Forrás: ProjectO.hu
- laszlo.spiller blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1025 megtekintés
Hozzászólások
Facebook based marketing == failed marketing
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kedvemért ezt kifejtenéd? (Komolyan érdekel a véleményed)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annó marketingből olyanokat tanultam, hogy a marketing akkor hatásos, ha minél több felhasználóban tudatosítjuk az értékesíteni kívánt termékünket. Ennek az egyik feltétele, hogy az adott médiacsatornában minél fajsúlyosabban legyen jelen az ember. A facebook esetében a felkapottsága miatt, minden piaci szereplő ott akar lenni, és ettől ez olyan, mintha egy teltházas, teljes hangerővel menő diszkóban próbálnál értékesíteni.
A facebookot használó emberekben, mint ahogy minden médiát használó emberben, kialakul egyfajta immunitás az ezen keresztül érkező reklámokkal szemben. Innen kezdve a direkt marketing megoldások elég gyengén muzsikálnak.
További probléma, hogy közel sem olyan hatásosak a facebook által felajánlott szolgáltatások, mint azt gondolják. Ahhoz, hogy továbbosszanak egy oldaladra mutató linket kellően virálisnak kell lennie. Ez elmegy egy általános téma esetében (cuki kiscica pofára esik), de problémás egy rétegtermék értékesítésekor.
A like-olás jól használható más piaci szereplő termékének/szolgáltatásának a népszerűségének a felmérésére, mint ahogy a termékklubok is jó támadási pontok potenciális vevők megszerzéséhez. Ilyen adatokat nem ad ki, és ilyen támadási felületet nem hagy egy épeszű marketinges.
Marketing tekintetében a facebookból csakis egy cég aki masszívan tud profitálni, az pedig a facebook. Minden egyes cég aki csatlakozik hozzá, növeli a piaci értékét. Hasonló a helyzet, mint 5-6 évvel ezelőtt a google-vel és a SEO-val, ami gyakorlatilag, használhatatlan linkfarm oldalakhoz vezetett.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igazad van. Szánalmas pl, amikor egy sörgyár, dokumentumcsatorna, stb. elsőrendű kapcsolattartási formának a facebookot erőlteti. Számomra egy ilyen cég pl. azt jelzi, hogy még azt a <1M ft -ot sem tudják bevállalni, amivel egy normálisabb oldalt csinálnának nekik.
A másik: Kb mindenki úgy csinál, mintha a facebook -on kívül nem létezne internet.
Ezekre gondoltál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni