UPC SMTP szerver

Sziasztok!

Erről tud valaki többet:
http://index.hu/tech/2013/02/28/leallt_a_upc_levelezorendszere

Nekem kb. 1 hete volt olyan gondom, hogy a UPC SMTP szervere átvette az elküldendő levelet, majd benyelte. Amikor ezt az ügyfélszolgálaton jeleztem közölték, hogy az SMTP szerver lakóssági szolgáltatás, így vagy működik, vagy nem, de ha elfogadja a levelet akkor működik és pont. Használjak webmailt.

Amikor megjegyeztem, hogy saját domaines címről szeretnék levelet küldeni így a webmail nem megoldás közölték, hogy akkor aki a DNS szervert biztosítja annak kötelessége SMTP szervert biztosítani, és azt az SMTP szervert KELL használnom. Persze ha gondolom választhatom őket domain regisztrátornak és akkor minden jó lesz. Amikor megkérdeztem, hogy akkor miért blokkolják a 25-ös portot és írják, hogy az SMTP szerverüket KELL használni azt a választ kaptam, hogy feloldathatom a blokkolást. Ennyi.

Majd megkérdezte, hogy akkor lezártként elkönyvelheti-e a hibajegyet és megsértődött, mert én ehhez nem járultam hozzá, mivel a hiba továbbra is fent állt.

Hozzászólások

UPC netes ügyfélszolgálaton egy gombnyomással engedélyezhető a külső smtp

Tegnap (szerda) reggel ota a levelek 5%-at veszi csak at a kimeno SMTP-juk. Nem vicces, hogy egy napja ulnek a queue-ban a mailek. :(

Mi businessre vagyunk szerzodve, ugyhogy kivancsi leszek, hogy nekunk mit mondanak majd a "lakossagi szolgaltatas" helyett...

"aki a DNS szervert biztosítja annak kötelessége SMTP szervert biztosítani"

Azt hiszem inkább annak aki a mailt kezeli, pl. tárhely szolgáltató, ahova a domain mutat.

[off]
Azért egy kicsit had szóljak bele... :D

A 25-ös portot alapvetően a szerverek közötti kommunikációra tartják fent...
Más kérdés, hogy sok szolgáltató felveszi az ügyfeleitől ezen a porton a kimenő leveleket is. Ez részben érthető, hiszen a saját AS-ében "megbízhat" a felhasználóiban...

Ugyanakkor én mint szolgáltató alapvetően csak akkor fogadok el levelet idegen helyről, ha azt:
- felhasználó névvel és jelszóval azonosított kapcsolaton keresztül jön,
- az SMTP szerverünk SSL portjára (465) küldték... (Ezt azért, hogy a jelszót ne lehessen "lehallgatni"... )

[/off]

Az UPC szolgáltatásával nekem is meggyűlt a bajom, és a post elején vázolt hozzáállás eléggé no comment kategória...
Használjatok mást !!! :D (Ajánlom magam :D )

--
Debian Linux rulez... :D

Én nem ismerem a rendszerüket abszolúte, de az hogy egy ekkora cégnél az stmp képes egy napig beállni, elég érdekes számomra.
Hidegtartalék? Óránként Snapshot? Etc?
Mikor egy sufninál egy napos leállás van, már durva, ilyen környezetben 10 perces is már sok szerintem....
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Lehet, hogy itt Ausztriaban vannak, de itt (=Becs) annyira random mukodnek a levelezo-szervereik, hogy par honapja teljesen leszoktunk roluk:( Raadaskent a DNS szervereik sincsenek csucson, papiron 25Mbit-es netet jocskan visszafogjak, sot a szerzodeskor megkapott dokumentacio mas DNS szervereket tartalmaz, mint amelyeket valojaban hasznalnunk kell(ene).
Fostalicska az egesz, egyetlen pozitivum, hogy a combo-csomag (net, telefon, TV) olcsoert van; a digi-TVs doboz az egyszeri aktivalasa ota az agynemutartoban pihen offline allapotban...
Udv,
Pelibali

Én is úgy tapasztaltam, hogy Ausztriából jönnek az UPC hálózatán keresztül....
Valami oknál fogva nem jól van az az irány konfigolva, mert ha normál módban hagytam az MSS-t, akkor megszakadtak a levelek... Ezért iptables-sel belőttem 536 byte-ra... Onnantól rendesen beszélgettek az SMTP szerverek... Persze UPC ügyfélszolgálat nem figyelt rá...
--
Debian Linux rulez... :D

A UPC SMTP szervere egyszerűen beállt pár napja. Baromság amit mondanak, mert egy telnet után már a HELO parancsra sem válaszol, szóval, el sem jutunk odáig, hogy ki is a feladó. Persze néha meglódul, de ez az elmúlt pár napban ritkaság volt. Mi is csináltunk saját SMTP-t inkább. Amúgy egy szolgáltatónak biztosítania kell működő SMTP szervert. Hihetetlen lenne, ha ez mégsem így lenne. Sajnos az ügyfélszolgálat simán lerázza a hozzá nem értőt.