Teljesítmény [kW] |
Teslával [Euro/perc] |
Nem teslával [Euro/perc] |
0..60 | 0,31 | 0.41 |
60..100 | 0,65 | 0,81 |
100..180 | 0,98 | 1,27 |
180..250 | 1,65 | 2,14 |
Vegyünk például egy Model S Plaid-et aminek 20%-ról 80%-ra töltése 27-percet vesz igénybe és a következőlk szerint alakul: 20%-tól 32%-ig 250kW-al tölt 10 percen kereszül. Aztán 32% és 65% között a 100.180kW sávban esik a teljesítmény 8 percen keresztül, majd a 60..100 közötti sávban tölt 9 percen keresztül.
Az ár 10*1,65+8*0,98+9*0,65=30,19 Euró
Ezzel az energiával 329km távolságot lehet megtenni, mire megint 20%-ra merül az akku. Ez 9,1762 Euró /100km magyar forintban 3684Ft. Az 583,8Ft-os 95-ös benzinárral 6,3l/100km fogyasztás, míg a 637,1Ft-os 100-as benzinárral számolva 5,7l/100km fogyasztásra jön ki. Dízelből 6,2l/100km -es fogyasztás jönne ki.
Hogy ez valójában sok vagy kevés egy ekkora teljesítményű autótol hitvallás kérdése, de ez egyértelmű áremelkedést jelent!
A Tesla közleménye szerint csak ideiglenesen tértek át a percalapú elszámolásra, ha lesz elég töltőállaomásuk akkor visszatérnek a kWh alapú elszámolásra. Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni 2340Ft/hó-ért 200Ft/kWh vagy 4720Ft/hó-ért 160Ft/kWh-ért tölteni.
- jakubovics blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját cikk, ezért nincs forrás! Semmi köze a linkelt cuccodhoz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Update a nyitóhoz:
Dolgozik a Tesla az új osztrák Supercharger árazás kedvezőbbé tételén
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jovedeki ado kene mar az elektronok mozgatasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már 2017ben volt olyan magyar cég aki fejlesztett simkártyás IoT modult, ami csatlakoztatható az elektromos autó belső kommunikációjára és a töltés értékekből kiszámlázandó útadót jelentett a NAV felé.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valami önigazolási vágy? Miért adóztatna meg a kormány egy progresszív technokógiát!? Kőoljaból behozatalra kényszerülünk, áramot tudunk termelni mi magunk is, telepakolták akkugyárakkal az országot, Kína és az USA letarolja a EU járműgyártását ha nem állnak át a vásárlók az EV-re, nyakunkon a glogális éghajlatváltozás... Csak 1 okot írj, ami miatt a kormány adminsiztratív eszközökkel megszívatná az EV tulajdonosokat!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd úgy, hogy előbb-utóbb vége lesz az ingyenebédnek, ahogy a napelemes elszámolásnál is. A csökkenő kőolajtermék fogyasztásból kieső jövedéki adót valahol pótolni kell. Vagy ráterhelik mindenkire, vagy kapnak "villanyórát" az EV-k. Nemcsak itthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kormányokat nem érdekli a progresszív technológia és egyéb plebs számára fenntartott lózung. Őket csak a behúzható és elkölthető adóforintok érdeklik.
Útfenntartás, helló? Vagy talán az EV-k mágikus, antigravitáció, progresszív technológiával lebegnek a föld felett?
Arról, nem beszélve, hogy egy olyan entitásról beszélünk, aki képes a rendőröket ráuszítani a kukázó csövikre, csak mert pénzt húznak ki a nagy zöld zsebükből. Nem kell a villanyautós, álnaív képmutatás.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Útfenntartás, helló? Vagy talán az EV-k mágikus, antigravitáció, progresszív technológiával lebegnek a föld felett?
Nem, de fognak! Majd a teljes önvezetés funkció után, ami közvetlenül az első Mars kolónia létrehozása után 2 évvel várható :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Útfenntartás, helló?
Ha jól emlékszem a útadót kivezették az üzemanyagárból, azért kell matricát venni! Üzemanyag ár összetétele. ÁFA meg az áramon is van! Ha lenen rajta jövedékiadó, még akkor is vastagon megérné EV-t venni! Annak nem éri meg, akinek nincs rá pénze, és befektetésként tekint az autóra. Én nem befektetésként tekintek rá, amig engem hoz-visz addig a profit a kényelmemben a megtakarított időmben, és az üzemeltetési költségeben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nevesített úradót kivezették, hogy az autópálya és főút-kezelői mutyit meg tudják csinálni és ne kelljen követni, hogy az üzemanyagokból származó jövedéki adó mire is megy el. Ennek ellenére a közutak fenntartása a mai napig a jövedéki adóból megy.
Az EV-be tankolt villany jövedéki adója csak addig éri meg, amíg az üzemanyaghoz hasonló áraránnyal van számolva. Viszont ennek is vége lesz attól a pillanattól kezdve, amint EVk részedése már érezhető lesz a büdzsében. Mivel az EUs szabályozás kötelezi a tagállamokat a jövedéki adó kivetésére az energiatermékekre (ebbe beletartozik a fűtésre és üzemanyagként használt villamosenergia is), de nem emel felső korlátot, így a tagállam határozza meg, hogy mennyit vágjon az autósokon. Érthető módon, ez úgy lesz belőve, hogy ne essen ki pénz a mutyiból.
A kényelmet, nem tudom értelmezni, mert egy EV semmi extrát nem ad egy azonos belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest, és amit esetleg pozitívumként lehet felfogni azt a lassú töltése negálja. Az üzemeltetési költségben, egyedül a villany alacsony ára és a kevesebb kopóalkatrész ami a javára billenti a mérleget, de ez az idő előrehaladtával az akkuöregedés miatt billen egy idő után.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kényelmet, nem tudom értelmezni, mert egy EV semmi extrát nem ad egy azonos belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest
Kényelem: A csend, a bődületes nyomaték (ezt te nem élted át soha), az egyszerű 4WD, a rövid és hosszű utak előtt sem melengetni a motort télen 10 percekig, és nem kell elmenni tankolni az óvatoros benzinkútra olajban/benzinben túrkálni slim-fitt armani öltönyben, sőt nem is kell időt pazarolnom a tankolásra mert hazaérek bedugom, és amikor elindulok tele van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből az utolsó a valóság annak, aki tudja otthon tölteni. A többi ökörség, de a legrosszabb, h magad is tudod, csak trollkodsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből az utolsó a valóság annak, aki tudja otthon tölteni.
Biztos sok autós van, akinek nincs otthon áram!?
A többi ökörség,
Ha te mondod, akkor rád hagyom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van áram a panelbe de tölteni úri huncutság lesz még mondjuk ki mindig
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Panelba nem kell EV! Akinek nincs pénze normális lakásra, annak nem kell drága autó (EV)!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Biztos sok autós van, akinek nincs otthon áram!?"
Láttál te már lakótelepi parkolót? Annak a közepére, hogy viszel áramot minden este? Vagy belvárosi foghíjtelkes, sóderes parkolót? Szólsz az őrnek, hogy lógassa ki a hosszabbítót a lakókocsiból? Vagy egy mélygarázst ahol a 200 férőhelyből van négy töltő és arra van 30 EVs hipszter? Múltkor a jósors bevitt egy ilyen helyre, rég láttam ennyire effeminált, konfliktust két férfiember között a töltőnél. Kicsit aggódtam, hogy szemtanúja leszek egy férfitretikül vs. Starbucks pohár összecsapásnak...
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttál te már lakótelepi parkolót?
Először normális lakás, aztán jöhet a kényelmes mobilitás. A panelhez BKV bérlet dukál, nem EV! Nem szeretném az utcán parkoltatni az autóm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos sok autós van, akinek nincs otthon áram!?
Itthon van áram, viszont ezt így elképzeltem, ahogy a negyedik emeletről lóg le tőlem a narancssárga hosszabbító és megy a kb. 80 méterre lévő parkolóba. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csendet az embere válogatja, nekem már a mai ICE autók is túl csendesek. Van egy műszerfétisem, szeretek mindent is látni a gép működéséről, de adott vezetési szituációban jobb ha a motor hangja is ott van. Pl. hangra, kb.-ra meg tudom mondani a kocsi sebességét, nem kell folyamatosan nézni az órát.
Bődületes nyomatékot aka gyorsulást akarok érezni a seggem alatt akkor elmegyek műrepülni vagy vidámparkozni. Vezettem Teslát, próbáltam az összes pöcssorvastó funkcióját, teljesen feleslegesnek tartom, különösen összehasonlítva egy C4 Corvettel. Kimondottam a Launch Controlt utálom, mert elhiteti az emberrel, hogy tud vezetni. Talán emiatt, nem keverem a közúti autózás az dodgemezéssel.
Kocsit nagyjából 20 éve nem melegítek. Elektromos fűtésem, igaz saját gyártmány, már az Aromban is volt. Mellékesen, 10 fok alatt, hideg akksinál tilt a Tesla.
Slim Fitt Armaniban a minimum, hogy a kutas tankoljon, vagy legyen erre ember, nem?
A hazaérsz bedugod és amikor elindulsz tele van, mert megteheted. Ugyanez egy lakótelepen nem opció, ahogy sok társasházban sem.
Látod, az én olajkályhámnál meg hó elején megtankolom és leghamarabb 4 nap múlva jut eszembe a dolog, mert 880 km-t megy úgy, hogy még lötyög az aljában még 100km-re való lónyál.
Maradjunk annyiban, hogy az EVnek és az ICEnek is megvannak a maga előnyei, de pillanatnyilag az EV egy játékszer arra, hogy a gazdagok fillért tudjanak baszni egy felnőttjátékkal.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mellékesen, 10 fok alatt, hideg akksinál tilt a Tesla.
Mégis mit tilt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lefelezi a nyomatékot és a motorféknél a töltőáramot. Tudod, amikor a kijelzőn a a csíkból, szaggatott vonal lesz, mondván: "Erről most csak álmodsz, Bubukám!"
Jahm, és az előmelegítésről csak annyit, hogy jó okkal van "Scheduled Precondition and Charge" ami pont arra való, hogy az indulás előtt bemelegítse az akksit. Külön vicc, hogy ez a funkció 20% töltöttség alatt nem elérhető.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lefelezi a nyomatékot és a motorféknél a töltőáramot.
Akkor szerencsésebb lenne "korlátozás" szót használni, mert a tiltás az mást jelent!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rövid és hosszű utak előtt sem melengetni a motort télen 10 percekig
A gépkönyv nálam (2006-os járgány) kifejezetten írja, hogy nem kell melegíteni a motort. Annyit ír csak, hogy az első héhány percben ne terheld a motort. (Szerintem itt arra gondolt a költő, hogy ne hajtsd ki 6-7 ezerre és ne akarj villanyautókkal gyorsulni.)
nem kell elmenni tankolni az óvatoros benzinkútra olajban/benzinben túrkálni slim-fitt armani öltönyben
Én még nem láttam ótvaros benzinkutat és nem is kellett soha benzinben túrkálnom. Ha esetleg mégis kellene, akkor viszont a legtöbb benzinkúton van kirakva fóliakesztyű, letépsz egyet és tankolsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
áramot tudunk termelni mi magunk is
Ahhoz, hogy áramot termeljünk "mi magunk", ahhoz is import kell. Akár uránt, akár napelemet, akár szélerőmű vagy geotermikus technológiát nézed, mind-mind importra szorulunk az eszközökben. Ugyanis az energiatermelés nem csak nyersanyagtól függ ám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze persze, csak nem mindegy, hogy kivagyunk szolgáltatva a ruszkiknak, vagy bárhonnan tudunk vásárolni a piacról? Jelenleg orosz függőségben vergődünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom az utak feléd magától nőnek ki a földből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutasd meg, hogy a benzinárban hol van olyan adónem, amit útépítésre/javításra kell elkölteni? Mert ha nem kéne kétkézzel kapaszkodni a kormányba egy egyszámjegyű úton, akkor még igazat is adnék neked!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jövedéki adóban van eldugva. Ez az, amit nem fizetsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jövedéki adóban van eldugva.
Mégis hova?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ausztriában érdemes a SuC-ot elkerülni, és pl. Ionity Pasport előfizetést venni
És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó. Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És csodálkozunk, hogy nem kelendő az E-autó.
Én örülök neki, hogy nem boldog boldogtalan használja. Így ingyen parkolhatok sok helyen.
Mi a fészkes fenének kell előfizetés ahhoz, hogy tankolhassak?
Van ahol nem kell, de ott lehet hogy drágább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne nagyképűzz, már arról van szó, hogy a töltőn is kapkodnod kell a lábad, nehogy rádverjék az idle díjat!
Most meg ez a torlódásdíj vagy mi a 🦀 könnyesre röhögtem magam 😊
A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végigolvasva ebben a cikkben a 🤡 kodást, a hasam fogtam a röhögéstől. Az EV-huszároknál a töltés az valami kikúrt rituále 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én soha nem nézegetem az általad linkelt trasht. Úgy tűnik, mintha ez a EV szűzek napi elfoglaltsága lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne menekülj, kezd utolérni az általam jósolt jövő!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis mit jósoltál? Hogy nem lesz triszta a levegő Győrben? Én azt leszarom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Torlódási díj, beszarok a röhögéstől tegnap délután óta 🤣🤣🤣
Hallod, ez mind azt támasztja alá, hogy egy kiforratlan szar az egész 2024-ben.
Csávó kiszámolta, hogy 8,7 literes benzines fogyasztásra jött ki az ausztriai töltése 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azokat a szarokat amiket linkelsz nem nézem. Én a gyakorlati részét tudom, nem foteltapasztalataim vannak! Ami tény évente több millió forintot nem költök el tankolásra szervízre, és 2 naponta nem töltök el negyedórát benzinkúton! Évente 45 órát nem tankolással töltök el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤣🤣🤣
Idehozol egy publikus töltési témát, szarrá röhögik olyanokok, akik ezt neked előre leírták évekkel ezelőtt, majd amikor ezen megsértődsz, akkor jön a #worksforme?!
🤣🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallod, ez mind azt támasztja alá, hogy egy kiforratlan szar az egész 2024-ben.
Fotelszakértőknek elérhető forrás: Szakértő szerint az EV fele annyi szervízt kér mint az ICE. 1,6mFt/év vs 600e/év!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Eljutottunk a publikus töltéstől a szervizig :D :D :D A szervizhebegésed is mi? :D
Új autómmal 3 év alatt egyszer voltam szervizben:
- olajcsere
- fékfolyadék csere
- Por és pollenszűrő csere
- ellenőrzés
Ebből három 3 év alatt egy EV-nél is elvégzendő. Tippeld meg melyik!
Akkor mi a retkest spóroltál te vele? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit spóroltál, milliárdos? 3 év alatt 4 liter olaj és egy olajszűrő árát? :D
Közben kiépítettél egy lehet, hogy soha meg nem térülő napelem + töltő infrát otthon? :D Vettél egy kategóriájában fajlagosan jóval drágább autót, aminek az értéktartása kb. nulla? :D
Mit spóroltál? Elmondom mit spóroltál. Lófaszt se :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit spóroltál?
Évi 700eFt szervízköltséget!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinek mennyi? Nekem 1 év alatt is összejön. Idén már 2milliót költöttem egy páréves dízelre. Csak az olajcsere volt 120. A Turbó is elfosta magát, meg injektort is cseréltem. Pedig 15e-enként volt ott kötelező szervíz 80+Áfáért. Fékbetét+féltárcsa 60e / kerék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezt nem az üvegpalotában, hanem az olvsón dolgozó Mekk Mester Bt.-nél?
🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezt nem az üvegpalotában, hanem az olvsón dolgozó Mekk Mester Bt.-nél?
Mekk Mester Bt.-nek van egy nagy előnye: nem néz hülyének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aktív földművesként nem tudsz egy olajcserét megcsinálni magadnak?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Skip it! (Nincs eszközöm lobotómiásokkal való kommunikációra.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már 2milliót költöttem egy páréves dízelre. A Turbó is elfosta magát, meg injektort is cseréltem
A garanciába beletartozna a turbó és az injektor csere. Akkor mire gatanciális a kocsi és miért kell kötelező szervízre vinni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor mire gatanciális a kocsi és miért kell kötelező szervízre vinni?
Nem garanciális. Én használom az autót nem garázsdísznek vettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit spóroltál, milliárdos? 3 év alatt 4 liter olaj és egy olajszűrő árát? :D
3 évente cserélsz olajat? Ezt szoktad mondani a rajongóidnak, akik már azelőtt sorban állnak az autódért mielőtt eladtad volna?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pollenszűrő csere, fékfojadék csere saját kezüleg elvégezhető! Ellenőrzés szintén! Van Scanmyteslam…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imádom ezeket a számokat. Tudva, hogy a legutóbbi két kocsim a vételárával nem éri az ICE éves szervízköltségét. Ha ehhez figyelembe veszem, hogy a két autó, napi használat mellett az elmúlt 10 évben nem termelt nekem egy elektromos autó éves szervízköltségét, akkor elég erős kétségeim vannak az új autó vásárlók józan ítélőképessége kapcsán... De tudom, majom és banán...
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idehozol egy publikus töltési témát, szarrá röhögik olyanokok, akik ezt neked előre leírták évekkel ezelőtt, majd amikor ezen megsértődsz, akkor jön a #worksforme?!
Ez egy blogbejegyzés, azért született, hogy megamaradjon az utókornak. Nincs téma, nincs falme, nincs worksforme! Kérdeztél, és válaszoltam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni