A Microsoft-nál kötött ki a Valve egykori vezetője

A Microsoft megerősítette, hogy felvette a Valve-nál korábban Director of Business Development pozícióban dolgozó Jason Holtman-t. A Steam digitális tartalomterjesztő és -kezelő platform terméket igazgató Holtman idén februárban távozott nyolc év után a Valve-tól titokzatos körülmények közt. Távozása egybeesett több magas beosztású Valve alkalmazott állítólagos leépítésével. Holtman elmondása szerint feladata az lesz a Microsoft-nál, hogy a Windows-t játékok és interaktív szórakoztatás számára kiváló platformmá alakítsa.

Részletek itt.

Hozzászólások

"feladata az lesz a Microsoft-nál, hogy a Windows-t játékok és interaktív szórakoztatás számára kiváló platformmá alakítsa."

Ha erre még most vettek fel embert, az nagy gond.

Microsoftnál kb. tavaly június környéke óta vannak elég nagyívű átalakítások, és elsőre elég jó irányba. Láttam pár infót róluk innen-onnan, az látszik, hogy néhol kompletten szembe fognak menni az eddigi irányelveikkel, ennek keretében ez a vezető is biztos, hogy ha már odakerült, akkor nem csak kirakatember lesz.

Egyébként egy dolgot felejtenek el azok, akik temetik a microsoft-ot, ezt konkrétan az egyik felsővezetőjük mondta: 60+ millió ember dolgozik nekik közvetlen és közvetve, az értékesítési hálózatukban, ez kicsit többet jelent, mint egy adott cég készpénzállománya, vagy utolsó negyedéves bevétele.

Nem temetem őket. Viszont aggaszt, hogy fejetlenség van, nem kontrollálják a gyártókat eléggé és ennek idővel következményei lehetnek. Már most se két fillér egy játékmotor kifejlesztése, na és akkor mennyi lesz, ha külön lehet optimalizálni 3 egészen eltérő platformra PC-n belül.

Emellett be kéne látni, hogy saját önös érdeküket is az szolgálná, ha a következő DX verziót minél hamarabb kiadnák és összenyitnák vele gyakorlatilag a Xbox és Windows fejlesztéseket. Nem volna nehéz lerakni egy ilyen DX12-t a piacra. Elvégre úgyse fogják rögtön kihasználni a fejlesztők, hiszen a DX11.1 is csak egy 5%-os elterjedtséggel rendelkező rendszeren van jelen... Így a hardverrel is ráérne az összes gyártó. (Egy már így is akadna, aki ki tudná szolgálni.)

Azt felejted el, hogy az Xboxot nagyon mashogy kell programozni, mint PC-n. Jo lenne az egysegesites/kozeledes, de az meg foleg nem az MS-en mulik, hanem a CPU/GPU gyartokon. Van ra kezdemenyezes egyebkent, ugy hivjak, hogy HSA. De ez se er olyan sok mindent, amig az Nvidia es az Intel nem szall be a buliba.

Van errol a temarol egy jo iras a PH-n: PC és konzol, avagy az új generációs játszma

Mit értesz azon, hogy "máshogy"?
A programozási alapelvek általánosak, nem igazán hardverfüggőek. (nem tudom, valójában mit használnak a konzoloknál, de mondjuk az OOP elvek nem változnak attól, hogy AIX-re vagy Windows-ra fejlesztesz)
Alacsony szinten meg viszonylag kevés gépet kell manapság programozni.

Szia,
Bocsi, hogy beleugatok,de....
Emlékeim szerint max. 10+ éve kelhetett közvetlenül elérni a HW-t, mivel mindegyik konzol gyártó elég komoly API-k fejlesztésébe kezdett elég régen, hogy könnyítse, gyorsítsa az SW gyártók munkáját...
A HW közvetlen vezérlésével abban a szegmensben nem is nyernének nagy mértékben szerintem. Inkább azzal tudnak nyerni, hogy ismerhetik a HW-t, és a képességeit. Mindkét oldalról (OS és SW fejlesztői oldalról is), így már-már meglepően optimalizálni lehet a terméket,és OS oldalról a driverek is könnyebben illeszthetőek (nincs felesleges kompatibilitás, mivel nem jön másik HW a gépbe. És mellékesen, elhanyagolható minden olyan parancs, vagy áthidalható, amit a HW alapjaiban nem ismer...)
A PC-nél ellenben a driver gyártók felelőssége lenne az optimalizációs réteg elérése, hogy a fejlesztők egy API-ra kelljen, hogy dolgozzanak csak. Ellenben, így nem lenne értelme szerintem a kvalifikálásnak, ezért a gyártók nem viszik túlzásba az ilyesmi munkát. Inkább SW-nként optimalizálgatnak driver oldalról...
Jelenleg mellékesen a PC architektúrákon alapul a két vezető konzol, így szerintem ott is fellelhető ez a jellegű absztrakció, már csak annak jellege alapján is...
Persze, a tévedés jogát fenntartom :)
Üdv,
LuiseX

A legtöbb, konzolra írt játék esetében viszont elmondható, hogy libGCM stílusú API-t használnak a fejlesztők, és ez az új generációs Xbox One és a PlayStation 4 esetében is így lesz. Ennek a működési módnak alapvető előnye a PC-vel szemben, hogy mellőzi a grafikus drivert, így a hardver elérése nagyságrendekkel gyorsabb.

Ennyi az info. Ha ez a progger szamara transzparens, es a rendszer maga intezi a hatterben, akkor mea culpa, akkor a cikk fogalmaz szarul.

Nem véletlenül írtam, hogy a DX12 alá már megvolna az egyik gyártó. Tisztában vagyok a HSA létezésével és épp arra utaltam, hogy a DX-nek a Microsoft iránymutatását kéne tükröznie, nem pedig csak bekeretezni a gyártók aktuális tudását, hiszen nyilván addig pl az Intel gátolni fog mindent, míg a saját megoldását nem képes másokra ráerőltetni.

Amúgy a HSA mögött elég nagy nevek felsorakoztak és emellett az nVidia-nak pont illene is a terveibe. Az Intel kapcsán meg meglátjuk, hogy megismétlődik-e az X86-64 esete... egyelőre necces, hogy igen.

Na, de mint írtam, a lényeg, hogy a DX-nek előre kéne mennie és nem törődnie azzal, hogy valamelyik gyártó kimarad. Elvégre így is kis elterjedtségre lesz szorítva, hála a Windows 8 sikerének.

Lehet, én értelmeztem felre, de nekem ugy tunt, mintha te negatívan értékek és, hogy nem fejleszt mindenki saját enginet (es ami a legfontosabb: hozza toolkitet, editort), hanem egyre többen építkeznek kesz megoldással.

Szerintem ezzel nem sok baj van, sokaknak nincs igénye sokkal többre, mint amit a nagyobb motorok adnak.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ez akár Parkinson-effektus is lehet (az alapja a brit Gyarmatügyi Minisztérium, amely egy egész kis épületben volt, amikor a brit gyarmatbirodalom a fénykorát élte, és a birodalom zsugorodásával együtt költözött egyre nagyobb székházba, egyre több embert foglalkoztatva)

Ez olyan jellemző. Beépítenek egy feature-t a win8-ba, ami miatt páran kapnak egy kellemetlen versenytársat. A valve felveszi a kesztyűt, de páran dobbantanak a "tutiba". Most az EA adott magáról életjelet a Humble Origin Bundle-ön keresztül...

A win8 már most is kiváló játékplatform. Röpke óra alatt megtaláltam, hogy hogyan tudom feltenni rá a pasziánszt (alapban nem volt fenn), és mikor rákattintok, már fél perc alatt el is indul. Nem hiszem, hogy ezen javítani kellene.

Mivel lathatolag csak szo szerint vagy kepes ertelmezni (bar ennek ellentmond a korabbi szarkazmus), mondom ugy, hogy megertsd: ha neked 1 oraba telt passzianszt telepiteni, akkor nem a rendszer szar, hanem te vagy balfasz.

A kotekedesrol szolo papolasod pedig felettebb erdekes az indito kotekedesed utan :)

,,ha neked 1 oraba telt passzianszt telepiteni, akkor nem a rendszer szar, hanem te vagy balfasz."

Én személy szerint nem próbáltam passziánszt telepíteni win8-ra, de ha nem egyedi a probléma, és nem magától értetődő a kezelése egy 8 éves számára is (ki a célközönség?), akkor (jól használva az akkor szót és a logikát) a rendszer szar, és nem a mindenki.
BTW popacsek pont eggyel több olyan user akinek ez problémát okoz és tudok róla, mint android esetén.