Szóval úgy néz ki, hogy vidékre fogunk költözni, ehhez pedig kénytelen voltam beszerezni egy közlekedőedényt, ami a háznézést és a későbbi bejárást is megkönnyíti.
Az igények nem voltak nagyok, mondhatni csak az alapok, legalább 1,4 benzin, klíma, szervó. Sokáig nézelődtem, már tavasz óta. Első körben Suzuki Liana volt a kiszemelt, de jó állapotú nem volt belőle több hónapos szemezgetés után sem. Ezután "típusváltás" következett és elkezdtem Nissan Almerára vadászni, de belépve tematikus csoportokba sajnálattal tapasztaltam, hogy arany áron van hozzá a legapróbb alkatrész is, amire azért számítani lehet egy 15 éves autónál.
Így jutottam el a magyar használt piac igáslovához, a jó kis flottás levetett Ford Focusokhoz. Itt tele volt a piac (<1,5M) szarrárohadt példányokkal, vagy motorikusan trágya, kopogó, csattogó vackokkal. Ezután kérdezte egy kolléga, hogy miért nem nézek P2-P3 Priust mert azoknak legendásan kicsi az alkatrész igénye és nem is rohadnak, hacsak nem osztrák importként kerültek a magyar piacra.
Meg is indult a hajsza, a jó példányok csak 1-3 napot töltenek a piacon, annyira vadásznak rájuk. Volt is egy P3 taxi, 2012-es, 580k futással. Mire leszerveztem egy átvizsgálást (a hybrid rendszer miatt nem hátrány, ha hozzáértő nézi át, nem csak sima autószerelő) sajnos elvitték. Ezután naponta néztem a kínálatot, Marketplacet, de nem volt kedvemre való darab. Egyik reggel jött a Hahus email, hogy új hús került a pultba, 2007-es P2, 375k futással. 8 óra után pár perccel fel is hívtam az eladót, pár kérdés után abban maradtunk, hogy intézek helyszíni átnézést (mivel vidéki volt a járgány). Pár óra elteltével már ismét az eladóval beszéltem, hogy 2 nap múlva megyünk és megnézzük.
Eljött a nagy nap, tikkasztó melegben érkeztünk meg a helyszínre, ahol a kiszemelt már a felhajtón várt. A kötelező körök után előkerült a dokumentáció és a "szakim" elkezdte átnézni a vasat.
Prius HW2, 2007, 1,5 HSD automata, műszakija 1 hónapos, multikormány. 2017-es import Olaszországból, azóta a tulajnál van. 10 ezrenként megkapta a 0w20 olajat, szűrőket becsülettel, tette a dolgát, nagy baja sosem volt. Emberem elővette a gyári Toyota szoftvert és kábelt, majd jött a nagy pillanat, nézzük meg a hibatárolót és hybrid akksit. Legnagyobb meglepetésére nem volt a tárolóban semmi, az utolsó reset 2 éve volt (17k km-el ezelőtt). Mint kiderült azért, mert 12V-s akksit cseréltek benne, de volt előtte hibatároló kiolvasás, amiről van papír, amiben szintén nem volt semmi komoly. A hybrid akksiról csak nyugalmi feszültségek árulkodtak, viszont azon a szaki szerint semmi nem látszik, de kizártnak tartja, hogy a gyári pakk lenne benne. A magyar tulaj nem cseréltetett (valószínűleg az importőr). A járgány nem rozsdás, nem törött. Körbemérés során 2 tenyérnyi glett van rajta, azon kívül egységes. Elmentünk meghajtani, ami szintén zökkenőmentesen ment. Vezérlése tavaly volt cserélve.
Az átvizsgálást követően félrehívott a mester. Mondta, hogy próbáljak meg belőle alkudni, de ha nem enged a tulaj akkor is megéri, vegyem meg, mert ilyen jó állapotú P2-t még nem látott. Kifizettem és elköszöntünk. A tulajjal pedig megegyeztem a felhajtón, sikerült is kialkudni az átírás + átvizsgálás árát. Gyors kötelező biztosítás (32k/év) kötés, utána jöhetett is az örömautózás hazafelé. Az autópályán jól húzott a masina, az automata váltó hozza a dodgem feelinget.
Mióta megvan megtettem vele 450 km-t (1/3 város, 2/3 országút), ez alatt 4,9 L-es fogyasztással.
Hétvégén megvolt az eredetiség vizsgálat, és a műhely vállalta az átírást is (amit el is fogadtam, mivel a héten nem is volt időpont a közelemben), nekem megért 10k-t. Ma hívott is az ember, hogy mehetek a forgalmiért (a törzskönyvet majd átveszem Kormányablakban, amint elkészül), így már hivatalosan is Priusos lettem.
Jövő héten viszem majd a Toy-tech-hez (elismert Prius szervíz), ahol kap majd egy részletesebb átnézést és egy hajtóműolaj cserét. Ezen kívül kell egy fényszóró polírozás, a beltéri led izzó készletet megrendeltem. Egy tempomat kar kerül majd bele és kész is van a szaladgálós gazdaságos.
- neutrino blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1452 megtekintés
Hozzászólások
Én is idén tavasszal váltottam egy Toyota hybridre. Első hybrid, első automata, egyelőre barátkozunk. Az eddigi 3k km-en nem volt baj és a szervíz sem volt vészes. Kellett a nagyobb autó, majd alkalom adtán összefoglalom egy blogpost-ban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig nekem tetszik. Sokak szernt órmótlan a kinézete, de nekem igazából kifejezetten tetszika szögletes csapott hátulja. Első autó, a méretét még szokni kell (anno Peugeot 207-en tanultam, ami azért rövidebb ennél fél méterrel).
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én 2,5 hónapja hajtok egy 2025-ös toyota hybridet, maximálisan elégedett vagyok eddig. (7000km-et raktam eddig bele nulláról)
kezd úgy tűnni nekem, hogy városba talán nincs is jobb ennél, ha nincs lehetőséged otthon tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyire jon ki az atlag fogyasztas? (sima hybrid, nem plugin ugye?)
Annak idejen (5+ eve) csak 1-1.5 literrel csokkent a fogyasztasa egy benzinesnek, az meg egyszeruen nem hozza be az arat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“öntöltő” hybrid yaris. 7000km alatt 4.2/100. autóúton és városban tudja a 3.6/100-at. városban az út 60%-át simán tudja elektromosan hozni és ehhez meg se kell erőltetni nagyon magad. :) én kurvara csak ajánlani tudom, zseniális városi közlekedő edény. autopalya se okoz neki gondot egyáltalán, főleg hogy majdnem level 2 önvezetést is tud.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2019-es gen 5 swift, 170ekm átlaga 4.3, vegyesben. Sima szívó, 1.2 benzin. Semmi tatterkodás, megyek a forgalommal, 5.1 felett képtelen voltam kitaposni belőle. Nem tudom, hogy csinálják, zseniális autó. Csak 90-es szakaszokon autózva 3.6-3.8L körül eszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2021-es Mazda2 hybrid (kondenzátoros) is hasonlóan étvágytalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annyi, hogy igazából az egy yaris átmatricázva. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez még igazi Mazda (Skyactiv 1.5 benzin), a legújabb generáció az átemblémázott Yaris...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a swiftem az nem hibrid. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is csak mild. Van benne egy nagy, fékezéskor töltődő kondenzátor, arról tudnak járni a fedélzeti fogyasztók egy ideig leállított motornál is. Illetve meglepően hosszúra lettek áttételezve a fokozatai, ez is csökkent pár decit. Mindezek semmit nem vonnak le a Swift érdemeiből :) (a Mazda2 mellett pont a Swift volt még az, amit nagyon nézegettünk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nagyobb hibrid Toyotám van, és nyáron a városi fogyasztás jelentősen csökken, az előző hasonló méretű és motorú autómhoz képest a fele. Autópályán nem nyerek sokat, kb 20%-ot.
Szerintem ezek a hibridek nem azért hozzák vissza az árukat, mert annyival kevesebb benyát esznek, hanem mert iszonyat tartósak ha vigyázunk rájuk.
Aki sokat megy és üzemanyagon akar spórolni, az vegyen dízelt vagy villanyautót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitol tartosabb, ha tobb es komplexebb alkatreszt tartalmaz mint hagyomanyos benzines valtozata? Raadasul benne van a pakliban, hogy ~10 eves koraban legatyasodik az aksija.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs turbó, nincs dupla kuplung, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs generátor, nincs ékszíj, nincs dpf, a "váltó" egy szögegyszerű szerkezet, amiben 60e km-enként olajat cserélnek. A motorokban 15e km-enként (+szűrők) - mivel "nagy" motorokról van szó (oké, az 1.5 nem nagy, de az 1.8 meg 2.0, meg 2.4? mai szemmel: "nagy"), elektromos rásegítéssel mozognak, ezért nincsenek annyira kihegyezve, jellemzően városban nem, vagy csak részterhelésen működnek (kvázi "ideális" nyomatéktartományban). Ez így azért együtt már nem rossz csomag, és a hosszútávú tapasztalatok szerint jótékony hatással rendelkeznek az élettartamra és a szervizigényekre.
A hibrid akkuk elég jól bírják, 3-400e km környékén is csak cellákat kell cserélni - de ilyenkorra már van új utángyártott és bontott verzió is. A futóművek alapvetően igénytelenek, a fékek a hibrid üzem (elektromos fék) miatt kevésbé kopnak.
Természetesen nem hibátlan autók ezek sem: pl a 12V-os indítóakkut 2-3-4 év alatt megeszik, nem bírják, ha nincs takarítva a beltér, mert nem tudják úgy hűteni a hibrid akkut, ahogy kellene, télen a hibrid akku nem úgy muzsikál, mint jó időben, vagy a fokozatmentes "váltó" vinnyogása zavaró lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Con: ha a fékezést-rekuperációt intéző elektromechanikus komplexum (a fékpedálnál) tönkremegy, na az kurvadrága.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
15 eves P3 4.5-5 liter kozott evett most (eszak-sved kirandulas, 2700km kozut es autopalya) utszakasztol fuggoen. Teli gumi van rajta, mert lusta voltam elmenni tavasszal. A nyari szett kb. fel litert hozna.
Munkaba (~2x10km) 5.5 liter korul eszik. Telen, -10 fokban talan tobbet a futes miatt.
A kocsi amugy elpusztithatatlan. Benzin, olaj es neha fektarcsa/betet (inkabb rozsdas, mint kopott) kell csak neki.
Ket hibaja volt eddig. Az elso csak esztetika, de csunya, hogy a napfenyteto korul a vukanizalt gumi egyszeruen nem birja a hideget, es elporlik. A masik, hogy a kipufogo folotti hopajzsok kikopnak a rogzitocsavarok korul (galvanelem rulez), es zorogni kezdenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Prius mércével éppen bejáratós :D Sok boldog eseménytelen kilométert! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Otthoni Prius-osok normalisak, de itt UK-ban valami iszonyat troger embertipus szokott Prius-t venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint itthon a bmw/vw/audi/mercedes? Vagy másféle tróger?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Masfele troger: legbelso savban alszik es 52mph ahol 70mph a limit, meg ilyenek. Kulso savbol kell kielozni oket, gazpedalt csak tizedig nyomjak, stb.
Ja, meg budosek is, mert nem csinaljak meg a minimalis karbantartast se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire a végére értem jöttem rá, hogy nem lopott autót vettél és azért lettél priuszos, hanem jó autót és azért Priusos.
(:tenyérahomlokon:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is filóztam rajta hogy csinálok egy "tönkrement az ampera aksija :(" clickbait blogot a kisaksi miatt, de aztán úgy voltam vele hogy mehh és inkább egy pár soros komment elég lesz. Meghagyom a trollkodás lehetőségét azoknak akik élvezik ezt csinálni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fogyasztásra (még az én kezdő gázadási skillemmel is) nem lehet panasz. Mentünk 2 nap alatt egy 170 km-es karikát. Fót -> Szentendre -> majd a Margit hídon vissza a városba, másnap BP -> Pilisvörösvár -> Pilisszántó -> Dobogókő -> Pilisszentlélek -> Esztergom (Bazilika) -> Pilismarót -> Visegrád -> Tahitótfalu -> Szentendre -> Margit híd. Ez alatt sikerült 4,6L-es átlagot menni.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szakszervizes átvizsgálás megvolt, mechanikusan tökéletes, az akksiján látszik már a kor, de még bírja. Hajtóműolaj kicserélve. Jövő héten kap egy haspáncélt (a Prius katalizátor ismét nagyon "népszerű"), ősszel pedig beruházok egy új hybrid vízpumpára (110k), onnantól pedig csak élvezni kell.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni