Átalakította töltési árait a Tesla Ausztriában

Ausztriában perc alapú elszámolásra váltott a Tesla.

Teljesítmény

[kW]

Teslával

[Euro/perc]

Nem teslával

[Euro/perc]

0..60 0,31 0.41
60..100 0,65 0,81
100..180 0,98 1,27
180..250 1,65 2,14

Vegyünk például egy Model S Plaid-et aminek 20%-ról 80%-ra töltése 27-percet vesz igénybe és a következőlk szerint alakul: 20%-tól 32%-ig 250kW-al tölt 10 percen kereszül. Aztán 32% és 65% között a 100.180kW sávban esik a teljesítmény 8 percen keresztül, majd a 60..100 közötti sávban tölt 9 percen keresztül.

Az ár 10*1,65+8*0,98+9*0,65=30,19 Euró

Ezzel az energiával 329km távolságot lehet megtenni, mire megint 20%-ra merül az akku. Ez 9,1762 Euró /100km magyar forintban 3684Ft. Az 583,8Ft-os 95-ös benzinárral 6,3l/100km fogyasztás, míg a 637,1Ft-os 100-as benzinárral számolva 5,7l/100km fogyasztásra jön ki. Dízelből 6,2l/100km -es fogyasztás jönne ki.

Hogy ez valójában sok vagy kevés egy ekkora teljesítményű autótol hitvallás kérdése, de ez egyértelmű áremelkedést jelent!

A Tesla közleménye szerint csak ideiglenesen tértek át a percalapú elszámolásra, ha lesz elég töltőállaomásuk akkor visszatérnek a kWh alapú elszámolásra. Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni 2340Ft/hó-ért 200Ft/kWh vagy 4720Ft/hó-ért 160Ft/kWh-ért tölteni.

Hozzászólások

Jovedeki ado kene mar az elektronok mozgatasara.

Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni

És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó. Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ne nagyképűzz, már arról van szó, hogy a töltőn is kapkodnod kell a lábad, nehogy rádverjék az idle díjat!

Most meg ez a torlódásdíj vagy mi a 🦀 könnyesre röhögtem magam 😊

A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.

trey @ gépház