Hellosztok!
A laptop vinyóján 30 hibás szektor ( reallocated ) van. Sajnos, ha én kicserélném a vinyót, akkor elveszítené a laptop a garanciát. Mennyi az a hibás szektor, amivel megéri szervízbe menni, hogy kicseréljék, amivel nem röhögnek körbe?
Még fél év van vissza a 2 éves garanciából.
- 2899 megtekintés
Hozzászólások
1 db hibás szektor is elég a cseréhez. Szerintem vidd vissza nyugodtan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a választ, akkor rászánom magam, hogy nélkülözzem a laptopot pár hónapig.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár hónapig? Egy vinyó csere max pár nap. Ha nincs olyan amilyen vinyó van benne akkor kérni kell másik típust. Tudom most gáz a vinyó helyzet, de nehogy már hónapokig tartson.
_________________________________________________________
6.5GB online tárhely INGYEN. gépről, mobilról: SugarSync
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nekem garancia terén nem sok jó tapasztalatom van. Egyszer alaplap csere miatt volt szervízben egy laptopom, az majdnem 2 hónapig volt ott.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fogyasztovedelmet es benne a hataridoket pedig disznek talaltak ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nekem a monitorom volt még régebben (kb. 4 éve) szervizben. Emlékeim szerint volt akkor egy 30 napos maximális határidő a javításra. A vége felé már fontolgattam egy fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzést, de végül nem volt rá szükség, mert pontosan a 30. napra megjavították.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem csak egyszer volt szervízben akkor kaptam cseregépet. :)
_________________________________________________________
6.5GB online tárhely INGYEN. gépről, mobilról: SugarSync
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem bent van már néhány hete egy 500-as WD garanciában.
Nem próbáltam ki rögtön, mert helyre kellett előtte még pofozni a notebookot is és használtam 0 percet, mert már a teszten elbukott.
Egyébként sem tudtam volna "három nap alatt" kivitelezni a cserét.
Most pedig félek, mert kb. duplájára nőtt azóta az ára, én pedig egy működő HDD-t szeretnék a gépembe.
...sem a vételár, sem más nem érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, folyton kapom az oltást, hogy MacBookom van, bezzeg mikor bekrepált benne a vinyó, akkor 3 órán belül cserélve volt (és ebből az volt a nagy idő, míg a boltból elbkvztam a szervízig, merthogy Bp másik végén volt).
Egyébként a tuti tipp, nekem eddig még mindig bejött, bármilyen alkatrész esetén:
- Jó napot, hoztam egy hibás X-t, még garanciális.
- Legalább két hét a javítás, de csere nincs. Mit csinál?
- Felhívom a fogyasztóvédelmet, megkérdezem, mi a véleményük erről.
- Várjon, mintha lenne egy tartalék a raktárban, mindjárt megnézem...
És eddig mindig volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rizsa, a második sztori az biz' rizsa. majd beollózom miért, ilyen hazánkban nincs. 3 vagy 4 okból sem. vagy mégsem Mo?
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, lehet, hogy már nincs, legutóbbi esetem 3-4 éve volt, nem tudom, azóta milyen törvények változtak. Régen működött :-) Meg az is, hogy 3 napon belül indoklás nélkül vissza kellett venni az x összegnél drágább termékeket, de tudom, hogy ezt eltörölték már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen csak abban az esetben van, hogy ha a csere jóval többe kerül, mint a javítás és javíthatatlan a termék vagy a hibás alkatrész.
Pl ha egy vinyó tönkre megy akkor azt nyilván cserélik. Javítani iszonyat költséges lenne és nem érné meg. Ha meg nincs alkatrész akkor szívás van. Attól, hogy cserét kérsz még nem kötelesek cserélni.
És ennek a sztorinak elég kamu szaga van. Főleg úgy, hogy ez minden esetben működik. Nem kell minden kereskedőt egyből hülyének nézni.
_________________________________________________________
6.5GB online tárhely INGYEN. gépről, mobilról: SugarSync
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"3 napon belül indoklás nélkül vissza kellett venni "
na legalább valami stimmel. igen, ez így van de én szívem szerint eltörölném mert f4szság. a kibontott tejfölt sem viszem vissza, meg a visszatekert kupakú kólát. főleg azért nem, mert meggondoltam magam.
egyébiránt ezért rizsa és ezért nem igaz az egész, bár jól hangzott azt meg kell hagyni:
-behozol valamit hozzám, hogy garos. nem őrültem meg, hogy szopassam magam - először is bevizsgálom, hogy nincs rajta külsérelmi nyom törés-égés-valami leszakadva róla, neadjég' szándékos tönkretételi kísérlet nyoma.
