- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3610 megtekintés
Hozzászólások
Fasza. Ezentúl az autó is mindent jelenteni fog, nemcsak a telefon. Legföljebb annak örülhetünk, hogy nem a M$-nak fog jelenteni, hanem a Google-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire gondolsz? Hűtővíz hőfokra? Turbónyomásra? Telemetriai adatokra?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezekre. Plussz még mindarra, amit eddig csak a szervízben tudtak kiolvasni az autóból.
Pluszz még arra, hogy milyen rádiót, vagy MP3-at hallgatsz.
Plussz még mindarra, amit az autó maga előtt, vagy maga mögött lát. Nem kell többet streetview-s autókra költenie a pénzt a Google-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek egy részét én nem tartom automatikusan az ördögtől valónak. Ráadásul, ha ez megoldott, akkor talán a lopásokat is jobban vissza lehet szorítani.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "ördögtől való" egy tág, vagy fuzzy fogalom. Mindenkinél van egy határ, hogy honnan kezd egy dolog gonosz lenni. Én pl. nem bánom, hogy a telefonom, a böngészőm és a levelező programom kémkedik utánam, mert egyrészt megszoktam, másrészt amíg csak a CIA tudja, hogy miről beszélgetek és miket írok, addig nincs nagy baj, mert nem készülök terrorcselekményre. Viszont, hogy az autóm is kémkedjen utánam, az valamiért nagyon zavarna. Magyarországon a trehány táblázás és az esetleg ellopott táblák miatt amúgy is képtelenség szabályosan vezetni.
De mondjuk pl. egy politikust (ld. Angela Merkel) már az is nagyon zavarhatja, hogy a Gugli kémkedik utána. Egy webes technológiával foglalkozó cég vezetőit pedig szerintem kifejezetten fölháborítja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyi kamera van a városokban, ezt már régen elbuktad. Ez a technológia (kémkednek utánad) megvalósítható már régen a közterületi cuccokkal is. Azokat összerakva a mobilod adataival, már teljes a kép. Számtalan bűncselekményt oldottak meg így. Kamera pedig egyre több lesz mindenhol. És rossz hírem van. Repülni is fognak, mint a Half-Life-ban.
Több előnyét látom ennek, mint hátrányát.
BTW: volt egy ember, aki elment egy idegen nagyvárosba, leparkolta az autóját, de elfelejtette megjegyezni, hogy hova. Hónapokig kereste, többször is visszament a városba, mire nagy nehezen meglett. De ha lett volna benne...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oktoberfest-betegség: öt hétig nem találta az autóját
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok autóból enélkül is kihallatszik hogy mit hallgat. Aztán ott vannak például autópályákon azok a piszok eszközök amik leolvassák a rendszámot és még ezer hasonló. Nem a kiolvasással van baj hanem a felhasználással, azért nem hiszem hogy autóiparban komolytalanul állnának ehhez a problémához.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, hol tartózkodsz, mit hallgatsz, esetleg miről beszélsz a kocsiban, kamerák képeit, mikor hajtasz gyorsan, és úgy kb mindent.
Igaz balesetnél ezek nagyon jól jöhetnek, de amíg ezek az információk a kocsiban maradnak (értsd mint egy fekete doboz a repülőkben) addig nincs vele bajom. A baj ott kezdődik ha ezeket begyűjtik ha akarod ha nem online.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már régóta vízionálom a saját tulajdonosát gyorshajtáskor / piroslámpán áthajtáskor automatikusan feljelentő kocsikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hagyján! Rögtön följelentené az összes többi gyorshajtót is, akinek még nem ilyen kocsija van. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt lenne az ideje. Kevesebb gyökér lenne az utakon.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek már régen ott vannak az autóban a mobiltelefonodban. Nem látok itt eget rengető változást.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Míg a pirosnál állsz megy a reklám a szélvédőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...világ legnagyobb nyílt platformját, az Android-ot..."
Haha, mit hazudtak még? :) Az Android akkor lenne nyílt, ha nem a Google terelgetné arra, amerre az érdekei kívánják.
--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyílt != káosz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyílt, mert hozzáférsz a forráskódhoz
amire te gondolsz, az a demokratikus, az tök más. de majd térjünk erre vissza, amikor céget vezetsz, és kegyetlen szemét módon a saját céljaidat akarod elérni, nem a sok kaotikus kívánalmaknak megfelelni, legyen kék, legyen zöld...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem soha nem valósul meg, hogy ez a trágyadomb kémkedjen a kocsimban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pluszsok, eredetileg a Windowstól féltem, de most Android alapú cuccokat kevésbé szívesen telepítenék a kocsimba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az abszolút paranoid lázálom?
Az ablakon benéz egy almát majszoló robot.
Bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vizuális tipus vagyok, ez ütött :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan mindegy lesz a platform... nemsokára az eCall úgyis kötelező beépített tartozék lesz a kocsikban...
pl.:
http://hvg.hu/tudomany/20130425_ecall_automatikus_segelyhivo_rendszer
és itt se fogod tudni, hogy mit küld és mikor
arra azért kiváncsi leszek, hogy az adatátvitelt hogy oldják meg (nem hiszem, hogy önszántamból fizetnék egy plusz előfizetést), anélkül meg hogy is küldene adatot? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ugyan úgy oldják meg, ahogy most a 112-t felhívod SIM nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hívás része még csak-csak, de az adatküldés már tuti macerásabb lesz.
Igazán "mókás" az lehet ha akár egy apró hiba miatt is beindul a rendszer...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adatot küldeni nagy valószínűség szerint ennyit fog a rendszer:
- Kocsi típusa - legyen 8 byte
- GPS koordináták: 2x4 byte
- sérült zóna esetleg? legyen 2 byte
- Küldjön mondjuk még egy timestamp-et, legyen mondjuk 8 byte
- checksum: 2 byte
Ha valamit kihagytam, akkor is 64 byte alatt van a küldött adatmennyiség. Egy évben van ~15000 személyi sérüléssel járó baleset, tehát a rendszernek ~ 1MB információt kell továbbítania egész Magyarországon 1 év alatt. Nekem nem tűnik annyira soknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen kis naív vagy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye ugyanarról beszélünk? Mert a vonatkozó szabályozás itt van, aminek a 6. cikkében külön kiemelik, hogy "A fedélzeti e-segélyhívó rendszer által elküldött minimálisan előírt adatok csak a vészhívások megfelelő kezeléséhez szükséges legalapvetőbb információkat tartalmazzák."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) A szabályozást nem lehet a jövőben megváltoztatni? Amikor már kiírthatatlanul elterjedt a technológia (seccperkb. 5-10 év), és nem olvassák a jogvédők sem naponta ezt a LEX-lóf*szt, szépen apránként belekerülnek azok a jolly joker sorok, amik a visszaélésre megadják a jogalapot a hatalmi szervek részére. Nem olvastam végig, de szerintem már most is bennevan. Ha nem ebben a dokumentumban, akkor egy másikban, ami felülbírálja az ebben leírt megfelelő sorokat. Egyszerű és átlátható az EU-s jog, nyilván nem elképzelhetetlen amit írok.
2) Olyan még nem történt az emberi történelem során, hogy amit leírtak és ami a valóság, annak sok köze nem volt egymáshoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a józan észt követve: mi érdeke lenne mondjuk az amerikai GM érdekeltségbe tartozó autógyártóknak abban, hogy adatokat adjanak át rólad a magyar / osztrák / német / román állam által üzemeltetett 112-es hívószámon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak az adatforgalom mennyisége a kérdés vagy probléma. A leírások szerint baleset (illetve olyan esemény bekövetkezésekor amit annak értékel a rendszer) automatikus segélyhívás /hanghívás!/ is indul. Murphy szerint ami elromolhat az el is romlik /és akkor még ne feltételezzünk backdoort vagy egyéb "csúnyaságot"/ és egyszer csak azt veszed észre, hogy egy "diszpécser" vagy akárki hallgatja a kocsiban folyó beszélgetésed...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt próbáltam sejtetni, h. visszaélések tömegére ad lehetőséget ha megteremtődik az ezt lehetővé tevő technológia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy akár a kötelezőbiztosításba beépítik a költségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várom a cyanogencar-okat majd...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni