Milyen garanciát a tárhely szolgáltatóktól?

 ( Mtommy | 2011. május 1., vasárnap - 19:14 )

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy ti milyen garanciát vártok el egy tárhely szolgáltatótól?

A legtöbb helyen már a pénz visszafizetési garanciát látom, esetleg elvétve olyat, hogy adott leállás esetén a havi díjat elengedik.

Kit mi győz meg a szolgáltatás/szolgáltató megbízhatóságáról?

Köszönöm!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Attól függ mivel szemben van elvárás?

1. Backup? Fizesd meg, vagy old meg alternatív módon. Ha megfizetted, és benne van a szerződésben akkor működjön, ha nincs benne akkor ne rinyálj miatta.
2. Rendelkezésre állás? Általában kamu a 99,8%. Nekem inkább a hibák kommunikálása fontosabb mint, hogy évente kiesik néhány nap.
3. Sávszél? Szerződés szerint teljesítse, de filléres szolgáltatónál nem várnék csodát.
4. Fizikai szerver biztonság? Legyen benne a szerződésben!!!
5. Stb, stb.

Ha komoly gond akad, akkor nem fog boldoggá tenni néhány napi díjjóváírás (még néhány havi sem), ha meg nincs komolyabb gond akkor nem fogom a földhöz verni magam néhány fillérért, mindenütt lehetnek hibák, de attól még lehet korrekt egy cég.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hármas........alá............kettes.........................egyest írtam be.

Sőt sok helyen a storage "halála" vis major eseménynek szerepel az ÁSZF-ben vagy a szerződésben.
Azaz kb: Nagyon sajnáljuk, de minden adata elveszett.

Backup általában minden hol van, legalábbis a weboldalon még hirdetve van, a szerződéseket annyira nem néztem át, viszont ahogy a kolléga is írta adatvesztésért nem igazán vállalnak felelősséget.

A rendelkezésre állást, ahogy néztem, hogy akik merték publikálni a méréseket ott a nagyjából azért tartják amit ígérnek, a többiek mert úgy néz ki nem merik publikussá tenni a méréseiket.

Flame-gyanús téma, de íme a gondolataim:

Én jártam annó úgy, hogy a backup ugyanazon a gépen volt, mint az éles oldalak, ráadásul mod_php volt hibás beállításokkal, szóval egy vírus végig fertőzte az egész gépet... backupokkal együtt. Így a hajamra kenhettem a napi mentést.

Ami a témát illeti, szerintem, ott van a legnagyobb probléma, hogy akár ki van mondva, akár nincs, vannak korlátok. Ezt mondjuk erre felé valószínűleg nem kell külön ecsetelni. Azon érdemes gondolkozni, hogy elég-e egy évente 10-20e Ft nagyságrendbe kerülő tárhely, vagy vannak olyan igények, ami miatt szükséges a magas rendelkezésre állás? Ha igen, akkor van-e kapacitás az oldalakat úgy elkészíteni, hogy azok működjenek is HA rendszerben? Mert a mágikus diszk nem létezik. Vagy belefér-e a kifizetett összegbe, hogy a szolgáltató tartson fent tartalék gépet a Slashdot effect esetére? Na és tartalék sávszélességet?

Egy szóval, valamit valamiért. Ha szeretnél átlag hostingtól eltérő minőséget mert az igények megkívánják, akkor zsebbe kell nyúlni és együtt kell működni a szolgáltatóval (akár csak a dokumentáció elolvasásában), hogy tényleg jól működjön.

Amire a végeredményben az egész kifut: mik a kockázatok? Ha mondjuk csődbe megy a szolgáltató, mi a veszteség? Mennyi idő megint üzembe helyezni az oldalt? A vásárolt domain saját néven van-e, vagy a szolgáltató saját magát írta be? (.com/.net domainnél az admin kontakt e-mail cím hova mutat?) És ugye azért biztonsági mentést mindenki tart a szolgáltatótól függetlenül is? A külföldiekről meg vagy nem tudsz semmit, vagy mázli kérdése, hogy milyen szerverre kerülsz, ha tömegszolgáltatókról van szó.

Hogy az eredeti kérdésre válaszoljak: nincs garancia. A pénz visszafizetési garancia sem az, mert olvastam már olyat, hogy pénzt accounttal lehet visszakérni, az accountot viszont "visszaélés" miatt törölték. Ergó marad a hírnév és a kockázatok elemzése. Kis hazánkon belül gyorsabban terjednek a hírek, mint külföldön, viszont rengeteg "egygépes" kis cég is van, akiről nem lehet tudni semmit.

"ráadásul mod_php volt hibás beállításokkal, szóval egy vírus végig fertőzte az egész gépet... backupokkal együtt."

Erről tudsz részleteket?
Jártam már én is úgy, hogy egy triviális adatbázis-hiba miatti visszaállítás kérésekor derült ki, hogy hónap óta nem működött a backup.
Szerencséjük volt..

Konkrétan az open_basedir nem volt bekapcsolva, de minden második PHP verzióban van hozzá bypass, szóval a mod_php használata hosting környezetben egyéb védelem nélkül szerintem hiba.

Értem, köszönöm, hogy ezt megosztottad velünk.

Szívesen, kíváncsi lennék arra, hogy mi indíttatta benned a kérdést illetve hogy mit sikerült leszűrni ebből?

Továbbra is az a véleményem, hogy a mai technikai eszközökkel felvértezve, óriási luxus 100%-os bízni egy tárhely (vagy bármilyen online) szolgáltatóban. Nagyon könnyen megoldható a saját weboldal (vagy bármi) automatikus, mondjuk heti (vagy saját igény szerinti gyakoriságú) mentése egy valami irodai NAS jellegű kisgéppel vagy a saját géppel automatizálva vagy az érdemi változások után kézzel.

Egyszer történt, hogy adatbázis hiba miatt nem ment egy oldal. A T. fejlesztőtől pedig rögtön jött a (nem éppen fékezett) habzású levél, hogy mit képzel a szolgáltató sokéves munka és így meg úgy. Gondolom nem kell bemutatni a típust. Az adatbázisuk helyre rakásuk után pedig annyi sem jött, hogy bakfitty. Mindezt valami éves 15e forintos szolgáltatásnál volt képes előadni.

Számomra teljesen érthetetlen, hogy mindenki garanciát követel a teljes becsülhető kárhoz képest nevetséges összegért. Ezen nagyon-nagyon el kéne már gondolkoznia a T. juzereknek.

Miért lenne kamu a 99,8%? :) Nálunk szerintem bőven megvan.

A sávszél meg ugye.. évi néhány tizesért vagy néhány ezresért nem teljesen értem, hogy ez egy TÁRHELY-nél mennyire releváns. Legyen jó sebességgel elérhető általban az oldal, de itt már bőven sok olyan paraméter van, ami messze a tárhely szolgáltató hatókörén kívül esik.

Amiket írsz, azok egyébként teljesen jogosak, de a most röpködő ÉVES néhány ezer forintos domainnel adott occó tárhelyeknél szerintem igen nehezen vállalhatóak.

Egyszerű: szolgáltassa azt ami a szerződésben le vagyon írva, de mint tárhely szolgáltató én visszakérdeznék...mit várunk el az ügyféltől ?
Igaz a válasz erre is egyszerű: fizessen mint a katonatiszt a szerződés szerint.
De legtöbbször legalábbis nálunk az utóbbival van gond. Csodálkoznak ha kikapcsolom a tárhelyüket a szerződés után 1 hónappal, és fenyegetőznek, ahelyett hogy kifizetnék ami jár...

+1. Csapnivaló a fizetési morál...

Én a következőket mondanám mindenféle prioritási sorrend nélkül:

  1. Fizessen. (Bár ezt előre fizetéssel viszonylag egyszerű megoldani.)
  2. Legyenek megadva pontos kapcsolattartási adatok. Ha lehet, akkor ne *@freemail.hu vagy *@citromail.hu, mert azokkal rengeteg delivery probléma van és 90 nap inaktivitás után mennek a levelek / postafiókok a levelesbe.
  3. Ha mindenféle open source CMS-t futtat, akkor azokat frissítse rendszeresen. e107, PHPFusionösök különösen.
  4. Ne a szétwarezolt Windowsáról töltsön föl Total Commanderbe elmentett jelszóval, mert vírusos lesz a tárhelye.
  5. Ne gondolja azt, hogy havi két sör áráért hiperredundáns cluster technológiát fognak alá tenni, ami akkor sem esik ki, ha szétbombázzák a szervertermet.
  6. Ugyanúgy ne gondolja azt, hogy egy mezei tárhellyel több szervernyi erőforrást foglalhat le folyamatosan, tehát ne akarjon a tárhelyen videót konvertálni, PI számjegyeket számolni, stb.
  7. Ne gondolja azt, hogy a szolgáltató dolga az ő oldalán a módosításokat eszközölni (hacsak ezért külön nem fizet).
  8. Ne spameljen, ne floodoljon, stb a tárhelyről.

Még biztosan eszembe tudna jutni pár dolog, ha sokáig gondolkoznék.

Subscribe.

--
http://www.micros~1

Idézet:
Legyenek megadva pontos kapcsolattartási adatok.

És figyeljen oda ezen adatok aktualizálására is. Nemrég futottunk bele, hogy ki kellett értesíteni az ügyfeleket költözés miatt. Ment levél (postán), egy jó részük visszajött, azokat hívtuk telefonon, amire adott esetben Kauczki Armand vagy más hang közölte, hogy a "hívott számon előfizető nem kapcsolható". Utána meg persze anyázott, hogy miért nem szóltunk előre a költözésről...

+ Amennyiben nem tart igényt a szolgáltatásra vegye a fáradtságot, hogy reagál a szolgáltatói megkeresésre legalább mailben annyit, hogy "köszönöm, de nem kérem tovább." A szerződés kötéssel megegyező formában történt, szerződésben/ÁSZF-ben rögzített módjáról a felmondásnak már álmondni sem merek.

Duplaplusz.

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!