, megadod neki, hogy a 124,765. frame-t számolja és jónapot. Vagy kotorsz hozzá kész cuccot, ami kb. ugyanezt csinálja.
Ja, és jut eszembe, blendernél a CPU->GPU render durva javulást hoz, ezen is érdemes merengeni, bár ez pénzbe van. Bár nem sokba. Hétfőn jön meg egy K2000-es, azzal tudok blender cycles tesztet csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lesz időd és kedved akkor csinálhatnál egy pár mérést ezzel: http://mad-creations.nl/blenchmark/
Bár ha erről a kártyáról van szó akkor sokat nem remélek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról kb., bár más gyártó. A 670GTX ami itthon van lefutja (104 sec), ami már egy tanulság. Bár ezt is lazán levittem 75-re a tileméret átállításával, szóval ez a teszt jó valamire, csak épp nem tudni hogy mire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Kepler kevesebbet eszik de GPU renderre a Fermi és a Tesla sokkal jobbak kb 1 Fermi/Tesla cuda mag 4 Keplernek felel meg. A GTX 480-am kb a 680-tól kezd konkurenciát kapni az 590 meg még azt is elkalapálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áh. Na erről fogalmam se volt :) Mondjuk nem renderre vettük, hanem CAD-hoz, oda meg ez támogatott. Hétfőn (de inkább szerdán) kiderül, hogy mennyivel jobb mint a gémer kártyák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teszt eredményét default beállításokkal fel lehet tolni az adatbázisba és a T. érdeklődő usereket segíti a kártya vásárlásban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A def. beállításokkal: 0:04:15
Elég rémes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi ez is hasznos infó lehet. A tile beállításokkal még hozhatsz rajta de ez a kártya nem erre van kitalálva. 384 cuda mag az kb 5 évvel ezelőtti alsó-középkategóriás játszós kártya :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LinuxPMI tud ilyesmit. Mikor még openMosix volt, értem el vele sikereket, de production környezetben sose próbáltam.
Tudom, Windows volt a kérdés, de hátha. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irodai pc-k kempingeznek egész nap
Ez csak addig tűnik így, amíg majd találsz és feltelepítesz egy alkalmas compute node csomagot. Onnantól nem kempingezés lesz, hanem majd csőstül dőlnek a felhasználói panaszok, úgymint:
- teker a diszkem, nem indul a word,
- zabálja a memóriát, nem tudok netet böngészni és 300,000 soros XLS-t szerkeszteni,
- zabálja a procit, nem tudok youtube-ot nézni,
- zabálja a hálózatot, döglik tőle a samba hozzáférésem.
Az irodai PC-nek nem az a szerepe, hogy ki legyen használva (high throughput), hanem az, hogy azonnal reagáljon, ha a felhasználó csinál valamit (low latency). (Az "alapos hangolás" természetesen csak vicc; egy hagyományos pörgős diszket (ill. annak ütemezőjét) az életben nem hangolod be úgy, hogy ha odébb ment a fej, akkor annyi időn belül visszaérjen, mintha el sem ment volna.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azonnal reagáljon, ha a felhasználó csinál valamit (low latency)
Ezt mondhatnád a külföldön székelő vadbarom központi IT-nknak is. A tetves céges mcafee a tápos quad-core i5 6 gb ram-os gépemet naponta többször elküldi homokórázni úgy, hogy közben az egérkurzor se reagál úgy tekeri a vincsesztert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De reagál nem? A homokóra mozog... hihi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos.
Azóta pontosabb infót kaptam, a terv finomodott annyira, hogy amikor az irodisták hazamennek 17 órakor,
akkor szállnának be egy ütemezett renderelésbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"render farm" a kulcsszo.
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ha lenne rá idő/pénz, és nem csak évente pár alkalommal lenne szükség felgyorsítani a folyamatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
Régen több tucat gépen futtatam a distributed.net kliensét... az volt hivatott az "unatkozó" gépek szabad számítási teljesítményét kihasználni, de ott szó sem volt realtime alkalmazásról. Arról pedig még nem is szóltunk, hogy ott a telepített kliens azonnal "elengedte" a procit ha a rendszernek szüksége volt rá. Ami viszont nagyon megfontolandó manapság: nézzétek meg az áramszolgáltató számláját amikor majd tizen-huszon gép 100% proci terheléssel ketyeg napi sok-sok órában. Akkor már inkább hardware beruházás a renderer masinába.
Üdv:
Feri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az áramszámlához: i5-ös cuccom (16 GB RAM, 2 HDD + 1 SSD) üresjáratban 40 W-ot, max terhelésen (mind a 4 mag 100% + összes disk teljes terhelés alatt) 80 W-ot mutatott egy teljesítménymérő eszközzel. Tehát nem igazán sok az áram költség különbség szerintem (max dupla, de csak max).
Videó renderelés GPU-n nem ment. Ez nyilván pluszban jönne hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért erről nincs szó, atomheart-nak írtam az új infót:
"Igen, ha lenne rá idő/pénz, és nem csak évente pár alkalommal lenne szükség felgyorsítani a folyamatot."
Sajnos abszolút nincs ráhatásom a dolgokra, de teljesen jogos amit mondasz. Közel negyven i5-i7 csúcson járatva 17-08-ig rendesen megpörgetné a villanyórát.
Üdv, Józsi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a default már a mentalray akkor ezt nézd meg: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=file…
Ha nem, akkor szopóág bár ahhoz eléggé régi Max kell. GPU-t csak a GI számításhoz használ persze az is számít. GPU renderhez tudni kellene, hogy mivel vannak a gépek szerelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3DSMax konkrétan támogatja slave renderer none-ok telepítését (IP alapon, nem csak helyi hálózatban és bármilyen rendszerre, amin elfut).
A master gép frame-enként osztogatja ki az animációt a node-okra, így igazán csak nagyobb animációk végső renderelésénél van valódi haszna, szerkesztés közbeni teszteknél nem sok.
De amint már fentebb is írták, napközben nem, max. az éjszakai holtidőre használnám erre az irodai gépeket. SzIE-n volt így beállítva a több száz laborgép, hogy éjjel WOL-ra indultak és PXE-ről computing node-ba bootolták magukat.
Bár én ~10 éve csináltam ilyet (akkor is csak érdekesség képpen 2 géppel), de a slave node-ra is szinte a full Max-ot kellett feltelepíteni :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A master gép frame-enként osztogatja ki az animációt a node-okra, így igazán csak nagyobb animációk végső renderelésénél van valódi haszna, szerkesztés közbeni teszteknél nem sok."
Ez így nem igaz. A distributed render tile vagy scanline szerint egy képet is levezényel. Animációkhoz pedig a backburer használatos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vitatkozom, szakértő nem vagyok, meg amúgy is régen foglalkoztam vele. A lényeg, hogy nagyobb, viszonylag hosszabb számolást igénylő munkacsomagok kiosztásáról van szó, nem úgy, mint egy valódi SMP rendszernél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 3dsmax-ról van szó, és van lehetőség a használatára akkor a V-Ray tud distributed rendert egy frame-re is. Egy barátom és én kipróbáltuk, teljesen jól működött és annak idején nagy szó volt egyszerre 10 szál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, utána járok!
Mindenkinek:
A grafikus rokona vagyok, és az ő kérdésére kerestem a választ.
Hálistennek nekem nem feladatom megoldani ezt, de nagyon sokan képben vagytok, és nagyon köszönöm az információkat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni