Open Automotive Alliance - globális, "Android-ot az autókba" szövetség

 ( trey | 2014. január 8., szerda - 9:47 )

A Google az autókban is ott szeretné látni a világ legnagyobb nyílt platformját, az Android-ot, mégpedig úgy, hogy az teljesen integrálódik a járművel és annak szerves részét képezi. Ennek érdekében autógyárakkal és számítástechnikai technológiát szállító cégekkel karöltve létrehozta az Open Automotive Alliance-t, egy, a fent vázolt célt szem előtt tartó globális szövetséget. A szövetség induló tagságában ott szerepel az autóipari szegmensből az Audi, GM, Honda, Hyundai, valamint a számítástechnikai oldalról az NVIDIA.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Fasza. Ezentúl az autó is mindent jelenteni fog, nemcsak a telefon. Legföljebb annak örülhetünk, hogy nem a M$-nak fog jelenteni, hanem a Google-nek.

Mire gondolsz? Hűtővíz hőfokra? Turbónyomásra? Telemetriai adatokra?

--
trey @ gépház

Mindezekre. Plussz még mindarra, amit eddig csak a szervízben tudtak kiolvasni az autóból.
Pluszz még arra, hogy milyen rádiót, vagy MP3-at hallgatsz.
Plussz még mindarra, amit az autó maga előtt, vagy maga mögött lát. Nem kell többet streetview-s autókra költenie a pénzt a Google-nek.

Ezek egy részét én nem tartom automatikusan az ördögtől valónak. Ráadásul, ha ez megoldott, akkor talán a lopásokat is jobban vissza lehet szorítani.

--
trey @ gépház

Az "ördögtől való" egy tág, vagy fuzzy fogalom. Mindenkinél van egy határ, hogy honnan kezd egy dolog gonosz lenni. Én pl. nem bánom, hogy a telefonom, a böngészőm és a levelező programom kémkedik utánam, mert egyrészt megszoktam, másrészt amíg csak a CIA tudja, hogy miről beszélgetek és miket írok, addig nincs nagy baj, mert nem készülök terrorcselekményre. Viszont, hogy az autóm is kémkedjen utánam, az valamiért nagyon zavarna. Magyarországon a trehány táblázás és az esetleg ellopott táblák miatt amúgy is képtelenség szabályosan vezetni.
De mondjuk pl. egy politikust (ld. Angela Merkel) már az is nagyon zavarhatja, hogy a Gugli kémkedik utána. Egy webes technológiával foglalkozó cég vezetőit pedig szerintem kifejezetten fölháborítja.

Amennyi kamera van a városokban, ezt már régen elbuktad. Ez a technológia (kémkednek utánad) megvalósítható már régen a közterületi cuccokkal is. Azokat összerakva a mobilod adataival, már teljes a kép. Számtalan bűncselekményt oldottak meg így. Kamera pedig egyre több lesz mindenhol. És rossz hírem van. Repülni is fognak, mint a Half-Life-ban.

Több előnyét látom ennek, mint hátrányát.

BTW: volt egy ember, aki elment egy idegen nagyvárosba, leparkolta az autóját, de elfelejtette megjegyezni, hogy hova. Hónapokig kereste, többször is visszament a városba, mire nagy nehezen meglett. De ha lett volna benne...

--
trey @ gépház

Sok autóból enélkül is kihallatszik hogy mit hallgat. Aztán ott vannak például autópályákon azok a piszok eszközök amik leolvassák a rendszámot és még ezer hasonló. Nem a kiolvasással van baj hanem a felhasználással, azért nem hiszem hogy autóiparban komolytalanul állnának ehhez a problémához.

Így van, hol tartózkodsz, mit hallgatsz, esetleg miről beszélsz a kocsiban, kamerák képeit, mikor hajtasz gyorsan, és úgy kb mindent.
Igaz balesetnél ezek nagyon jól jöhetnek, de amíg ezek az információk a kocsiban maradnak (értsd mint egy fekete doboz a repülőkben) addig nincs vele bajom. A baj ott kezdődik ha ezeket begyűjtik ha akarod ha nem online.

Én már régóta vízionálom a saját tulajdonosát gyorshajtáskor / piroslámpán áthajtáskor automatikusan feljelentő kocsikat.

Az hagyján! Rögtön följelentené az összes többi gyorshajtót is, akinek még nem ilyen kocsija van. :)

Itt lenne az ideje. Kevesebb gyökér lenne az utakon.

--
trey @ gépház

+1

Ezek már régen ott vannak az autóban a mobiltelefonodban. Nem látok itt eget rengető változást.

--
trey @ gépház

Míg a pirosnál állsz megy a reklám a szélvédőn.

"...világ legnagyobb nyílt platformját, az Android-ot..."

Haha, mit hazudtak még? :) Az Android akkor lenne nyílt, ha nem a Google terelgetné arra, amerre az érdekei kívánják.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

nyílt != káosz

nyílt, mert hozzáférsz a forráskódhoz

amire te gondolsz, az a demokratikus, az tök más. de majd térjünk erre vissza, amikor céget vezetsz, és kegyetlen szemét módon a saját céljaidat akarod elérni, nem a sok kaotikus kívánalmaknak megfelelni, legyen kék, legyen zöld...

Remélem soha nem valósul meg, hogy ez a trágyadomb kémkedjen a kocsimban.

Pluszsok, eredetileg a Windowstól féltem, de most Android alapú cuccokat kevésbé szívesen telepítenék a kocsimba.

Mi az abszolút paranoid lázálom?
Az ablakon benéz egy almát majszoló robot.
Bocs.

Vizuális tipus vagyok, ez ütött :D

Olyan mindegy lesz a platform... nemsokára az eCall úgyis kötelező beépített tartozék lesz a kocsikban...

pl.:
http://hvg.hu/tudomany/20130425_ecall_automatikus_segelyhivo_rendszer

és itt se fogod tudni, hogy mit küld és mikor

arra azért kiváncsi leszek, hogy az adatátvitelt hogy oldják meg (nem hiszem, hogy önszántamból fizetnék egy plusz előfizetést), anélkül meg hogy is küldene adatot? :)

Gondolom ugyan úgy oldják meg, ahogy most a 112-t felhívod SIM nélkül.

A hívás része még csak-csak, de az adatküldés már tuti macerásabb lesz.
Igazán "mókás" az lehet ha akár egy apró hiba miatt is beindul a rendszer...

Adatot küldeni nagy valószínűség szerint ennyit fog a rendszer:
- Kocsi típusa - legyen 8 byte
- GPS koordináták: 2x4 byte
- sérült zóna esetleg? legyen 2 byte
- Küldjön mondjuk még egy timestamp-et, legyen mondjuk 8 byte
- checksum: 2 byte

Ha valamit kihagytam, akkor is 64 byte alatt van a küldött adatmennyiség. Egy évben van ~15000 személyi sérüléssel járó baleset, tehát a rendszernek ~ 1MB információt kell továbbítania egész Magyarországon 1 év alatt. Nekem nem tűnik annyira soknak.

Milyen kis naív vagy...

Ugye ugyanarról beszélünk? Mert a vonatkozó szabályozás itt van, aminek a 6. cikkében külön kiemelik, hogy "A fedélzeti e-segélyhívó rendszer által elküldött minimálisan előírt adatok csak a vészhívások megfelelő kezeléséhez szükséges legalapvetőbb információkat tartalmazzák."

1) A szabályozást nem lehet a jövőben megváltoztatni? Amikor már kiírthatatlanul elterjedt a technológia (seccperkb. 5-10 év), és nem olvassák a jogvédők sem naponta ezt a LEX-lóf*szt, szépen apránként belekerülnek azok a jolly joker sorok, amik a visszaélésre megadják a jogalapot a hatalmi szervek részére. Nem olvastam végig, de szerintem már most is bennevan. Ha nem ebben a dokumentumban, akkor egy másikban, ami felülbírálja az ebben leírt megfelelő sorokat. Egyszerű és átlátható az EU-s jog, nyilván nem elképzelhetetlen amit írok.

2) Olyan még nem történt az emberi történelem során, hogy amit leírtak és ami a valóság, annak sok köze nem volt egymáshoz?

Akkor a józan észt követve: mi érdeke lenne mondjuk az amerikai GM érdekeltségbe tartozó autógyártóknak abban, hogy adatokat adjanak át rólad a magyar / osztrák / német / román állam által üzemeltetett 112-es hívószámon?

Nem csak az adatforgalom mennyisége a kérdés vagy probléma. A leírások szerint baleset (illetve olyan esemény bekövetkezésekor amit annak értékel a rendszer) automatikus segélyhívás /hanghívás!/ is indul. Murphy szerint ami elromolhat az el is romlik /és akkor még ne feltételezzünk backdoort vagy egyéb "csúnyaságot"/ és egyszer csak azt veszed észre, hogy egy "diszpécser" vagy akárki hallgatja a kocsiban folyó beszélgetésed...

Ezt próbáltam sejtetni, h. visszaélések tömegére ad lehetőséget ha megteremtődik az ezt lehetővé tevő technológia.

Vagy akár a kötelezőbiztosításba beépítik a költségét.

Várom a cyanogencar-okat majd...