Teljesítmény [kW] |
Teslával [Euro/perc] |
Nem teslával [Euro/perc] |
0..60 | 0,31 | 0.41 |
60..100 | 0,65 | 0,81 |
100..180 | 0,98 | 1,27 |
180..250 | 1,65 | 2,14 |
Vegyünk például egy Model S Plaid-et aminek 20%-ról 80%-ra töltése 27-percet vesz igénybe és a következőlk szerint alakul: 20%-tól 32%-ig 250kW-al tölt 10 percen kereszül. Aztán 32% és 65% között a 100.180kW sávban esik a teljesítmény 8 percen keresztül, majd a 60..100 közötti sávban tölt 9 percen keresztül.
Az ár 10*1,65+8*0,98+9*0,65=30,19 Euró
Ezzel az energiával 329km távolságot lehet megtenni, mire megint 20%-ra merül az akku. Ez 9,1762 Euró /100km magyar forintban 3684Ft. Az 583,8Ft-os 95-ös benzinárral 6,3l/100km fogyasztás, míg a 637,1Ft-os 100-as benzinárral számolva 5,7l/100km fogyasztásra jön ki. Dízelből 6,2l/100km -es fogyasztás jönne ki.
Hogy ez valójában sok vagy kevés egy ekkora teljesítményű autótol hitvallás kérdése, de ez egyértelmű áremelkedést jelent!
A Tesla közleménye szerint csak ideiglenesen tértek át a percalapú elszámolásra, ha lesz elég töltőállaomásuk akkor visszatérnek a kWh alapú elszámolásra. Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni 2340Ft/hó-ért 200Ft/kWh vagy 4720Ft/hó-ért 160Ft/kWh-ért tölteni.
- jakubovics blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját cikk, ezért nincs forrás! Semmi köze a linkelt cuccodhoz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Update a nyitóhoz:
Dolgozik a Tesla az új osztrák Supercharger árazás kedvezőbbé tételén
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jovedeki ado kene mar az elektronok mozgatasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni
És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó. Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó.
Én örülök neki, hogy nem boldog boldogtalan használja. Így ingyen parkolhatok sok helyen.
Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?
Van ahol nem kell, de ott lehet hogy drágább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne nagyképűzz, már arról van szó, hogy a töltőn is kapkodnod kell a lábad, nehogy rádverjék az idle díjat!
Most meg ez a torlódásdíj vagy mi a 🦀 könnyesre röhögtem magam 😊
A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végigolvasva ebben a cikkben a 🤡 kodást, a hasam fogtam a röhögéstől. Az EV-huszároknál a töltés az valami kikúrt rituále 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én soha nem nézegetem az általad linkelt trasht. Úgy tűnik, mintha ez a EV szűzek napi elfoglaltsága lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne menekülj, kezd utolérni az általam jósolt jövő!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis mit jósoltál? Hogy nem lesz triszta a levegő Győrben? Én azt leszarom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni