Piliscsaba - Pilisvörösvár 10es út mint halálszakasz

Fórumok

források :

http://www.pilisianyu.hu/index.php/olvasnivalo/gyereknevelesrol-cikkek-…

http://www.origonline.hu/adatbazis/?lap=t-blog-info.php&hely=1&blog=ok&…

http://tuzoltosag.info/hir/baleset/20140618_beszorult_serultek_a_10-es_…
http://www.pestmegyei-hirhatar.hu/hir/tragikus-baleset-beszorult-serult…

Nagyon lassan töltődik a lánglovagok linkje:
http://www.langlovagok.hu/hirek/11028_sportkocsi-halalos-karambolja-a-1…

" Egy fiatal férfi a helyszínen életét vesztette abban a balesetben, amely szerdán kora este történt Piliscsaba és Pilisszentiván között. A 10-es főúton Piliscsaba felől Pilisvörösvár felé tartó Toyota Celica 1.8 GTS sportkocsi ütközött össze a szemből érkező Fiat Punto személygépkocsival. A sportkocsiban egy férfi és egy nő ült, egyikük sem használta a biztonsági övet, így kirepültek a megpördülő autóból. A Fiat motorja kiszakadt, ami a sportkocsiból kirepült nőn landolt. A Punto sofőrjét és utasát a pilisvörösvári önkéntes és a fővárosi hivatásos tűzoltók szabadították ki. Az autót vezető fiatal férfi a helyszínen a mentőautóban vesztette életét, a vele utazó nő és a sportkocsiban ülő két ember kórházba került. A Toyota sebességmérője 100 km/óra felett akadt ki. "

Képek + videó :
http://www.langlovagok.hu/kepek/8594_toyota-celica-es-fiat-punto-halalo…

Én ehhez hozzá tenném, hogy nem kéne minden "suttyónak" vezetőengedélyt adni csak azért mert van pénz "nagy tudású autót" venni. Ez mellett szigorítani kellene a vezetői engedélyhez jutást és a korosztályt felfelé emelni 20-22 év felé.
Az emberi élet kioltásra alkalmas a kés, balta, lőfegyver és a "puskagolyóként száguldó" gépjármű is csakhogy a jelenlegi törvénykezés eme utóbbit nem tekinti " gyilkosságnak" sajnos.

A baleset fogalma : http://hu.wikipedia.org/wiki/Baleset
" A baleset olyan szokatlan, váratlan és nem szándékos esemény, amely adott helyen és időben úgy történik, hogy annak nem volt se nyilvánvaló, se tervezett oka. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése előtti észleléssel el lehetett volna kerülni."

Ebből kiemelném a "se tervezett ok-ot" a balesetet okozó részére mivel Ő igen is tervezte sőt szándékosan követte el mivel nem az adott útszakaszon nem a forgalmi és közlekedési viszonyoknak megfelelően vezette a gépjárművét mivel túllépte az adott útszakaszra megengedett sebességet.

forrás : http://lorik.hu/539-2/ Közlekedési bűncselekmények

"A bűncselekmény elkövetési magatartása a közúti közlekedés szabályainak szándékos megszegése.
Az elkövető szándéka a vészhelyzetre terjed ki. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a szabályszegés volt szándékos az elkövető részéről, hanem a tettes azt is átlátta, hogy e szabályszegéssel okozati összefüggésben a passzív alanyok életének vagy testi épségének a közvetlen veszélyeztetése is bekövetkezhet, és ő ezt az eredményt kívánta vagy ebbe belenyugodott."

forrás : http://www.kresz.info/haladas_az_uton.php
" Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra."

Hozzászólások

Izé: "A sportkocsiban egy férfi és egy nő ült, egyikük sem használta a biztonsági övet, így kirepültek a megpördülő autóból." és "A Toyota sebességmérője 100 km/óra felett akadt ki." Nekem ez nem úthibának tűnik.

Én csak utasként ülök autóban, de valami fantasztikus mennyi index (tudom irányjelző) nélkül cikázó vagy más "nehezebb" szabályba belefoso átléta rohangál.

Aránylag sokat járok arra, az útburkolat elég rossz ezen a szakaszon, nagyobb sebességnél megdobja az autót az útegyenetlenség és máris az árokban landol a delikvens. Ha ezt még egy Schumacher szindrómás megtolja néhány közlekedési kihágással, könnyen ez lehet a vége. Én sosem értettem, miért kell lakott területen belül rallyzni. Engem is állandóan tolnak le, amint tud megelőz, de a következő pirosnál már ott is vagyok mellette, ergo semmi értelme. Én is tudnék gyorsabban menni, de tudom, hogy semmi értelme. Azt sem értem, hogy miért nem lehet bekötni azt az istenverte biztonsági övet. A Toyota Celicás is túlélte volna, ha be van kötve és a nő sem sérült volna meg ennyire súlyosan. Ha még légzsák is van a kocsiban, akkor az még plusz sérülést okozhat, hiszen nem lehet elégszer hangsúlyozni, a légzsák csak a biztonsági övvel együtt ér valamit.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

A másik autó meg egy "régi" kicsi" autó ami nem egy ilyen erejű frontális ütközésre lett tervezve. Lehetséges, ha van légzsák tompít, de ugye mindig a vétlen autós a szenvedő fél.

A Toyotában ülő utas is meghalt, ma reggel kaptam a hírt róla.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Arról nem is beszélve, hogy van egy olyan KRESZ kitétel hogy az "időjárási és útviszonyoknak megfelelő" sebességet kell választani, illetve hogy a "személy és vagyonbiztonságot" mindenek elé kell helyezni. (Példul ha a hiába van telezöld és mehetne át 90-el a juzer, de ha ott valaki épp rosszulvan, akkor meg kell várni. Hogy direkt megy át piroson azt most nem írom... :) )

Csabáról a duplasávos - enyhe ívben kanyarodó - úton igen jól meg lehet tolni, majd a csárda után a két sáv összeszűkűl egy sávba, ami ráadásul elég kacskaringós. Nem az a meglepő, hogy balesetek vannak, hanem az, hogy eddig nem olyan sok. Természetesen a gyorshajtókat terheli a felelősség, de ettől függetlenül is lehetne tenni a balesetek ellen. De az pénzbe kerülne.

Ave, Saabi.

Az frankó hely :D
Nem a sima gyorshajtással van gond hanem az Ész nélküli padlógázas száguldozókkal akik letolják az előttük levőket, bevágnak, leszorítanak, nem tudják felmérni az adott úton elérhető biztonságos sebességet -> relatív gyorshajtás
" Miközben a közlekedési rendőrök munka címén szinte csak traffipaxoznak, a dolog lényegében felesleges. A gyorshajtás miatti halálok döntő része relatív gyorshajtás miatt történik, nem azért, mert túllépnék a sebességhatárt.
A Vezess szerzőjének következtetése az, hogy teljesen felesleges a rendőrök idejének nagy részét traffipaxos vadászatra fordítani, amikor a szabálytalan előzések, kanyarba való idióta behajtások és hasonlók miatt nagyságrenddel többen halnak meg évente.
"
forrás http://cink.hu/igazabol-alig-tortenik-baleset-abszolut-gyorshajtas-mia-…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Sajnos a magyar rendőrség képtelen arra, hogy "megfogja a munka végét", vagyis a valódi hatékonyságot keresse.
A potenciális gyilkosokat kellene kiszedni a forgalomból, de nyilván sokkal egyszerűbb (és több bevételt hozó) az útépítés után ottmaradó negyvenes tábla mellett szundikálni a traffipax mögött, mint ezekkel foglalkozni. Aztán meg csodálkozik a belügyminiszter, hogy a halálos balesetek száma emelkedést mutat az utóbbi időben...
Rezesová (és mögötte a barátja) is úgy jött végig Kassától a fél országon 180-as átlaggal, hogy a fakabátok meg sem próbálták lekapcsolni. Az eredmény ismert. :-(

Finnország előtt azon a környéken laktunk. Az egyik tavaszi baleset halottja jó ismerősünk volt, nagycsaládos édesapa. Anno az egyik szomszéd családot is érte baleset pont itt, ők szerencsére mind megúszták élve. Szomorúan látom, hogy az utóbbi tíz évben, mióta eljöttünk, sem sikerült javítani ennek a már akkor is nagyon veszélyes szakasznak a biztonságát. (Mondjuk a baj már akkor is az elmebeteg száguldozókkal volt.)
Csaba