Átalakította töltési árait a Tesla Ausztriában

Ausztriában perc alapú elszámolásra váltott a Tesla.

Teljesítmény

[kW]

Teslával

[Euro/perc]

Nem teslával

[Euro/perc]

0..60 0,31 0.41
60..100 0,65 0,81
100..180 0,98 1,27
180..250 1,65 2,14

Vegyünk például egy Model S Plaid-et aminek 20%-ról 80%-ra töltése 27-percet vesz igénybe és a következőlk szerint alakul: 20%-tól 32%-ig 250kW-al tölt 10 percen kereszül. Aztán 32% és 65% között a 100.180kW sávban esik a teljesítmény 8 percen keresztül, majd a 60..100 közötti sávban tölt 9 percen keresztül.

Az ár 10*1,65+8*0,98+9*0,65=30,19 Euró

Ezzel az energiával 329km távolságot lehet megtenni, mire megint 20%-ra merül az akku. Ez 9,1762 Euró /100km magyar forintban 3684Ft. Az 583,8Ft-os 95-ös benzinárral 6,3l/100km fogyasztás, míg a 637,1Ft-os 100-as benzinárral számolva 5,7l/100km fogyasztásra jön ki. Dízelből 6,2l/100km -es fogyasztás jönne ki.

Hogy ez valójában sok vagy kevés egy ekkora teljesítményű autótol hitvallás kérdése, de ez egyértelmű áremelkedést jelent!

A Tesla közleménye szerint csak ideiglenesen tértek át a percalapú elszámolásra, ha lesz elég töltőállaomásuk akkor visszatérnek a kWh alapú elszámolásra. Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni 2340Ft/hó-ért 200Ft/kWh vagy 4720Ft/hó-ért 160Ft/kWh-ért tölteni.

Hozzászólások

Jovedeki ado kene mar az elektronok mozgatasara.

Már 2017ben volt olyan magyar cég aki fejlesztett simkártyás IoT modult, ami csatlakoztatható az elektromos autó belső kommunikációjára és a töltés értékekből kiszámlázandó útadót jelentett a NAV felé.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ez valami önigazolási vágy? Miért adóztatna meg a kormány egy progresszív technokógiát!? Kőoljaból behozatalra kényszerülünk, áramot tudunk termelni mi magunk is, telepakolták akkugyárakkal az országot, Kína és az USA letarolja a EU járműgyártását ha nem állnak át a vásárlók az EV-re, nyakunkon a glogális éghajlatváltozás... Csak 1 okot írj, ami miatt a kormány adminsiztratív eszközökkel megszívatná az EV tulajdonosokat!? 

A kormányokat nem érdekli a progresszív technológia és egyéb plebs számára fenntartott lózung. Őket csak a behúzható és elkölthető adóforintok érdeklik.

Útfenntartás, helló? Vagy talán az EV-k mágikus, antigravitáció, progresszív technológiával lebegnek a föld felett? 

Arról, nem beszélve, hogy egy olyan entitásról beszélünk, aki képes a rendőröket ráuszítani a kukázó csövikre, csak mert pénzt húznak ki a nagy zöld zsebükből. Nem kell a villanyautós, álnaív képmutatás.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Útfenntartás, helló? Vagy talán az EV-k mágikus, antigravitáció, progresszív technológiával lebegnek a föld felett? 

Nem, de fognak! Majd a teljes önvezetés funkció után, ami közvetlenül az első Mars kolónia létrehozása után 2 évvel várható :D :D :D

trey @ gépház

Útfenntartás, helló?

Ha jól emlékszem a útadót kivezették az üzemanyagárból, azért kell matricát venni! Üzemanyag ár összetétele. ÁFA meg az áramon is van! Ha lenen rajta jövedékiadó, még akkor is vastagon megérné EV-t venni! Annak nem éri meg, akinek nincs rá pénze, és befektetésként tekint az autóra. Én nem befektetésként tekintek rá, amig engem hoz-visz addig a profit a kényelmemben a megtakarított időmben, és az üzemeltetési költségeben van.

A nevesített úradót kivezették, hogy az autópálya és főút-kezelői mutyit meg tudják csinálni és ne kelljen követni, hogy az üzemanyagokból származó jövedéki adó mire is megy el. Ennek ellenére a közutak fenntartása a mai napig a jövedéki adóból megy.
Az EV-be tankolt villany jövedéki adója csak addig éri meg, amíg az üzemanyaghoz hasonló áraránnyal van számolva. Viszont ennek is vége lesz attól a pillanattól kezdve, amint EVk részedése már érezhető lesz a büdzsében. Mivel az EUs szabályozás kötelezi a tagállamokat a jövedéki adó kivetésére az energiatermékekre (ebbe beletartozik a fűtésre és üzemanyagként használt villamosenergia is), de nem emel felső korlátot, így a tagállam határozza meg, hogy mennyit vágjon az autósokon. Érthető módon, ez úgy lesz belőve, hogy ne essen ki pénz a mutyiból.

A kényelmet, nem tudom értelmezni, mert egy EV semmi extrát nem ad egy azonos belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest, és amit esetleg pozitívumként lehet felfogni azt a lassú töltése negálja. Az üzemeltetési költségben, egyedül a villany alacsony ára és a kevesebb kopóalkatrész ami a javára billenti a mérleget, de ez az idő előrehaladtával az akkuöregedés miatt billen egy idő után.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A kényelmet, nem tudom értelmezni, mert egy EV semmi extrát nem ad egy azonos belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest

Kényelem: A csend, a bődületes nyomaték (ezt te nem élted át soha), az egyszerű 4WD, a rövid és hosszű utak előtt sem melengetni a motort télen 10 percekig, és nem kell elmenni tankolni az óvatoros benzinkútra olajban/benzinben túrkálni slim-fitt armani öltönyben, sőt nem is kell időt pazarolnom a tankolásra mert hazaérek bedugom, és amikor elindulok tele van...

pedig az egyik "panelem"-et elakartam cserélni EV-re , de rájöttem nem oldja meg a közlekedési gondjaim, amig reggel és délután is a 15 perces utat jó ha egy óra alatt teszem meg ezen az EV se segít az akkumulátor gyárak szomszédságában inkább a lakóautót teszem offgridé az elsivatagosodott alföldet inkább elhagyom nyáron

"Biztos sok autós van, akinek nincs otthon áram!?"

Láttál te már lakótelepi parkolót? Annak a közepére, hogy viszel áramot minden este? Vagy belvárosi foghíjtelkes, sóderes parkolót? Szólsz az őrnek, hogy lógassa ki a hosszabbítót a lakókocsiból? Vagy egy mélygarázst ahol a 200 férőhelyből van négy töltő és arra van 30 EVs hipszter? Múltkor a jósors bevitt egy ilyen helyre, rég láttam ennyire effeminált, konfliktust két férfiember között a töltőnél. Kicsit aggódtam, hogy szemtanúja leszek egy férfitretikül vs. Starbucks pohár összecsapásnak...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A csendet az embere válogatja, nekem már a mai ICE autók is túl csendesek. Van egy műszerfétisem, szeretek mindent is látni a gép működéséről, de adott vezetési szituációban jobb ha a motor hangja is ott van. Pl. hangra, kb.-ra meg tudom mondani a kocsi sebességét, nem kell folyamatosan nézni az órát.

Bődületes nyomatékot aka gyorsulást akarok érezni a seggem alatt akkor elmegyek műrepülni vagy vidámparkozni. Vezettem Teslát, próbáltam az összes pöcssorvastó funkcióját, teljesen feleslegesnek tartom, különösen összehasonlítva egy C4 Corvettel. Kimondottam a Launch Controlt utálom, mert elhiteti az emberrel, hogy tud vezetni. Talán emiatt, nem keverem a közúti autózás az dodgemezéssel.

Kocsit nagyjából 20 éve nem melegítek. Elektromos fűtésem, igaz saját gyártmány, már az Aromban is volt. Mellékesen, 10 fok alatt, hideg akksinál tilt a Tesla.

Slim Fitt Armaniban a minimum, hogy a kutas tankoljon, vagy legyen erre ember, nem?

A hazaérsz bedugod és amikor elindulsz tele van, mert megteheted. Ugyanez egy lakótelepen nem opció, ahogy sok társasházban sem.
Látod, az én olajkályhámnál  meg hó elején megtankolom és leghamarabb 4 nap múlva jut eszembe a dolog, mert 880 km-t megy úgy, hogy még lötyög az aljában még 100km-re való lónyál.

Maradjunk annyiban, hogy az EVnek és az ICEnek is megvannak a maga előnyei, de pillanatnyilag az EV egy játékszer arra, hogy a gazdagok fillért tudjanak baszni egy felnőttjátékkal.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Lefelezi a nyomatékot és a motorféknél a töltőáramot. Tudod, amikor a kijelzőn a a csíkból, szaggatott vonal lesz, mondván: "Erről most csak álmodsz, Bubukám!"

Jahm, és az előmelegítésről csak annyit, hogy jó okkal van "Scheduled Precondition and Charge" ami pont arra való, hogy az indulás előtt bemelegítse az akksit. Külön vicc, hogy ez a funkció 20% töltöttség alatt nem elérhető.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A korlátozás a piros plecsni a számmal az út szélén, a tiltás meg a rendőr az anyósülésen, töltött pisztollyal.

Tiltás az amikor sehova sem megy, a korlátozás meg amikor el sem indul sehova. Tiltás amikor amikor kezed-lábad bilincsben, és ülsz a celládban, a korlátozás meg amikor vezetőszáron sétálsz a bíró elé.

Elmondom neked, én még nem találkoztam a "tiltásoddal" pedig több 100ekm-ert meghtettem már hóban, fagyban, tikkasztó napsütésben. Igaz hogy légkondicionált, fűtött garázsban húzza ki az autó az éjszakákat, és nem a napon parkoltatom, de azért nem hinném hogy 10C alatti időkben tömegével állnának EV-k az útszélen...

"Scheduled Precondition and Charge" meg egy kényelmi funkció, nem pedig kötelezően használandó! Ha nem melegíted elő akkor nem lesz hatékony a töltés, nem fog 1025Le-t csak 300-at kivenni az akkuból, de menni azt fog!

 

rövid és hosszű utak előtt sem melengetni a motort télen 10 percekig

A gépkönyv nálam (2006-os járgány) kifejezetten írja, hogy nem kell melegíteni a motort. Annyit ír csak, hogy az első héhány percben ne terheld a motort. (Szerintem itt arra gondolt a költő, hogy ne hajtsd ki 6-7 ezerre és ne akarj villanyautókkal gyorsulni.)

nem kell elmenni tankolni az óvatoros benzinkútra olajban/benzinben túrkálni slim-fitt armani öltönyben

Én még nem láttam ótvaros benzinkutat és nem is kellett soha benzinben túrkálnom. Ha esetleg mégis kellene, akkor viszont a legtöbb benzinkúton van kirakva fóliakesztyű, letépsz egyet és tankolsz.

Ehhez ugyan nem. Fent van egy betöltő csavar, lent meg egy leeresztő. Amit leengedek, azt lemérem, és ugyanannyit visszatöltök, kalap. Van benne kb 7 liter, ebből magától lejön 3-3.5L kb, azaz a fele. Ha úgy veszed, csak higítom, de ~10ekm alatt szinte ugyanolyan jön le, mint az új, úgyhogy kvázi felesleges, de mióta fel lett újítva, így járok el vele. Amiről beszélsz, az tök más kategória, ott átmossák az egész rendszert. Én meg folyamat tisztán tartom inkább. A lényeg, h ugyanannyi idő alatt lecsorog ugyanabba a tartályba, amibe a motorolaj, így tényleg csak az olaj ára a mutatvány, az mg kb gombok kategória.

 áramot tudunk termelni mi magunk is

Ahhoz, hogy áramot termeljünk "mi magunk", ahhoz is import kell. Akár uránt, akár napelemet, akár szélerőmű vagy geotermikus technológiát nézed, mind-mind importra szorulunk az eszközökben. Ugyanis az energiatermelés nem csak nyersanyagtól függ ám.

Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni

És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó. Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ne nagyképűzz, már arról van szó, hogy a töltőn is kapkodnod kell a lábad, nehogy rádverjék az idle díjat!

Most meg ez a torlódásdíj vagy mi a 🦀 könnyesre röhögtem magam 😊

A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.

trey @ gépház

Torlódási díj, beszarok a röhögéstől tegnap délután óta 🤣🤣🤣

Hallod, ez mind azt támasztja alá, hogy egy kiforratlan szar az egész 2024-ben.

Csávó kiszámolta, hogy 8,7 literes benzines fogyasztásra jött ki az ausztriai töltése 😆

trey @ gépház

Én azokat a szarokat amiket linkelsz nem nézem. Én a gyakorlati részét tudom, nem foteltapasztalataim vannak! Ami tény évente több millió forintot nem költök el tankolásra szervízre, és 2 naponta nem töltök el negyedórát benzinkúton! Évente 45 órát nem tankolással töltök el.

:D :D :D

Eljutottunk a publikus töltéstől a szervizig :D :D :D A szervizhebegésed is mi? :D

Új autómmal 3 év alatt egyszer voltam szervizben:

  • olajcsere
  • fékfolyadék csere
  • Por és pollenszűrő csere
  • ellenőrzés

Ebből három 3 év alatt egy EV-nél is elvégzendő. Tippeld meg melyik!

Akkor mi a retkest spóroltál te vele? :D

trey @ gépház

Mit spóroltál, milliárdos? 3 év alatt 4 liter olaj és egy olajszűrő árát? :D

Közben kiépítettél egy lehet, hogy soha meg nem térülő napelem + töltő infrát otthon? :D Vettél egy kategóriájában fajlagosan jóval drágább autót, aminek az értéktartása kb. nulla? :D

Mit spóroltál? Elmondom mit spóroltál. Lófaszt se :D

trey @ gépház

Kinek mennyi? Nekem 1 év alatt is összejön. Idén már 2milliót költöttem egy páréves dízelre. Csak az olajcsere volt 120. A Turbó is elfosta magát, meg injektort is cseréltem. Pedig 15e-enként volt ott kötelező szervíz 80+Áfáért. Fékbetét+féltárcsa 60e / kerék.

3 évente cserélsz olajat?

Erre a matekra kíváncsi lennék! Ez olyan autó, amelyik szól, hogy mikor kell olajat cseréni.

Ezt szoktad mondani a rajongóidnak, akik már azelőtt sorban állnak az autódért mielőtt eladtad volna?

Nem kell szólnom, mert legutóbb az a Porsche vette meg az autómat, amelyiktől az újat vettem, az meg számítógépből kérdezte le az általuk elvégzett munkákat, de mb, nem BKV-huszárként kellene szakértened, manapság már ezek az autók elektronikus szervizkönyvvel rendelkeznek, le lehet kérni vásárlás előtt. :D

trey @ gépház

Hát, az lízingszakértő úr, hogy a lízingidő végén nyilatkozni kell, hogy mi szeretnél kezdeni az autóval, mert döntéstől függően megváltozik a tulajdonos

Bank -> lízingbe vevő

        -> 3rd party

A többit sakkozd ki magad, ha nem megy, kérj segítséget :D

trey @ gépház

Ahol idáig dolgoztam, a belső szabályzat tiltotta, hogy vezető beosztásúak vásároljanak meg céges autót. Vagy azt is mondhatnám, lízingelt autó a banké ment. Így a cégen belül sem volt elégedetlenség, és a belső auditor is boldog volt az átlátható helyzetben. Nyilván a KKV nem küzd a korrupcióval. Nálunk viszont mindig vannak belső ellenőrzéseim, ahol akár tesztelik is a megbízhatóságot.

Erre a matekra kíváncsi lennék!

Milyen matekra? Te számoltál 3 évente 4 liter olajjal és 1 szűrővel. Gondolom tapasztalatból írtad.

de mb, nem BKV-huszárként kellene szakértened

Ha közlekedési eszközt kell választanom, akkor a bkv csak az 5. helyen szerepel. Szóval örülök szakértő úr, de ez most mellément, cseréltem már olajat az autómban és a motoromban is. Mondjuk gyakrabban szoktam mint 3 év, de nyilván nincs olyan fasza kocsim mint neked, ami 3 évet elmegy egy cserével :)

3 év alatt 4 liter olaj és egy olajszűrő árát? :D

3 éves az autó, 2 évnél cseréltem olajat. Akkor az 3 év alatt 4 liter olaj, ugye? 1 csere.

Ha közlekedési eszközt kell választanom, akkor a bkv csak az 5. helyen szerepel. Szóval örülök szakértő úr, de ez most mellément, cseréltem már olajat az autómban és a motoromban is. Mondjuk gyakrabban szoktam mint 3 év, de nyilván nincs olyan fasza kocsim mint neked, ami 3 évet elmegy egy cserével :)

Nagyon szuper, ügyes vagy, hogy magad cserélted az olajat! :)

trey @ gépház

Imádom ezeket a számokat. Tudva, hogy a legutóbbi két kocsim a vételárával nem éri az ICE éves szervízköltségét. Ha ehhez figyelembe veszem, hogy a két autó, napi használat mellett az elmúlt 10 évben nem termelt nekem egy elektromos autó éves szervízköltségét, akkor elég erős kétségeim vannak az új autó vásárlók józan ítélőképessége kapcsán... De tudom, majom és banán...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Idehozol egy publikus töltési témát, szarrá röhögik olyanokok, akik ezt neked előre leírták évekkel ezelőtt, majd amikor ezen megsértődsz, akkor jön a #worksforme?!

Ez egy blogbejegyzés, azért született, hogy megamaradjon az utókornak. Nincs téma, nincs falme, nincs worksforme! Kérdeztél, és válaszoltam...

Amit idehoztál az off topic! A csávó egy számlázási hibáról beszél, én meg elszámolásról! A Tesla javította a hibát, és nem korrigálta a számlát, hanem egyszerűen ingyenessé tette azt!

A gyökérok valójában az, hogy az EU-ban hiteles mérővel ellátott töltőkön lehet kWh alapú elszámolás, ezért áttértek az igazságtalanabb perc alapú elszámolásra Ausztriában.