A levelező szerver készítés alapjai: ingyenes online képzés a Linux Akadémiánál

Címkék

Egy több alkalomra tervezett ingyenes online képzés sorozat indul a levelező szerver készítéséről a Linux Akadémiánál. Az első alkalom az alapozásról szól: mit és hogyan csinálj, hogy megbízható és biztonságos levelező szervered legyen.

Természetesen mindezt a gyakorlatban: a képzésen elkészül egy teljes levelező szerver SMTP, IMAP és POP3 funkciókkal, biztonságos kapcsolódással (SSL/TLS) és felhasználó hitelesítéssel. Mindezt a közkedvelt Postfix és Dovecot szoftverekre építve.

A későbbi alkalmakon erre építve lesz szó a levelek szűréséről (vírus- és SPAM szűrés), a virtuális felhasználókról és még sok ügyes dologról, amit ezekkel a kiváló eszközökkel meg lehet oldani :-)

A képzésre jelentkezni a Linux Akadémia weboldalán tudsz.

Hozzászólások

http://szabadszoftver.kormany.hu/szabad-szoftver-keretrendszer/ Újabb találat :D Vicces, hogy pont ezek jutnak eszetekbe nektek is. De nagyon örülök, hogy végre vannak jó minőségű, széles körben elérhető szakmai oktatások szabad szoftverekhez. Hamarosan mi is kiteszünk CC-BY-SA egy 6x6 órás rendszergazda képzést. Majd írok hírt a HUP-ra :D

Ha az ember Linuxszal foglalkozik ez előfordul... túl sok új nincs a nap alatt :-)
De majd megnézem az oldalatokat (még nem volt rá időm) hátha van még pár jó tipp (bár az idei képzések már régen be vannak osztva előre, így max. a jövőre nézve...).

Amúgy minden elismerésem a munkátokért! Nagyon hasznos.

--
Slapic

egy javaslat az smtp auth reszhez: alternativ megoldaskent a cyrus sasl2 nelkul is megoldhato a dolog, a dovecot segitsegevel (ha mar ugyis telepititek a dokumentacioban par oldallal kesobb). Sot, mivel ebben az esetben a postfix egy af_unix vagy af_inet socketen beszelget a dovecot-tal egy nem tul bonyolult protokoll segitsegevel, akkor is erdemes a dovecot sasl-t valasztani, ha mas fajta pop3, imap4, stb. megoldast hasznal az ember, csak ebben az esetben kell egy kb. 30 sor bonyolultsagu perl script, stb. ami eldonti az atadott login+jelszorol, hogy ok vagy nem ok.

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

lehet, hogy mar az is egyfajta tudas, hogy az ember tudja, van elet a kereskedelmi termekeken tul is, ill. hogy van azert elonye annak, ha az ember open source megoldast hasznal, HA az adott funkcionalitas kivalthato vele.

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

[cikizmus]Valaki regisztrálja már be a citromailnál dolkozó kollégákat az előadásra![/cinizmus]
--
PtY - www.onlinedemo.hu

És a freemailnek is szólhatna valaki, hogy a levelek kézbesítési ideje és megérkezési aránya rosszabb mint a Magyar Postáé papír alapon...

Konkrétan ne jelentkezz freemail címmel, mert a részvételhez aznap reggel kiküldött emailünk sok-sok panasz szerint másnap vagy harmadnap ér oda :(

--
Slapic

Ez a tipikus Telekom hozzáállás. Ha hiba van szidni az ügyfeleket, akikből egyébként a Telekom él.
Érdekes, a GMail fiókom még soha nem volt tele, de még a közelében sem járt.
Ha a freemailen tele szokott lenni sokszor a postafiók akkor:
- Rossz a spamszűrő, ami csak a hasznos e-maileket szűri de a nagy méretű spam-eket tömegesen átengedi
- Nevetségesen kicsi a fiókméret.

2013-ban ha tele van a fiók, ha nem érkeznek meg a levelek az a szolgáltató "bűne" nem a felhasználóké.

Egyik ügyfelem gyakran (havonta) küldött számlaértesítőt >200ezer ügyfélnek, és a mail queue-ban szoktam nézni, hogy miért állnak a levelek - ezért írtam, amit. Sok a hülye user. Megad egy email fiókot (ami kell az elektronikus ügyfélszolgálathoz), csak épp évente egyszer nézi meg, telemegy spammel, aztán beáll, mint a szög. :(
--
PtY - www.onlinedemo.hu