Vezérlőprogram-hiba miatt nem jutott Alonso a Q3-ba

Se motort gyártani, se programozni... azt nem tudnak a Hondánál. Ja, ez itt most nem az F1-ről szól. Sokkal inkább a programozásról... A másik hétvégi kedvencem itt.

Hozzászólások

Lehet a forma 1-ben nem remekelnek, de halandóknak gyártott autóik a legjobbak közé tartoznak. Inkább ez a fontos, mint ebbe az unalmassá vált sportágba ölni a pénzt. Helyükben már rég leléptem volna, csak a japán nem az a feladó típus.

Azert nem is magasztalnam oket ugy altalaban. Gondolom a tradicionalis hierarchia megoli az innovaciot naluk es sokszor kenyszermegoldasokat alkalmaznak.

Eszembe jutott par sztori, ismeros, japan cegnel dolgozik itt M.o-n.

Pl amikor nem volt hosszabbito a szamitogephez, siman csinaltak a japanok egyet ahol mind a ket vegen villa volt... mert a logika es a logisztika nem igazan volt az erosseguk.

De pl a Sharp TV-tol is sikitva menekultunk, mert a csatornavaltas is hihetetlen bonyolult volt, latszott hogy az ugyfel elegedettsege sehol nem volt szempont.

Honda's deployment algorithm is calculated through major throttle input, with it basing its calculations of which corner it is at by major throttle inputs.

So when there is a lift of the throttle, for example, the system takes this into account and works out it must have gone through a corner.

When Alonso took Pouhon flat out – rather than lifting as he had done previously over the weekend – Honda's system did not realise he had already gone through the corner.

Thinking Alonso was still on the run from the Liege downhill corner, rather than on the straight between Turn 11/12, it did not deploy any more energy.

Miért kell ezt egyáltalán automatizálni? Legyen egy gomb a kormányon amit a pilóta akkor nyom meg amikor jónak látja és kész. A fenti idézet alapján a problémát csak úgy lehet megoldani, ha a rendszer nem csak a pedált veszi figyelembe. Nem tudom, hogy erre a szabályok adnak-e lehetőséget.

El kellett volna olvasni a user manual-t.

<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

A Honda-főnök, Hasegava szan állítja, a motorral nem volt probléma.
"Beszólt, hogy gond van a kocsival, és bár semmi erre utalót nem láttunk az adatokban, úgy döntöttünk, elővigyázatosságból megállítjuk a kocsit."
--
God bless you, Captain Hindsight..

Azt nem ertem, hogy miert vettek fel Alonsot nagyon durva penzert, ha megprobaljak robotpilotaval kivaltani? Kb. az egyetlen megbizhato elem az egesz rendszerben.
Kevesebb arcvesztest jelentett volna, ha hagyjak atigazolni, es felvesznek helyette jopar mernokot, akik helyrepofozzak a kocsijukat.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Se motort gyártani, se programozni...

Mondjuk F1 -bol vagy barmilyen versenysportbol levonni igy kovetkezteteseket nem mindig bolcs dolog.

Ha igy nezzuk kozutra Citroent kene venni mindenkinek hiszen csillioszor nyertek vele WRC-t de kozuton meg az ellensegemnek sem ajanlanam.

Mindig is voltak gyengén szereplő csapatok az F1-ben. Pl. a Minardi. Ebben nincs semmi meglepő. Csak annyi változott, hogy régebben a kezdő pilóták közül sok a gyenge csapatoknál kezdett, és ha tehetséges volt, akkor jobb csapathoz került. 2015-ben csak annyi változott, hogy egy korábban sikeres versenyző ment el egy gyenge csapathoz. Van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja.