- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 870 megtekintés
Hozzászólások
A koromgyártó dizelekért nem is kár. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kormot mar reg nem gyartanak, mikroreszecsket es nox ot annal inkabb.
BTW a korom volt a kedvezobb egeszsegugyileg, ha vicces is.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mindegy, hogy mivel próbálják tákolni ezt a technológiát, úgy ahogy van, be kéne tiltani. Sajnos mire használtan ideszalajtják, nem úgy néz ki, mint újkorában (hiányzik belőle ez-az, letiltják a komputerben, átnyomják úgy hogy a vizsgáztató éppen félrenéz...), aztán csak annyit látsz hogy az R rendszámos Audi,BMW okádja előtted a füstöt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismet. Amit latsz az a kevesbe karos. Hozzatennem, mikroreszecsket egy benzines tobbet gyart.
Nagyon nem mindegy neked /sem/ mert pont a fenti ketto a killer kiraly.
Sosem fogjak betiltani a fuvarozasban helyettesithetetlen es egyebirant gazdasagi ongyilkossag is lenne leven mar nem lehet ugy mint regen, hogy a mellektermeket ami senkinek nem kellett a kerozin gyartasbol azt siman kilocsoltak egy csovon.
Fun fact: Ez volt a benzin.
Mivel ingyen volt es az elektromos! autok dragak voltak ez ugrott be a helyere. Tobbi tortenelem.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"úgy ahogy van, be kéne tiltani. Sajnos mire használtan ideszalajtják, nem úgy néz ki, mint újkorában (hiányzik belőle ez-az, letiltják a komputerben, átnyomják úgy hogy a vizsgáztató éppen félrenéz"
Nem a technológiát kéne betiltani, hanem a csalást kifejezetten keményen büntetni: kezdve a jármű azonnali bezúzásával és az adott vizsgahely végleges bezárásával és a jármű futásteljesítményének sokszorosára számolt károsanyag-kibocsátásnak megfelelő környezetvédelmi bírság behajtásával az érintetteken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Realitás vs légvár. A csalások hatékony felszámolása szerintem az utóbbiba tartozik :) Egyszerűbb büntetni a dizeleket, pl. belvárosba behajtás tilalma, de hosszú távon tényleg le kéne épiteni, legalábbis a személyautóknál. Nyilván a nagyobb gépeknél kevésbé reális ez (busz, teherautó, munkagép - igaz ezeknek a vizsgáztatását talán könnyebb is közelről felügyelni, hiszen darabszámra nagyságrendekkel kevesebb van belőlük).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindent lehet csak akarni kell :). akarat nincs, változás sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól még, hogy valami egyszerűbb, nem lesz jó megoldás. A tilosban átmenők számát sem úgy csökkentjük, hogy mindenkinek, aki decemberben született, levágjuk a lábát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos Magyarországon a csórók többsége (én is az vagyok) patikamérlegen úgy adagolja ki a pénzét, hogy megveszi német importból azt a lefingott bmw -t, audi -t, "prémium" vw -t vagy opelt, amit még ki tud fizetni, 8-12 éves korában. Ahelyett, hogy venne vadi újan mondjuk egy dacia -t, vagy a márka helyett a frissebb évjáratra lőne.
Természetesen dizelt, hiszen nyugat európában szokásosan 5-10 évvel előttünk járnak gondolkodásban és minden egyébben is, nagyon jól tudják hogy egy zsákutca az egész, ezért az import használtban sok a dizel, ettől pedig olcsóbb is.
Ezek a ~10 éves dizelek pont abban a korban vannak, hogy már csereérett rajtuk a részecskeszűrő, úgyhogy jön a sok okos vásárló barátja, a sok okos nepper, aki tudja, hogyan kell kiszerelni és kiütni a komputerből a környezetvédelmi riasztásokat. Aztán ezek találkoznak egymással, és idehozzák a nyakunkra évente ~10ezer számra a németek által már leselejtezett dizelt, amiből ráadásul kipiszkálják azokat a csubakkavédelmeket is, amiktől ez az alapvetően környezetgyilkos technológia egy kicsit elfogadhatóbban tud üzemelni.
Az engem nem vigasztal hogy a "láthatatlan gázok mérgezőbbek" :), amikor egy ilyen mögött araszolsz, lehet belső keringésre állitani és csak remélni hogy van fél órányi oxigén az utastérben. Borzasztó látvány amikor az R rendszámos dzsukel audiból dől a füst hátul.
Értem én, hogy transzparencia, meg jobb ellenőrzés, meg ne a technológiát okold, meg bla-bla. Én is ezt pártolnám, csak sokkal reálisabb a probléma gyökerét kezelni (dizel visszaszoritása), mint abban reménykedni, hogy a hatóság majd megment minket (lol).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem új autó vásárlójaként nem vagy annak a halmaznak a tagja, amibe a hozzászólásodban helyezed magad.
Jaja, bizonyára ezért hoznak sok dízelt. Mi más oka is lehetne? Komolyan kérdezem. ;)
Én úgy vélem, ha nem olvashatnánk a hozzászólásaid a HUP-on vagy máshol, attól te személy szerint ugyanolyan hülye/okos lennél.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A homályos picsogás helyett mondhatnál valami értelmeset is. A felét nem értem annak amit mondtál, a másik fele meg üres hablatyolás.
"Szerintem új autó vásárlójaként nem vagy annak a halmaznak a tagja, amibe a hozzászólásodban helyezed magad."
Az újautó kinálat legaljáról vásároltam, direkt nem a lefingott importot. Ez az összehasonlitás alapja. Aki a legolcsóbbat keresi, az csóró. Főleg, ha TCO -t számolunk. Adj össze mindent amit egy romhalmaz fenntartásáért költened kell, és ki fog jönni egy új autó ára. A kérdés csak az hogy tervezetten, fixen akarod ezt megfizetni (akár egyben, akár finanszirozva), vagy random időpontokban, amikor a kávédarálód összedől. Hosszú évekig és sok autóval csináltam ezt. Aki használja is az autóját, annak új kell, és lehet hogy a végén még olcsóbbra jön ki. Szóval ne vegyél ki a csóró csoportból csak azért, mert újat vettem. :)
"Jaja, bizonyára ezért hoznak sok dízelt. Mi más oka is lehetne? Komolyan kérdezem. ;)"
Én irtam egy összefüggést, te is mondhatnál valamit. A kérdésed mögé valami homályos szándék van arra hogy tudnál még hozzátenni. Tedd meg.
"Én úgy vélem, ha nem olvashatnánk a hozzászólásaid a HUP-on vagy máshol, attól te személy szerint ugyanolyan hülye/okos lennél."
Mivan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én irtam egy összefüggést, te is mondhatnál valamit.
Nem is tudom. Pl. sokat mennek azok a németek a dízel autójukkal, akik három évesen autót cserélnek. Vagy Magyarországon keresettek a pár éves dízel autók. Vagy vannak jól sikerült, igénytelen és a világ végéig üzemelő dízel motorok, és viszonylag jól sikerült kasztnik, ezért a magyarok szívesen vesznek ilyen autókat. De az is lehet, hogy a használt import autók között nem "sok a dízel", csak neked más a benyomásod.
Mivan?
Akkor is létezel, ha nem látunk.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze van három éves dizel is, az még rendben van. Nem is mondtam, hogy egy tollvonással tiltsák be mindet. Lehet fokozatosan is kivezetni, szelektiven büntetni (régi, sokkal rosszabb besorolásút betiltani), stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"megveszi német importból azt a lefingott bmw -t, audi -t, "prémium" vw -t vagy opelt, amit még ki tud fizetni" - megvenni meg tudja, de fenntartani, jogszabályoknak megfelelő állapotban tartani már nem tudja. (Majomra van pénz, legyen banánra is, igen...).
Többször kéne az utakra kivinni a mobil vizsgaállomást, és szépen méregetni az autók kibocsátási értékeit, ellenőrizni a környezetvédelmi berendezések meglétét - aztán ahol nagyon sz@rok az értékek, ott rendszám le, forgalmi bevon, útvonalengedély a forgalmiba bejegyzett telephelyig kiad, a t. tulajdonos utána kérhet a telephely-szervíz-kijelölt vizsgahely útvonalra útvonalengedélyt utána.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"megvenni meg tudja, de fenntartani, jogszabályoknak megfelelő állapotban tartani már nem tudja"
Sokszor már eleve úgy kapja a neppertől, hogy nem felel meg a jogszabálynak, csak össze van hazudva.
"Többször kéne az utakra kivinni a mobil vizsgaállomást, és szépen méregetni az autók kibocsátási értékeit,"
Ezt csinálják is, de nagyságrendekkel növelni kéne az ellenőrzések számát :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon szoktam gondolkodni, hogy hogy van ez a dízel vs benzin? Úgy tanultam annó, hogy ezek különböző frakciói a lepárlásnak. Tehát ezek valami fix arányban keletkeznek ha kell, ha nem.
Ha nem kell annyi gázolaj - mert kevesebb a dízeles kocsi -, akkor mit fognak csinálni vele? Krakkolással átalakítják más formába? Elégetik erőművekben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a gázolajat nem az autókban használják főleg. A legnagyobb felhasználása a nagyméretű motorok (hajók, vonatok, buszok, kamionok, katonai járművel, mezőgazdasági gépek stb.) illetve az energiatermelés (fűtőolaj). Ez a felhasználási mód nem fog eltűnni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg is krakkolnak például Százhalombattán a finomítóban.
Amin még jobban megdöbbensz talán, hogy miből készül a hidrogénautó (szép németül Wasserstoff Auto) üzemanyaga: nem vízbontással ahogy belénk verték kémiaórán, hanem szénhidrogénből vegyészkedik azt is ki.
Szóval nem, nem fogják kilocsolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát ezek valami fix arányban keletkeznek ha kell, ha nem.
~65% benzin, ~35% gázolaj, az autó üzemanyag részből.
https://www.energy.gov/eere/vehicles/fact-676-may-23-2011-us-refiners-p…
lepárlás
btw, hydrocrack https://en.wikipedia.org/wiki/Cracking_(chemistry)
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én dízel-hibridet vennék. Sakk-matt lenne egyből!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ilyen van :) Új már nincs belőle sajnos, pedig bizonyos élethelyzethez az egyik legjobb választás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És jó? Anno úgy voltam vele hogy egy plugin-diesel lenne az optimális megoldás, rövid távon megyek villannyal, hosszú távon meg ott a diesel, win-win. Gyakorlatilag azt írták róla hogy nem a legjobb koncepció, sokszor jár hidegen keveset a motor és ez pont nem jó a dieselnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Élethelyzetre kell venni, és akkor nagyon jó. Pontosan olyanra mint amilyenre írtad. Ettől eltérőre nyilván nem ajánlott, ha valaki pl. rendszeresen pöfögteti lemerülve, városban 5-10km-eket megtéve csak, annak nem lehet jó vége, bár negatív tapasztalat még ebben a felhasználási módban sincs (lásd lent).
Normál használatban kb. soha nem jár hidegen, mert olyan szinten túl van gondolva ez, hogy az elektromos fűtés mellett még egy webasto kályha is van benne, és az is melegíti a motort, illetve az olajat (és persze az utasteret is, ha kell). Hülyének lenni persze itt is ér, szóval ha -10-ben parkol valaki az utcán, majd azonnal max fordulaton akarja használni 180-al, akkor az autó nem lesz hálás, de ez igaz a nem hibridre is. Viszont normál használatban sokkal gyorsabban bemelegszik mint az átlag dízel, az említett motorfűtési megoldások miatt, szóval ebből a szempontból még jobb is azoknál.
Nekem 260k km alatt egy turbószelep jeladót kellett cserélni a dízel részen 30eFt-ért. Egyéb helyeken voltak még költségek, de mindegyik kopóalkatrész, vagy egyéb karbantartás volt csak (pl. vezérléscsere). Persze jó gazdaként benne vagyok az összes releváns tulajdonosi csoportban, követem a dolgokat (~3-5 ezer darabos minta). A tapasztalat és a közvélekedés az, hogy nem kell tartani attól, hogy a dízelnek bármi baja lenne, gyakorlatilag normál használat mellett elpusztíthatatlan. Nem tudnék olyan példát mondani, hogy bárki motorhibát jelzett volna ezekben a csoportokban (ide értve a dízeleknél szokásos mumusokat is: egr, turbó, részecskeszűrő, stb..). Nyilván ha nagyon túrsz, akkor lehet hogy találsz valami rémtörténetet, én még nem láttam ilyet.
Amúgy Volvo V60 D6 (D5 dízel elöl + egy villanymotor hátul). A hajtáslánc nincs túlbonyolítva, szóval ettől sem kell tartani. A két tengely között nincs semmilyen kapcsolat, AWD-ben mindkét motor hajt, egyébként meg úgy kapcsolgatod őket ahogy akarod. Ebből adódan pl. a váltónak sincs köze az elektromos részhez, teljesen különálló életet él a dízellel. Típushibája a klíma (erről híres is a típus eléggé) és a nagyfesz generátor, de mindkettőt véglegesen lehet orvosolni hazai szervizben egyszeri kisebb összegből.
Mindennek ellenére nem ajánlanám senkinek, a legfiatalabb darabok is idősek már (2014-2015), és az említett klíma probléma ha nem volt időben megfelelően kezelve, akkor nem kis szívás/költség lehet a vége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6-7 éves autó öreg? Itthon 10 év alatti autót használtan nem szokás nézni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4-6 millióért, dízel PHEV-ként szerintem igen. Én ma ennyiért nem ezt venném, 1-2 éve még újra megvettem volna ha akkor kellett volna döntenem, szerintem kb. most van az a határ, hogy ezt már nem tenném meg. De ez egyéni vérmérséklet és kockázatkezelés kérdése persze. Az említett klímaprobléma körül is vannak bonyodalmak amikbe most nem mennék bele (hacsak nem érdekel valakit), de ahogy öregszik az autó, úgy ez is egyre nehezebbé (pontosabban kockázatosabbá) teszi a vásárlást.
A félreértés elkerülése végett: ez nem jelenti azt, hogy szabadulni akarnék tőle. Más egy teoretikus "mi lenne ha most kellene megvennem?" kérdés, és persze más, ha itt áll már egy tökéletes példány a garázsban, amiről tudom, hogy megkapta a törődést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az Európa-szerte ronggyá támogatott
Kifejezetten a ronggyá támogatottság tipikus jele az, hogy pl. nálunk néhány órán belül elfogy az éves támogatási keret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Európáról volt szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit fura a földrajztudásod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha érted, érted, ha nem, hát nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kellene értenem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy Magyarország csak földrajzi értelemben Európa része, valójában. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kurvaország, vadkelet, Unortodoxia, Agyarország, illiberális demokrácia, Orbánisztán, a Mészáros és Mészáros Kft tulajdona...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészségedre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez gondolom pont olyan, mint az átlagfizetés, a felső 10% szépen megdobja a statisztikát, de igazad van, az is valami.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elkövetkező években pedig annyi vizierőművet építünk, mint Norvégia.
Vagy mégsem?
Sajnos a V4 országokban sokkal környezetszennyezőbb a villanyautó, mint Norvégiában. Itt ukrán széntüzelésű erőművekből vesszük még villanyautók nélkül is a sok-sok villanyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ezt nem kell mondani. Régóta vagyok azon a véleményen, hogy a legtöbb helyen a villanyautózás nem kizöldíti a környezetet, csak kiszervezi a távolabbra a környezetszennyezést.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pont!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régóta vagyok azon a véleményen, hogy a legtöbb helyen a villanyautózás nem kizöldíti a környezetet, csak kiszervezi a távolabbra a környezetszennyezést.
A témakör ennél sokkal komplexebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A különbség az hogy a villanyautózásnál a szennyezés (akksi gyártása és kezelése, villamos áram előállitása) kontrollálható és nem oda viszed a szennyezést, ahol jársz. És a technológia lecserélhető az autó megtartásával. Rakhatsz bele más módszerrel gyártott akksit, csak teljesitse amit kell. Lecserélheted az elektromos áram forrását is (pl. az ukránok helyett paks2).
Egy benzines autó meg mindig is ott fog puffogni, ahol jársz, ez nem változtatható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy benzines autó meg mindig is ott fog puffogni, ahol jársz, ez nem változtatható.
És ahogy öregszik, egyre többet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Karácsony nem lesz miniszter, akkor Budapesten hamar ki fognak hullani. Vagy lehet úgy is mondani, hogy Budapest felzárkózik Norvégiához. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom Apple Maps-et hasznal.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Durva, ha 3-4 éve kérdezi valaki, 2030-az mondtam volna a hasonló arányokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán 10 év múlva az aksis villanyautóról is kitalálják, hogy mégse hozza a környezetvéldemi elvárásokat, jöjjön helyette a...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Addigra annyi lekotlott solar panel lesz nyugaton, hogy az autok utan majd az aramlik ide keletre.
Regen a nagykobcentis diesel volt a meno, most majd a nagy amperos sok tablas solar lesz.
Arrol majd toltheted az amperat, meg a kiat meg a tobbit, amit szinten akkor vedlenek majd le tomegevel.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak szólok, hogy ez már most történik, illetve úgy 1-2 éve trend :) Dugig van a használt piac 2-5eFt-ért megvehető nyugaton leszerelt régi napelemekkel. A vicc benne, hogy nincs ezzel semmi gond, ugyanúgy működnek még ezek Mariska néninél, vagy egy ügyeskezű Bélánál, aki telepakolja vele a saját házát DIY projekt keretében (ezzel meg dugig van az YT amúgy), mint Hansnál. Hans sem azért adja el, mert szar, hanem mert 100-200W-os helyett kap már jó áron 400-500W-os újat, a két Teslához meg jobbak azok, a tetőfelülete meg ugyanakkora mint volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akartam ennyire progressziv lenni, egy ilyen konzervativisztikus oldalon.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd jól visszatérünk az európai belsőégésű motor gyökereihez, mint "húdejó, erre cseréljen mindenki, mert környezetbarátabb a szenes erőművek villanyánál".
Európa nem az olajtermeléséről híres, így nem csoda hogy etilalkohollal csinálták az első ottómotoros cuccokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki pingeljen már meg, ha a zöldek egyszer tényleg zöldek lesznek és az elektrolízissel előállított hidrogénnel működő üzemanyagcellás járművek lesznek többségben, amiket szél- meg napenergiával állítottak elő, a hálózatba pedig csak az atom- és vízerőművek szolgáltatják a naftát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük hozzá, hogy van már technológia a CO2 +víz szénhidrogénné alakítására is. Tehát CO2 szempontból akár tisztán üzemeltethető lehet egy benzines vagy egy dízel kocsi is. Én titkon ezt a jövőt várom, és zöld rendszámot teszek a V6-osomra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, van már rá technológia, de egyelőre teljesen értelmetlennek tűnik, lásd: A németek teljesen megőrültek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez egy nagyon elfogult cikk, bele vannak szerelmesedve a Teslába, és csak azt tudják az egyetlen üdvözítő megoldásként elképzelni.
Néhány pont, amivel vitatkozni tudok:
* Ha a klímakatasztrofát komolyan vesszük (én nem hiszem el 100%-ig a klímatudományt sem, el tudom képzelni, hogy kamu, de munkahipotézisként fogadjuk el), akkor a koncepció a 0 CO2 kibocsátás, illetve a CO2 szint csökkentése lehet csak. A 0-t vagy negatívat pedig nem lehet CO2 kivonás nélkül elérni. Ezt egyszerűen muszáj lesz csinálni ipari léptékben.
* A 0 CO2 kibocsátás nagyon messze van a megvalósíthatótól az áramtermelésben is: az ingadozásokat gázos erőművekkel egyenlítik ki, és egyelőre nincs technológia ennek a megoldására másként. Tehát lesz CO2 kibocsátás, akármit is csinálunk.
Egyelőre tehát nincsen más olyan koncepció, amivel legalább elvben elérhető volna a 0 vagy negatív CO2 kibocsátás. Ez az egyetlen út, ha a CO2-t ki tudjuk vonni a légkörből, és ezt ráadásul abban a nagyságrendben, ami a kibocsátás. Ha pedig ezt megcsináljuk, akkor az egyetlen értelmes megoldás az, ha üzemanyagot csinálunk belőle. Persze olvastam olyat is, hogy valamilyen formában megkötjük és ledepózzuk, de nekem ez tűnik hülyeségnek, mert a végterméknek semmi értelme.
A cikk abból indul ki, hogy az ipar által termelt CO2-t használnák fel. Én pedig egy olyan rendszerből indultam ki, ami a levegőből veszi ki. Mivel az iparban töményen keletkezik, ez gondolom hatékonyabb megoldás, azért talán ezzel érdemes kezdeni. De a 0 CO2-t csak úgy lehet majd elérni, ha a levegőből kivevős változat is megvalósul.
Na, és akkor tételesen a cikk elemzése:
* "Egyesek olyan messzire mennek, hogy azt javasolják, telepítsünk sokszor annyi megújulót, mint amennyi áram valójában kell," Igen, pont ez a javaslat lényege. A megújulók ingadozása miatt egyébként ez alap, hogy sokkal többet kell telepíteni, mint a konstans igény, mivel a tárolás/teljesítmény kiegyenlítés megoldatlan.
* "opportunity cost: az elektrolízises hidrogén előállítás nem egy légüres térben létezik, van alternatívája. Tehát meg kellene vizsgálni, hogy az az energia, amit a hidrogénes megoldással a veszteséglistára írunk, felhasználható lett-e volna hatékonyabban, ha más megoldást választunk." - Ha több éppen a megújuló erőforrás, mint az igény, akkor pont az a problémánk, hogy nincsen hová tenni. Nincs semmi ami hatékonyan használná fel. Már most is előfordult ilyen Németországban, hogy negatív volt az áram pillanatnyi ára, több megújulóval ez csak gyakoribb lesz. Ez tehát nem Sci-Fi, az opportunity cost tényleg kicsit, és konkrétan negatív is lehet.
* "Az így kapott metanol sajnos nem jelent megoldást a most forgalomban lévő benzines autók kibocsátásának csökkentésére, mivel, mint a kutatók is elmondják, túl robbanékony, így, javaslatuk szerint újfajta benzinmotorokat, tulajdonképpen alkohollal hajtott generátorokat kell gyártani" - Na mi van, a villanyautósok hirtelen ortológusok lettek, és félnek attól, hogy esetleg új technológiát kell kifejleszteni? LOL. De van más út is, azt is lehet csinálni, hogy a metánt tovább átalakítva (a krakkolás megfordításával) klasszikus üzemanyagot állítanak elő, benzint és gázolajat például. Én ilyet olvastam, hogy ez is lehetséges.
* "Ezek gyártása és későbbi karbantartása is nyilván hasonló terheléssel jár, mint a mai benzin és dízelmotoroké, lehet majd darabonként újjáépíteni a motort a megannyi különböző forgó és kopó alkatrész folyamatos cseréjével." - Mert a villanymotort a fáról lehet leszedni, nem? Ez is ilyen elvakult villanyos érvelés. Különben is most CO2-re optimalizálunk, és éppen arról szól a történet, hogy ezen az úton legalább elvileg el lehet érni a vágyott 0 kibocsátást. Akkor milyen terhelésről beszélünk? A módszerrel minden mostani CO2 kibocsátást ki lehet nullázni.
Ha a kenőanyagokra gondol, azokkal már most sincsen probléma, nincsen beleöntve az óceánba már most sem.
* "Az egész végén azután elégetjük a metanolt, ami, természetesen ismét CO2 kibocsátással jár." - ami zárt körben újrahasznosul, tehát többé nem probléma. Színtelen szagtalan nem mérgező gáz.
* "Az egész demonstrálásához a kutatók fogták a világ egyik leghatékonyabb villanyautóját, a Tesla Model Y-t, és ezt alakították át a borzasztóan pocsékoló és komplikáltan előállított, de legalább elégetésekor szennyező üzemanyaggal hajtott soros hibriddé" A szerző ismeri a prototípus kifejezést? Gondolom az a problémája, hogy a rajongása tárgyát szentségtelenítették meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez egy nagyon elfogult cikk
Szerintem is elfogult egy kicsit a cikk, de a felvetett gondolatok megállják a helyüket. Lásd:
Nem azt állítom, hogy a hidrogénnek sehol és egyáltalán nincs helye, de nem lehet úgy tekinteni a megújulókra, mint egy ingyenes szolgáltatásra, amiből egyáltalán nem számít mennyit pazarolunk el.
Végig kell számítani az alternatívákat – de ehhez én kevés vagyok, meghagyom másnak, csak jó lenne már látni a számokat. Egyelőre csak mindenki nagyvonalúan megnyitja a képzeletbeli végtelen és ingyenes hidrogéncsapot.
Ha nem hiszed el 100%-ban a klíma katasztrófát, akkor miért akarsz még nagyobb CO2 megszorítást, mint ami a tudósok szerint elegendő?
Vagyis miért akarsz 0 CO2 kibocsátást, amikor elegendő egy adott szintű is, ha jól emlékszem, akkor az 1990-es szintű is?
Ha pedig ezt megcsináljuk, akkor az egyetlen értelmes megoldás az, ha üzemanyagot csinálunk belőle.
Ez nem igaz, példának okáért a fák, algák, ... is nagyon ügyesen ki tudják vonni a CO2-t a levegőből.
Egyelőre tehát nincsen más olyan koncepció, amivel legalább elvben elérhető volna a 0 vagy negatív CO2 kibocsátás.
Ugye egyelőre ez nem is cél, de ha cél lenne, akkor csak a CO2 kibocsátású eszközeinket kell leváltani kibocsátás nélkülire (pl. erőművek, fűtés, közlekedés). Máris itt egy másik koncepció. ;-)
Illetve, ha ki is vonnánk a CO2-t, akkor miért akarnánk visszajuttatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ha nem hiszed el 100%-ban a klíma katasztrófát, akkor miért akarsz még nagyobb CO2 megszorítást, mint ami a tudósok szerint elegendő?
tudósok szerint elegendő: Én még ott tartottam, hogy tudósok szerint is 0 cél.
Miért akarom? Mert abban az esetben, ha mégis igaz a klímaprobléma, akkor így járunk a legjobban. És ha nem igaz, akkor is jó ez az irány.
Alapvetően teljes körforgásban kell gondolkodnunk mindenben. Csak akkor dőlhetünk hátra, ha minden anyag körbe forog, nincsen "szemét" és nem kell bányászni sem.
Például ha 90%-os lítium visszanyerés van az akksik reciklálásakor, akkor is előbb-utóbb bajban leszünk, mert exponenciálisan csökken a felhasználható lítium mennyisége.
A víz és a CO2 körforgása viszont veszteségmentes, elvben örökké lehet csinálni. Teljesen barátságos anyagok (a globális felmelegedést leszámítva, de ennek oka az, hogy nincs meg a körforgás jelenleg).
>> Ha pedig ezt megcsináljuk, akkor az egyetlen értelmes megoldás az, ha üzemanyagot csinálunk belőle.
> Ez nem igaz, példának okáért a fák, algák, ... is nagyon ügyesen ki tudják vonni a CO2-t a levegőből.
Értelmezés kérdése, a fát és az algát is üzemanyagnak veszem, el lehet égetni mindkettőt. De igaz, ezek is tudnak kivenni a levegőből. Az algát nem tudom hogyan lehet hasznosítani technológiailag, a fa körforgatásában azt kell megoldani, hogy a talaj minősége ne romoljon közben, és akkor tökéletes lesz.
> csak a CO2 kibocsátású eszközeinket kell leváltani kibocsátás nélkülire (pl. erőművek, fűtés, közlekedés)
Igen, de ez az ami baromi nehéznek, kvázi megvalósíthatatlannak tűnik egyelőre. Minden más fűtőanyag (gyakrolatilag a hidrogén van mint opció tudtommal) nehezebben tárolható.
> Illetve, ha ki is vonnánk a CO2-t, akkor miért akarnánk visszajuttatni?
Gondolj bele, ha megcsináljuk a beruházást, amivel mondjuk 10 év CO2 kibocsátását kivesszük lassanként a levegőből, hogy ezzel megállítsuk a melegedést, akkor az az infrastruktúra már "működni akar" tovább is. Addigra optimalizált technológia lesz a teljes folyamatra, és minden működni fog olajozottan. Ekkor már ésszerű a kiemenetét elégetni, hogy egy dinamikus egyensúlyban maradjunk, ne fogyjon el a CO2 a levegőből. Ezen a ponton már nem árt majd nekünk a CO2, hanem a barátunk lesz, a körforgás része.
Azért a ló túloldalára sem kellene átesni, a természetnek szüksége van levegőben lévő CO2-re anélkül nem lenne élet a Földön. (Olyannyira, hogy valószínűleg a növények konkrétan jobban működnek most, hogy magasabb a levegő CO2-je!) Beállíthatnánk az 1990-es szintet, aztán ott maradnánk örökre. Vagy bármilyen szintet, ami tetszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hamarább feltalálják a teleportálást minthogy ez megvalósuljon. Ha nem sikerül a Földről kimenekülnie, az emberiségnek nincs nagy jövője.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hidrogénnel működő üzemanyagcellás járművek
Amely hidrogénjét szénhidrogének vegyészkedésével állítják jelenleg elő, mert sokkal olcsóbb mint abból a villanyból, ami a villanyautók nélkül sem elegendő. Vagy csináljuk villanyból és telepítsünk a többlet villany előállításához még több szenes, olajos vagy gázos erőművet. Az ördögi kör zárult. Kell a villany másra, a hidrogén földgázból lesz előállítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megújuló áramforrások legnagyobb problémája, hogy nem egyformán jön, és nem lehet tárolni. Az elektromos autóé pedig szintén, hogy drága és nehéz a tároló. Ezért szerintem ésszerű megoldás lesz kémiai üzemanyag szintetizálásra használni a megújulókat. Ezzel pont a "megoldhatatlan" problémák oldódnak meg. Ráadásul olyan helyre lehetne telepíteni ezeket az üzemeket, ahol sokat süt a nap vagy fúj a szél, és az elkészült üzemanyagot nagyrészt a meglévő hajókkal vagy csövekkel lehetne szállítani - például a Szaharából.
A vicc az, hogy magának a szállításnak az üzemanyagigényét is elő lehetne állítani így, tehát az az érv is kiesik, hogy a hajók is CO2-t pöffögnek. Egyedül a többi szennyezés problémája marad meg, de az ma már nem annyira súlyos a modern katalizátorokkal. Ráadásul ha a CO2 "ingyen" lenne, akkor a motorokat újra lehetne rendes égésre optimalizálni, mivel nem kellene a CO2 grammjai miatt annyira zsonglőrködni.
Az Audi valamikor azt állította, hogy 1000 Forint környékén lenne a levegőből kivont CO2-ből szintetizált üzemanyag literje. Ha jobban megnézzük ez talán már olcsóbb is, mint az akkuba pakolt áram. De mivel a technológiába tett erőfeszítés egyelőre sokkal kisebb, azt sejtem, hogy nagyon sokat lehetne optimalizálni még ezen pláne méretben felskálázva.
Na, ezt még csak ezerszer írtam le, de nekem ez az álmom. Azért is szép álom, mert ez legalább elvben lehetséges szemben az elektromos álmokkal. Egyelőre bilibe lóg a kezem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rohadt nagy +1 rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttad a globalizált elektromos hálózatot? Kína terve.
Előzmény: Kína hegyvidéki energiáját levinni a tengerparti nagyvárosi régióba
Adatok: 3324 km 1100 kV UHVDC 12 GW
Ráépülő terv: Európa - Kína UHVDC, gyűrű és felfűzve a közbeeső energiaközpontokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam. Mire jó ez és hogyan? Megvalósítható? Megoldja a problémát, hogy éjszaka nem süt a nap?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasd el a PDF-et, dobálóznak benne ezresével a GW-okról. Benne van, hogy mely érintett részek
- naposak
- szelesek
- nagy esésű folyókkal vannak megáldva
Szóval összeraktak egy nagy teljesítmény portfóliót és egy gigalomán +/- 1100kV-os UHVDC energiagyűrűt hozzá.
Élőben egyébként brutális a videó alapján is ez a kínai energiaszállító alkotás:
https://www.youtube.com/watch?v=MaBC55Idil0
https://www.youtube.com/watch?v=TBkfAijjIuo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kiegyenlíti az igények és a lehetőségek időbeli kilengéseit, de emellett tényleg nem kell tárolás? Ez megold minden kérdést teljesen?
Ez hogy van, tényleg DC, tehát nem alternáló áram megy ezen a vezetéken? El nem tudom képzelni, hogy milyen elektronika kell egy ilyen mögé, vagy hogy hogyan alakítják át aztán váltóárammá. Brutál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kínai cuccról azért érdemes tudni, hogy a technika fontos része német/európai ám:
https://press.siemens.com/global/en/feature/worlds-first-1100-kv-hvdc-t…
https://new.abb.com/news/detail/60170/abb-partners-with-chinas-state-gr…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... ahogy a nagysebességű CRH300, CRH380 és CR400 motorvonataik is a német ICE3 teljes megvásárlása és továbbgondolása.
Erre áldoznak pénzt. Aztán csak nézünk, ahogy a Kína lesz a technológiai központ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hogy, ha a új villanyautó a jelenlegi energiamixszel a teljes élettartalma alatt forrástól a kerékig már most harmadannyi CO2-t termel, mint egy mostani új benzines?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az üzemanyag CO2-ből van visszaszintetizálva, akkor a benzin vagy a dízel CO2 mérlege is 0 lesz. Pont annyit püffög ki, amennyiből elő lett állítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább ugyanannyi energia visszaszintetizálni, mint amennyi az elégésekor keletkezik, mely égés legjobb esetben is 40%-os hatásfokkal fordítódik a haladásra. Kétszer jobban jársz azzal, ha ugyanazt az energiát a 80%-kal (90% töltési hatásfok, 90% villanymotor és inverter) fordítódó villanyautóba töltöd szerintem...
De több CO2-t is kipufog, mert ugye az olajat is égeti, egyre többet, minél használtabb az autó, és ez Magyarországon fokozottan igaz lesz (már a katalizátort sem szeretik az emberek lecserélni). Szóval még egy kis CH-t is ereget az autó NOx kíséretében.
De szerintem a leghatékonyabb ezt napenergiával visszaszintetizálni. Mondjuk azt bioüzemanyagnak hívják. Szerintem olcsóbb is, bár, elnézve az étolaj árát....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Kétszer jobban jársz azzal, ha ugyanazt az energiát a 80%-kal (90% töltési hatásfok, 90% villanymotor és inverter) fordítódó villanyautóba töltöd szerintem...
Ez igaz ha az autó éppen a napelem mellett parkol, amikor az begyűjti az éltető napfényt. De nem így van, a napelem inverterrel hálózati áramot csinál (gondolom kb 90%), majd szállítjuk az áramot és több lépcsőben visszatranszformáljuk (szintén veszteségek) lakossági 230V-ra, és azzal töltünk a végén.
De amint tárolni is kell a szolgáltató oldalán is áramot, abban a pillanatban előkerül a meg nem oldható, de biztos hogy nagyon drága probléma: a tárolás. Itt is jópár százalékot elveszítünk a hatásfokból is, az biztos, akármilyen módon is történik a tárolás.
Ha kémiai üzemanyagot szintetizálunk, akkor valóban kisebb az összes hatásfok, azonban minden megújuló áramot fel tudunk használni a keletkezés helyéhez közel (mert úgy telepítjük a szintetizárotokat ugye), és így a tárolás és szállítás problémája a meglévő módszerekkel megoldhatóvá válik.
Ha belegondolsz az össz hatásfok annyira nem problémás, mert a napelem egyre olcsóbb, a hely és a napfény pedig "ingyen van" a Szaharában. Tehát bőven túlméretezhetjük ezeket az erőforrásokat.
Van még egy indok a kémiai energiahordozó szintetizálás mellett az akksikkal szemben, ha hosszú távon gondolkodunk: ezekből stratégiailag hosszú távra is lehet tárolni. Akár száz évre is, ha a kiürült kutakba visszatöltjük a naftát... Vagy legalább 1-2 évre simán. Most például probléma, hogy az oroszok kicsit visszafogják a földgázt, nekünk meg jön a tél. Az ipar pedig nem fogja tudni kifizetni a gázt, és leáll. (Nekünk itt a lakásban olcsó marad, hiszen _nem lesz gázár emelés_ :-) Legalábbis erről cikkeznek sok helyen. A globalizált áramhálózattal még inkább lehet ilyet csinálni, a kitettség pedig senkinek nem jó. Mennyivel jobb pár évre elegendő naftán ülni úgy, hogy a világon elszórva vannak szintetizátor telepek, amik ütemesen termelik a finom nedűt.
Mondjuk egy háborús helyzetben a nemzetközi villanyhálózatot tuti lerombolják, az akksik pedig hamar kimerülnek. Majd a katonai repülők, hajók és tankok akkumulátorosok lesznek? Kötve hiszem. Békeidőben viszont nekik is CO2 semlegesnek kell lenniük. Már csak ezek miatt is ki kell építeni a szintetizált üzemanyag infrastruktúrát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csomó mindenben igazad van, de szerintem a szállítmányozás miatt inkább a hidrogén lesz a nyerő (ha sikerül a szintetikus üzemanyag esetében megoldani a nagyüzemi vízbontást, akkor (talán) egyszerűbb a technológia), mert az helyileg zero emissziós (CO2, NOx, CH).
Tök jó lehet a szintetikus üzemanyag, de most az ára nem versenyképes a kitermelttel, és szerintem nincs az a pénz, amivel meg lehetne támogatni, hogy az legyen. Bár már megindult a benzin ára felfelé, így már nincs is olyan messze a szintetikus megálmodott 700 Ft (a mostani 3000 helyett) és a mostani benzin 200 Ft-os ára egymástól.
Háború kiváló példa, a hitleri Németországban már szintetizáltak benzint kőszénből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a hálózatba pedig csak az atom- és vízerőművek szolgáltatják a naftát." - Az atom nem ződ, a vízerőmű meg tönkreteszi az élővizeket, úgyhogy az sem ződ. :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a többi sem, a napelemek fémből meg műanyagból vannak. :) Az atom zöld, csak nem megújuló. Meg nem kell kibaszni az elhasznált fűtőanyagot a határba. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát én 1,5 éve használok elektromos autót, és teljesen használható. Naponta járok a 90km-re lévő melóhelyemre, és mondhatni a 19Ft/km támogatás amit a munkáltató ad, fedezi a költségeimet bőven.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán kapcsolódik, az egyik legjobb előadás amit mostanában láttam, és nem azért mert szimpatizálok a villanyautóval:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem semmi bajom a villamossal. Csk egyet nem értek meg.
Ha az elektromos autók fele annyi alkatrészből állnak akkor hogy kerül kétszer annyiba? A doboz(kasztni) ugyanaz. A futómű egy kicsit erősebb. De ugye a motor alkatrész fele annyi sincs.
Szóval majd ha annyi lesz egy villamos mint egy diesel vagy benyó akkor váltok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a grafikát ha jól értelmezem akkor 50%-al kellene többnek lennie. Ami most ugye 200% Hol az a 150%?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Hyundai Inoiq alapmodell ára 11 099 000 Ft, a közepes felszereltségű Prémium 11 990 000 Ft. Míg a Hyundai Tucson 7 999 000 Ft. Ez pont 50%.
Nagyon megnőttek az új autó árak, Dacia Duster 4 299 000 Ft, de az nem ebben a ligában játszik (mondom ezt így, hogy évente pár hetet folyamatosan egy-egy Duster hajtok, szeretem is, de mégis inkább Suzuki Jimny-t vennék magamnak szabadidőautónak, mert bár kevésbé autószerű, de legalább nem is akar annak látszani)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abból, hogy a hülyék X3-ast vesznek, hogy azzal hordják a gyereket a belvárosi oviba az következik, hogy szar az elektromos autó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy külső forrásból nem tölthető hibrid autót választott.
Jelen!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sohasem fogom megérteni, hogy miért? Vagy legyen benziines, vagy legyen elektromos, de egy ilyen hibrid olyan mint a városi SUV: nehéz és többet fogyaszt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többet fogyaszt, mint mi?
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ha nem cipelné állandóan a villanymotort+akkumulátort a sallangjaival együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A többlet súly, főleg ilyen kicsi, nem igazán növeli a fogyasztást.
Gyorsulásnál fogyaszt kicsit többet, viszont lassulásnál jóval többet visszatölt, mint ami a súly többletből adódik. Egyenletes sebességű haladásnál meg nem igazán számít a súly a fogyasztásnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyorsulásnál fogyaszt kicsit többet, viszont lassulásnál jóval többet visszatölt, mint ami a súly többletből adódik.
Megdöntötted a fizikát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondold át. Mondjuk ezt a legtöbb hozzászólásod alá oda lehetne írni. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok főnök!
De hogy került Friss trendek - Hibrid kategóriába a mild-hibrid 1,5 TFSI Audi? 16 éve Prius, Toyota meg sokmindenben jelen van ez a friss trend.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-D
Támpont: ~5-10% súlytöbblet vs. 50-80% mozgási energia visszatöltés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
50-80% mozgási energia visszatöltés
Igaz lehetne ez egy Nissan vagy Mazda esetében de nem egy mild-hybrid Audinál.
Segítek: Ismered a LiFePO4 technológiát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek: Ismered a LiFePO4 technológiát?
Igen, olyan van a Kínában gyártott Teslákban. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél többet vártam. Szöval mem ismered, nincs is miről beszélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem cipelné, akkor nem tudna elektromosan vitorlázni. Mivel tud, üzemanyagot spórol. A 48V-os mild hibrid rendszerben az akku kicsi, a BAS pedig gyakorlatilag alig nagyobb mint egy generátor.
Videó itt:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem cipelné, akkor nem tudna elektromosan vitorlázni.
Vitorlázni széllel lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez esetben kérlek tisztelj meg egy magyar fordítással az angol "coasting"-ra ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marketing maszlagok. Minden nap az autóiparban élek, de már hányni tudnék attól, hogy mi mindent adnak el hatalmas marketing lózungokkal. Az Audi ebben is élen jár, akkora hype a semmire...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csapongsz az elnevezés és a technológia közt. Tehát, akkor minek nevezzük a feature-t? Majd utána rátérhetünk a tech. részletekre és a napi tapasztalataimra.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mond már el, hogy miért kérsz fordításban segítséget pont tőlem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én gyorsan megvettem az utolsó nem mild hybrid swiftet. :) Annak úgy és abban a formában nincs értelme. Erősebb kivitelben talán igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki fújol a dízelre, de kiváncsi lennék, hogy a lakossági dízel felhasználásból származó károsanyag kibocsájtás mekkora hányadát teszi ki az összes dízeltől származóból.
Meg azt se felejtsük el, hogy egy elektromos és/vagy hibrid autó előállítása mekkora környezet terhelés. Az akkumulátorok előállítasa sem túl környezetkímélő.
Meg esetleg még vegyük hozzá azt a tényt is, hogy a konnektorból érkező villamos energia előállítása hazánkban milyen arányban származik fosszilis energiahordozók elégetésével működő erőművekből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg azt se felejtsük el, hogy egy elektromos és/vagy hibrid autó előállítása mekkora környezet terhelés. Az akkumulátorok előállítasa sem túl környezetkímélő.
Blaszfémia!
A fenntartható fejlődés és a környezet kímélésének érdekében legalább 5 évente vegyél új gépjárművet(is), 30(majd 20 majd 10) évente pedig hozzunk egy szabályt, hogy az addig forgalomban szereplő összeset dobjuk ki!
btw hajrá sötétzöldek!
**
Autógyártó-hoz lobbistát,marketingest keresünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát a vásárlás növeli a profitot meg a GDP-t. Nehogymá lemondjon az érintettje a pénzről. Hiszen a pénz a legfontosabb, az nyersanyag meg csak úgy jön és soha nem fog elfogyni.
Na meg van az az újrahasznosítás. Azt mesélik, hogy szinte mindent újrahasznosítanak belőle mert papíron valami ilyen irányelv már le van írva. Vagy a gyakorlat közel sem olyen rózsás? Boldogok vagyunk, amíg csak a papíron leírtakat látjuk és mindezt gondolkodás nélkül elhisszük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni