Oh, shit

A frissen vásárolt cangával mire hazaértem, beállt mindkét hidraulika fék - az egyik elkezdett beütni, másik húzás nélkül negyed hangon magától fog - azért ez nem tűnik a bejáratós üzemmódnak.

Igazából az most lényegtelen, hogy nem volt-e rendesen beüzemelve(bár már több bringát vettem ott), vagy egy gyári hibásat sikerült kiválasztani, az basz fel a legjobban hogy kb. semmi beállítási lehetőségem nincs csak nézhetem a nyomorult fék csöveket, meg max le fel szerelgethetem a vázról - de még ezt se fogom mert visszaviszem(valszeg más gyártót is választok).

A vicces az, hogy eddig ezért nem használtam olajos féket, mert a bowdeneseket(V-t és tárcsásat is) seperc alatt be lehet állítani faszányosra.

Hozzászólások

Shimano csak gyantás (risen) pofás cuccai szoktak ilyet. Egyszerűen beállnak. Nem is értem miért gyártják.
Magura cuccai is viccesek néha. Sosem vennék mégegyszer.
Ezek az ásványi olajos fékek nem bírják annyira azt a hőt elvezetni mint amennyire kellene. A többi márka (Avid, Hayes, Hope, Tektro stb.) Dot folyadékot használ, mint az autók, motorok. Azokkal ilyen gond ritkán van.
Ásványis fék is lehet jó, ha 80+ ezer Ft-os.
Pl. a mostani Shimano Xt-mnél még nem volt jobban fogó fékem, és nem is annyira érzékeny a melegedésre. Itt is áll, hidraulikus fék alsó kategóriában cheap-shit.
Hidraulikus féket beállítani amúgy öt perc, bovdeneset jó esetben 15.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nekem is XT van és hasonlóképp, nem volt még ennél jobb.
Az ásványinak vannak komoly előnyei, nem szívja magába a párát. A dot folyadék magába építi a vizet, gyakorlatilag normál használattal folyamatosan romlanak a képességek. Az ásványi nem vizesedik, és a levegő ki tud jönni a vezeték végére, a tartályba, vagy a féknyergen a csaphoz, némi ütögetéssel. A dot folyadékot cserélni kell, bár mire elpuhul a fék, addigra a forráspont már réges-rég a kritikus szint alatt van úgyis.
Az a gyantás cucc tényleg borzasztóan rossz. Most ilyen Ashima SOS nevű cuccal nyomom. Legjobb.

Azért a Dot eléggé erősen zárt helyen van használva ahhoz, hogy ne szívja magába a vizet. Konkrét példám az egyik Hayes fékem, amiben gondoltam egy év után lecserélem az olajat. Nem sok értelme volt, teljesen átlátszó, tiszta folyadék volt benne. Pedig én ezeket nem keveset használom. Viszont ásványit mindenképp érdemes cserélni, az koszolódik. No meg ötször drágább.
A dot viszkozitása sokkal alacsonyabb, gyorsabban jön ki belőle a levegő mint ásványiból. Mikrobubik gyorsan eltűnnek. Shimano, de méginkább Magura ásványijából sokszor lehetetlen az összeset eltüntetni.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Forrt már fel sajnos dotos fék alattam HHH-ról lefele. Elég érdekes feeling. (kölcsönkör, valószínűleg sose volt karbantartva a fék)
Lehet, nem tudom, eddig nem volt levegősödési bajom a régi fajta XT-vel. A folyadék kérdést úgy oldottam meg, hogy Agip LHM-et rakok bele, a flakon ellátja a haverokat is. Ma pont lett volna kedvem kicserélni, de nem találom hozzá a csövecskémet.

Az ok, hogy hidraulikus, de tárcsa vagy felni? Bár végülis mindegy, a fékkar környékén szokott lenni egy csavar vagy már tekerhető bizbasz, amivel a fékpofáknak a felnihez vagy féktárcsához való távolságát lehet finomhangolni. Ha a te fékeden is van ilyen, akkor meg kell tekergetni. Ha nincs, akkor mielőbb meg kell tőle szabadulni.

Pár órás stuffnál az ülést leszámítva nem fogok semmit állítgatni pláne szerelni.

Előző bowdenes-tárcsás bringánál 30 nap után kellett finomítani, ez meg az első út után 2 különböző hibát szedett össze - mellesleg ma 2 biciklit is vettünk (az más típus, semmi baja) lájtos (emelkedős) 5 km tekertem bele - szóval ebből csere lesz, csak idegesít hogy itt ez a szép idő és az ablakból nézem a többi kerékpárost, mivel most várnom kell hétfőig.

No rainbow, no sugar

Érdemes lehet a dugattyúkat párszor megjáratni.

Tárcsás esetén rászorítod párszor (5-10x) a tárcsára, vagy valami hasonló vastagságú cuccra (pl. két-három telefonkártya), aztán visszanyomod őket teljesen, lehetőleg egyenletesen, nem oldalazva. Figyelem, nem szabad teljesen kinyomni őket! Eljátszottam ezt az olcsó Hayes Stroker Ryde-al kb három éve, azóta nincs vele gondom.

Felnis esetén ugyanez, csak inkább a felni legyen közte.

Persze az is lehet, hogy selejtes. Bowdenes fékhez viszonyítva megvan az az előnye, hogy nem megy bele a por, ugyanolyan szépen mozog fél év múlva is, gyakorlatilag sok karbantartást nem igényel.

Az a vicces, hogy öreganyám a mai napig vígan teker a 70 éves bicaján! :)
Nem értem ma miért nem tudnak ilyen stabil szerkezetet gyártani.
Persze, hogy nem tudnak, mert teletömik minden marhasággal, ami ha meghibásodik, akkor kampec a cuccnak...

A hetven éves bringában már rég ki van cserélve nagyjából minden, legalább ötször.
Szépek az emlékek, de amikor én használtam poénból, ráadásul kímélve egy ilyet, nem tartott két hónapig míg teljesen használhatatlanná vált.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

De kopik, nyilván, viszont kevesebb olyan alkatrész van benne ami kophat és több az anyag. Nem vitatom hogy sokat fejlődtek az anyagok, de

Az MTB és trekking bicajokon kb 3x annyi fogaskerék van mint ami átlagos felhasználásra kell (városi és sík terepen), speciális kialakításuk van jobb váltáshoz, keskenyebbek (a lánccal egyetemben), sokkal precízebb beállítást és sűrűbb karbantartást igényelnek. Tehát jobban kopnak, nyúlnak. Az anyagot pedig mindenhonnan kispórolják mert a pehelysúlyt kérik.

Nem mindenki ért ezekhez, ez nem is baj.
Nem a trekking/MTB a divat, hanem a kukából szedett ótvar rozsdahalmok. Semennyit nem tartanak, és marhagyorsan tönkremennek. Javítani már csak alsókategóriás cuccokkal lehet -ha lehet- az anyaguk pedig bármelyik maihoz képest röhejes.
Ez alatt az ötven év alatt rengeteget fejlődött a dolog. Ebben a szegmensben is ugyanaz áll mint a számítástechnikában. Hogy szerettem én is a C64-et, meg az XT-t. Persze amennyit vártam azokra, hogy egy egyszerű feladatot megoldjanak, az mai szemmel hihetetlen. De nem ez jut elsőre eszembe, hanem a jó emlékek.
Nem kopik jobban egy 10-es lánc mint egy gagyi hetes. A hőkezelt fogaskeréksor sem kopik jobban mint a sima acél. Súlyspórolás csak versenysportban van, amit ember nem fizet meg, viszont ott kompenzálják anyagminőséggel, és komoly tervezéssel. Pont emiatt nem gyengébb.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nekem a mai lowcost bringákkal jó tapasztalataim vannak. Bár a monoblokk az mindig megadja magát az első pár száz km-en, a gyári fékbetét/pofa általában ipari hulladék és a nyereg káros az egészségre, de ezt a pár elemet leszámítva bírják a strapát. :)

Mondjuk olajos fékkel még nem vettem lowcost bringát..