WTF is mild?

Autós téma:

Eddig nem nagyon mélyedtem bele a hybrid témába, mert nem volt miért. Most viszont aktuálissá vált, hogy utánanézzek, hogy pontosan mi is az a "mid hybrid".

Audi A3 Sportback – 48V mild hybrid system

The 1.5 TFSI with a mild-hybrid system (combined fuel consumption in l/100 km: 5.0–4.7 (47.0–50.0 US mpg)*; combined CO2 emissions in g/km: 115–109 (185.1–175.4 g/mi)*) has the same output as its sister engine. The performance is also identical; however, it is even more efficient.

Link: https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/hybrid-technologies/audi-a3-sportback-48-v-mild-hybrid-system

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 04. 20., k – 08:31

Remélem 5 év múlva lesz még új gyártású hagyományos benzinüzemű jármű, mert ezektől a technikai csinnadrattáktól én bizony fosok. Olyat szeretnék majd venni akkor, mint ami most van: 4 henger @benzin, 6 sebességes kézi váltó. A többit nagyjából le is kakkantanám.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Jogos, de én 8 évig hajtok egy autót. Eddig 3 év alatt majd 50e km, szóval a végére mereven 100e felett lesz. Ott a szívómotor (vs) turbó+KTL versenyből az előbbi nyilván biztosabb.

Mindegy amúgy, már félig a bilibe ér a kezem: addigra nemigen lesz már, amit keresek.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Sokan vagyunk ezzel így. Amióta új autókat veszek, én nem ismerem az autószerelő fogalmát. Olyat ismerek, hogy évi egy olajcsere + apróságok (klímatisztítás, pollenszűrő cseréje, ablaktörlő gumik cseréje stb.).

Az ideg, az idő stb. megspórolása minden pénzt megér.

trey @ gépház

Azert az 5-10 (esetleg 15) eves tartomanyban is van sok megbizhato auto, amire tobbnyire eleg az olaj+szurocserekre kolteni. Nyilvan idonkent befigyel egy-ket huzosabb tetel, mint pl. osszes fektarcsa csere, gumi garnitura csere kopas vagy oregedes miatt. De ezek kopo alkatreszek, ugyanugy kifizettetik garancias autonal is. Ellenben markaszerviznel nagyon vastagon fog a ceruza.

Ha keveset hajtod es biztos hogy eladod 4-5 evesen, akkor bizhatsz benne, hogy nem ernek utol ezek a koltsegek.

+++

Volt 3 használt autóm: 93as peugeot, 99-es opel, 2006-os peugeot.

Mondjuk úgy hogy miután elláttam fizetséggel a szerelőket és családjaikat, átlag évente 1,5-2 hónapot álltak az autók a szervizekben, én meg kajtattam a kölcsön autók után hogy tudjak közlekedni, inkább döntöttem úgy hogy mostantól az lesz a buli hogy új autóból újba ülök, mert az sem drágább mint ez, cserébe jó érzés úgy autózni hogy az első 100-150 ezer km-en nincs semmi gond.

Az.

Bar lassan, 12 ev/130e km, a kipufogo korul kezd disznolkodni. Elengedte magat a hatso pajzs, es ugy tunik, hogy a kozepen a felfuggesztes is.

Azen kivul csak olajcsere, es a fekek rozsdasodasa (a hasznalat hianyaban). Igaz, it van aszfalt az utakon, nem szakad le a felfuggesztes.

Egy idegesito tipushiba, hogy a tetoablak koruli, vulkanizalt disz gumicsik nem birja a sved teleket...

Legjobb autós jelenetek egyike, legjobb hanggal:
https://m.youtube.com/watch?v=E81Kv2gkF0Q

Bár a Mustang hangja urban legend szerint GT40. De legalább az nyert :D

Ui 1.45 körül a Mustang hátsó abroncsa a hirtelen combos nyomaték miatt pillanatokra ellipszis formájú, és a felfüggesztés is dolgozik jeah

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez jutott eszembe róla, időnként meg szoktam nézni/hallgatni: https://www.youtube.com/watch?v=q26H-fi8yRM

 

Nem véletlen, az "elkövetők" úgyanazok, csak ez későbbi: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Seven-Ups#Chase_scene

 

És jótékonyan rátették a Kerekes Band zenéjét.

S talán egy benzinkút is mellé: vegyesben 30+ liter / 100km, 70 literes tankkal. Ha rálépnél, Debrecenből Pestre sem érnél fel egy akkora tankkal, ami a mostani proli cuccom másfélszerese (ami 45 liter, és ennyivel Debrecen-Sopron oda-vissza).

Ökörködni okés lenne, habár amikor egy prolikézzel hajtott 20 éves bolygódugattyús Mazda (<1500cm3) leszopatná, az szar érzés lenne. Amúgy állat, szép, nehéz, s az én szememnek még tradis is.. de csak dísznek kellene ha kellene, meg a hangját hallgatni néha. Csodás szerkezet, de csak videókban.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Csalószoftver alapból jár hozzá vagy azért külön fizetni kell?

<befőttesüveg>
meggy
</befőttesüveg>

Hát, nem pont értünk van, de 'húdejónekünk, vegyünk ilyet'. A motiváció egyrészt hogy előhúzzanak valami 'jól marketingelhetőt', másrészt:

https://e-cars.hu/2019/05/20/enyhe-mild-hibrid-az-autoipar-utolso-ments…
"Egyre inkább megfigyelhetjük majd, hogy az autógyártók hamarosan minden belsőégésű típusuk mellé beépítik ezt a rendszert, elkerülendő a (szerk: környezetterhelési EU) büntetések kiszabását."

Kérdés az, hogy az elméletben az EU környezetterhelési birság csökkentésére szépen eladott cucc a gyakorlatban hogyan muzsikál? Gáz-fék-gáz-fék (város) esetén biztosan jól.
Sokunk akik a kilométerek legtöbbjét nem városban tesszük bele, hanem főutakon, autópályákon. Ott nem lesz hasznos.

Az már csak adalék, hogy a Suzuki is hozta a fent írt fogyasztást, bármiféle hybrid-megoldás nélkül. Bár az is igaz, hogy kisebb volt a tömege.
Legutóbb egy Fabia TSI-t néztem a gyakorlatban. Szintén igen takarékosnak bizonyult, körülbelül az általad idézett kombinált fogyasztást hozta mindenféle elektromos hókuszpókusz nélkül.

Igazából amire kitalálták tök jó, kérdés hogy mennyire lesz strapabíró, bár ha relatíve hamar tovább adod akkor emiatt nem fog fájni a fejed.

Kicsit besegít villannyal a fékezésből visszanyert energiával alacsony fordulaton ahol alacsony a nyomaték. Elméleti szinten baromi jó cucc, kérdés mennyire lesz hajlamos meghibásodásra, de papíron csak előnye van:

1. 10-20kg max, túlképp észre se veszed

2. Ott segít ahol tényleg jól jön (alacsony fordulat)

3. Motorfékezni amúgy is érdemes hogy kíméld a tárcsát/javítsd a fogyasztást szóval igazából ha eddig is így csináltad akkor vezetési szokásaidon se kell változtatni.

 

Ismerősöm mild hibrid swiftet vett, direkt tett egy próbát hogy ha ahol lehet motorfékez vs nem figyel rá és nyomja a féket mint őrült akkor mennyi a difi. Motorfékezve 3 liter környékére le lehet vinni, simán fékezgetve 5 körül evett vegyesbe.

Hát nem pont, inkább egy bikább indítómotorként képzeld el ami start-stopból segít megtekerni a motort.

Illetve ismerősöm mondott olyat is hogy ha hegyen tol neki egy padlót akkor is mintha érezne a rásegítésből, bár ez hivatalosan nincs kommunikálva szóval simán lehet hogy csak beképzelte magának. Meg ugye ez swift, videó alapján audi akkor is átvált full villanyra ha nincs szükség komoly nyomatékra és már megvan a lendületed.

Megnéztem, ezért is írtam oda ezt a mondatot:

Meg ugye ez swift, videó alapján audi akkor is átvált full villanyra ha nincs szükség komoly nyomatékra és már megvan a lendületed.

Forma1-be a kers akkor is ráteker durván a villany ha magas fordulaton húz a motor, szerintem itt nincs erről szó. Indításrásegítés van bizonyos fordulatig meg villanyos coasting.

Ettől függetlenül baromi jó cuccnak tartom továbbra is.

Na, ezeket passzolom. :) Winkler kb 1-2 hete csinált videót pont erről a vasról, meglepetésemre ugyanazt mondta, amit én is már 1 éve, h tipikus hülyegyerek autó tud lenni. Ugyanis az autógyártók elfelejtették azt, h az élvezetes autózáshoz nem 300LE kell, hanem az, h könnyű legyen. És ez a vas baromi könnyű. :)

Persze messzire inkább a dízel insigniánkkal megyek, mert ott nem probléma az 1.6T önsúly, azt nem dobálja a szél. De az olyan vonulós autó, nem csábít arra, h tipord neki, már csak az automata váltó sem.

Nekem a Suzukival egyetlen bajom van. Olyan Tesco-gazdaságos. Amikor megyek egy Vitara után, és alul kilóg a lökhárító alól az a csúf kipufogódob, ami már az újabbaknál is diszkrét vakrozsdás, olyankor ökölbe szorul a kezem és ütni tudnám a tervezője fejét. :D

trey @ gépház

Meg kopogósak a műanyagok, stb. Viszont én egy összegnél többet nem szánok autóra. És az, h 10M egy kocsi, azt az én gyomrom nem veszi be. Viszont megértem, ha valaki meg igen, nincs ezzel semmi gond. Egy komolyabb autóban a minőség kézzelfogható, audinál fokozottan ügyelnek erre.

Teljesen jó, mint autó a swift is zseniális. Elvisz A-ból B-be, olcsó, olcsón fenntartható, cserébe viszont kellemes vezetési élményt ad. Akinek nem számít a többi azoknak hibátlan választás, ma már messze nem ugyanaz a suzuki mint az első swifteknél volt.

Amúgy +1 audi belsőre, talán ők csinálják a legkellemesebb/legszebb belsőt.

Jó a swiftet vezetni de a kellemes vezetési élményért inkább mennék vissza a régi kombi 307-esembe. Oké, kényelmes az ülés, szép a "sportos" kormány, minden jó, de két baj van:

- a 800 kilójával majdnem lefújja a szél az autópályáról

- ha nincs autópálya, csak sok kisebb-nagyobb úthiba, akkor azon úgy pattog végig a kocsi, mintha tömör gumiból lenne

Utóbbi a 307nek sokkal kellemesebben, lágyabban sikerült. Majd a következő kötelezőn megkérdezem, van-e lehetőség valami lágyitásra, mert ez itt sajnos nem az a japán út, amire tervezték. Ha esetleg 90-nel vereted egy olyan úton aminek nem ismered minden méterét akkor simán van hogy reccsen egy kurva nagyot az egész kocsi, mert a kicsi kréter az neki már nagynak számit.

Na igen, a súlya amennyire a javára válik annyira tud fájni is. Ismerős szitu, nekem is volt swiftem (még a régi papírból hajtott), utána egy G astrám, most meg egy amperám. Pályán észre se veszem hogy fúj a szél de látom hogy a többi kocsit úgy oldalba kapja hogy majd lehúzza az útról. Hát na, 1732 Kg önsúlyt úgy hogy alacsony az autó és kicsi a felülete (egy SUV-hoz képest) már nehezen visz odébb a szél.

Szerintem a latest suzukik már néznek ki valahogy. Pl. a Swift kifejezetten szép, hasonlitsuk össze a régi papir swifttel.

Egyébként a Suzuki meg az Audi nyilván másik ligában játszik, a Suzuki egy A-ból B-be menős használati tárgy, az Audi meg egy visszafogott luxust reprezentáló értéktárgy is egyben. Sajnos a Suzukit elkezdték felfelé srófolni az árazásban. Pont volt múltkor egy lista hogy lemaradtak a top 10 legolcsóbb autók listájáról.

Mindegy, a következő max Dacia lesz. Csóró vagyok. :)

Lehet persze ilyen megfontolásból is böszmét venni (bár a böszme autó drágább is).

Én a defenziv vezetésre hajtok, vagyis nagyon sok előnyről lemondok cserébe azért, hogy a hülyék által esetleg elkövetett hibákat elháritsam. Például akkor is benézek a kereszteződésbe ha istenbizony hogy elsőbbségem van, tekintve hogy egyszer magam is elkövettem egy ilyen hibát (csak anyagi kár keletkezett).

A bealszik és hirtelen beléd jön frontálisan az rémálom, igen, és nemigen van ellenszere.

Az előzgetős baromarcúra az a vészmegoldás hogy lassitasz, indokolt esetben lehúzódsz a fűre / vészsávba / ami van. És amikor már biztonságos a szituáció, használod a középső ujjadat is :)

Azért a csillagoknál is meg kell nézni mire is adták azokat. Megnéztem feleségem annak idején újonnan vásárolt pici Citroen C3-asát. Csak 4 csillagos, szemben az Audi A3 5 csillagával, de ha megnézed a részleteket főleg a felnőtt és a gyerek védelmet nem mondanám roszabbnak a kis Citroent:

https://www.euroncap.com/en/results/citro%C3%ABn/c3/26313

https://www.euroncap.com/en/results/audi/a3/41396

Ja a Citroen C3 vezetési élménye ~0, akinek az nem hiányzik csak olyan vegyen... (Kicsi kocsi is lehet jó, mondjuk Suzuki 3* az tényleg kevés, de ott is a safety assist amin sokat vesztett)

+1

bele kell nézni a töréstesztek eredményekbe részletesen, mert csillagokat vonnak le most már az aktív biztonsági rendszere hiánya (fészfék asszisztens, sávtartó etc 40%-os súlyozás EURO NCAP tesztekben) miatt, hiába lenne amúgy az utascella törés eredménye 5 csillag.

Ezért lehet az, hogy ugyanaz az autó egyes piacokon 2* másokon 4*-ot kapott felszereltségi szinttől függően... Lásd az indiai piacra gyártot Swift esetét.

Emiatt sajnos nem lehet összehasonlítani egy 2010-es 5 csillagos eredményt egy 2020-as 5 csillagossal sem.

"Az a probléma, h ilyen gondolkodás mentén mindenki elkezd 8 kerekű 10 tonnás katonai csapatszállítóval járni."

Sajnos divat is, hogy mindenki féltankkal tolja a levegőt feleslegesen és eszik 10-15%-al több üzemanyagot*. Ez a divat. De majd csak elmúlik.

*a Suzuki aktuális kinálatában ennyi a fogyi különbség az sx4 scross és a swift között, innen a szám

Egy jó dolog van a brutál környezetvédelmi szigorodásban, hogy _valóban_ innoválni kell a gyártóknak. És egy rakás érdekes megoldás születik, amikről el lehet olvasni a cikkeket, lehet álmodozni róluk.

Ehhez hasonlót csinált a Suzuki is, ahogy hallottam. Lényegében némi töredék CO2-t lehet megspórolni vele. Annyit, hogy az előírt kvótába éppen bele tudnak férni ezek az autók, így nem lesznek mínuszosak a céges palettán. (Cégen belül az összes autó átlagát kell valami szint alatt tartaniuk, hogy ne legyen bünti.) A vicc az, hogy ez még akár valós is lehet, és mivel a rendszer költsége és az akksi mérete töredéke egy valódi hibridének, ezért környezetvédelmi szempontból még akár jobb is lehet összességében.

Arra számítanék, hogy mire ez a "forradalom" kiforrja magát, addigra csak pár féle megoldás fog maradni, amik legjobban beválnak. De addig lehet tobzódni.

Én a napenergiával előállított műbenzinnek szurkolok. Szerintem az a jövő. Egyből el lehetne engedni a CO2 kvótákat, és lehetne értelmesebb dolgokra optimalizálni.

Pluszegy a mubenzinre.

Az ilyen elektromos szarok egészen addig zöldek, amíg a gyártási és újrahasznosítasi (?) költségekről jótékonyan megfeledkezünk. Akksi pakkrol nem is beszélve...

Nem az újabb fél százalék CO2 szarakodasra kellene szabályokat hozni, hanem arra, hogy az euban mondjuk 90 -10 legyen az újrahasznosított akksik aránya. Jelenleg 0.

Én a napenergiával előállított műbenzinnek szurkolok.

Én is .. de csak ha a műbenzin nélkül már nem kell szenes erőmű a hétköznapi villany előállításhoz.
Addig az összes újonnan felrakott napelem valójában a szenes erőművek által termelt CO2 csökkentésére kell.

A mild hybrid azt jelenti hogy csak rásegiteni tud a robbanómotorra, helyette hajtani nem. Általában egy kicsi akkupakk és egy kicsi elektromos motor van hozzá, ami a menet közben kinyerhető energiából töltődik. Amikor én Suzukit vettem mondták hogy van mild hybrid de alig ér valamit (városban minusz pár deciliter, vidéken, pályán nulla).

Tesztpadon az EU környezetvédelmi bírságot tekintve viszont tuti sokat számít.
Úgy vélem, gyökeresen megváltozna a fejlesztési irány, ha nem csak tesztpadon néznék, hanem az eladott autókat műszereznék be független műszergyártó hitelesített műszerével és a műszaki vizsgákon kiolvasva küldenék be a kiolvasott értékeket.

A mild hybrid azt jelenti hogy csak rásegiteni tud a robbanómotorra,

Belsőégésű lesz az.

helyette hajtani nem

Ebben az esetben pedig pont azt csinálja, amikor az autó coasting üzemmódban van.

trey @ gépház

Nem fog a villany semmit sem hajtani csak rásegít egy kicsit gyorsításkor. Az a mild hibrid motor az autód generátora ami egy bordás szíjjal csatlakozik a belső égésű motorra. Külön önindítód meg nincs, annak a szerepét is a generátor/motor veszi át.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ha ebbol a videobol "tudsz" barmit is, akkor eleg kulonbozo felfogasunk van a tudasrol :)

Az a 12kW indulaskor eleg jol jon, nem kell annyit bologatni (ha amugy a valtoja rendben), azonban 100km/h folott sokat nem segithet gyanum szerint. De nagyon kivancsi vagyok ra, hogy mit mutat majd eloben.

A 3-as prius se igazan megy elektromosan 60-80km/h folott (40), pedig abban kb 4x ekkora a fo villanymotor, es az egesz hajtaslanca is hybrid uzemre van optimalizalva (ket bolygomu, nincs hagyomanyos valto meg kuplung)...

Ezt az érvet sose tudtam megérteni. Úton mész? Nézz körül. Parkolóban mész? Figyelj oda. Járdára nem fog utánad menni, ha meg mögötted van dudálni fog (vagy utasriasztózni, enyémen olyan is van) hogy fáradj el az útból.

Értem én azt hogy megszoktuk az elmúlt autós éveben hogy egy autó csörög pöfög csattog zajong, de ez egy szükséges rossz volt. Nálunk az utcába még 3 villanyverda van, ha egy dízel érkezik haza szabályosan bassza a fülemet.

Egy élmény lehet :D

Amúgy értem én hogy vannak szép hangú motorok amiket ha éppen olyanod van jólesik hallgatni, de ami az utcán van az tipikusan nem az. Kis kerregő 3 hengeres varrógépek, parasztra vágott kályhacsöves hülyegyerekautók, rotható kipufogós szemetek, hangos sport módba kapcsolt "mutatomhogynagyafaszom" autók, pirosnál túráztatom az egynégyest ami padlógázra egyesben jó ha 60-ig gyorsul de kilométerekre hallani a parasztját.

Meg ha jó motorhangot szeretnék akkor kimegyek egy versenypályára, de ha itthon vagyok akkor csendet akarok és nem a fentiek bármelyik permutációját.

Amig plug in helyettesitest nem talalnak ki addig en jol elvagyok a V10 pofogovel.

Szervizes temat nem ertem, altalanos karbantartas van, ha azt konyv szerint csinalod, auto nem romlik el.

Nekem ez a meglatasom, utoljara ur 1999 eveben hagyott auto az ut szelen, az is azert, mert zarva volt a kut es nem ertem el a masikig.

Mindegyik uj auto volt. Nekem legalabbis.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Vannak típushibás autók amiknél nem, de ha valaki valóban tartja azt amit a gyár előír akkor kb örök élet, hamarabb rohad szét az autó mint hogy technikai baja legyen.

Én speckó ezért nem veszek új autót mert 5-10 év kell mire kibukik egy ilyen jellegű hiba. Mostani gépet is használtan vettem, 2012-es, első dolgom az volt h szakszervízbe rendberakattam nem sajnálva rá a pénzt mindent azzal amit a gyár előírt neki. Remélhetőleg ez is előbb rohad el minthogy technikai baja legyen.

Teljesen nyilván nem igaz, de nagyrészt igen. Viszont új autónál is előfordul "stop and walk" hiba, csak talán ritkább.

Normális szerelő mellett nagyon ritka, hogy stop and walk hiba lenne régi kocsival. Pláne ha az addig meglévő tapasztalatok alapján megbízható típust vesz az ember. Ami tapasztalat új autónál sokkal kevesebb van.