Frissült a Mac Mini: alu ház, HDMI, SD kártyaolvasó

 ( trey | 2010. június 15., kedd - 12:14 )

Az Apple frissítette mini asztali gép termékvonalát. A cég az új Mac Mini-t alumíniumba burkolta, HDMI porttal látta el, a gép hátuljába pedig SD kártyaolvasót tervezett. A tápegység beköltözött a gépházba (nincs többé tégla a gép mellé) és a RAM bővítés is egyszerűen megoldható a gép alján található szerelőnyíláson keresztül.

Mac Mini - alul eltávolítható fedéllel
Mac Mini - alul eltávolítható fedéllel

A gép 2.4GHz vagy 2.66GHz Intel Core 2 Duo processzorral (szerver modell) érhető el. Maximálisan 8GB RAM-ot kezel. A grafikáért az NVIDIA GeForce 320M megoldás felel. Merevlemezméretben a 320GB-os merevlemeztől a 2 x 500GB merevlemezkapacitásig (szerver modell) tervezhetünk típustól függően. A két merevlemezt tartalmazó modellben azonban nincs SuperDrive. A nagyobb vasat az Apple a legfrissebb Mac OS X szerver verziójával kínálja.

A gép alapmérete kissé nőtt (165,1 x 165,1 mm-ről 197 x 197 mm-re), viszont a magassága csökkent (50,8 mm-ről 36 mm-re).

A gépek ára 799 eurótól kezdődik (standard modell), a szerver verzióért 1 149 eurót kérnek.

A részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nem jobb annyival a reginel, mint amennyivel dragabb.

a c2d es szerver modell szavak szamomra kicsit ellentmondasosnak tunnek, persze nem mondom hogy reszletekbe menoen ismerem az intel nevadasi strategiajat, de eddig ugy tudtam hogy a xeon a server proci

Az Atom se az, megis letezik belole 512 CPU-t tartalmazo szerver.

---
pontscho / fresh!mindworkz

:) ha eleg sok CPU van belole, maris server lesz (elvegre desktop-nak hasznalni nincs sok erteme 512db CPU-s "valamit"), cluster szeruseg mintakepeben, fuggetlenul a proci tipusatol :)

Es mi ahelyzet azokkal a direkt home-servernek dedikalt 1-2-4 Atom/ARM/MIPS/akarmi CPU-t tartalmazo vackokkal?

---
pontscho / fresh!mindworkz

A Xeon az Intel proci server vonala.
Az Apple viszont a Mac mini-bol csinalt server valtozatot, es server valtozatu OS X-szel adja. Gondolom inkabb ilyen hazimozi rendszerben van ertelme, ahol a HDMI es az alacsony idle fogyasztas szamit, es nem a V. Hugoba terveztek. Ha egy Sheevaplugot - funkciojat tekintve - lehet servernek hivni, akkor az uzsonnasdobozt is. Mas kerdes, hogy komolyabb felhasznalasra alkalmatlan.

Mar varom a hifi rendszerbe epitheto ARM procis medialejatszo server valtozatat. Kis fogyasztasa lenne, kell bele valami tisztesseges erosito, es mondjuk TCP/IP-n lehetne vezerelni. A HW egy reszet a minibol es az iPhone/iPod vonalbol ossze lehet ollozni, a SW-t egy meg tovabb butitott iOS adhatna. A Tunes/Store miatt az infrastruktura is kesz. Az erintokepernyo nelkuli valtozatat hivhatnak mondjuk iDon't Touch-nak.

--
What's the difference between the Israeli navy and Somali pirates?
If you negotiate with Somali pirates,you can prevent them from murdering their victims. - sickipedia

a c2d es szerver modell szavak szamomra kicsit ellentmondasosnak tunnek

Nem a c2d a szerver modell, hanem a MacMini-nek van szerver modellje és abban 2.66 GHz-es proci van. Tehát van a sima MacMini Superdrive-al és 2.4 GHz-es procival, meg egy vinyóval, rajta SnowLeoval és létezik a MacMini Server verzió, amiben 2.66 GHz-es proci van, két vinyó és nincs Superdrive, valamint OSX Server oprendszerrel szállítják... de ez eddig is így volt.

800 euró nem sok egy kicsit egy ilyenért?

Az árában már benne van az innováció, és tettek bele fél kiló kreativitást is.

Abban igazad van, hogy nagyon tetszetős a modell, de 699USD lett 800EUR.
Érdekes az árképzés...

A 699 USD az nettó ár, a 800 EUR meg bruttó.
Elvileg tartalmazza az ÁFÁ-t (ami az EU-ban ugye 19-20-25%), meg USA-ból a szállítási költséget.

USA-bol, muhahahaha! Inkabb Kinabol, Vietnambol, Malajziabol es Indoneziabol.
Amugy meg az Apple kozismerten hatalmas profitrataval dolgozik, plane friss modelleknel - hiszen azt ugyis viszik, mert "uj".

+1
a Mac hírhedten túlárazott, pláne Magyarországon. a tengerentúlon is drágább csöppet mint a többi PC, de ott még tolerálható határon belül van az extra. mivel mára valóban sikerült összehoznia a Msnak egy eléggé pofás és megbízható rendszert a win7el, plusz még ma is csak a windows ismert a magyar üzleti és államigazgatási világban, sok értelme nincs Mac computert venni imho. persze a divat komoly érv egyeseknek:)

Mac trollok kíméljenek!

Olyan ez, mint az autó vásárlás: végül úgyis azt veszed meg, amelyik tetszik (és van rá pénzed). És ez így teljesen rendben is van. Értelemről beszélni ebben az esetben értelmetlen.
--
kövi

ha egy jobb kormányos autó tetszik meg, akkor azt veszed meg?
mert a magyar win.only irodai programkörnyezetben valami hasonló feeling macintosht használni.

Ezt ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Nem tudom, mire gondolsz.
Csak mert az Apple Mail, az Address Book és az iCal is támogatja az Exchange-t, van Microsoft Office, Messenger, és ki tudja, mi minden még. Vagy rossz felé tapogatózok?

nem minivállalkozásra gondoltam. jegyrendelési rendszer, készletnyilvántartás, vagy könyvelőprogram csak amik kapásból beugranak, mint problémás pontok.
ilyen erővel linuxot is nyugodtan lehet használni, kb az is tudja ezeket és még túlárazott pc hw sem kell hozzá:)
nyenyi megy már macintoshon?

Értem. Erről nem tudok nyilatkozni. A saját környezetemből indultam csak ki.

Ha fizetnének, sem használnék vuvuzelás pc-t egy percig sem.
Nálunk amúgy az egész cég mac-en megy (kivéve a szerver, az fbsd), köszönjük, jól vagyunk vele.
IT problémáink olyan 85%-kal csökkentek.

Neki viszont diplomája van, tehát igaza is. ;)

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

tudom, de mindig remenykedek, hogy nem remenytelen eset. :)

Mac trollok kíméljenek!

olvasni sem tudsz?!

.

Linuxosok kíméljenek!

Mostantól ehhez tartsd magad!

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Oh bazzmeg, mar elnezest, de ez meg mindig a HUP. hwsw-n, sg-n, prohardveren szivessen kimel mindenki teged mindentol, de konkretan itt es konkretan ettol???

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

Ami egy Unix portalnak indult, ahova elvileg a GNU-s dolgok nem fernek bele :)

----------------
Lvl86 Troll

szivessen? ;]

Látom nem sikerült felfogni a kísérlet lényegét.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Jol latod.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

Alapvetően ez szokott lenni.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Igy van, egy tokeletlen vilag tokeletes szulemenye vagy, oh zen mester!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

Köszönöm. Te azonban a jelek szerint sajnos egy gátlásokkal és alsóbbrendűségi érzéssel terhelt ember vagy.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Igy van, kerlek bocsasd meg halandosagom hibait.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

Isten megbocsájt, én pedig elé küldelek.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

jewi, amit lenyomsz, az már szánalmas, komolyan mondom.
Ha valaki nem szimpatikus neked, egyszerűen ne foglalkozz vele.
De nem hiszem el, hogy neked jó, hogy minden adandó alkalommal belerúsz egyet az illetőbe?!
Olyankor is, amikor hozzád sem szólt?!

könyvelés, készletnyilvántartás, nyenyi hogy mennek? mi mire lettek leváltva?
nem kötekedésképp, csak kíváncsi vagyok.

Készletnyílvántartás, logisztika, stb., ami az üzletmenethez kell: saját megoldások
Office: OpenOffice (iWorkkal kísérleteztünk, a Pages remek szövegszerkesztő, viszont a Numbers túl keveset tud.)
Könyvelés, nyenyi: a könyvelőiroda dolga, kompletten outsource-olva van a könyvelés.
Nem a könyveléssel kívánunk foglalkozni, hanem a kereskedelemmel. :)

Egy valamit nem tudtunk kiváltani: CIB vállalati terminál. Ezt ugye nem lehet mivel, és ez egy windowson futó Delphi program.
Emiatt van egy virtuális windows, abban fut.

nagyjából hasonló megoldások vannak linuxal is, szintén virtualizált windowsal. jelenleg imho a win7 kényelmesebb és a biztonságával sincs már gond.
gondolom előbb lettél mac rajongó és utána váltott a cég:)

vagy előbb árult meket és megszerette hogy sok pénzt hoz :)

Gabonát és olajos növényeket árulok nagy tételben, semmi közöm a hazai apple kereskedőkhöz!
:)

először idézőjelbe tettem az árult, de aztán mégsem, arra gondoltam hogy az igehirdetésért kaphatsz :)

Nem, rendesen vettük. (És nem az xms-be, hanem az axiom-it -nél)

Vettem egyszer egy használt macet, és az üzlettársamnak, meg a kollegáknak is nagyon megtetszett, aztán kb. fél év alatt mindent lecseréltünk.
(Azelőtt a dolgozói munkaállomások ilyen 17"-20" monitorral rendelkező vuvuzellás pc-k voltak, most meg mindenki teljesen csendes, abszolút hangatalnul üzemelő, 24" IPS kijelzős imacen nyomja, 1920x1200-ban - rettenetesen sokat segít egy-két gigatáblázat szerkesztésekor a nagy kijelző, meg a nagy felbontás.)

Kidobtatok egy halom pénzt az ablakon, itt a HUP-on 100k-ért összeraknak egy iMac-kel ekvivalens gépet! :)

:)
Az a helyzet, hogy mindig van, aki ilyet felajánl, nem véletlen szoktam monddani, hogy én megvenném.
Még soha senki nem jutott el odáig, hogy akkor konkrét ajánlatot adjon, csak a "k.rva anyámig" jutunk el... :)

A 100k kicsit tulzas de 250kert nullarol adok neked ilyen konfigot. Az arak egy boltbol vannak hogy ne az legyen hogy en nem rohangolok alkatreszekert a varos 10 kulonbozo boltjaba (amibe van is valami). Az arak bruttok.

LG Monitor 24" W2453V-PF 2ms Wide Fényes Fekete LCD monitor 55,990 Ft
CoolerMaster Ház RC-500-KKN1 Centurion Sileo 500 19,690 Ft (szerintem remek kis doboz, de persze ha nincs szukseg ekkorara lehet kisebbet keresni, ennyiert boven...)
Enermax Tápegység 400W ECO 80+ 19,990 Ft
ASUS Alaplap sAM3 M4A785TD-V EVO/U3S3 31,490 Ft (USB3 karival...)
AMD AM3 PhenomII X4 Processzor 945 X4 Quad-Core Dobozos 38,990 Ft
Geil Value Memória DDR3 4096MB/1600MHz Value KIT 2x2048MB CL8 39,190 Ft
2 x WD HDD SATA 1000GB Black Caviar SATA III (64MB cache) a ketto: 55.000 Ft (persze ertelmesebb hogy egy black caviar, akar meg kisebb is meg egy-ket green, de legyunk nagyvonaluak)
Logitech Billentyüzet Cordless Desktop S520 12.490 Ft

Osszesen: 272.830 Ft

Mennyi is egy ilyesmi konfig almaeknal? http://xms.hu/apple.php?tk=imac

Pa!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

A monitorra számolj rá még vagy 100 000-et, mert az iMac-ben nem TN paneles vacak van, hanem normális kijelző.

AMD helyett számolj Intellel, integrált videókártya helyett vegyél csak oda egy ugyanolyan videókártyát.

Aztán építsd ezt be egy monitor hátába úgy, hogy semmi se süljön szét, és ne zúgjon úgy, mint egy szerver terem. Oldd meg azt is, hogy 1 kábel elég legyen (ami a konnektorig elmegy), ne lógjon 300 kábel ki a gép hátából.

Így mennyivel olcsóbban jön ki?

tehát 30 ezerrel drágábban összehegesztettél egy 10x akkora méretű vuvuzela pécét, mint a mini

i am speechless

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

+1. :)
Igaz, hogy imac-et vártam, de végülis ez inkább mac mini kategória. :)

Érdekel a dolog, de imac-ekvivalens gépről volt szó, tehát:
(vegyük a legdrágább imacet az egyszerűség kedviért)

- a monitor legyen 27" IPS paneles, ne TN+Filmes (2560x1440 felbontás)
- legyen csak 2,8 Ghz Core i7 Quad Core proci, ne vicceljünk, hogy AMD PhenomII X4-et ahhoz hasonlítunk
- legyen teljesen hangtalan működés
- Radeon HD4850 videókártya lemaradt, az is legyen
- optikai meghajtót kihagytad - igaz, jelentéktelen, de ha az imacben van, akkor ebben is legyen
- webcam, mikrofon, hangszórók szintén kimaradtak - szintén jelentéktelenek, de azért legyenek csak benne
- legyen benne 5ghz -t és 2.4 ghz -t támgató, dual-band wifi
- mindezt építsd egybe a monitorral
- nézzen ki valahogy
- vállalj 1 év garanciát rá
- legyen az árban benne egy OSX is, meg az iLife csomag is (fusson is rajta, akár hackintosh formában)
- vuvuzela ne legyen benne

Várom a frissített ajánlatot!

(Ha az imac nehéz falat amiatt, hogy a monitorral egybeépített gép, akkor rámehetünk a Mac Pro -ra is nyugodtan, ha az érzésed szerint egyszerűbb.)

- Hat, te irtal 24 colos monitort. Rendben, keressunk nem TN+Film-et... Kerek linket.
- Prociban nem adok igazat, a PhenomII egy remek kis proci (ebben az arban!). A mellekelt oldalon is csak a legdaragabb modelben van i7es. i5os nem rug labdaba egy PhenomII mellet.
- Hangtalan mukodes = mindenhova egy passziv borda meg mondjuk ket alacsony fordulatszamu venti elolre hatulra. Nem tetel.
- VGAban nem ertunk egyet, bar nem tudom mit csinalsz a gepeden de en dolgozok, netezek, filmet nezek (akar HDban), zenet hallgatok, kepet nezegetek, openttd meg wesnothal jatszok. Erre tokeletessen eleg a lapon levo AMD HD 4200es integralt kartya, van rajta meg HDMI is. Amint jatszok, valami cudas dolgot csinalok vagy 3Dzek beruhazok egy kartyara, az alaplapon ott a hely.
- Webcam, hangszoro, DVDben egyetertunk, sorry a figyelmetlensegert. +30 mondjuk, bar ebbol csak a hangszorot mikrofont hasznalom, tobbit nem vennek. :)
- A wifi nem tetel... De nincs ra szuksegem. (amugy nem opcionalis applenel is?) Mint ahogy a kabelmentes konfigra se, el tudok viselni egy dobozt az asztal alatt. Hatranyat nem latom, elonye meg millio, szabadon cserelheto alkatreszek ahogy valtoznak az igenyeim (lasd VGA), vagy pl kell egy kis tarhely belerakok par plusz disket, hely van benne dogivel. Es ebbe a hazba csak fogom es becsusztatom oldalrol, nem alaplapot kalapalok hogy valahogy odaferjen.
- Nezzen ki valahogy: Szep igenyes doboz, szep igenyes monitor, logitech cuccok az asztalon.
- Gari a konfigban mindenbol legalabb 1ev van, de inkabb tobb, az atlag erzesre valahol ketto folott van. Lasd pl Geil, ami valahol 5-10 ev korul ad, most nem tudom pontossan.
- OSX mar szubjektiv, miert pont az? Legyen az arban Win7, ki mondta hogy en OSXet szeretnek rajta hasznalni? (Amugy pedig Ubuntut szeretnek hasznalni, de ez meg mindig szubjektiv.)

En tartom hogy egy tularazott termekrol van szo. Talan csak a szifon ami konkural akivel kell, ra van kenyszeritve. Nomeg ott van a

Osszefoglalnam, aztan hagyjuk is a temat:
- Azt mondtad nem lehet olcsobban ilyesmi konfigot osszerakni: Lehet, ezzel kar is vitatkozni A szamok szamok.
- Sot, jobbat lehet, mert ez az en igenyimnek megfelelobb, nincs benne kulon VGA de van benne tobb disk, nincs wifi, stb. Egy szo mint szaz apro csepro kivanalmaimnak megfelelobb eszkozt epithetek, epittethetek. Talan ezert is olcsobb, es ezert erzem ugy hogy jobb vetel.
- Garanciaban is sokkal jobb.
- A vuvuzela szot ma hallotam eloszor de azota mar vagy 20x olvastam itt. Ez valami almas dolog?
- Szoftvert is ugy veszek / valasztok hozza ahogy szeretnek.

Persze ha erre nincs igeny (a valasztas lehetosegere) akkor nincs mirol beszelnunk.
Amugy meg nem szeretem az almat, csak az almalet, de abbol is a 12%os szurtet.

Pa!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

- "Kerek linket."
- "nem adok igazat"
- "Nem tetel"
- "nem ertunk egyet"
- "egyetertunk, sorry a figyelmetlensegert ... tobbit nem vennek"
- "nem tetel... De nincs ra szuksegem ... kabelmentes konfig ... Hatranyat nem latom"
- "Szep igenyes doboz, szep igenyes monitor, logitech cuccok"
- "erzesre valahol ketto folott van ... most nem tudom pontossan"
- "OSX mar szubjektiv"

"En tartom hogy egy tularazott termekrol van szo ... ezzel kar is vitatkozni ... A szamok szamok."

^- you have been HUPexpertComparsed

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

- Mondtam hogy rendben, keressunk egy ilyen monitort mint ami az imacban van, nezzuk meg mibe kerul
- Avagy nem latom szuksegesseget / opcionalis az almasoknal is
- Avagy nem szamoltam ki pontossan mennyi
- Avagy nem latom szuksegesseget / opcionalis az almasoknal is
- Ott az osszeg
- Szubjektiv, ha kabelmentes gepet szeretnek laptopot is vehetek, ott se kedvelem.
- Szubjektiv, nekem tetszik ez a doboz, neked meg nem mert nincs rajta alma
- Avagy az almas logos termekeknel tobb gari jar az emlitett konfig nagyreszere, ezen se ertem mi az erthetetlen.
- Szubjektiv, ha valaszthatok mas operacios rendszert valasztok.

Nem ertem miert kell mindent ketszer elmagyarazni, miert nem lehet erdemben reagalni (mint psc tette). De elnezest zen mester, en vagyok a hulye ismet folleg mert meg mindig idot szanok ra hogy valaszoljak neked...

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

"- Mondtam hogy rendben, keressunk egy ilyen monitort mint ami az imacban van, nezzuk meg mibe kerul"
Kerestem mégis, mert én is kiváncsi lettem. :))
http://www.geeks.hu/hirek/100210_27_colos_ips_paneles_monitor_a_delltol
http://www.olcsobbat.hu/szamitastechnika/monitorok/dell_u2711/

Ha csak ezt hozzáteszem a konfigodhoz, máris kb. ott vagyunk, mint egy nem corei7-es imac.
És az imacben van ugye rendes videókártya is, meg softwarek, meg minden, amit az előbb felsoroltam.
És azt se felejtsük el, hogy megér az is némi pénzt, hogy mindezt egybe integrálják, és nincs vuvuzela az asztal alatt.

piszok

netbook-on
ilyen
hosszú-
ra nyúlt
szöve-
geket
olvasni
:D:D
---
DT.LT.NB
Ubuntu 9.10

hiddel,sima notin sem tul remekseg
bezzeg, psc hupra kikepzett imacje ezt siman birja ;):P
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

aki nem egy -7" -es szaron tolja, annak birja. nekem a 15"os notimon jol latszik minden..

--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

Egyébként prygme mester is megpróbálkozott már természetesen a gonoszepül kiváltásával, - mit ad Isten - sikertelenül :)

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

a kuruc.infos, jelzőktől túltengő, erősen szubjektív mondataidat egyébként is fárasztó olvasni. ráadásul te csak írsz, olvasni nem tudsz. ha olvasnál nem írnál le akkora baromságokat, mint
"Dell Inspiron 537s. Ez egy darab fekete pécé doboz, monitor nélkül. Ennyi erővel vehetett volna CPU nélkül egy alaplapot is, az is óccsó
nyilván csak a képeket nézegetted, ezért nem vetted észre, hogy
Dell Inspiron 21.5" Dell lcd monitorral együtt kapható annyiért.

de nem kell nekem megcáfolnom a szubjektív vagdalózásod állításait. a valóság cáfol meg téged. a Mac magyarországi részesedése 1% körül van. USAben közben jóval 10% felett jár.
ettől még jó computer a Mac, de ha kellene egy, biztosan nem Magyar kereskedőtől venném. a PPC vonalból van több Macem is, azokat sem Magyarországon vettem. az intelre váltásuk óta nem érdekel, max hacintosh szintjén.

miert olyan nehez elismerni, hogy baromsagokat hordasz ossze?

talán mert nem zsigeri emóciók alapján alkotok véleményt:)
valamint azért mert nemcsak én látom így, hanem OSnews amcsi szerkesztői is így látják, valamit a magyar vásárlók akik a pénztárcájukkal szavaznak és nem a Macre.
az pedig, hogy egy Macet Magyarországon túlárazottnak tartó írás egyeseket úgy érint, mintha az anyját szidnám, nem az én hibám.

nem arrol volt szo, hogy tularazott, erre mar csak te terelsz
arrol volt szo, h ennyiert nincs alternativaja.

ha az e.penis lengetés az egyetlen szempont, akkor nyilván nincs:)

egyébként a fanatikusokat leszámítva senki nem vitatta, hogy lehet venni Mac.pc konfigurációkkal azonos PC konfigurációkat. ha brand PCt veszel arra is nagy az esély, hogy ugyanabban a távolkeleti gyárban készül mind a kettő.
a különbség az OS.
ma már a Win7 nem rosszabb, mint az OSX. sem kinézetben sem szolgáltatásaiban. ugyanakkor Magyarországon a windows.only programok találhatóak általában az üzleti életben. szóval itt inkább a Win7 van előnyben ebben az országban.
de ha annyira kell valakinek az OSX, egy hackintosh telepítéséhez sem kell hatalmas voodoo varázslat.

le van szarva, hol keszul. az ost is leszarom. nezz mar ra egy macre. ha ez neked nem tetszik, es szerinted nem igenyes, akkor igenytelen vagy.

nézz rá akkor egy Panasonic notebookra. nekem az van. és kitágul a minőségről alkotott fogalmad:)
persze az igaz, hogy többe is kerül mint egy macbook.

"egy Panasonic notebookra" :)))

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

mit nezzek rajta? hogy baromi ronda?

Én prygme arcképét tekinteném meg, hogy kitáguljon (illetve inkább konkretizálódjon) a minőségi elvárásairól alkotott fogalmam

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

neked baromi ronda?

a CF széria persze más stílus, de ott a biztonság a lényeg. Hummer mellé stílusos is:)

igen, az. marmint ronda. rakd mar egy mbp melle...

Hát már bocs, de ez kb. olyan, mint egy gagyibb Acer....
A specifikációi is elmaradnak egy alap mbp-től....
És ez drágább, mint egy mbp?!?!?!?... Téged csúnyán, de nagyon csúnyán átvertek.

Azt hittem, legalább valami ilyesmid van: http://www.notebookcheck.net/uploads/tx_nbc2/226411.jpg
Ez szvsz egész normálisan néz ki, bár még nem annyira letisztult, mint egy mbp, meg az sem derül ki, hogy fém-e, vagy fémszínű műanyag.

"Panasonic notebookra. nekem az van."
Fogadd legőszintébb gratulációmat, tisztelgek nagyságod előtt.
Az érdemrended postán küldöm.

"persze az igaz, hogy többe is kerül mint egy macbook."
Ha ez így van, akkor miért fikkantod a mac gépeket rendszeresen, hogy túlárazott szarok?
Ha a panaszkodik féltéglád még ennél is drágább, akkor az nem egyből nyílt rablásnak kellene, hogy számítson a szemedben?

a Toughbook feláráért cserébe valódi értéket kapok, biztonságot. ez nekem számít. hasonló ütésálló modellje az Applenek nincs is. a HPnak van még hasonló.
itt már csak az "igényességről" volt szó, nem az extra árról. imho igényesség magasabb fokán áll az a notebook, amin akkor is megmaradnak az adataim, ha átmegy rajta egy autó. sőt még működőképes is marad.
a Mac computerek kategóriájában vannak olcsóbb PCk. Magyarországon pláne. próbáld meggyőzni azt a 99.34% magyar computertulajdonost, akiket valamiért nem győzött meg arról Sztivi, hogy a Mac jó választás.
amerikában lakva lehet, hogy Macet vennék, de notebooknál ott is Toughbook lenne. de itt más a helyzet. nézd csak ezt a cikkben szereplő Macminit,
USAben már 700dollárért lehet kapni,
európában 799euró, ami úgy 985dollár.

iMacet pedig nem fogok USAből venni. a notebook még belefér de az már nem.

Jah, neked az az igényes vuvuzela notebook, amin átmegy egy autó, a macbook pro pedig számodra igénytelen :))

Inkább vágd be a szokásos ultima ratiod ide is: azért van igazad, mert diplomád van :))

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

megint lyukra futottál trollkirálylány:)
még ventilátor sincs benne, és ennek ellenére meg sem közelíti 80°C fokos Macbook pirítók hőmérsékletét:P

ahhhahahahah prygme is the best of hup

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Idézet:
akkor is megmaradnak az adataim, ha átmegy rajta egy autó

Életszerű probléma.

Ave, Saabi.

--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

"egyébként a fanatikusokat leszámítva senki nem vitatta, hogy lehet venni Mac.pc konfigurációkkal azonos PC konfigurációkat"
Lehet, de vagy közel azonos áron (>500k-s gépeknél 10k különbség nem szignifikáns), vagy drágábban. Lényegesen olcsóbban nem fogsz kapni mac-kel ekvivalens gépet.

"ma már a Win7 nem rosszabb, mint az OSX"
Akárhányszor mantrázod, ez nem igaz.

"ugyanakkor Magyarországon a windows.only programok találhatóak általában az üzleti életben"
Sorolj olyan programokat, amiknek egy vállalkozás (mondjuk legyen egy !windowsonly szoftverfejlesztő cég, vagy !windows rendszerek felügyeletét végző cég, ha már HUP) _minden_ gépén fent kell, hogy legyenek (MSOffice van Mac-re is).

"de ha annyira kell valakinek az OSX, egy hackintosh telepítéséhez sem kell hatalmas voodoo varázslat"
Az Apple termékek előnye a szoftver és a hardver összhangja. Az, hogy két gépben ugyanolyan alaplap, CPU és videókártya van, még messze nem azt jelenti, hogy ugyanaz a hardver.

már itt is be lett linkelve, 5 olcsóbb mac alternatíva. már az OSnews cikk is többször be lett linkelve. itt a hup cikk róla.
persze lehet vallási kérdést csinálni informatikai kérdésekből, és lehet hirdetni, hogy a lapos Földön a Mac a legjobb és legolcsóbb választás. de hitvitákba már nem megyek bele.

az üzleti szoftver témában, próbálj Macre telepíteni egy nyenyit, vagy egy netbank programot. a könyvelői programok túlnyomó része is windowsos, amit nem lehet csak úgy lecserélni azzal az érvvel, hogy _szerintünk_ trendi a Mac. psc írta itt egy hsz.ban, hogy náluk is fent van egy virtuális gép windowsal a netbank miatt. plusz költség, ráadásul hivatalosan csak oem windowst nem lehetne virtuális gépre rakni, bár ezt ma magyarországon elnézik.

> 5 olcsóbb mac alternatíva

Függetlenül attól amit épp aktuálisan összehazudozol:

Apple iMac 20", anno 2008: $1200 + TAX
HP TouchSmart IQ500, anno 2008: $1200 + TAX

debunked

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

"psc írta itt egy hsz.ban, hogy náluk is fent van egy virtuális gép windowsal a netbank miatt."
Nem netbank miatt. A netbank felület természetesen megy akár Safari alól is.
Én vállalati banki terminálprogramot írtam, az nem egyenlő netbankkal.
Egyébként vmware fusionban, Unity nézetben teljesen jól "integrálódik" a rendszerbe, a drag-n-drop és a copypaste (Cmd-C Cmd-V, a windowsos programablakban is) is kifogástalanul működik.

tavaly még használatban voltak windowsos netbank programok más helyeken, de azóta áttértek webre ők is. de chipkártya miatt azóta is kell a windows. plusz ott a böngésző plugin is probléma sok helyen, mert általában azok is csak windowson használhatóak.

Van egy bank (nem magyar), chipkártyás cuccal.
Remekül működik a chipkártyás auth, igaz, csak firefox-szal.

nyilván van olyan ahol van kompatibilitás, de itt a magyar valóságról volt szó. 0.66% részesedés mellett sok változásra nem is lehet számítani. hidd el én is örülnék annak, ha nem szarna Sztivi nagy ívben Magyarországra és az egész régióra. a nagyobb verseny a sw platformok között mindenkinek csak jót tenne.

"a nagyobb verseny a sw platformok között mindenkinek csak jót tenne."
Ez biztos.

Látom nehezen jön át, amit mondani akarok, leírom mégegyszer: minek egy vállalkozás összes gépére könyvelőprogramot rakni? Kisebb cégek legtöbbször outsource-olják a könyvelést, nagyobb cégeknél meg van könyvelő. Az kap Windows-os gépet. De mondjuk egy Java vagy PHP/DJango/RoR/stb fejlesztőnek miért nem jó a Mac?

"nagyobb cégeknél meg van könyvelő."
Annyit pontosítanék, hogy én eddig csak olyan nagyobb céget láttam, akiknek ilyen nagy nevű könyvelőirodák végezték a könyvelést.
Az ilyen helyben levő könyvelők kb. annyit szoktak csinálni, hogy a napi bizonylatolásra odafigyeljenek, hogy szabályos legyen, meg ilyesmi.

a számlázó program pedig általában windowsos. nyugaton valóban az a jellemzőbb, sőt egyre gyakrabban Indiába szervezik ki a könyvelést. de a zavaros magyar viszonyok miatt bizony igen sokan kénytelenek saját könyvelőket tartani, okkal.

azért válasszuk már külön a Dev és az Office kategóriákat. a kettő messze nem ugyanaz. egyébként erre a Linux is remek választás a Mac mellett.

Mega LOL :-D

Gabu képregényekből tanulhatott olvasni.

"a Mac magyarországi részesedése 1% körül van"

A Microsoft által tegnap lehivatkozott rankings.hu szerint kisebb a részesedése itthon mint a Linux-é.

Linux: 0,67%
OS X: 0,66%

--
trey @ gépház

na tessék! még túl is becsültem:)

Ez természetes, elvégre a csóringer bölcsész tömegek mindig is többségben lesznek természetüknél fogva.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Én csak azt sajnálom, hogy megint nem lett imac-em féláron.
De most legalább nem lettem elküldve az anyámba. :)

Kellett neked ellenkezni prygme Mesterrel ;]

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

"- Hat, te irtal 24 colos monitort. Rendben, keressunk nem TN+Film-et... Kerek linket."
Én azt írtam, hogy 24"-es imacjeink vannak. De azokat nem most vettük.
Te meg azt mondtad, hogy összehozol egy imac-ekvivalens gépet.
Most nincs 24"-es imac, 21.netmtudom" van, meg 27".
27"-es IPS paneles monitort meg nem fogok most keresgélni, nem én akarok fél árból kihozni imacet. ;)

" Prociban nem adok igazat, a PhenomII egy remek kis proci (ebben az arban!). A mellekelt oldalon is csak a legdaragabb modelben van i7es. i5os nem rug labdaba egy PhenomII mellet."
Azért írtam,h goy az egyszerűség kedviért induljunk ki a legdrágább imacből, úgy könnyebb lenne összehasonlítani.

" VGAban nem ertunk egyet, bar nem tudom mit csinalsz a gepeden de en dolgozok, netezek, filmet nezek (akar HDban), zenet hallgatok, kepet nezegetek, openttd meg wesnothal jatszok. Erre tokeletessen eleg a lapon levo AMD HD 4200es integralt kartya, van rajta meg HDMI is."
Itt most nem arról van szó, hogy neked mik az igényeid, hanem hogy az imac-ben levő nem egyenlő az alaplapi integrálttal.
Nekem pl. nem is lenne elég, mert játsszom is rajta.

"- Nezzen ki valahogy: Szep igenyes doboz, szep igenyes monitor, logitech cuccok az asztalon."
Jó, de ez még nem egy aluminiumházba, monitorral együtt integrált, aluházas imac-től.
Hanem azért is mondtam, hogy nézegethetjük akár a mac pro -kat, mert lehet, hgoy nehéz dió az imac a monitorba integráltság miatt.

"- OSX mar szubjektiv, miert pont az? Legyen az arban Win7, ki mondta hogy en OSXet szeretnek rajta hasznalni? (Amugy pedig Ubuntut szeretnek hasznalni, de ez meg mindig szubjektiv.)"
Jó, de most imacet hasonlítunk, annak az árában ugye ezek benne vannak. De lehet w7 is benne, most ez mindegy, de a legegyszerűbb az, ha a gép árához hozzáadunk 80-100.000 Ft-ot, mint szoftverek ára. (Kb. összeg.)

Összefoglalás:

"- Azt mondtad nem lehet olcsobban ilyesmi konfigot osszerakni: Lehet, ezzel kar is vitatkozni A szamok szamok."
Nem tudtál ilyen konfigot összerakni.
Összetudtál valamilyet, de az nem ilyen, köze nincs egy imachez.
Kb annyi a hasonlóság, hogy az opel is merci, mert négy kereke van.

"- A vuvuzela szot ma hallotam eloszor de azota mar vagy 20x olvastam itt. Ez valami almas dolog?"
Nem, a vuvuzela az a dél-afrikai (zulu?) hangszer, amit fújnak a focivb-n, és ezt hallani csak a meccsből: http://myinstants.com/instant/vuvuzela/
A PC-re azért mondják, hogy vuvuzela van benne, mert az is kb. ilyen hangot ad ki.

" aztan hagyjuk is a temat:"
Felőlem ma még lovagolhatunk rajta, holnap és pénteken nem lesz időm, de hétvégén folytathatjuk.

AMD AM3 PhenomII X4 Processzor

Itt dőltem le a székről :))

Te el is olvastad amit írt? Fanatikus! :)

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

ha kell rendszergazda, szolj :D mac only kornyezet mindig is vonzott, bsdt adminisztralni finomsag volna. Bar lehet hogy emiatt nem mennek vissza magyarorszagra :D
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

Köszi a felajánlást, de mivel ez a hobbim, én csinálom a "rendszergazdaságot", és egyelőre bőven elboldogulok a feladattal. :)
Mac-only környezet úgy lenne a teljes amúgy, hogy OSX Server -rel, de volt nálunk egy XServe kb. 1 hónapot kipróbálás céljára, nagyon fasza volt, nagyon jó volt, hogy minden egy klikkre ment, viszont bitang drágán akarták adni, így vettünk inkább egy kimaxolt Sun X4150-est, kb. fele áron, mint egy alap XServe....
FreeBSD-vel amúgy kb. lefedtünk már minden szolgáltatást, amit egy OSX Server nyújt, igaz, nagoyn sok mindennek utána kellet éznem, bele kellett tanulnom. :) (LDAP-pal pl. azelőtt még sohasem volt dolgom, ilyenek.)
De megy minden szépen, nem szoktam piszkálni, csak frissíteni.
Az elmúlt 1-1,5 éven nem emlékszem olyanra, hogy géphiba miatt ne tudtunk volna dolgozni, míg régebben rendszeresen előfordult olyasmi, hogy egy-egy windowsos gép tökönszúrta magát, ilyesmi.
(A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy sohasem drága brand gépeket vettünk, hanem vuvuzellás hullámbádogot, de nem is hardveres gondok voltak, hanem windows-jellegű problémák fordultak elő folyamatosan...)

;) (btw podcast servert is toltatok bsdre?)
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

Azt nem.
Azért amire nincs igény (podcast servert el nem tudnám képzelni, mire használnánk. :) ), avval nem szivattam magam fölöslegesen. :)

--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

es 1 trillio dollarral nott a forgalom? :)

hát, ha a megfelelő államtitkárnak vittél egy egy macbook airt, akkor lehetséges volt az exponenciális forgalomnövekedés:) persze a dobozt jól ki kellett tömni, nehogy összetörjön a vékony air:)

Ööö, most te célozgatsz valamire, vagy mi?
Háklis vagyok az ilyesmire...

Hohóó, van itt vaj!
(Amúgy miért erőlteted ezt a vuvuzelát? Ez valami trendi jelző lett mostanság, ami leváltotta a dzsunkát?)

Tegnap olvastam a plastikon a "vuvuzelás PC" kifejezést, és nagoyn megtetszett. :D

Meg fognak gyűlölni érte az önérzetes zsi^H^H^Hzörgőpécé userek, meglásd ;)

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

csak a litiumos cikkre celoztam a trillioval :)

De te nem prygme vagy?

Nőtt a forgalom, de nem tudom, hogy ennek hatására-e, viszont nem rohangál hozzám mindenki minden szarsággal, hogy ez nem megy, az nem megy, ezt hogy kell, azt hogy kell, hanem tudok dolgozni, és a kereskedelemmel foglalkozni, meg az egyéb fontos cégügyekkel.

fogalom nélkül

Muhaha ide, muhaha oda, Ázsiában gyártják, és az USA-ba szállítják a gyárból.
Onnan megy tovább minden felé.
Muhaha, muhaha.
Hülyegyerek.

Meglepodnek... Esetleg tudsz forrast is mutatni?

szed szét az ifonodat és miután lekapartad az ázsiai gyerekmunkások vérét elolvashatod hogy made in china, másikon taiwan, assembled in prc.. :)

upszika, lemaradt: csilivilicsomagolva in usa :)

Ne nagyon lepődj meg, kb. minden termék egy központi logisztikai raktárba érkezik a gyárakból, és ez megy mindenfelé.

És ha ilyened van, végre befejezheted a vécépucolást is.

Ja, olvastam én is cannibal tapasztalatát...

Egy érdekes fejtegetés az árról: http://handras.hu/?p=2694

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára

Ezzől függetlenül a 162k-s ár után elég meredek a 200k feletti ár.

----------------
Lvl86 Troll

Nem értem miért lenne az. Ebben az árban benne van a kompakt megvalósítás, a stílus, az erős hardver, és az OS X. Akinek kevésbé kompakt kell, vehet a régiből. Fel nem fogom, hogy az itteni vuvuzelás ubuntusok szerint ugyanannyiba kéne kerülnie egy sokkal korszerűbb, és sokkal szebb gépnek.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Nem azzal van bajom, hogy drágább. Azzal van bajom, hogy _SOKKAL_ drágább.

De amúgy igen, lehet (még) venni a régiből, alapvetően nem is bánom, hogy late 2009-st vettem és nem vártam. Jobban megérte szvsz.

----------------
Lvl86 Troll

Szerintem még ennél is sokkal többe kéne h kerüljön :)
Amúgy ez nem úgy működött, hogy a réginek lement az ára, mint az iphone esetében?

214k helyett 239k. Nem érzem a borzasztó drágulást.

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

"gép hátuljába pedig SD kártyaolvasót": ennyire a dizájn mindenek előtt?
még az usb-t talán megérteném hogy a pendriveeot hosszabbítóra kell kötni hogy ne törjön le

régóta nézegetem ezeket a mekeket de még mindig magas a "filozófiája"

itt az ultimate médialejátszó a nappaliba.
csak kár, hogy annak túl drága, nem cserélem le a popcornt... :/

Fene tudja, médialejátszónak inkább egy xstreamer-szerű ketyere

Ízlés dolga.
A Popcorn már bevált.

Ööö, a minire gondoltam, de akkor lényegében egyetértünk...

Ahhoz legalabb adtak taviranyitot :)

valóban ízlés dolga. a mai világban semmire nem mondanám, hogy "ultimate", pláne digitáliában. nekem a Dreambox a legmegfelelőbb, mert az Satot is tud fogni:) ráadásul nem pc:D
ha pedig már pc, akkor egy atom/nvidia.ion alapú computer kisebb áramfogyasztás mellett oldja meg a feladatot.

Az ultimate az ez a mac mini lenne, Plex-szel.
De nem érné meg lecserélni a meglévő popcornjaimat ilyenre.

atom/nvidia.ion meg hasonlók == dzsunka vuvuzelás pc kategória, inkább egy dedikált médiaplayer.

atom/nvidia.ion meg hasonlók == dzsunka vuvuzelás pc kategória

Lol, ujabban a vuvuzela az otvar szinonimaja lett! :^D

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"

Nem, hanem annak az érzékeltetése, hogy mennyire zajosak a hullámbádogok! :D

Hmm, a G4-es minim idonkent hangosabb mar mint a PC-m.. lehet, hogy ki kene porszivoznom :)

Nem tudom, nem vagoyk ős-maces, megmondom őszintén, hogy nekem még csak inteles macem volt. :))

Tény, hogy igénytelenül is lehet szelektálni alkatrészt, ha az ember maga rakja össze, illetve gyártótól is jöhet igénytelen formában, de egyrészt ami compaq és ibm név alatt futó eszközzel volt dolgom, azok valóban nem sok vizet zavartak, másrészt meg nyilván ha nem ért az ember eléggé hozzá, akkor a minimum h zajos lesz -- hirtelen én se vállalnám be. Ennél valóban lényegesen egyszerűbb az almabótba bemenni :)

Egy par eve meg az x86 is annak szamitott maces korokben ;)
Nem olyan rossz kulonben az atom/ion kombinacio.

"Nem olyan rossz kulonben az atom/ion kombinacio."

Lehet, amire kellhet, arra biztos jó.
Mondjuk én a htpc megoldásoktól eleve irtózom, nekem jobban megfelel egy dedikált lejátszó, mitn a popcorn hour.

Ezen az új mac minin csak elgondolkoztam, hogy menyire jó lenne, de inkább csak gondolatkísérlet szintjén. :)

sőt kicsit hangos is
kipróbáltam egy atomot 1.2GHz-re visszavéve az 1.6-ról, tökéletesen lejátszik mindent (na jó, nem az atom, az nullán van, hanem az ion, de annak is vissza lett véve a feszültsége és a frekvenciája), talán még passzív a hűtéshez sem kellene olyan nagyon sokat barkácsolni

Lehet a saját fülemmel vagy igényszintemmel van baj, de a normál mini szinte hangtalan nálam. Értsd: a leghangosabb része a külső USB-s vinyó ...

+1. Nagy csendben lehet hallani, hogy valami forog benne, de amugy semmi. Notimon a hutes joooval hangosabb.

----------------
Lvl86 Troll

+1

[ #FreedomFlotilla ] [ hupexpertize© ] [ hupdiploma ]

Mac? :)

Nem :) (Egy regi 4 eves Asus A6U) Apple notit maximum akkor vennek jelenleg, ha olyan munkam lenne, amihez kifejezetten lekulozhetetlen.

Meg ugy alapvetoen hozza vagyok szokva az asztali gepekhez (normalis bill + eger, 2 monitor nagy monitor, disk ram van boven, stb. Jo, utobbi a Mini-re annyira nem jellemzo, de ha valamit tarolni kell nagy mennyisegben, akkor ugy is atpakolom a masik gepre, abban meg ott a 3 db teras disk meg a tobbi)

--

Egyebkent nagyon sokat tud jelenteni az, hogy az ember kornyezete mennyire hangos, meg ha valaki nem is hiszi el elsore. Koliban meg jo poen volt 3-4 hangos gep mellett aludni (mondom ezt ugy, hogy azelott minden kis szar nesz vagy vilagito led/akarmi zavart az alvasban), most mar valahogy megnott ilyen teren az igenyszintem.

----------------
Lvl86 Troll

+1 csak nálam a notebook (nem mac) SOKKAL hangosabb a vele egyidős (>3év) mininél.

Ave, Saabi.

ne mondjátok már hogy nem sokkal-sokkal hangosabb a telefonomnál az a mini :)

A te telefonodat nem ismerem. Ezért is hasonlítottam a saját laptopomhoz.
Egyébként ha nem pörög a CPU 100%-on és nem fűt mint egy kazán, tényleg nincs hangja. Pláne a saját diskjével. Amióta kicseréltem benne a disket - és kapott maga alá egy másikat - hangosabb.

Ave, Saabi.

Kapható eleve passzív hűtésű ionos lap is...

Van itt egy passzív hűtésű ionos gép, pár óra alatt kb 50 fokos a háza. Nem hiszem, hogy ez hosszú távon jót tesz neki.

Úgyis lecseréled rövid távon :)

Nem az enyém, én csak dolgozok vele ;)

50°-on semmi baja nem lesz, 70° felett kezd necces lenni.

Konkrétan ilyen Maxdata PC. Engem nem különösebben zavar, az ügyfél választotta magának. Én magamnak nem vennék hűtés nélkülit.

úgy érted, aktív hűtés nélkülit...
pedig egészségügyileg élettanilag előnyösebb, mint a ventis légmozgatás + zajongás, ha már egy légtérbe kényszerülsz vele.

E szerint 125°C a maximum. Nekem az OC miatt 100% load mellett megy fel idővel 79°C-ra netbook. Ezt már nem szeretem, de elvileg még simán biztonságos. :)

---
BME-VIK '09
Compaq Mini 311 - N270 @ 2323 MHz - 3GB DDR3 @ 1240 MHz - ION

azér van hűtőbordája, hogy a segítségével izzadjon :)
télen lehet majd neki igazán örülni!

Apple Tv?

Na, attól mentsen meg az isten. ;)

iTunes Music Store nélkül nincs sok értelme. Mondjuk az új mini mellett amúgy sincs sok. :-)

Ave, Saabi.

AppleTV-nek soha nem volt ertelme, egy hasznalhatatlan veszelyes hulladek. Egy MacMini mindig jobb vetel volt nala meg ugyanerre a celra is.

---
pontscho / fresh!mindworkz

--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

ugyan már, olyan európaias a gondolkodásod...! ;)

Inkább magyar. Normális iTunes Store-ral biztos jó dolog, de ugye itthon csak ipod touch/iphone alkalmazásokat lehet vásárolni, zenét, videót miegyebet nem. (meglepő módon végre megjelentek a magyar ITS-ben az ingyenes podcastok.) Az Apple TV pedig éppenhogy a videólejátszásban erős. vagymi.

Ave, Saabi.

Mivel csak egy 1GHz-es P3 van benne, meg arra is csak korlatozottan.

---
pontscho / fresh!mindworkz

csak kíváncsiságból: mér nem innováltak bele usb 3.0-t?

csak kivancsisagbol: miert, el van terjedve?:O (en sok dolgot latok nap mint nap, megsem lattam usb3.0-s device-t)
--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

már vannak hozzá kütyük és eddigi gyakorlat szerint* a mekek élen jártak az új technológiák bevezetésében

*saját megfigyelés alapján

--
Unix is user friendly - it's just picky about it's friends.

strangelove2 ??