Egy hónap múlva véget ér a Windows 7 támogatása

2020. január 14-e után a Windows 7 nem fog biztonsági frissítéseket kapni. Érdemes mielőbb megtervezni róla a menekülési útvonalat. Ehhez nyújt segítséget a Microsoft FAQ-ja.

Hozzászólások

Azért az kedves, hogy azt mondja, hogy véget ér a Win7 mára, a Win10-hez meg vegyél egy új számítógépet!

Pedig az öregecske gépem köszöni, jól van.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nincs bajom a W10-el, de az hogy a 7 nem fog hiányozni azért picit erős. Megjelenés szempontjából továbbra is a 7 jobban tetszik (szubjektív), viszont logikába, felületben (gondolok itt az összevissza gépház/vezérlőpult dolgokra), folyamatos updatek utáni random eltűnik a dokumentumok mappád, pattog a hangod, eltűnnek a hálózati megosztások dolgaid és társai azért fáj. Meg amikor letiltásom ellenére ő csakazértis alapon frissíti az nvidia drivert, én meg csak kamillázok hogy a forza olyan FPS droppokat tol hogy öröm nézni, visszatéve a gyári nv drivert a probléma szublimál.

Igazából nem is a W10 a probléma mint ilyen hanem az MS mögötte a "minek nekünk tesztelő banda, ott az egész világ" mentalitása a gond. 

A random eltűnő dokumentumok mappa az offline, nem OneDrive-ba szinkronizált Docs mappa volt, és azért tűn el, mert lecserélte a felhős, OneDrive-ba szinkronizált mappával. Aki backup nélkül offline Docs mappában tartott pótolhatatlan cuccot, azt én nagyon szívesen kiröhögöm.

"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Nekem viszont van bajom a Windows 10 -el!

Majd 5 éve írtam meg a telepítéskori tapasztalataimat itt: http://disq.us/p/13amjy8

Azóta változott valami lényeges?

Meglátásom szerint semmi. A kinézet ótvar, bár tudom, hogy ez szubjektív, de nekem az. Még mindig ott tartanak, hogy egy touch képtelen, billentyűzetes-egeres gépen az érintésre optimalizált felületet erőltetik.

Szánalmas! Egy ablakozó operációs rendszer, ami egyből megbukik az ablakokon. Mióta tudja a különféle DE -ket, a különféle GUI -kat, a különféle skineket bármelyik legutolsó Linux fork is? Mióta tudja ugyanezt egy kvarcjáték Android? De ez a vastag, operációs rendszernek csúfolt izé, na ez nem tudja. Konkrétan még úgy sem tud kinézni mint egy Windows 2000, pedig az etalon, és szerintem ezzel a gondolattal nem én vagyok az egyetlen a világon.

A MS teljesen komolytalan lett. Tapicskolós felszín egy szerver célú operációs rendszerre. Hahó! Hatékonyság? Hatékonyság, bazmeg. Elrontották ami már bevált, bizonyítottan jól működött, és cserébe adtak 3D paint -et. Ezért megéri fizetni, jaja.

Nem kezdték jól, a GWX a legtöbb embernél a teljesen őszinte, zsigerből jövő "kurvaanyád" szókapcsolatot hozta fel, mert egy rossz kattintással b4szta el a géped. A béta állapotú Win 10 nél még egy Knoppix live CD is stabilabb volt, pedig az aztán már tényleg nem mai darab. Aztán meg nem volt a Win 10 -nek olyan upgrade -je, ami ne tört volna el néhány fontos dolgot. De cserébe egyszer azon izmoztak, hogy mostmár van három féle default háttérszín, vagy ablakkeret, vagy mi. Remek. Megbízható operációs rendszer, esetleg ergonómikus felülettel ha szabad, az mikor lesz? Ha az elmúlt 10 évbe nem fért bele, van még okunk reménykedni?

Nem lenne bajom ezzel a f0shalommal, ha nem kéne vele dolgoznom. Az emberek többsége szerintem csak azért nem gyújtja fel Redmontot, mert (a) messze van, (b) drága a benzin, vagy (c) csak böngészőt használ.

Huhh, most kiborult a bili. Bocs az agymenésért, és a nyomdafestéket nem tűrő szavakért, főleg a kimondatlanokért, mert lenne még mit mondanom, de azt már nagyon szégyellném, ha 5 év múlva a gyerekm lobogtatná a szemem előtt, de Apa, te is így beszéltél!
Mégis, hogy mondjam el neki, hogy nem ok nélkül? Tudom már, feltelepítek neki egy Windows 10 -et, és felveszem ami kicsúszik a száján. Vajon van a világon olyan ember, akinek több mint két agysejtje van és még nem b4szta fel az agyát az a környezet amiben ártatlanul csak dolgozni akart? Őszintén kétlem. Szerintem még a MS bérencek is fizetésemelést kértek, amikor rájöttek, hogy miről is kéne valami jót hazudniuk.

Érdemes elolvasni a 4 éve írt tapasztalataimat, hogy most vajon egy sima install után változott valami az akkori problémáimhoz képest?

Tegye fel a kezét, aki VPN kapcsolat felépítéséhez még mindig inkább beírja, hogy "rasphone.exe" mint bohóckodik a színes-szagos új GUI-n (ami alatt természetesen a WinXP óta meglevő dolgok vannak). Nem beszélve azokról az esetekről, amikor csak a rasphone.exe tud csatlakozni....

trey @ gépház

OFF, de ehhez azért hozzátenném, hogy már linux alatt is sokszor ez a helyzet.

Sokmindenre csinálnak csillivilli GUI-s konfigurátort, csak épp nem működik. De a command line-ban még soha nem csalódtam. Azon persze vitatkozhatunk, hogy pl. command line-ból fényerőt állítani menő-e vagy nem menő, de az mindig működik :D

Ó, ne is mondd!

Valami miatt leállítottam a szolgáltatást a megszokott módon, command lineból.

Aztán azt vettem észre, hogy hiszen még mindig megy. Hát persze, mert a systemd úgy gondolta, hogy én biztos csak vicceltem, vagy tévedtem, és jobb az, ha az éppen fut. Vagy úgy gondolta, hogy már biztos befejeztem az átkonfigurálást, mert hát gyors vagyok, mint a villám, és majd teszteljük együtt élesben. Ő csak segíteni akart. :-D

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

hogy egy touch képtelen, billentyűzetes-egeres gépen az érintésre optimalizált felületet erőltetik.

FYI: van, aki meg touch screen mellett IS használja a Windows 10-et. Szóval az, hogy neked nem igény az nem jelenti azt, hogy én nem fogom a tabletemet egyszer csak lekapni a billentyűzetről és ténylegesen tabletként használni notebook helyett.

És mi a baj a csempével a kinézetén kívül?

Én a laptopomon egérrel egész jó hatásfokkal tudom használni. Pl. a számológépet a csempékről szoktam elindítani. Meg a gnucash-t. Másra nem használom, viszont zavarni se zavar.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az, hogy lassú mint a rák. Pörög-forog, csak haladni nem lehet vele. Ha már ez a topik, próbálj meg egy nem túl korszerű gépen W10 menüzni. Képes súlyos másodpercekre magába fordulni. Értem én, hogy kell az Xbox reklám meg a többi a parasztnak (mint kutyának a bot), de legalább az Enterprise változatból, amivel dolgozni szeretnék, kihagyhatnák ezt.

trey @ gépház

az hagyján, hogy lassú... de asszinkron. 

Amikor épp olyanja van, akkor nyitogathatod a menüt, kattingathatz az ikonokra, villognak, pörögnek forognak... csak épp nem történik meg, aminek a nyomás hatására meg kéne történnie.

Ha elég türelmes vagy, s kivársz, akkor később valamikor az összes művelet egyszerre lefut és előugrik egy rakás ablak. Ha nem vagy törelmes és becsukod a menüt, akkor nem történik meg később sem az akció. A felületen minden úgy animálódik, mintha sikeres művelet lenne, de csak bekerül egy queue-be, amit el is dob, ha becsukod a menüt.

Nemrég láttam, hogy hasonló mentalitást átfejlesztették a csempe menün kívül a tálcán kiragasztott parancsikonokra is. Nyomogat és nem történik semmi... akár percekig. Majd később egyszer valamikor. Konkrétan a services-t akartam így elindítani, hogy lelőjem a vpn szolgáltatást olyan hálóról, ahol nem működhet, s amíg fel nem adta a hálózatra kapcsolódást a rendszer, addig nem lehetett elérni a felületet. Bosszantó.

Egy 2011-es HP laptopon használom. Nem tűnt eddig fel, hogy lassú lenne, vagy hogy megfagyna másodpercekre.

Bár ahogy mondtam, nincs sok csempe kitéve, csak program indításhoz tettem ki én 2-3 darabot, meg van néhány, ami alapból ott van. A legtöbb dolgot a launcherről indítom el (vagy hogy hívják a taskbarra tűzött ikonokat windows nyelven), szóval tényleg csak a ritkábban használt programokhoz nyitom meg a start menüt. Számológép, gnucash, snipper (vagy mi a neve a screenshot programnak), meg amikor le akarom állítani.

Vagy ennél régebbi gép kellene a teszthez?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

És telepítéseknél és konzerv dokuk beolvasásánál a Defender, - ha kikapcsoltad, ha nem, - fogja az állományokat, a FUTTATHATÓKAT és a NEM AZOKAT is. - Adott esetben korlátozza a samba-s eléréseket, vagy csak USB-s eszközök beolvasását. Általában mindent és mindent ellenőriz, ha kell ha nem. Teszi ezt leginkább mindenre kiterjedően az oprendszer indulásakor, mivel ha kikapcsoltad akkor is visszakapcsolja a valósidejű védelmet "boot" után. - Ha az a "perverz" ötleted támad, hogy hálózati elérés nélkül kívánod működtetni, - mert pl. egyszerűen csak rendezgetni akarod a külső merevlemezeid állományait, - na akkor jön az igazi csapás, mert akkor érezhetően szándékosan lassítja a rendszert, - mondjuk egy hét internetelérés nélküli üzem esetén hatványozottabban, - és indításkor percekre slide show-t csinál az ikonokból a desktop-on. - Agyatlanság a biztonság ilyen felfogása fejlesztés részéről..., de nagyon!

Gyanítom nem állna sokba egy MS méretű cégnek egy "if táccsszkrín = true, than use csempe, else normális asztali felület" jellegű opció a windows as service csodálatos világába. Ha ez túl nagy feladat lenne akkor esetleg egy erre alkalmas kapcsoló szintén hatalmas előrelépés volna.

Régebben meg volt ez oldva, ha érzékelte, hogy táblagépen fut, akkor át lehetett ütni táblagép módba meg desktop módba is, és akkor pl a start screen-ből start menü lett meg ilyenek. Csak ez desktop gépen nem indul alapértelmezetten, és kevés dolgot állít, ha fut is.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Oké, de ez a userbase hány százaléka lehet kb?

Mittudomén, nem vagyok KSH. Azt kérdezted minek, megválaszoltam. Van sok tablet, convertible és notebook touch screennel. Vagy ott lett volna a continuum, hogy a mobilodra rákötsz billentyűzetet meg egeret és használod, mint egy rendes számítógép. Ezt az igényt egészen konkrétan egyik volt kollégám is megfogalmazta már az előző munkahelyemen.

Szóval igény az van rá, többinél meg nem oszt-szoroz igazából. + volt egy koncepció álom arról, hogy legyen a telefontól a tableten át a számítógépekig bezárólag egységes az UI, amennyire csak lehet. Addig nekem sem jött át, ameddig csak a két végletet használtam (Lumia, desktop) és nem volt meg a köztes út (convertible noti/tablet)

És cserébe miért kell sz.patni a maradékot?

Őszintén szólva a Windows 10-es start menü funkcionálisan lényegében ugyanaz, mint a Windows 7-ben. Innen kezdve részemről a felesleges picsogás kategóriájába esik. Megjegyzem, kb. a W7-es tálcára kitűzős megvalósítás óta nem használom a start menüt arra, hogy programokat indítsak. Jó, talán van 3-4 program, amit a start menüben tűztem ki egy csempén, mert annyira sűrűn nem használom, mint azt a 20 másikat amit kiraktam a tálcára. Amióta a 8.1-ben visszahozták azt az átláthatatlan, kezelhetetlen listás szart, ami régen is volt, azóta egy használhatatlan fos. XP-n is az volt, igazából mindig is egy szar volt, csak az elmúlt 25 évben megszokta mindenki.

Alapvetően szerver windózra minek csempe?!

Terminal Server. Tudod, oda userek is be szoktak jelentkezni.

Ez a next-next r1 user véleménye?

A "tálcára kitűzős megvalósítás" == gyorsindító eszköztár.

A start menü tetszés szerint kilakítható.

A "minden program" mappákba rendezhető, amivel a mérete kicsi és az áttekinthetősége tökéletes.

Szóval, akinek 14 év nem volt elég az XP megismeréséhez, az minek picsog? :-D

Sőt, extrapolálva a hozzáállást, a további verziókkal sem lesz másképp.

Őszintén szólva a Windows 10-es start menü funkcionálisan lényegében ugyanaz, mint a Windows 7-ben. Innen kezdve részemről a felesleges picsogás kategóriájába esik. Megjegyzem, kb. a W7-es tálcára kitűzős megvalósítás óta nem használom a start menüt arra, hogy programokat indítsak. Jó, talán van 3-4 program, amit a start menüben tűztem ki egy csempén, mert annyira sűrűn nem használom, mint azt a 20 másikat amit kiraktam a tálcára.

+1

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Félreérted.

Van két laptopom. Ugyanolyanok, az egyik a céges laptopom volt, a másikkal együtt vettem leselejtezéskor meg.

Linux és Win10 van az "enyémen". A Win10-es használat legnagyobb baja, hogy a HP ehhez a géphez csak Win7-es drivereket ad, így van néhány funkció, ami driver támogatás hiánya miatt nem megy (pl. billentyűzetről nem tudok fényerőt változtatni, csak a Win képernyőbeállítás menüből).

A másik laptopon az a Windows7 Pro van, amit adtak velük.

Ezen a "másik" laptopon jönn az MS figyelmeztetése, hogy a Win7-nek vége, és ők írták, hogy Win10-et javaslunk, és ahhoz egy új gép vásárlását.

Szóval valójában nem kell új számítógépet venni. Még ha a Win10 nem menne, akkor se kéne, mert a Linux alatt vidáman megy. Meg attól, hogy nincs rá támogatás, a Win7-tel még lehet használni a gépet.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Mondja azt más:

Minap voltam egy számtech boltban.
Még a soromra vártam, akaratlanul is hallottam mint beszélgetett az eladó az előttem lévő idősebb házaspárral. Mondták az eladónak, hogy hallották, hogy megszűnik a Windows 7 és akkor most mit kell tenniük...

Az eladó pedig azt felelte: Hát akkor új gépet kell venni (laptopjuk volt) amin már Windows 10 van.

Majdnem beszóltam, hogy mekkora fasság, de nem volt kedvem vele foglalkozni...
Mindenesetre kibaszott gáz, hogy így húzzák le az egyszeri usereket.

Én közbe szoktam szólni ilyenkor, főleg ha nyilvánvaló hazugság és belevág a fő profilomba a téma (azaz bizonyossággal értek a területhez és a bótos nyilvánvalóan hazudik anyagi előnyhöz jutás okán). Lehet h. csak annak az 1 embernek segítek vele, de talán ehhez hasonlóan nekem is fog segíteni valaki más mikor hasonló helyzetben nekem hazudik 1 fűtésszerelő vagy épületgépész, és nem csak némán kukán állja végig mellettem mögöttem a beszélgetést, miközben pontosan tudja h. átbasztak engem, de nem mer megnyikkanni.

Ez amúgy ilyen magyar neveltetési balfaszság, h. fosunk kiállni nemcsak a mások de a magunk igazáért is. Nem merünk tömeg előtt felszólalni, ha 2-nél több ember van 1 kibaszott lakógyűlésen, már csak halkan merünk suttogni a mellettünk ülőnek is stb. Nem azt mondom h. ha a késes cigány a buszon beleköt egy látszatra balfasz szemüveges informatikusba, akkor álljunk oda a bicska útjába, de az h. hangosan szólunk neki h. kihívtuk a rendőrséget, attól legalább megcselekedtük ami állampolgári kötelességünk. 

A pulykapénzes topikban írta valaki, h. a vezetőség köztudomásúlag lop, ők (többen is!) meg csak szemlesütve félrenéznek. De közben azért keseregnek h. már régóta nem kapják meg a karácsonyi pénzt. Nem tudom miben bíznak, pont a gyáva tőlük nem fogják "ellopni" a jutalmukat!? Megint csak jó példája, h. magyar ember semennyire nem bír kiállni saját magáért (vagy igazából jó így is neki, csak megszokásból panaszkodik).

A Jahn Ferenc kórházban most állt fel 1 kivételével az összes ügyeletis sebész. Jó tudom sebész, slágerszakma, bárhol el tudnak helyezkedni 1 hét alatt jobb pénzért más kórházakban. De akkor is felálltak 7-en.

Azért általánosságban ezt nem lehet kijelenteni. Éppúgy nem tudható, hogy valóban elvult gépről van-e szó, minthogy az eladó nem tudhatja. 

Sokan abból indulnak ki, hogy a saját és mások ideje ingyen van. Majd órákat, napokat, heteket és hónapokat szívnak valamivel - rosszabb esetben valaki mást szivatnak szívességből.
Normál esetben nincs ingyen egy amatőr felhasználó számára egy új rendszerre áttérés. Akár hardverváltoztatás, akár szoftverlicensz és szakember megfizetése terén nézzük.

Szóval, ha valami gazdasági totálkár, akkor el kell engedni és venni újat (vagy újabb használtat). Ha meg kényszerből marad a régi és amúgy sok szabadidejük van, akkor lehet vele játszani. De nem biztos, hogy örülnek a családtagok, ha valami értelmetlen dologgal kell elverniük rengeteg szabadidejüket, lehet inkább vesznek nekik újat.

Egyetértek. Nekünk, számítógéppel, informatikával foglalkozóknak természetes, hogy a Win7 gépet felfrissítjük Win10-re, tartson ameddig tart. Egy alapvetően pl vízszereléssel dolgozó embert viszont mocskosul nem érdekel, hogy mi van a laptop billentyűzete alatt, ő egy működő gépet akar, kompromisszumok nélkül. Ha elavult, elavult, veszünk újat, pont. És őszintén lassan kezdek én is efelé hajazni. Amennyit lehet szopni egy frissítéssel, meg utána visszarendezgetni mindent úgy ahogy szeretem, és még két hónappal később is azzal szembesülni, hogy "hát, ez elbaszódott amúgy a frissítésnél" - hát akkor inkább már veszek újat, a régit meg újítsák fel, és adják oda azoknak, akiknek elég a kisebb teljesítményű gép is, vagy rászorulnak. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Sőt, továbbmegyek: még szakmabeliként sem feltétlen jó, ha a fejlesztők akarnak pécé üzemeltetést és varázslást végezni a munkaeszközükön. Persze, fejlesztési területek közt is van olyan, ahol a környezet telepítése és beállítása is adott feladathoz való szakértelmet kíván meg. Bár más területtel ott sem feltétlen kellene foglalkozniuk.

Konkrét példa: a dolgozóknak fogalmuk sincs a windows domain, levelezés, office pakk és egyebek beállítása és telepítése kapcsán, ami ahoz kell, hogy hozzáférjenek a céges infrastruktúrához. Ők azt tudják, hogy a fejlesztőkörnyezetüket hogyan kell beállítani és a saját munkájukat hogyan végezzék. Ami logikus, nem azért fizetik őket, hogy ezzel teljen az idejük, hanem, hogy az ügyfeleik számára, pénzt hozó dolgokkal foglalkozzanak. A windows telepítés, beállítás, domainbe léptetés, infrastruktúra beállítások, felcsatolások, előtelepítés az IT department feladata. Akiket alapból telefonon lehet elérni :D 

Még jó h. itt egy idős házaspár feltételezhetően otthoni laptopjáról volt szó, amire -szintén vélelmezem- a boltos hanyagságból, hozzánemértésből, vagy üzleti érdekből mondta rá, hogy nem megy rajta a w10, tessék venni új gépet 250 ezerért. A megfelelő aláhúzandó. Simán mondhatta volna azt, h. valóban nem lehet rárakni w10-et, mert már olyan régi gép (akkor w7 se futna rajta normálisan btw.). Még az ia opció lenne, h. külön pénzért felteszik neki rá a 10-est, és ha nem működik jól, akkor érdemes váltani. De az elmondottak alapján nem kapott korrekt tájékoztatást, hanem -vélelmezem- a szokásos fél-igazság ferdítésével irányította úgy a beszélgetést, h. abból csak az új gép vétele jöjkön ki mint egyedüli megoldás.

Igen, én is tudom van az az élethelyzet amikor laikussal kell veszekedni, mert nem érti, és kényelmesebb hagyni az egész párbeszédet a picsába, azzal rövidrezárni, hogy NEMLEHET.

Keresd meg a blogomban az IKEA csaptelep-es posztot. Ott 1 hülye miatt raktam fel új szokatlan csaptelepet a fűrdőszobába, mert az illető egész életében egy távhős panelben élt ahol magától jött a melegvíz a csapból, és nem érti h. viszont nálunk kazán csinálja a melegvizet. Ami minden melegvízcsap rángatásra indítani próbál, és az ő abnormális extrém használati szokása mellett meg fogja gyilkolni a kazánt.

De én próbáltam neki elmagyarázni, miért káros amit művel. Persze nem fogta fel, mert agyilag sajnos zokni, ezêrt voltam kénytelen nekiállni szerelni.

A vélelmezés kapcsán felmerül, hogy hónapokon és éveken át az ms erővel próbálta telepíteni a 10-et minden korábbi win-re. Még az x-et is igennek vették, meg visszaszámoltak automatikus frissítéskor az upgrade kérdésnél, hogy ugye igen és van 10 másodperced nemet nyomni :D Szóval, ha van internetük és nincs kiherélve az okos unoka által az update, akkor jó eséllyel már frissült volna 10-re, ha lehet. Akkor is ha nem lehet, csak akkor már "elromlott" volna a gép.

A GWX kampány 2016 aug-tól ment 1 éven keresztül, aztán a következő havi update az ingyenes periódus után elkussoltatta a baszogató képernyőt. Tehát túl lehetett élni. Ha valaki kikapcsolta a windows update-t abban az időszakban, esélyes h. nem is kapott belőle semmit.

off: itt egyebkent mi a helyes megoldas? otthon altalaban nem kell elhasznalnom egyszerre 1 liternel tobb melegvizet - kb csak furdes, mosas, mosogatas, minden mas use case (pl. nem akarok jeghideg vizzel fogat mosni) csak minimalis melegvizet hasznal

hogy mosol fogat pl a kazannal? kell hozza kb. 2 deci melegviz, es ennyi

Ha mosogatsz, nem nyitod-zárod a csapot edényenként és evőeszközönként, hanem 2-3x teleengeded a mosogatótálcát. Kézzel mosásnál nem nyitogatod a csapot 45x, hanem 2x teletöltöd a lavórt forróvízzel és úgy áztatod mosod a ruhákat. Fogmosásnál nem nyitod zárod minden köpés után a csapot öblítésre, hanem kis intenzítással hagyod csorogni addig a 2-3 percig.

eresd meg a blogomban az IKEA csaptelep-es posztot. Ott 1 hülye miatt raktam fel új szokatlan csaptelepet a fűrdőszobába, mert az illető egész életében egy távhős panelben élt ahol magától jött a melegvíz a csapból, és nem érti h. viszont nálunk kazán csinálja a melegvizet. Ami minden melegvízcsap rángatásra indítani próbál, és az ő abnormális extrém használati szokása mellett meg fogja gyilkolni a kazánt.

Nem mondom azt, hogy okos dolog úgy használni a melegvizet, ahogy ő próbálta, de azért ha egy kazán nem bír megbírkózni azzal, hogy kinyitják a vizet, elindítja a begyújtási ciklust, elzárják a vizet, lekapcsolja a gázt vagy leállítja a begyújtási ciklust, akkor az gáz. Akkor is gond, ha ezt egy hülye miatt egy perc alatt mondjuk 10 alkalommal kellene végigcsinálnia. (Még akkor is probléma lenne, ha a hülye napi 24 órában így használná a vizet, de valójában a legtöbb ember napi pár percet tölt el csak kézmosással, fogmosással, szóval nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen terhelést ne tudna egy kazán elviselni).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ne mondd már hogy te vagy a boltért és nem a bolt érted! Legközelebb kint lesz a neved a bejárati ajtón, mint személyek akiket nem szolgálunk ki?

(Ha igen, mehetsz az Egyenlő bánásmód hatósághoz h. téged diszkriminált ez a bolt, és jól megbüntetik a céget: https://444.hu/2017/08/29/megbuntettek-a-mom-sport-uszodat-mert-nem-eng… )

Ha amúgy szimpatikus a bolt (=olcsó?) akkor attól még mehetsz hozzájuk. Legfeljebb tudni fogod, h. téged ugyan nem vernek át mert értesz hozzá, aki viszont nem ért hozzá annak szemrebbenés nélkül hazudnak. Mondom, próbáld elvonatkoztatni a kérdést, olyan területre amihez nem túlságosan értesz. Így egy boltos véleményét kéred ki, és az hazudik a szemedbe.

No, akkor itt az idő!

Pár év múlva le kell cserélni a Windows XP-t Windows 7-re.

Itt egyetlen lényeges kérdés van..., a Win 7 "elgördül"-e Ryzen-en és hajtja-e az NVME (M2) "flesseket". - (Tudom ha másként nem, akkor virtualizálva (egyszer majd..,) biztosan.)

:)

Szerkesztve: 2019. 12. 17., k – 11:55

100%, hogy a penzintezet, amelynek dolgozom (MSP-n keresztul), nem fogja lecserelni a Win 7-et a laptopjain es virtualis desktopjain a kovetkezo 6 honap soran. De legalabb van penzuk fizetni a kiterjesztett tamogatasert.

Ekozben a sajat, szinten ceges laptopom Win10 verzioja sem tamogatott mar, ha akarom, kezzel frissithetem ujra, de kozpontilag nem fogjak.

Ej, raerunk arra meg.

Azt írja a microsoft security essentials kap még signature updateket, ez mit jelent pontosan?

 A netmarketshare.com szerint 33%-on all jelenleg a Windows 7. Ez azert igy kemeny lesz.

Windows 10 46.59%
Windows 7 33.37%
Windows 8.1 4.15%
Windows XP 2.29%
Windows 8 0.71%

De az XP-től szívás volt megválni, mert sokkal jobb volt, mint ami utána jött.

Ez így volt a Win7-el, amikor a 10-es kijött, de a 10-es javult annyit, a 7 meg romlott annyit azóta, hogy szerintem nincs értelme a 7-esnél maradni. Hacsak nem kompatibilitási okokból. De arra meg ott az XP :)

Azt hiszem anyosomnal mindjart eljon a Linux desktop eve...

Na igen, nyomtatót Linux alatt betolni azért mókás, főleg, hogy ha régebbi típusú. Mondjuk az enyémet (HP LaserJet 1018) a win10 se nagyon szereti. ;)

Hehe, két napja telepítettem újra a win7-et....vagy 4 év után. Csak a zongorához van használva hangbuzulás céljából - nem arról bankolok :) És nem is tervezem lecserélni. És a frissítésekre sem tartok igényt. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

"Megszűnik a Windows 7?"

Dehogy is! Csak most lett kész! :D

Nem látom a linkeket, hogy merre van a Win7 -re való POS Ready hack meg a házilag főzött SP4 mint az XP -nél. Hiába, már ez a popszakma sem a régi.

Bizony, hogy nem lesz a régi. A MS tanult a POS Ready esetéből, elég volt hozzá egy registry hack, és mindenki élvezte ingyen 5 évig az extra frissítést. Emiatt Win7-nél ezt a lehetőséget a MS jó előre megnyirbálta, nem lesz elérhető rá semmi házilag tákolt megoldást, nem érhető el hack-kel, és csak 3 éves lesz, évenként kell fizetni érte.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

... megnyugodtam, nekem szerencsére XP van!

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.