A TV2 azzal kampámnyol, hogy büntetőfékezett a Toyota előtt egy autó: Tények - Büntető fékezésből lett brutális baleset (tenyek.hu)
Nem tudom, hogy igaz e vagy sem? Nem tudom hogy a Toyota ment a pickup seggében, de azt én is észreveszem, hogy ha megyek a megengedett sebességgel, akkor mindig jön egy csúzlival valami marha, aki méggyorsabban akar menni. Pedig hát a Teslában van erő, tud az gyorsan is menni, de hát sebességkorlátozás van a szakaszon... Aztán persze ezek a mai autók tele vannak mindenféle földi jóval, és főleg a német prémiumok néha akkora satuféket nyomnak, hogy a nyelvem is leharapom. Mi van akkor ha belemegy egy majom az előtte haladó seggébe, az meg megijed a másik sávban lévő autótól és vészfékez? Majd akkor is rábasszák a sofőrre, hogy büntetőfékezett!? Aztán mi van, ha egypedálos vezetésben megy valaki és csak a gázt vette el az autótól, pl. hogy beengedjen egy agresszív pályaversenyzőt? Egypedálos vezetésnél az autó fékez. Az is büntetőfékez! Szerintem az agresszív gyorshajtókat kéne kiszedni a forgalomból, mert had legyen már meg a szabadsága hogy bárki lefékezzen, mert pl. a gyerek a nyakába hányt a barmok miatt...
Hozzászólások
Ha kellő követési távolságot tartasz, akkor könnyebben el tudod kerülni a balesetet - még ha "büntetőfékeznek" is előtted.
Itt elég rövidre volt vágva az esemény előtti rész, de gyanús, hogy bevágott az illető a Toyota elé ÉS egyből nyomott egy kövér féket. Na ez az, amit max úgy tudsz elkerülni, ha
- nem rángatod a pofonos fát (értsd: nem provokálsz másokat)
- és figyeled a közlekedésben résztvevőket (a láthatóan barom vezetőket pedig igyekszel elkerülni - hacsak nem nagyteherrel vagy)
Itt pedig igencsak mázlija volt a motorosnak is, hogy nem zsákban vitték el...
Meg nagyon jó őrangyala.
Ilyenkor baj a robogó, esélye nem volt, hogy egy gázadással eltűnjön, mikor észlelte, hogy a toyotás nem tudja mit csináljon.
Szerk:
Szerintem amúgy a szokásos.
Nem tudjuk -legalább is ebből a videóból nem derül ki- mi történt. Remélhetőleg a rendőröknél van olyan is, ami korábbról indul.
Mert lehet, tényleg a pickup-os csak lassan ment, a toyotás meg későn észlelte.
Ennek mondjuk ellentmond, hogy ha nem érzi magát hibásnak, akkor valószínűleg megállt volna. De ez csak felvetés.
robogó (50ccm) ? azzal oda felhajthat egyáltalán?
Ha megfelel a fenti kitételnek, akkor igen.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
Ez a kitétel autópályára igaz, nem? Az M0 az autópálya? szerintem nem.
Amennyiben a robogó segédmotor kerékpár (50ccm) - ill. rendszám nélküli - akkor tudtommal max 40-45km/h a sebessége...
Én úgy láttam, hogy volt rajta rendszám.
én is úgy láttam, h fehérlik ott valami - de nem tenném rá a nyakam, h az rendszám volt.
Figyelemre méltó, hogy ezek a videók szinte kivétel nélkül in medias res kezdődnek, mit sem mutatva a látottak előzményeiből.
Igazából tök mindegy. Ha a másik fél sem ártatlan (természetesen elképzelhető), az se jogosít fel egyetlen autóvezetőt sem ilyen húzásra.
Ennyibol siman elkepzelheto, hogy nem az elol levo fekezett (feklampan nem latszik), hanem az ot koveto nezett fel keson a telefonjabol.
A kovetesi tavolsag mondjuk itt is sokkal kisebb, mint amit biciklizeskor tartok - a fekut viszont a nagyobb sebesseg miatt tobb.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Persze, fel nem jogosít semmire.
Viszont ha az illető előhozakodik a videóval, akkor úgy lenne korrekt, ha a saját balfaszságát is vállalná, nem csak a másikét kikockázva kerülne fel a videó.
+1
Amikor észreveszem a barmot, lehúzódok, elengedem, arra törekszem, hogy ne a közelemben legyen.
Múltkor M1 belsőben láttam a tükörben, hogy Honda/AUDI verseny közeledik hátulról. Jó előre kimentem a kamion mögé, engedtem, hadd menjenek, aztán visszahúzódtam mögéjük tisztes távolságból nézni a mozit.
Az agresszív vezetőkkel szemben szerintem az a legjobb stratégia, ha előzékeny vagy velük. És talán ez a legjobb nevelési módszer is. Ha felveszed a kesztyűt, csak önigazolást adsz nekik, és provokálod őket a hülyeségre.
trey @ gépház
A közzétett videóból nem igazán egyértelmű a dolog, mert időben nem látszik semmi a baleset előtt. Megnéztem a videót 1:10 körül néhányszor és nem látszik hogy a pickup fékezne, szerintem eleve lassan ment, a Toyotás meg csak megérkezett 1000-el a seggébe figyelmetlenül. Ezt valószínűsíti az is, hogy leforduló sávról van szó.
Azért jó ez a "büntetőfékezés" fogalom bevezetése a köztudatba, mert lehet ezzel védekezni... "De hát nem én vagyok a hibás, mert büntetőfékezett!" Pedig csak a lekanyaradó sávban haladt szabályosan...
majd kiderül, ha lezárult a vizsgálat...
nem a 'büntetőfékezés' miatt keresik az elkövetőt, hanem segítségnyújtás elmulasztása miatt..
WOKEBUSTERS
https://www.cpachungary.com/wokebusters
ehhez először is bizonyítani kell, hogy tudomása volt a mögötte keletkezett balesetről - ami nem lesz könnyű...
Főleg most, hogy az egész sajtó megírta és még nem adta fel magát tisztázásra :D :D :D
Nem ismert magára, na ... :D
trey @ gépház
már akkor is a tengerpartra tartott - majd ha hazajön, és még mindíg keresik... :-)
Jaja, szokásos észérkedés.
trey @ gépház
A jogosítványt pszichológiai teszthez és vezetéstechnikai tréninghez kéne kötni (gy.k. ne rántsd el a kormányt, vagy legalábbis ne így, mert csúnyán jössz ki belőle).
Bennem nincs meg a kormányrángatásra való hajlam. Nem tudom, ez min múlik.
Viszont azt gondolom, hogy rendesen vészfékezni se tudok. Kezdetben tétován lépek a fékre, nem rúgok oda rendesen. Ezen nem tudom, hogyan lehetne javítani.
A pszichológiai teszttel az a gond, hogy:
+1
Viszonylag trivialisnak tuno vizsgafeladat a megkulonbozteto jelzes hasznalata elott, hogy relativ magas sebessegrol (ja jol remlik, 70 km/h) 1 db fekezessel be kell allnod egy hagyomanyos parkolonyi meretu kockaba. Ha felengedted a feket, akkor lehet elolrol kezdni. Kilogsz a vonalrol, off. Tul koran fekezel, off. Nyilvan kellemesen kozelrol kezdheted csak a fekezest. Eleg ritkan szokott elsore sikerulni az embereknek. :)
Ez hol vizsgafeladat? Mert PÁV I-nél nincs ilyen.
Viszont annak idején rutin vizsgán volt hasonló, csak vonal előtt kell megállni, nem kockában.
Az lenyegetelen, sok helyen a PAV 1 csak az "elmelet"*, aztan tenylegesen az autoba akkor ulhetsz be, ha a helyi szabalyzat altal eloirt plusz koroket is teljesitetted. Ilyen lehet pl. a megfelelo vezetestechnikai trening.
(* vagy sok helyen az sem, mert helyben megoldjak, PAV nelkul - pl. rendorsegnel a MEGA)
Lényegtelen, csak kiváncsiságból kérdeztem.
Mert nálunk pl. nincs semmi ilyesmi, bár mi nagyjából tisztában vagyunk egymás tapasztalatával, tudjuk kire lehet rábízni a kéklámpást.
Vezetestechnikai trening. Mondjuk abbol is van tobb fajta. Ha uzol barmilyen motorsportot az ahhoz kapcsolodo treningen megtanitanak az adott tipusu jarmuvel rendesen fekezni. Versenyautoval pl nem is lehet normalisan fekezni ugy mint egy utcaival. Tenyleg taposni kell es csak akkor fog a fek ha meleg.
Új törvényt kell alkotni.
Mivel láthatóan a büntetőfékező az hatósági személynek képzeli magát, hiszen önjelölt "rendőrként" akar
elégtételt"igazságot" szolgáltatni, logikus, hogy rá a hatósági személyekre vonatkozó, sokkal szigorúbb büntetési tételek vonatkozzanak, amit katonai bíróság szab ki.Szerintem ilyen nagyon keves van, ha egyaltalan letezik ilyen.
Ha a kocsmaban beszolnak valakinek, es az pofan vagja a masikat, akkor az sem rendornek kepzeli magat, siman csak idegbeteg.
Igen, ez is egy reakció. Igaz, egy nagyon alacsony kulturális színvonalú reakció.
Amúgy szerintem a büntetőfékezésnek van egy olyan előzménye, hogy ha előznek, akkor elveszed a gázt és nem nyomod. Máris könnyebb kivédeni az elmebetegek viselkedését.
+ sok, alapvetően az előzést segíteni kell (úgy rémlik kresz is írja, de szvsz magától értetődő) és nem arcoskodni hogy csakazértis rálépek mert a qrvanyád.
90%-ban ott ül két gyerek és párom a kocsiban, ha a hülyegyerek menni akar had menjen. Nekem 15 másodperc veszteség belefér ha cserébe a saját és családom biztonsága ezzel nagyságrendekkel előrébb van, hülyegyerek meg előbb vagy utóbb úgyis felkenődik valahova mert majd "nem adja ki".
Az a baj, hogy valaki megalkodta a büntetőfékezés fogalmát! Ha van büntetőfékezés, akkor van büntetőkanyarodás, büntetőlassúhaladás, büntetőlétezés is... Ha pl. az elektronika hirtelen fékez, akkor engem elővesznek büntetőfékezésért? Ha én úgy ítélem meg, hogy a biztonságos haladás, csak a megengedett sebességnél alacsonyabb sebességgel lehetséges, akkor és bűncselekményt követek el? Miért lenne legálisabb a 130-al haladót 160-al megelőzni, mint feltartani a 160-al haladót 130-al? Szerintem kurvára fordítva ülünk a lovon!
Amikor az USA-ban a sivatagban egyedül száguldozik valaki, akkor biztos van valahol egy sheriff és simán megbünteti többhavi fizetésére. És elmoindja neki, hogy ez azért van, mert a vadállatok simán lefekszenek a meleg aszfaltra melegedni az éjszakai hidegben, és a délelőtti hidegebb aszfaltra hűsülni, és ha eltrafálja a 5 mázsás állatot, akkor nem feltétlenül jár jól...
Az a baj, hogy nem érted, mi a "büntetőfékezés" kifejezés mögötti jelentéstartalom. Talán segít: angol nyelvterületen "brake check" néven fut a dolog.
:)
Ezt a vasútasok minden indulás előtt elvégzik.
Több baj is van az okfejtéseddel:
1. Az nem baj, hogy megalkotta valaki a büntetőfékezés fogalmát. A büntetőfékezés az, amikor indokolatlanul veszélybe sodorsz másokat azzal, hogy valamilyen vélt vagy valós sérelem kompenzációjaként, féktávon belül bevágsz elé, majd váratlanul vészfékezel.
2. Ha az autódban van vészfék asszisztens és az váratlanul vészfékez, azt regisztrálni fogja az ECU-ban (gondolom én). Ilyet szerintem az 1-es pontban leírtak mintájára nem fog csinálni egy számítógép. Nem hülyék programozták fel imo.
3. A legális egy bináris fogalom. Valami vagy legális vagy nem az. Nincs olyan, hogy legálisabb. A KRESZ-ben alapvető elv, hogy minden, ami veszélyhelyzetet teremt, az illegális.
Mindazonáltal a Btk ismeri a büntetőfékezés fogalmát? Ha jól sejtem ez a közúti veszélyeztetés lenne, teljesen felesleges erre "büntetőfékezés" fogalmát bevezetni!
Tévedsz.
Most hogy a
TV2kormánymédia kánonban nyomatja, hogy a fordos büntetőgfékezett -pedig a felvételen az látszik, hogy a hátsó autó a lekanyarodó sávban benézte a fordot, aztán teljesen ammatőr módon elrántotta a kormányt- azt sugallja, hogy nem kell követési távolságot tartani, le lehet tolni az elől haladót, úgy sem lesz következménye, mert majd azt mondom, hogy büntetőfékezett. Én az M3 bevezetőjén jártam úgy, hogy 130->100->80>70->60->50 táblák után megálltam a sárga lámpánál 50-ről, mert a Szerencs utcán már ságra kistartonak a barmok. És betalált egy köcsög hátúlról a pirosnál. Hát mit mondott a köcsög: "Büntetőfékeztél!" És mivel ma már annyira trendi dolog "büntetőfékezéssel" vádolni bárkit is, közel 1 évig jártam szabaidőmben rendőrségi kihallgatásokra, ahol én és az ügyvédem bizonygattuk, hogy büntetőfékezés nem létezik! Egy teljesen egyértelmű helyzetből -relatív gyorshajtás + pszichológiai alkalmatlanság-, utcai kamerák+fedélzeti kamerák+tanúk után kiderült, hogy teljesen hamisan vádoltak, egy nemlétező bűncselekménnyel, és közben a káromat sem fizette ki 1 évig a biztosító!Büntetőfékezés létezik. Nektek nem azt kellett volna bizonygatni, hogy nem létezik, hanem azt, hogy a te eseted nem az volt.
Jó! Szólok az ügyvédnek hogy hülye, és egesse el a diplomáját!
Ez egy tök korrekt megoldás. Komolyan.
A BTK-ban gyilkossag sincs benne. Ez nem azt jelenti, hogy legalizaltak, hanem azt, hogy maskepp hivja a jog es maskepp a koznyelv.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Javaslom a nyitó videóhoz bevezetni a büntetőkanyarodás fogalmát, és bíróság elé állítani a fizikát, mert keményen megbüntette a személyautót, amire nem volt jogi felhatalmazása! Tehát előrendű vádlott a Pickup sofőr, mert büntetésből kanyarodott. A másodrendű vádlott a fizika, mert büntetésből felborította a vétlen agresszív gyorshajtót.
Sebességkorlátozás és sebességkorlátozás között szerintem van különbség. Valahol tényleg indokolt, valahol csak felelősség elhárításból teszik ki.
Pl. a 87-es egyik szakaszát pár éve végigtáblázták 70-es korlátozásokkal. Az emberek 95%-a ugyanúgy 110-zel megy ott, mint előtte (magam is), minden gond nélkül. Régen jó volt, most is jó. Nincs ott semmi, csak szántóföld. Néhány hülye eldobta ott az autót, aztán ment a hiszti.
Vagy pl. van itt egy vasúti felüljáró, tábla szerint 30-cal lehet menni rajta. Hát, a 70 jellemzőbb... IMHO azért van kint a 30, hogy ha jeges vagy vizes és eldobod rajta, ne pofázhassál, hisz kint volt a tábla.
Meggyőződésem, hogy a logikátlan, sokszor csak a felelősség elhárítását szolgáló szabályozás nem javítja a szabálykövetési hajlandóságot.
Bár nem is vagyok meggyőződve róla, hogy a szigorú szabálykövetés az egyetlen jó megoldás. Olaszországban azért szeretek vezetni, mert laza minden, nincsen ez a szabályokon való stresszelés meg egymás basztatása. Nem indexelnek minden szarért. Úgyis látod, hogy kimegy a körforgalomból, lekanyarodik, előzni fog. Látni a viselkedésén. (Amikor záróvonalon előznek, akkor azért kiteszik az indexet.) Elsőre hajmeresztőnek tűnik, pedig nem az. Nincsenek hajmeresztő manőverek, nincs pofátlanság, nem presszionálnak, nem fenyegetnek, nem népnevelnek. Segítik egymást. És működik. Így is lehet.
Mindeközben nálunk csak arra jó ez a fene nagy szabálybuzulás, hogy (be azért nem tartjuk őket, de) lehet ezzel egymást basztatni. Meg egymást feljelentgetni dashcam alapján olyan dolgokért, amiket mi magunk is nap mint nap csinálunk.
Nekem oke lenne, ha itthon is olyan lenne az autos kozlekedes, mint Olaszorszagban, de csak egyben lehetne atvenni. Amit leirsz, az azert tud mukodni, mert nem egy idegbeteg fittipaldi vagy egy drogos sopredek ul a ket es fel tonnas monstrumban, es tolja neki a 140-et a varosban.
Abszolút és relatív gyorshajtás. Még ha 110 is a sebességhatár, az nem azt jelenti, hogy annyival kell menni, hanem azt hogy annál többel semmi esetre sem szabad. Az olasz pont rossz példa, ők aztán igazán genyók! Pl. tachográf alapján az olaszok rendszeresen büntetnek, még akkor is ha nem is Olaszországban nyalt bele a 90-be.
A beszélő és a kommentek alapján világos a szitu: KELL a pénz a migráncsok eltartására, ezért ki van adva a kamionosok szivatása.
Akkor csak be kell tartani a sebesseghatart, es nincs problema.
Persze, van relatív gyorshajtás is. De az mindig véleményes.
Egy polgári peres eljárás során mindig sokkal jobban védi az útkezelő seggét egy konkrét tábla.
Szerintem statisztikai alapon született szabályok alapján megy a táblázás.
:)
Valami szerencsétlen eldobja az autót vagy bejelent egy kátyúkárt, mindjárt indul a táblázás.
Annyi azért van a rendőrségben, hogy ezeken a ,,mesterséges" sebességkorlátozott szakaszokon legalább nem szoktak mérni.
Kivéve mikor de. Emlékszem, pár éve egy kétszámjegyű úton végzett alapos felújítás után kint maradt 40 -es tábláknál rendszeres volt az ellenőrzés.