-ezek után megnézem, hogy valóban fennáll-e a hiba, amire panaszkodsz.
-ha én úgy gondolom, hogy nincs megélhetési bűnöző fizimiskád és egyértelműen nem vagy hibás + nincsen nyom, akkor talán azonnal cserélek neked, de vélhetően várnod kell mert meg kell rendeljem a szarodat. szerencsés esetben lesz amit megrendeljek. a disztribútorral / nagykerrel pedig majd intézem a részünkre vonatkozó cserét később, ha összegyűlt pár cucc. ez már az én bajom-dolgom-nyűgöm. no de most figyelj, csak pár egyszerű buktató a tucatból:
** ha a legkisebb gyanú is fennáll, hogy az eszköz (a'la hup [illetve ez így nem igaz és rosszindulatú, szóval akarom mondani néhány teddtönkrevágdföldhöz' kaffer itt]) általad le lett ~hu9yozva, hogy "tutira" cseréljem, akkor én csak közvetítő leszek. felküldöm a disztribútorhoz-gyártóhoz és az ő véleményét fogom az orrod alá tömni. ha cseréli mákod van, de biztos lehetsz benne, hogy nem. az is érdekes, ha mondjuk bizonyíthatóan te baszod el pl. a BIOS frissítését, és a BIOS ic lapra forrasztott. vagy a VGA kártya le van égve, mert a BF3 1.2563434 F/s - értékkel többet hozott 875.2348568MHz magsebességen. szóval van itt buktató elég, amire nekem is figyelnem kell.
** akár négy éve, vagy akárhányat is írsz' sem vagyok arra kötelezve, hogy a hibás terméket azonnal cseréljem. csak törekednem kell a gyors cserére, aminek én eleget teszek. ha nem, akkor annak vannak egyéb vonzatai az alábbiak szerint. ha mondjuk egy gyártó azt mondja, hogy 30 napon kívül van a javítás (pl. projektor ami külföldre repül) akkor egy ideiglenes cseredarabbal kisegítelek, illetve a garanciád a megfelelő időtartammal fog nyúlni.
konkrét példaként behozol egy alaplapot. hogy' bonyolítsuk az esetet, DDR2-es 775-ös alaplapot, hogyha új kell, tutira ne támogassa a CPU-dat és már csak DDR3-as legyen. én átnézem, és látok rajta valamit ami nem tetszik. átveszem, és tájékoztatlak arról, hogy a betáp egyik csatlakozója kokszos. te nem tudsz mit mondani rá, én pedig elmondom, hogy átveszem szállítólevélen, amire kérlek vigyázz. kétszer meggondolom, hogy magát a deszkát kipróbáljam-e mert nem akarom tovább égetni. felküldöm inkább a disztribútorhoz, aki feltételes garanciába veszi át. egyáltalán örülök, hogy átveszi. de tudod mit, minek bonyolítsuk, nem is fejezem be. más: behozol egy alaplapot amire azt mondod, hogy 5 óránként fagy. f4szom se cseréli ki azonnal, ne nézz már madárnak :DD legalább látni akarom a hibát. ha 3 napig nem jön elő két szerviztechnikusnak sem, akkor legalább azt kivárod. még nem is beszéltem olyan helyzetekről, amit llaszlo ecsetelt lentebb, szóval lehet ezt bonyolítani.
de ha telefonálni akarnál, odaadnám az én telefonom - ne koptasd a számlád. telefonálj a fogyasztóvédelemhez, vagy akihez akarsz, csak a végén add vissza a telefonom. szóval úgy nem igaz amit leírtál, ahogyan van - vagy csak szellemi fogyatékosoknál vásárolsz.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, hogy a többi felhasználó miatt szívok, de akkor ezt építsd be az áraidba! Tökre nem érdekel, hogy hányan vertek át korábban, ha engem a jogos igényemmel elhajtasz. Aztán meg megy a rinya, hogy a user nem kis boltban vásárol, hanem multinál vagy Amazon-on. Észre kéne venni, hogy a szolgáltatás az egyetlen, amivel hosszú távon is van egy hangyányi esélyed a versenyképességre a nagyokkal szemben.
A 3 napos szabály meg tök rendben van: veszek egy notebook-ot 250k+-ért, majd be sem bírom otthon kapcsolni. Ezek után ott ücsörögnél felette 2 hetet, pedig tegnap kifizettem a 100%-os vételárat és soha nem tudtam használni. És igen: leszarom, hogy Vér István hetente ver át, mert csak. Téged sem kell, hogy érdekeljenek az én problémáim.
--
http://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DD jogos igénnyel nem hajtottam el senkit, nem is írtam ilyet. szándékosság esetén kiállok a képből, ennyi. azonnal nem cserélek, ennyi. 3 nap: nem hibáról beszéltem, hanem ha nem tetszik valami visszaviszed.
"téged sem kell, hogy érdekeljenek az én problémáim" hidd el baromira nem is érdekelnek, jogszabályoknak megfelelően járok el. nem mellőzöm a jóindulatot sem, de vakon nem cserélek semmit, ennyi.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meselek par sztorit tanulsagul, csak hogy mindenkiben tudatosodjon, hogy a magadfajtak miatt tart ott az orszag, ahol :).
1) Epp egy uj gepet epitettem ossze otthon, eleg surgos volt a tema. Szombaton azt gondoltam, hogy a CPU szar, igy az Amazonrol rendeltem egy uj 2500K-t masnapi (vasarnap reggeli!) szallitassal. Ki is hozta a robogos, de rajottem, hogy megsem rossz az eredeti i7-es, amit korabban vettem. Szoltam az Amazonnak, hogy megsem kell a termek, szerdan kijott erte egy futar a munkahelyemre, felvette a termeket, majd ket nap mulva a teljes osszeget jovairtak a szamlamon (szallitasi dijjal egyutt). Termeszetesen ez a szolgaltatasi szinvonal az, amiert 98%-ban az Amazonrol vasarolok, akkor is, ha esetleg 2%-al dragabb, mint a legolcsobb netes kereskedo. Nem tudom, hogy hallottad-e, de az Amazon eleg szep profitot termel, nem veletlenul - mostmar en is elegge megbizok bennuk, ezert hagyok ott evi akar millios osszegeket. Szepen minden hazhoz jon, sosincs garancialis szopakodas, mindig az ugyfel az elso.
2) Ha valami nalam nem mukodik, es a legkisebb gyanu is fennall, hogy nem nalam van a hiba (remelem erzed a kulonbseget), akkor nem en fogok szopni. Ugyanis ha nalam nem megy, akkor szamomra az nem kepvisel erteket. Ez ugy fog mukodni, hogy visszakuldom a szallitohoz, aki vagy ad masikat, vagy visszaadja a penzt, vagy odaszolok a bankomhoz, aki odaszol a Mastercardhoz, akik visszaadjak a penzt, es majd leharcoljak a ceggel a garancialis problemat.
A te mentalitasod a tipikus Mistralos -- ha mar fizetett az ugyfel, akkor te mar rosszul biztos nem jarhatsz, ha meg nem jon vissza, majd lesz mas. Szerencsere a vilag jo reszen ez mar nem igy mukodik, abbol, hogy te meg mindig magad szolgalod ki az ugyfeleidet, azert arra kovetkeztetek, hogy van remeny. :)
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^^
no ez az, ismételem: azonnal nem cserélek semmit, mert nekem is meg kell nézzek pár dolgot, éppen száz dolgot fogyasztóvédelmes fenyegetőzés miatt. erre elkezdesz sírni, jaja miattam tart ott ahol tart :DDDDD hát ez jó volt, köszi!
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>-ha én úgy gondolom, hogy nincs megélhetési bűnöző fizimiskád és egyértelműen nem vagy hibás + nincsen nyom, akkor talán azonnal cserélek neked, de vélhetően várnod kell mert meg kell rendeljem a szarodat.
Ne mondd mar, hogy ez ugyfelbarat hozzaallas. Ha valaki igy beszel az ugyfelrol, ott jelentos gondok vannak (vagy nagyon szar az ugyfelkorod).
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ebben van valami, de ha harmadjára jön vissza xy (tehát nyilvánvaló szándékról van szó) akkor ott már az én jóindulatom is játszik ami nem véges. mellesleg érdemes lenne visszakeresni a másik szálat [fentebb említette valaki], ahol [mostmár így nyíltam a'la hup] "kösd fordítva be, 24v-al simogasd meg, egyenes háttal csapkodd a földhöz" jótanácsokkal illettétek ~egymást garancia ügyén.
más: érdemes megnézned azt, hogy miből indultunk ki és mit reklamálsz: valaki benyögi, hogy azonnal fogyasztóvédelmet kiabál, amire meghajolnak előtte. ez így nyilvánvalóan nem igaz és kitalált sztori, [megindokoltam egy oldalról, van még száz]. erre te abba kapaszkodsz hogy mekkora "ügyfélbarát" vagyok [fentebbieket folytatandó]. de hát az vagyok, csak nem tudsz madárnak nézni.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan az altalam leirt mechanizmus ugy mukodik, ha a vevok tobbsege nem akar atvagni.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hidd el, én is nagyon szeretném ezt elérni, tök jó lenne, és nekem is munkát spórolna. nem keveset. ezesetben' tényleg úgy működne mindenütt, ahogyan te leírtad és ahogyan elképzeled.
ui: "pár" éve Németországban ehhez hasonlóan ment, két szememmel láttam - tehát ~arcra bevettek mindent, komolyabb indoklás nélkül. azóta már más szelek fújnak: ha most veszel valami cuccot, ami x idő után hibás lesz, ott sem cserélik azonnal (most a 3 napos sztorit kihagyom, ott nem tudom létezik-e): minimum egy bevizsgálás megelőzi az egész ügyintézést és ha úgy alakul a termékedet sürgősségben küldik a beszállítóhoz. ha a beszállító azt mondja cserés, vélhetően nem várják meg míg a cseredarab leérkezik, hanem akkor saját raktárról azonnal kapod a cserét. ~egy hét átforgási ideje van, tapasztalatom szerint (a nálunk szokásos idő fele-harmada). tök rendesek, tökre illemtudóak, de egyúttal úgy vannak vele, hogy ami fekete az fekete, ami fehér az fehér. szabályok szerint járnak el, ez a lényeg. nagyjából itt is így megy: ha cserés valami akkor cserés, nincsen mese. ha nem, akkor lehet pereskedni stb., de az általam felvázolt vázlat szerint az út úgyis a beszállítóhoz / nagykereskedelemhez fog vezetni, azok pedig ha nem cserélnek valamit azt tapasztalatom szerint okkal nem teszik [csak pár nagykereskedésről tudok nyilatkozni, max. 5-6]. ha pedig tévedtek volna, akkor majd megoldják ahogyan tanulták. én tartom a hátam az én dolgomért, máséért nem szeretném. na valahogy így megy ez már az említett vidéken is.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, és akkor még nem is vagy Amazon Prime előfizető.
--
http://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én jártam úgy egy most meg nem nevezett cégnél, hogy vettem tőlük egy 250GB-os notebook merevlemezt, ami kb. egy év múltán elkezdett furcsa dolgokat produkálni.
Időnként lassú olvasást és olvasási hibákat produkált, de ez a viselkedés nem mindig jött elő.
Gyakorlatilag csak akkor jelentkezett, amikor hosszabb ideig állt a HDD, de akkor sem mindig... de előfordult, hogy emiatt kellemetlen helyzetbe kerültem, mert a gépre kellett várnom 20-25 percet, hogy bootolni tudjak. Nem beszélve arról, hogy ha olvasási hiba miatt elszáll a hibernálás, az sem egy kellemes dolog.
Az adatokat mind egy szálig le tudtam menteni róla.
Beraktam egy másik gépbe és azt kezdtem hurcolászni kicsit, ill. egy külső USB interfészen is néztem, ebben az esetben is előjött a probléma.
Ez eddig az én problémám, előfordul az ilyen.
Leírtam nekik, hogy mi a gondom vele, mit próbáltam.
Bevették tesztre (futárral ment a dolog), nem találtak hibát.
Ehhez persze hozzátartozik, hogy az adataimat töröltem róla és végigfuttattam rajt többször az írási műveletet, így a már bejelölt szektor áthelyezések eltűntek - ezt nem kellett volna ennyire.
Tehát nem találtak hibát, szó nélkül visszaküldték (futárt nem kellett fizetnem) - először azt hittem, rendben lezajlott a csere (persze, amikor megjött, már láttam, hogy nem).
Feltettem rá egy tesztrendszert és elkezdtem megint cipelni a másik gépben. Természetesen előjött a probléma rögtön másnap, hogy magammal vittem... vártam addig, amíg rossz pillanataiban megint áthelyez néhány sector-t magának és ezt a rendszert már nyugodt szívvel rajta hagytam.
Kijött másodszor is érte a futár, bevették tesztre.
Közben már jó néhány levélváltáson túl voltam velük.
A gyártóval is kapcsolatba léptem, akik azt írták, minden további nélkül cserélik a lemezt, csak juttassam vissza hozzájuk.
Második alkalommal ezt a beszélgetést is elküldtem a cégnek, ill. kértem a gyártótól egy hivatkozási alapot rájuk.
A lemezt végül cserélték, megjött a cseredarab, a hibajelenség megszűnt.
Ellenben azóta sem vásároltam náluk és nagy valószínűséggel nem is fogok többé.
Nem hiányzik egy újabb tortúra - és igen, mondták páran, hogy oldjam meg, hogy lássák, hogy rossz, de én becsületesen akartam megoldani a dolgot... pedig lehet, tényleg egyszerűbb dolgom lett volna vele.
- Ez csak egy példa volt a másik oldalról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez külön vásárolt HDD. Visszaküldték nagyker felé, még nem érkezett reakció (tudomásom szerint).
A gépet azóta egy 120-as HDD-vel használom, a régi gép 250-esét nem tudom átpakolni, mert más a csatoló.
MAC nekem drága lenne és egyébként is Linux kerülne rá, akkor meg semmi értelme. :)
...de ez jelenleg nem a gép gyártójának sara, mivel tőle függetlenül lett vásárolva.
Bár az, hogy 0 kilométeresen vacak, előfordulhat, de azért elgondolkodtató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ellenben ahogyan a nagykereskedés RMA rendszere azt jelzi, hogy cserés lesz, akkor már kérheted is a cuccodat, és kérhetsz más típust is. bár a mostani helyzetben ráfizetéssel menne a dolog azt hiszem, szóval mindenképpen érdemes előtte beszélni róla, hátha...
szóval nem kell megvárnod, mire a nagykernél kicserélik, elég ha jelzik és már kérheted is a cserét a kisker egységnél, szerintem menni fog.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd azt is meséld el, hogy ha garancián túl bekrepál rajta valami, akkor mennyiért javítja a szervized.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 60 napra vállaltak Seagate 2TB-os LP diszket gariban cserére, úgy hogy csípőből a jóváírást ajánlották fel és egy másik hasonló szintén garira vár. Egy másik topikban is volt már erről egy elég hossz szál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 hibás szektor felett cserélnek HDD-t (a gyenge szektor nem számít).
Monitort meg 2 pixelhiba felett.
A garanciális eljárás ideje egyébként nagyban függ a gyártótól (vagyis, hogy milyen szervizekkel köt szerződést, és hogy mennyire szigorúan ellenőrzi őket).
ASUS alkatrész pl hetek alatt jön meg.
A DELL helyszíni garis notebookot, meg ha lejelented, 1-2 napra rá jön a szervizes.
Elég nagy különbségek vannak. Vásárláskor érdemes ezt is nézni nem csak az árát, meg a hw konfigot.
Bár a mostani HDD helyzetben lehet, hogy mindenki lassabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off:
Szerintem két ember van.
Az egyik aki a könyökét használja a másik aki nem.
Az már részlet kérdés, hogy fogyasztóvédelmi szempontból jogos-e a kérés vagy nem, mert épp úgy megtalálható mindkét faj a szolgáltatók és a fogyasztók között is.
A fogyasztóvédelmi törvény egy dolog. Az, hogy valakit miként neveltek az meg egy másik.
Valaki bíróságra rohan (akár jogos akár nem) valaki meg nem teszi ugyanezt.
Elvileg nem sérülhet senki igazságérzete, ha a törvényeket betartja mindkét fél.
De ez nem az a világ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni