Audi A3 Sportback – 48V mild hybrid system
The 1.5 TFSI with a mild-hybrid system (combined fuel consumption in l/100 km: 5.0–4.7 (47.0–50.0 US mpg)*; combined CO2 emissions in g/km: 115–109 (185.1–175.4 g/mi)*) has the same output as its sister engine. The performance is also identical; however, it is even more efficient.
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1066 megtekintés
Hozzászólások
Remélem 5 év múlva lesz még új gyártású hagyományos benzinüzemű jármű, mert ezektől a technikai csinnadrattáktól én bizony fosok. Olyat szeretnék majd venni akkor, mint ami most van: 4 henger @benzin, 6 sebességes kézi váltó. A többit nagyjából le is kakkantanám.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig van, amitől éppen fosnak az emberek. Amikor az előzőt vettem, akkor a kettőstömegű lendkerékkel és a turbóval rémísztgették a népet. Egyikkel sem volt/van gondom. :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, de én 8 évig hajtok egy autót. Eddig 3 év alatt majd 50e km, szóval a végére mereven 100e felett lesz. Ott a szívómotor (vs) turbó+KTL versenyből az előbbi nyilván biztosabb.
Mindegy amúgy, már félig a bilibe ér a kezem: addigra nemigen lesz már, amit keresek.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz az akkor is: a másodpiacon méregdrágán :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már elég kifingott használt autóm.. inkább bukok 2 óra alatt egy milliót, de többet nem kérek olyat :)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan vagyunk ezzel így. Amióta új autókat veszek, én nem ismerem az autószerelő fogalmát. Olyat ismerek, hogy évi egy olajcsere + apróságok (klímatisztítás, pollenszűrő cseréje, ablaktörlő gumik cseréje stb.).
Az ideg, az idő stb. megspórolása minden pénzt megér.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a formájában nálam nem teljesen igaz (leginkább az autószerelős kitétel), de 3 használt / 2 új verzió után mégiscsak az utóbbiakra szavazok.
Többet nem lesz használt autóm szerintem.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert az 5-10 (esetleg 15) eves tartomanyban is van sok megbizhato auto, amire tobbnyire eleg az olaj+szurocserekre kolteni. Nyilvan idonkent befigyel egy-ket huzosabb tetel, mint pl. osszes fektarcsa csere, gumi garnitura csere kopas vagy oregedes miatt. De ezek kopo alkatreszek, ugyanugy kifizettetik garancias autonal is. Ellenben markaszerviznel nagyon vastagon fog a ceruza.
Ha keveset hajtod es biztos hogy eladod 4-5 evesen, akkor bizhatsz benne, hogy nem ernek utol ezek a koltsegek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+++
Volt 3 használt autóm: 93as peugeot, 99-es opel, 2006-os peugeot.
Mondjuk úgy hogy miután elláttam fizetséggel a szerelőket és családjaikat, átlag évente 1,5-2 hónapot álltak az autók a szervizekben, én meg kajtattam a kölcsön autók után hogy tudjak közlekedni, inkább döntöttem úgy hogy mostantól az lesz a buli hogy új autóból újba ülök, mert az sem drágább mint ez, cserébe jó érzés úgy autózni hogy az első 100-150 ezer km-en nincs semmi gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új autó illata ... Vannak, akik sosem tapasztalják meg :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az sem hátrány, igen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bezony, kiváncsi vagyok aki használt autót vesz, bele mer-e szagolni a vezető ülésbe :D
No rainbow, no sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Full bor uleses kocsit kell venni, majd vasarlast kovetoen elviszed belso takaritasra + borapolasra. Szerintem jobb szaga lesz mint egy ujnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kárpittisztításról hallottál már? Ha nem félted a kezed összekoszolni munkával, a gépet bérelni is lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt új autóm, még egyszer nem kellene csak akkor ha nyerek a lottón.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig csak egy napig volt új autód :)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Francia kocsik. Nekünk is volt, szépek, kényelmesek, de nem egy toyota/suzuki megbízhatóságban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8 év alatt 140 ezer km? Ez nem túl sok. Ennyit akármelyik új autó ki fog bírni probléma nélkül.
Az utánad következőnél fog tetemmé dermedni nagyon hamar :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondja nálam is a szerelőnek volt vele. Nekem csak fizetni kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen gondod volt vele és mennyi futott kilométernél?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Prius is ilyen technikai csinnadratta volt nemrég, most meg kb. az elpusztíthatatlan igásló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az.
Bar lassan, 12 ev/130e km, a kipufogo korul kezd disznolkodni. Elengedte magat a hatso pajzs, es ugy tunik, hogy a kozepen a felfuggesztes is.
Azen kivul csak olajcsere, es a fekek rozsdasodasa (a hasznalat hianyaban). Igaz, it van aszfalt az utakon, nem szakad le a felfuggesztes.
Egy idegesito tipushiba, hogy a tetoablak koruli, vulkanizalt disz gumicsik nem birja a sved teleket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, mások a preferenciáim... én olyat szeretnék majd venni akkor, ami 8 henger, automata, és nincs benne mikrochip :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Létezik ez egyáltalán? 70-es évek amerikai kocsija, vagy mi tudja ezt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármilyen amcsi vas. Plö egy 69-es dodge charger... Igazi játszósautók ezek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép! Na, ha ilyet venne trey, nem mondanám neki, hogy "ennyi pénzér már rendes autót is vehetne" :-). Akármennyibe is kerüljön: ez egy rendes autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legjobb autós jelenetek egyike, legjobb hanggal:
https://m.youtube.com/watch?v=E81Kv2gkF0Q
Bár a Mustang hangja urban legend szerint GT40. De legalább az nyert :D
Ui 1.45 körül a Mustang hátsó abroncsa a hirtelen combos nyomaték miatt pillanatokra ellipszis formájú, és a felfüggesztés is dolgozik jeah
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És szegény kis zöld VW bogár mellett is legalább négyszer mennek el közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mit lehet tenni, ha olyan lassú :)
Amúgy több helyen is szarul van vágva ill. a feltöltött verzió is mórikált cucc. A motoros hamarabb esik el, minthogy eldobja a motort stb.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik film?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jutott eszembe róla, időnként meg szoktam nézni/hallgatni: https://www.youtube.com/watch?v=q26H-fi8yRM
Nem véletlen, az "elkövetők" úgyanazok, csak ez későbbi: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Seven-Ups#Chase_scene
És jótékonyan rátették a Kerekes Band zenéjét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S talán egy benzinkút is mellé: vegyesben 30+ liter / 100km, 70 literes tankkal. Ha rálépnél, Debrecenből Pestre sem érnél fel egy akkora tankkal, ami a mostani proli cuccom másfélszerese (ami 45 liter, és ennyivel Debrecen-Sopron oda-vissza).
Ökörködni okés lenne, habár amikor egy prolikézzel hajtott 20 éves bolygódugattyús Mazda (<1500cm3) leszopatná, az szar érzés lenne. Amúgy állat, szép, nehéz, s az én szememnek még tradis is.. de csak dísznek kellene ha kellene, meg a hangját hallgatni néha. Csodás szerkezet, de csak videókban.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de csak dísznek kellene ha kellene, meg a hangját hallgatni néha.
igen, hétvégén elővenni egy kicsit.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért írtam, h játszósautó. Ott halál mindegy, h mennyit eszik, mert nem azzal jársz minden nap. És bármennyit is eszik, egy ilyen vasat vigyorogva tankol az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csalószoftver alapból jár hozzá vagy azért külön fizetni kell?
<befőttesüveg>
meggy
</befőttesüveg>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benzineshez is volt, vagy csak a ratyi traktormotorokhoz?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a fosvágen konszerntől bármit el tudok képzelni.
<befőttesüveg>
meggy
</befőttesüveg>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dízelbortány nem csak VW konszernt érintette:
- 1.1 Volkswagen
- 1.2 Fiat Chrysler
- 1.3 Opel (General Motors)
- 1.4 Nissan
- 1.5 Renault
- 1.6 Mercedes-Benz
- 1.7 Audi & Porsche
:(
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Róluk derült ki az amiről kiderült hogy mindenki benne van többé-kevésbé...
Szóval szerintem kell kell kettős mércézni, minden autógyártó sunyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A többitől nem? Elég naiv vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A naiv szó jóhiszeműséget takar. Itt szerintem arról szó nincs. Inkább elfogultság, trollkodás stb. lesz a jó szó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban van benne egy adag elfogultság is:
<befőttesüveg>
meggy
</befőttesüveg>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bazz a fenéért nem fogadtam rá, hogy kis idő után már itt is kikacsint a szekrényből a zorbán :/
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem pont értünk van, de 'húdejónekünk, vegyünk ilyet'. A motiváció egyrészt hogy előhúzzanak valami 'jól marketingelhetőt', másrészt:
https://e-cars.hu/2019/05/20/enyhe-mild-hibrid-az-autoipar-utolso-ments…
"Egyre inkább megfigyelhetjük majd, hogy az autógyártók hamarosan minden belsőégésű típusuk mellé beépítik ezt a rendszert, elkerülendő a (szerk: környezetterhelési EU) büntetések kiszabását."
Kérdés az, hogy az elméletben az EU környezetterhelési birság csökkentésére szépen eladott cucc a gyakorlatban hogyan muzsikál? Gáz-fék-gáz-fék (város) esetén biztosan jól.
Sokunk akik a kilométerek legtöbbjét nem városban tesszük bele, hanem főutakon, autópályákon. Ott nem lesz hasznos.
Az már csak adalék, hogy a Suzuki is hozta a fent írt fogyasztást, bármiféle hybrid-megoldás nélkül. Bár az is igaz, hogy kisebb volt a tömege.
Legutóbb egy Fabia TSI-t néztem a gyakorlatban. Szintén igen takarékosnak bizonyult, körülbelül az általad idézett kombinált fogyasztást hozta mindenféle elektromos hókuszpókusz nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem a fogyasztás és az értékek abszolút nem érdekelnek. Igazából, ha lehetett volna, enélkül a mild izé nélkül vettem volna. Arra a pillanatnyilag ráadott 50 Nm-re (Boost function) azért kíváncsi leszek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából amire kitalálták tök jó, kérdés hogy mennyire lesz strapabíró, bár ha relatíve hamar tovább adod akkor emiatt nem fog fájni a fejed.
Kicsit besegít villannyal a fékezésből visszanyert energiával alacsony fordulaton ahol alacsony a nyomaték. Elméleti szinten baromi jó cucc, kérdés mennyire lesz hajlamos meghibásodásra, de papíron csak előnye van:
1. 10-20kg max, túlképp észre se veszed
2. Ott segít ahol tényleg jól jön (alacsony fordulat)
3. Motorfékezni amúgy is érdemes hogy kíméld a tárcsát/javítsd a fogyasztást szóval igazából ha eddig is így csináltad akkor vezetési szokásaidon se kell változtatni.
Ismerősöm mild hibrid swiftet vett, direkt tett egy próbát hogy ha ahol lehet motorfékez vs nem figyel rá és nyomja a féket mint őrült akkor mennyi a difi. Motorfékezve 3 liter környékére le lehet vinni, simán fékezgetve 5 körül evett vegyesbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem hangzik rosszul. Kb. olyan mint az F1-ben az elektromos rásegítés :D Csak itt nem kell nyomni semmit hozzá, automatikusan adja, amikor kell.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem pont, inkább egy bikább indítómotorként képzeld el ami start-stopból segít megtekerni a motort.
Illetve ismerősöm mondott olyat is hogy ha hegyen tol neki egy padlót akkor is mintha érezne a rásegítésből, bár ez hivatalosan nincs kommunikálva szóval simán lehet hogy csak beképzelte magának. Meg ugye ez swift, videó alapján audi akkor is átvált full villanyra ha nincs szükség komoly nyomatékra és már megvan a lendületed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nkább egy bikább indítómotorként képzeld el ami start-stopból segít megtekerni a motort.
Nekem a videóból nem csak ez jött le. Nézd meg újra.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem, ezért is írtam oda ezt a mondatot:
Meg ugye ez swift, videó alapján audi akkor is átvált full villanyra ha nincs szükség komoly nyomatékra és már megvan a lendületed.
Forma1-be a kers akkor is ráteker durván a villany ha magas fordulaton húz a motor, szerintem itt nincs erről szó. Indításrásegítés van bizonyos fordulatig meg villanyos coasting.
Ettől függetlenül baromi jó cuccnak tartom továbbra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stopper szerint a sima 1.2 szívó swift jobban megy, mint a kamuhibrid verziója. Szerencsére én még megcsíptem az utolsó szívók egyikét. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is kamuhibridnek hívom :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szivó Swift 4 henger 2019 legvégéről itt is :) Jó döntésnek tartom, mert igy ebben a formában ez a mild hibrid/turbó semmit sem ér, cserébe komplexitást ad hozzá, amit a következő tulaj fog beszopni a garancia után. Vagy én, ha megtartom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az autó alattam 4.5L alatt eszik. Még a tesztelők sem tudták 5L fölé taposni. Ebbe minek bármilyen hibrid? Amellett, h 840kg/90le, szerpentinen teljesen jót lehet vele autózni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen teljesítmény jön ki ebből és milyen nyomaték?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezeket passzolom. :) Winkler kb 1-2 hete csinált videót pont erről a vasról, meglepetésemre ugyanazt mondta, amit én is már 1 éve, h tipikus hülyegyerek autó tud lenni. Ugyanis az autógyártók elfelejtették azt, h az élvezetes autózáshoz nem 300LE kell, hanem az, h könnyű legyen. És ez a vas baromi könnyű. :)
Persze messzire inkább a dízel insigniánkkal megyek, mert ott nem probléma az 1.6T önsúly, azt nem dobálja a szél. De az olyan vonulós autó, nem csábít arra, h tipord neki, már csak az automata váltó sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a Suzukival egyetlen bajom van. Olyan Tesco-gazdaságos. Amikor megyek egy Vitara után, és alul kilóg a lökhárító alól az a csúf kipufogódob, ami már az újabbaknál is diszkrét vakrozsdás, olyankor ökölbe szorul a kezem és ütni tudnám a tervezője fejét. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kopogósak a műanyagok, stb. Viszont én egy összegnél többet nem szánok autóra. És az, h 10M egy kocsi, azt az én gyomrom nem veszi be. Viszont megértem, ha valaki meg igen, nincs ezzel semmi gond. Egy komolyabb autóban a minőség kézzelfogható, audinál fokozottan ügyelnek erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jó, mint autó a swift is zseniális. Elvisz A-ból B-be, olcsó, olcsón fenntartható, cserébe viszont kellemes vezetési élményt ad. Akinek nem számít a többi azoknak hibátlan választás, ma már messze nem ugyanaz a suzuki mint az első swifteknél volt.
Amúgy +1 audi belsőre, talán ők csinálják a legkellemesebb/legszebb belsőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a swiftet vezetni de a kellemes vezetési élményért inkább mennék vissza a régi kombi 307-esembe. Oké, kényelmes az ülés, szép a "sportos" kormány, minden jó, de két baj van:
- a 800 kilójával majdnem lefújja a szél az autópályáról
- ha nincs autópálya, csak sok kisebb-nagyobb úthiba, akkor azon úgy pattog végig a kocsi, mintha tömör gumiból lenne
Utóbbi a 307nek sokkal kellemesebben, lágyabban sikerült. Majd a következő kötelezőn megkérdezem, van-e lehetőség valami lágyitásra, mert ez itt sajnos nem az a japán út, amire tervezték. Ha esetleg 90-nel vereted egy olyan úton aminek nem ismered minden méterét akkor simán van hogy reccsen egy kurva nagyot az egész kocsi, mert a kicsi kréter az neki már nagynak számit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, a súlya amennyire a javára válik annyira tud fájni is. Ismerős szitu, nekem is volt swiftem (még a régi papírból hajtott), utána egy G astrám, most meg egy amperám. Pályán észre se veszem hogy fúj a szél de látom hogy a többi kocsit úgy oldalba kapja hogy majd lehúzza az útról. Hát na, 1732 Kg önsúlyt úgy hogy alacsony az autó és kicsi a felülete (egy SUV-hoz képest) már nehezen visz odébb a szél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Swift egy kis városi autó, így érdemes értékelni. Ettől független nem forog halába pálya tempónál sem a motorja. Nullás/M3 bevezetőn használva napi 60-70km-re tökéletes számomra. És ez a swift ez nagyon nem az a kategória, mint az eddigiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellemesen forog 130-140 körül a motor, egyáltalán nem köhög vagy darál. Ha jól emlékszem nem éri el a 4k -t a fordulat, és hangja sem nagy. Ami hangos az sokkal inkább a kerékjárat felől jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a latest suzukik már néznek ki valahogy. Pl. a Swift kifejezetten szép, hasonlitsuk össze a régi papir swifttel.
Egyébként a Suzuki meg az Audi nyilván másik ligában játszik, a Suzuki egy A-ból B-be menős használati tárgy, az Audi meg egy visszafogott luxust reprezentáló értéktárgy is egyben. Sajnos a Suzukit elkezdték felfelé srófolni az árazásban. Pont volt múltkor egy lista hogy lemaradtak a top 10 legolcsóbb autók listájáról.
Mindegy, a következő max Dacia lesz. Csóró vagyok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy öregszem, egyre inkább érdekelnek olyan tényezők is, mint a törésteszt. Hogy állnak ehhez a Suzukik most? Azt tudom, hogy régen katasztrófák voltak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minegy, hány csillag, a nagyobb autó biztonságosabb. Több benne az anyag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet persze ilyen megfontolásból is böszmét venni (bár a böszme autó drágább is).
Én a defenziv vezetésre hajtok, vagyis nagyon sok előnyről lemondok cserébe azért, hogy a hülyék által esetleg elkövetett hibákat elháritsam. Például akkor is benézek a kereszteződésbe ha istenbizony hogy elsőbbségem van, tekintve hogy egyszer magam is elkövettem egy ilyen hibát (csak anyagi kár keletkezett).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak olyan helyzetek, amiket nem lehet elkerülni. Egy baromarcú előzni kezd szemben és féktávon belül nem tudja befejezni a manővert, elalszik és átjön a sávodba stb.
Ezekre nincs sok megoldás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bealszik és hirtelen beléd jön frontálisan az rémálom, igen, és nemigen van ellenszere.
Az előzgetős baromarcúra az a vészmegoldás hogy lassitasz, indokolt esetben lehúzódsz a fűre / vészsávba / ami van. És amikor már biztonságos a szituáció, használod a középső ujjadat is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a probléma, h ilyen gondolkodás mentén mindenki elkezd 8 kerekű 10 tonnás katonai csapatszállítóval járni.
Amúgy jobbkezes kereszteződésnél tipikusan én is balra nézek először. Defenzív vezetés, gondolom. Megszoktam a 600+ekm után, h teli van idiótákkal a város.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolnám, de egy 3 és egy 5 csillagos törésteszt közti különbség azért lehet hogy élet és halál közt dönt adott esetben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a csillagoknál is meg kell nézni mire is adták azokat. Megnéztem feleségem annak idején újonnan vásárolt pici Citroen C3-asát. Csak 4 csillagos, szemben az Audi A3 5 csillagával, de ha megnézed a részleteket főleg a felnőtt és a gyerek védelmet nem mondanám roszabbnak a kis Citroent:
https://www.euroncap.com/en/results/citro%C3%ABn/c3/26313
https://www.euroncap.com/en/results/audi/a3/41396
Ja a Citroen C3 vezetési élménye ~0, akinek az nem hiányzik csak olyan vegyen... (Kicsi kocsi is lehet jó, mondjuk Suzuki 3* az tényleg kevés, de ott is a safety assist amin sokat vesztett)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
bele kell nézni a töréstesztek eredményekbe részletesen, mert csillagokat vonnak le most már az aktív biztonsági rendszere hiánya (fészfék asszisztens, sávtartó etc 40%-os súlyozás EURO NCAP tesztekben) miatt, hiába lenne amúgy az utascella törés eredménye 5 csillag.
Ezért lehet az, hogy ugyanaz az autó egyes piacokon 2* másokon 4*-ot kapott felszereltségi szinttől függően... Lásd az indiai piacra gyártot Swift esetét.
Emiatt sajnos nem lehet összehasonlítani egy 2010-es 5 csillagos eredményt egy 2020-as 5 csillagossal sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztonsági öv bekötésére figyelmeztető bimmbamm +1 csillag. Na, ennek így pont nincs sok értelme szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az a probléma, h ilyen gondolkodás mentén mindenki elkezd 8 kerekű 10 tonnás katonai csapatszállítóval járni."
Sajnos divat is, hogy mindenki féltankkal tolja a levegőt feleslegesen és eszik 10-15%-al több üzemanyagot*. Ez a divat. De majd csak elmúlik.
*a Suzuki aktuális kinálatában ennyi a fogyi különbség az sx4 scross és a swift között, innen a szám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Standard csomagban 3 csillag, safety pack-el 4 csillag.
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?sel…
Van sok jobb, de nem rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jó dolog van a brutál környezetvédelmi szigorodásban, hogy _valóban_ innoválni kell a gyártóknak. És egy rakás érdekes megoldás születik, amikről el lehet olvasni a cikkeket, lehet álmodozni róluk.
Ehhez hasonlót csinált a Suzuki is, ahogy hallottam. Lényegében némi töredék CO2-t lehet megspórolni vele. Annyit, hogy az előírt kvótába éppen bele tudnak férni ezek az autók, így nem lesznek mínuszosak a céges palettán. (Cégen belül az összes autó átlagát kell valami szint alatt tartaniuk, hogy ne legyen bünti.) A vicc az, hogy ez még akár valós is lehet, és mivel a rendszer költsége és az akksi mérete töredéke egy valódi hibridének, ezért környezetvédelmi szempontból még akár jobb is lehet összességében.
Arra számítanék, hogy mire ez a "forradalom" kiforrja magát, addigra csak pár féle megoldás fog maradni, amik legjobban beválnak. De addig lehet tobzódni.
Én a napenergiával előállított műbenzinnek szurkolok. Szerintem az a jövő. Egyből el lehetne engedni a CO2 kvótákat, és lehetne értelmesebb dolgokra optimalizálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pluszegy a mubenzinre.
Az ilyen elektromos szarok egészen addig zöldek, amíg a gyártási és újrahasznosítasi (?) költségekről jótékonyan megfeledkezünk. Akksi pakkrol nem is beszélve...
Nem az újabb fél százalék CO2 szarakodasra kellene szabályokat hozni, hanem arra, hogy az euban mondjuk 90 -10 legyen az újrahasznosított akksik aránya. Jelenleg 0.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a napenergiával előállított műbenzinnek szurkolok.
Én is .. de csak ha a műbenzin nélkül már nem kell szenes erőmű a hétköznapi villany előállításhoz.
Addig az összes újonnan felrakott napelem valójában a szenes erőművek által termelt CO2 csökkentésére kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha belegondolsz, a műmetán/műbenzin az erőmű oldali tárolás kérdését is megoldhatóvá teszi. Már idén is volt negatív áramár, a túltermelés miatt. Ráadásul lehetne a Szaharába telepíteni, mert ezt lehet szállítani is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mild hybrid azt jelenti hogy csak rásegiteni tud a robbanómotorra, helyette hajtani nem. Általában egy kicsi akkupakk és egy kicsi elektromos motor van hozzá, ami a menet közben kinyerhető energiából töltődik. Amikor én Suzukit vettem mondták hogy van mild hybrid de alig ér valamit (városban minusz pár deciliter, vidéken, pályán nulla).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesztpadon az EU környezetvédelmi bírságot tekintve viszont tuti sokat számít.
Úgy vélem, gyökeresen megváltozna a fejlesztési irány, ha nem csak tesztpadon néznék, hanem az eladott autókat műszereznék be független műszergyártó hitelesített műszerével és a műszaki vizsgákon kiolvasva küldenék be a kiolvasott értékeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreértjük egymást, én nem állitom hogy nettó semmit sem ér, csak amit ér, az túl kevés, igy ahogy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mild hybrid azt jelenti hogy csak rásegiteni tud a robbanómotorra,
Belsőégésű lesz az.
helyette hajtani nem
Ebben az esetben pedig pont azt csinálja, amikor az autó coasting üzemmódban van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ah so, erről ahz üzemmódról nem hallottam, ez esetben hiányosak az ismereteim.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a beágyazott videót.
"Coasting with engine shutoff between 40 and 160 km/h" rész.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a coasting a szabadonfutás (kvázi automata kuplung) lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Én úgy értelmeztem, hogy lekapcsolja a belsőégésű motort és a villany hajt ebben az üzemmódban. Kvázi, minimális energiával tartja a sebességet. Amikor kell a nagyobb hajtás (gyorsítás, emelkedő stb.), akkor bekapcsolja a belsőégésűt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ügyes ötlet szerintem. Kicsit olyasmi mint a start stop, csak hibriddel támogatva, menet közben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fog a villany semmit sem hajtani csak rásegít egy kicsit gyorsításkor. Az a mild hibrid motor az autód generátora ami egy bordás szíjjal csatlakozik a belső égésű motorra. Külön önindítód meg nincs, annak a szerepét is a generátor/motor veszi át.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy micsoda, mert veled ellentétben megnéztem a videót. Ha te is megnézted volna ... :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ebbol a videobol "tudsz" barmit is, akkor eleg kulonbozo felfogasunk van a tudasrol :)
Az a 12kW indulaskor eleg jol jon, nem kell annyit bologatni (ha amugy a valtoja rendben), azonban 100km/h folott sokat nem segithet gyanum szerint. De nagyon kivancsi vagyok ra, hogy mit mutat majd eloben.
A 3-as prius se igazan megy elektromosan 60-80km/h folott (40), pedig abban kb 4x ekkora a fo villanymotor, es az egesz hajtaslanca is hybrid uzemre van optimalizalva (ket bolygomu, nincs hagyomanyos valto meg kuplung)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A _videó szerint_ rásegít menet közben is, amikor az autó "szabadonfutó" módban van. Te nem ezt olvastad ki belőle?
Az elmélet és a gyakorlat közti különbséget majd tesztelni fogom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, csak epp nem hiszek benne. Kiveve, ha a szabadon futo mod alatt a lejton lefele eros hatszelben lassulast ertjuk... Megis csak 12kW-rol es kis meretu aksirol beszelunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is egy félmarketing megoldás ez. Én sem várok tőle csodát. Az a lényege, hogy a károsanyag-kibocsátás papíron kijöjjön.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk mar az jo lenne, ha az utolso 200 metert elektromotorral tennek meg a nepek hazaerkezeskor. Hatalmas eleterzes, miota a Tesla a meno a kornyekunkon, hogy alig hallani a kocsikat. Igy nyugodtan ulhetek kint es olvasgathatok anlekul, hogy valami traktor zajongana a fulembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont necces is, mikor sétálok, és mögöttem settenkedik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az érvet sose tudtam megérteni. Úton mész? Nézz körül. Parkolóban mész? Figyelj oda. Járdára nem fog utánad menni, ha meg mögötted van dudálni fog (vagy utasriasztózni, enyémen olyan is van) hogy fáradj el az útból.
Értem én azt hogy megszoktuk az elmúlt autós éveben hogy egy autó csörög pöfög csattog zajong, de ez egy szükséges rossz volt. Nálunk az utcába még 3 villanyverda van, ha egy dízel érkezik haza szabályosan bassza a fülemet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallanád az insigniám. Az tipikusan olyan, mint amikor betonkeverőbe öntenek kavicsot. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy élmény lehet :D
Amúgy értem én hogy vannak szép hangú motorok amiket ha éppen olyanod van jólesik hallgatni, de ami az utcán van az tipikusan nem az. Kis kerregő 3 hengeres varrógépek, parasztra vágott kályhacsöves hülyegyerekautók, rotható kipufogós szemetek, hangos sport módba kapcsolt "mutatomhogynagyafaszom" autók, pirosnál túráztatom az egynégyest ami padlógázra egyesben jó ha 60-ig gyorsul de kilométerekre hallani a parasztját.
Meg ha jó motorhangot szeretnék akkor kimegyek egy versenypályára, de ha itthon vagyok akkor csendet akarok és nem a fentiek bármelyik permutációját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az úttest közepén sétálgatók miatt fontolgatom néha, hogy beszerzek a biciklire egy légkürtöt :) Aztán persze mindig meggondolom magam, de ha elterjednek a full elektromos autók, akkor lehet, hogy a sétálgatók is inkább felmennek a járdára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amig plug in helyettesitest nem talalnak ki addig en jol elvagyok a V10 pofogovel.
Szervizes temat nem ertem, altalanos karbantartas van, ha azt konyv szerint csinalod, auto nem romlik el.
Nekem ez a meglatasom, utoljara ur 1999 eveben hagyott auto az ut szelen, az is azert, mert zarva volt a kut es nem ertem el a masikig.
Mindegyik uj auto volt. Nekem legalabbis.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
altalanos karbantartas van, ha azt konyv szerint csinalod, auto nem romlik el.
Ez egyszerűen nem igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak típushibás autók amiknél nem, de ha valaki valóban tartja azt amit a gyár előír akkor kb örök élet, hamarabb rohad szét az autó mint hogy technikai baja legyen.
Én speckó ezért nem veszek új autót mert 5-10 év kell mire kibukik egy ilyen jellegű hiba. Mostani gépet is használtan vettem, 2012-es, első dolgom az volt h szakszervízbe rendberakattam nem sajnálva rá a pénzt mindent azzal amit a gyár előírt neki. Remélhetőleg ez is előbb rohad el minthogy technikai baja legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen nyilván nem igaz, de nagyrészt igen. Viszont új autónál is előfordul "stop and walk" hiba, csak talán ritkább.
Normális szerelő mellett nagyon ritka, hogy stop and walk hiba lenne régi kocsival. Pláne ha az addig meglévő tapasztalatok alapján megbízható típust vesz az ember. Ami tapasztalat új autónál sokkal kevesebb van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF is mild?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni