Új termékkel állt elő a NextCloud: ez a NextCloud Hub

Címkék

A projekt azt állítja, hogy a beépített OnlyOffice-szal és egyéb szolgáltatásokkal a NextCloud Hub az első integrált on-premise tartalom együttműködési platform a piacon. A bejelentés videókkal illusztrálva magyarázza el, hogy mi a különbség az eddig ismert NextCloud és a NextCloud Hub közt.

Hozzászólások

Ha jól értem, de javítsatok ki, ha nem, ez a 17-es NextCloud frissítése lesz.

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek

Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!

Jól értem hogy az eddig is létező nextcloud appokat gyúrják olyan Nextcloud "distroba" amivel gyárilag benne vannak?

Szerkesztve: 2020. 01. 19., v – 23:45

Lehet én vagyok tudatlan, de ez a  NextCloud/OwnCloud vegul is mire/kinek jo?

 

- Egy maganszemelynek?

- Egy családnak?

- Baráti társaságnak?

- Alapvetoen fajlmegosztasra jo?

- Cégnek éredemes használni?

- Ez egy "saját Dropbox/Drive" alternativa?

- Ez egy Sharepoint alternativa?

-......???

 

Valahogy nem erzem azt, hogy ezt folrakom es jo lesz nekem... 

Kicsit így mindegyik. Nálam pl két fő csapásirány van, az egyik a családi hivatalos adatok tárolása, minden számla, szerződés akármi fityfene be van "scannelve" (telefonnal többnyire) és azok vannak tárolva egy nálam futó rpi-n.

A másik a haverokkal közös hely, ide többnyire baromságok kerülnek fel, vicces gif-ek, ha Mágusozunk akkor a kalandlapok, sztori részletek, térképek, etc.

"Dropbox" alternatíva így féligmeddig, resilio-val van megoldva de a szinkronizált képek elérhetők ezen keresztül is (mindenkinek a sajátja, illetve vannak igény szerint közös mappák is akik láthatják egymásét).

 

Céges szinten még nem volt szerencsém használni, de ha kis saját vállalkozást indítanék akkor simán elkezdeném ezzel.

... a családi hivatalos adatok tárolása, minden számla, szerződés akármi fityfene be van "scannelve" (telefonnal többnyire) és azok vannak tárolva egy nálam futó rpi-n.

 

Ez erdekelne (NextCloud-tol fuggetlenul is), hogy hogy oldod meg. Hasznalsz valami "document store" megoldast, vagy egyszeruen csak scan-elsz es a fileokat kezzel mappaba szervezed?

+ jegyzetek (van androidos jegyzet app is hozzá az alap nextcloud app mellett, markdown-t támogat, stb.)

Ezen kívül integrálható bele antirvirus (vagy ér valamit vagy nem) plusz rátettem egy ransomware detektáló plugint, ami _elvileg_ felismerheti, hogy eltitkosított file-t akar vki feltölteni és blokkolja/rákérdez mielőtt felülírja a titkosítatlant.

 

Ha nem használnék mást (horde), akkor a fentieken kívül ezekre is használnám:

- naptár

- levelezés

de ez a  NextCloud/OwnCloud vegul is mire/kinek jo?

- Egy maganszemelynek? - Egy családnak? - Baráti társaságnak? - Alapvetoen fajlmegosztasra jo? - Cégnek éredemes használni? - Ez egy "saját Dropbox/Drive" alternativa? - Ez egy Sharepoint alternativa? -......???

igen :)

Valahogy nem erzem azt, hogy ezt folrakom es jo lesz nekem... 

ne rakd fel :)

Alapvetően igen, de azért sok helyen láttam már SP-t kb. file share-ként használva, akkor éppenséggel alternatíva is lehet.

A kommentem igazából arról szólt, hogy éppenséggel bármire szerk: sok dologra is jó lehet, de ha a posztolónak nincs rá szüksége, akkor úgyis mindegy. :)

Ki lehet vele váltani egy létező infrastruktúrát:

Windows File Server + MS Exchange server + Windows desktop gépek + (MS) Office

Ezek helyett kell telepíteni egy Nextcloud-ot és egy mailszervert (egy rövid docker-compose fájl) és mindenki bármilyen kliensgébről böngészőben tud tovább dolgozni.

Egyszerű dokumentumokkal dolgozó cégek, intézmények számára többyire 100%ban lefedi az igényeit.

Google drive, photos és contact list sync -re használom magánszemélyként, magán telefonról, mert nem szeretem a nagy tech cégek adatgyűjtő-megőrző-piacradobó akcióit. Illetve tudományos kutatásokat végző családtagom is használja. Nála fordítva van, személyes dolgaira egy személyes g accountot tol, melóra pedig adtam neki usert a nextcloudomra. Otthon üzemeltetem, automatizált backup-al, SSL-lel, domainnel, elérhető az egész világon.

A cél hasonló mint amit a g drive-ra szoktak: folder sync, gépek közötti automatizált adatmozgatás, backup-szerűség, fotók és egyéb dokumentumok link alapú megosztása kijelölt személyeknek. Családi rendezvények után szoktam a linket küldeni a csalátagoknak. Onpremise üzemeltetéssel érhető el leginkább a privacy, de üzemeltetheted felhőszolgáltatóknál illetve cégek foglalkoznak vele, hogy szolgáltatásként is nyútják.

De a legfontosabb funkciója számomra az hogy a home folderem minden változásával együtt felsyncelődik (ellopják a notebookot - megvan az adat), egynapos mutábilis backuppal (tehát a "tegnapi" mindig megvan, ha valami nagyob eltoszódik).

(de egyébként egy drágább NAS-sal is elérhető mindez, pl. a synology-khoz rengeteg plusz cucc van).

"A bejelentés videókkal illusztrálva magyarázza el, hogy mi a különbség az eddig ismert NextCloud és a NextCloud Hub közt."

Nekem ez nem jött le. Szóval a NextCloud Hub egy olyan NextCloud, amibe alapból belerakták pár amúgy is felrakható plugint?

"Sose a gép a hülye."

Onlyoffice 30 napos próbaidőről tájékoztat telepítés után. Kérdésem pusztán az, hogy tudja e valaki, hogy otthoni környezetben ez hogyan tud ingyenes maradni? Létezik e egyáltalán erre lehetőség?

"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) /* (c) written by W. Shakespeare. */