GagyiHonda

Alonso nagyon szépen ment az Indy 500-ban. Vezetett nem egyszer első versenyén. Sajnos a Honda nem csak az F1-ben fos (már elismerték, hogy az energia visszanyerőjük max. 2 futamot bír), hanem az Indy-ben is képes összeszarni magát. Három Honda motor szart be rövid idő alatt a futam alatt és az a szomorú, hogy itt sem tudja a Honda, hogy mitől ócskák a motorjai. Lassan a Honda szitokszó lesz a motorsportban. #gagyiszar

Hozzászólások

Pont most készültem bejegyzést írni. Semlegesként rég voltam ilyen csalódott. Viszont bizonyította legalább, hogy nem felejtett el versenyezni, egyáltalán nem jött zavarba. Ha nincs hülyére szabályozva a széria és nem az autók döntenek a versenysorrendről, ott még mindig top. Gyakorlatilag végig az első 10-ben volt.

ha a harom elfustolovel betesszuk egy kalapba, akkor siralmas 4/1 arany + a közvetites vegen mar mondtak olyasmit Sato autojara is, hogy ha kibirja. ez de szar bazz, hat ez annyira ego, hogy nem is igen lehet tovabb kommentalni.

utolag ismet azt mondom, hogy nem volt nagy otlet idehozni Fredit, mert ebbol nem tuzoltas lett hanem ontottek egy kis olajat is a magra. szep nagy Honda jellel es McLaren logoval fustoltek a gepek. haaat, kutyabol nem lesz szalonna, pedig nekem tetszett ahogy ment, tolem ezek nem konnyu szavak.

ui annyibol azert megis buli volt ez a kirandulas, mert Button elo adasban mondta, hogy belehugyozik Alonso ulesebe majd le is rombolta a gepet. ennyi troll nem lehet egy csapatnal, csak ha nagyon raernek :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

baszki, ez azokat kevesbe vigasztalja, akik az elejerol vagy a varhato elejerol szepen fustolo motorral alltak ki, a mar F1-ben jol ismert forgatokonyv szerint. nem egy tagra gondolok. mondjuk ha Andrettieket nezed azok tenyleg rohognek a markukba - de a kirandulas a varakozasoknak megfeleloen negativ meg az F1-re nezve is. irjam miert?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Alonso úgy ment neki az időmérőnek is, hogy komplett motort kellett előtte cseréni az autójában, mert félő volt hogy lerohad.

Az F1-ben pedig a McLaren-Honda úgy áll, hogy szégyenszemre 0 pontot sikerült eddig szerezniük. Ez jórészt annak köszönhető, hogy Alonso nem tudott még egyetlen futamot sem befejezni.

Nagyon kis részt annak, hogy Vandoorne messze van még az F1-től (lehet messze is marad).

--
trey @ gépház

ja, bár ha még Sato is kiesett volna az elejéről, nyerhetett volna más, akár Hondával. vannak elegen, az egyik csak elér a végéig. ahogyan mondtam többször is, nem szabad az ilyen ordas nagy hibákat polírozni és nem szabad tompítani sem. lehet csak azt nézni amit te írtál, sokan így is tesznek - de nagyban játszva nem vezet sehová és pár hét múlva még szarabb lehet az egész.

jah, szar az egész F1, nem gondolom másképp én sem. szerencsére immár annak is látható, aki nem így gondolta: jó nagy nézettség mellett akár 15 perc alatt is több minden történt oválon, mint egy teljes havi F1 esetén. ezért is ártott ez az egész, de én tényleg nem bánom :) ami szar azt rugdosni kell: vagy megjavul, vagy megdöglik. mindkettő jobb, mint a stagnálás.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem nem tetszik az Indy, nagyon gagyinak tűnik az F1-hez képest. Az Indy-s pilóták jó része semmire sem vinné F1 pályán. Sato és társainak jó az érvényesülésre, de azért messze nem adja azt az izgalmat, mint az F1.

A boxutacai munka is kész röhely. Persze, az amerikaiaknak jó.

--
trey @ gépház

ez a resze szubjektiv**. en azt a tenyt irtam le, hogy 15 perc alatt tobb minden tortenik ovalon, mint par F1 futam alatt osszesen.

**nekem amugy bejon, ezen nem aludtam el. szegyen vagy nem, a hetvegi F1-en ataludtam vagy 30 kort es amikor keltem a kommentatorok epp azt talaltak mondani, hogy most keresik a temat mirol beszelhetnenek. tulzasok nelkul irom.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem inkább az újdonság varázsa. Alonso miatt megnéztem, de annyira nem fogott meg, hogy újra megnézzem. Az esések látványosak, de az a sorozat, ahol "torpedó" Sato is nyerni tud, az nem a skillekről szól.

Monaco nem az előzésekről szól, az tény. Ott a pilóta a falakkal és az idővel versenyez. És szépen lehetett látni, hogy lassú ide vagy oda, a kezdőket azért ledobja a hátáról.

--
trey @ gépház

Az IndyCar egy sokkal szélesebb skillsetet követel meg, mint a Formula 1. Míg egyikben csak road pályák vannak, a másikban ovál és road vegyesen, mindkettőn sokkal több történéssel, a körülfalazott utcai versenyeket is beleértve.
Az ovál pedig semmivel sem könnyebb, mint egy road course. Sokkal stabilabb, gyakorlatilag hibamentes versenyzést követel meg, konstans 360+ kph mellett, ahol a legkövetkezetesebb módon kell az egyik szélárnyékból a másikba bújni, mert sem erőből nem nyomhatod le a másikat, sem nevetséges DRS/KERS technológiával, figyelni közben mindkét oldalra, mögéd, az előtted lévő történésekre, folyamatosan a tökéleteshez legközelibb kanyarodásra, ami szélárnyékban egyáltalán nem könnyű, pláne ha kanyar közben előz meg valaki és bevág eléd, a legtöbb Formula 1-es pilóta olyankor, olyan sebesség mellett azt sem tudná, hogy fiú-e vagy lány.
Nagyon sok büntetlenül hagyott hiba van a Formula 1-es futamokon, elég csak Hamilton driftparádéira gondolni, ami megengedhetetlen, ott pedig az első helyet tudja vele tartani.
/Egyik szériának sem vagyok rajongója, de a F1 a motorsport meggúnyolása./

"F1 bohóca" Sato is érvényesülni tud. Bourdais, Chilton, Montoya se voltak nagy vitézek. Mindenkinek más adja. Nekem az pl. hogy egy kerékcserét 2,x sec. alatt megcsinálnak úgy, hogy patent működik minden.

Ráadásul az Indy hosszú, tele sárgával. Könyörgöm, minek sárga zászló ha valaki levonul a pályáról motorhibával? Ja, tudom. Olyankor megy a reklám az amerikai redneckeknek.

Nekem vontatott az egész. De megértem, ha valakinek ez adja.

--
trey @ gépház

Maradjunk annyiban, hogy hulyesegeket beszelsz. Maradj az F1-nel, ha neked annyira bejon az unalmas autokazas. Tegnap harom versenyt neztem. F1, Indy es a Coke 600-at (nascar). Legizgalmasabb a nascar verseny volt, valami elkepeszto vegjatekkal. Indy remek verseny volt, Hunter-Reay kiallasa utan ironikuson megjegyeztem, hogy ez var Alonsora is. Na bazz! Barcsak a lotton lenne ilyen szerencsem. Alonso egyebkent remekul ment, le a kalappal elotte!
Minek kell sarga zaszlo? Azert mert a motorbol olaj folyik ha elfustol es nem olyan vicces 300+ km/h sebesseggel rahajtani az olajcsikra. Nascar tegnapi esete pl. jo pelda erre.
A reklam meg azert megy, mert sarga zaszlo van es nem tortenik semmi. Ilyen a vilag, nah. Marketing, penz.
Sato lehet bohoc volt az F1-ben, de az Indycarban nem rossz. Hol itt a problema? Szerintem barmelyik F1-es pilota lecserelne egy F1-es gyozelmet az Indy 500-as diadalra.
Montoya? Oreg, Montoya azert mar valamit letett az asztalra a tengerentuli autoversenyzesben. 2x Indy 500-as bajnok, Champ Car bajnok, Nascarban is szepen helyt allt, F1-ben sem volt szegyenkezni valoja.
______________________
Arnold Schwarzenegger movie quote of the day

Pont ettől valódi autóverseny, mert bárki tud érvényesülni, aki odateszi magát. Egységesített autók vannak, és nem mindig az az aktuális legpénzesebb csapat van az élen, akinek éppen az adott évre jól jöttek ki a fejlesztései. :) A fent említett versenyzők mikor kaptak lehetőséget élcsapatban a Formula 1-ben? Soha. Itt viszont nincs ilyen kérdés, a pozíciójuk abszolút saját magukon áll vagy bukik. Nem az a valódi autóverseny, hogyha középszer az autó, akkor Hamilton is középszer, ha pedig jó, akkor verhetetlen. Ez inkább egy bohózat. Ami pedig Alonsoval a McLaren-Honda miatt történik, az pedig egyenesen gyalázat.
A Formula 1 pedig a legegyszerűbb boxlehetőségekkel rendelkezik a motorsportban, hogyha lennének futamokat kényelmesen kibíró gumik, akkor szerintem már pitre sem adnának lehetőséget.
A sárgazászlós részek oválokon engem is untatnak minden szériában, ahol van ilyen. De az okok érthetők. Az IndyCar pedig éppúgy globális, mint a Formula 1. :) Vannak régiók ahol az egyik népszerűbb és van ahol a másik.
Nekem éppenséggel egyik sem adja, ha úgy adódik, akkor egy évben megnézek mostmár max. csak pár futamot a nagyobb szériákból, ráuntam az autóversenyek követésére, pedig a Formula 1-et megszállottan néztem a V12-től egészen a V6-ig, de nincs hiányérzetem. Részemről inkább legyen egy verseny vontatott, mint kamu. De megértem nyilván én is, ha valakinek más adja, ezen nem fogunk összeveszni.

"Csak mikor főleg negatív véleménye"

Vagyis ha nem neked tetsző... Van itt szép számmal pozitív is. Kár, hogy szelektív a látásod.

Egyébként az én újbóli minősítésem után visszatérve a témára, neked milyen véleményed van a Hondáról? Már csak azért kérdezem, mert az egész világ kacag rajtuk. Neked erről mi a véleményed?

--
trey @ gépház

Jó párszor leírtam, miközben neked válaszoltam, (nehogy félreértsél, szerintem itt is) hogy szerintem is egy fos a Honda. Ezek szerint nem jártam sikerrel, te olvasol szelektíven, vagy nincs más kapaszkodód, nem tudom.

Nem attól negatív egy vélemény, hogy nekem, vagy másnak nem tetszik. Ne mond már hogy ezt neked magyarázni kell. Pozitív is van, igen. De sokkal több a fikázás, és a pozitív véleményedbe is általában csempészel egy kis fikázást. Gondolom úgy akarod domborítani az embered, hogy mindenki mást igyekszel rossz vagy rosszabb színben feltüntetni.

Amiket itt leírok, azok egy az egyben elhangzanak a futamokon riporterek, újságírók, szakértők "szájából". Ugyanezek. Neked azzal van problémád, hogy ezt én írom.

Viszont ez meg nem érdekel. BTW: neked nincs meg a blog műfaj. Esetleg keress rá a neten, hogy mit jelent.

--
trey @ gépház

Nem nem ez a problémám. Ahogy írod, inkább az.

Nem tudtam, hogy blogolni csak fikkantásokat lehet. Gyorsan rákerestem a neten mit is jelent a blog. Nem, nem azt, hogy fikkantsunk mindent és mindenkit, persze azt is lehet, de ennél szélesebbkörű műfaj.

Más is mondja. Akkor most a te véleményed, vagy csak más szájából leírod a neked tetsző (többnyire negatív) dolgokat? Oké, csak egyezik a véleményed a másokéval :)

én nem tudom egyértelműen megmagyarázni, csak érzem. nem a balesetek miatt: azoknak csak a háttere érdekel (tehát nem beszari 19 éves miller-csicskák ülnek kipárnázott titándobozban, ahol a nagyok majd vigyáznak rájuk).

érdekes az eltérés kettőnk között, hiszen gyerekként ~egyszerre szocializálódtunk a fotelszurkolók irányába és az ászok akkor egyformán mást jelentettek nekünk, mint most egy 20 éves gyereknek. valamivel ember-közelebbi volt az egész: nem az döntött melyik csapat szerelői jobbak 0.3s-el; melyik versenyző merte 15cm-el odább húzni a kormányt a másik felé büntetlenül; hogyan várták a mérési pontot a hülyebiztos DRS-hez; nem voltak fizetett seggfejek akik egy beszúrástól beszarva falnak vezetik az autót; az sem érdekelte őket ha beledöglöttek akkor is megcibálták a szekvenciális váltót computerek híján.

lehetne bőven sorolni: ezekhez jóval közelebb volt amit láttam a Digi-n. nem érdekel a sport mesterséges technikai irányba tolása, mert ennek a vonalnak a végén talán még pilóta sem fog kelleni. talán ezért nem volt unalmas. a szó ami rövidebb ennél a pár sornál: nosztalgia.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Technikai sportot részben a technikáért is nézem. Nekem tetszik, ha valami óramutató pontossággal jár. Ugyan nézek DTM-et és WTCC-t is hébe-hóba, ugyanúgy nem ragadnak meg.

Hát, ez van.

Az amerikaiaknak show kell, olyan, mint a félig képzett Boudrais, amikor azt hiszi már tud vezetni és az életét kockáztatva áll bele a falba.

--
trey @ gépház

Az F1 TECHNIKAI sport, az Indy meg technikai sport SHOW. Nincs ezzel probléma, különbözőek, az igényeink is azok.
Az oválon az előzés egyébként nem sokkal jobb, mint a DRS, főleg ha elöl van a szerencsétlen, sok esélye nincs védekezni. Chilton például bemutatott pár nagyon szép védést a végén, de aztán nem bírta megtartani. Sato sem tudta volna, ha van még 2 kör.

Jól összetörték a kocsikat.

Scott Dixon and Jay Howard
https://www.youtube.com/watch?v=4ToLQbdnEd0

Buddy Lazier:
https://www.youtube.com/watch?v=_3nSnMQQGUU

4 kocsi ütközött 1 kipördült:
https://www.youtube.com/watch?v=tIvW83e7gIQ
https://www.youtube.com/watch?v=fRDhohy-tjw

Ez az 5 kocsis esemény az utolsó 17 körnél elég intenzív volt. Na meg az első ütközés valahol a 40. körben 18 perces állás.

Alonzo-t meg a másikat sajnáltam. A másik épp a 2. helyen volt mikor a motor beszart. Alonso meg a 8. helyen. Ha jól emléxem.

Jövőre meg a F1-ban másik csapat is Honda motorra vált. gondolom azóta is fogják a fejüket mi a szart írták alá...

Alonso esetében meg még mindig nem értem miert "sétál nyitott szájjal a faszerdőben" a tuti jó szerződésével? Valszeg mert az csak egy legenda. Amúgy kíváncsi leszek Alonso jövőjére, az is benne van szerintem hogy marad a Hondanál, majd meglátjuk.

Alonso tele zsebbel sétál (hajlamos vagy elfelejteni, hogy a legjobban kereső F1-es pilóta a mezőnyben), tett egy ígéretet, ráadásul megteheti, hogy beint egy Monaco-i nagydíjnak. Ráadásul többet beszélnek róla a világban pozitívan, mint Hamiltonról vagy Vettelről.

Szeretnék én is ilyen faszerdőben sétálni.

--
trey @ gépház

megtaláltam a megoldást :)

a McLaren-Honda ennél mélyebbre úgy sem megy már, és amire ebből egy valamire való projekt lesz addigra Frédi megvénül. ezért:

-leülnék vele megbeszélni a távozása feltételeit
-megkérdezném, hogy maga szeretne menni vagy papíron mi küldjük (a média miatt nem mindegy)

^ezt lekommunikálnám úgy, hogy a versenyző érdekeit szem előtt tartva válunk el - hiszen nem akarom a leszállóágban lévő és öregedő Frédi utolsó egy-két évét még jobban elcseszni. emiatt a Honda és a McLaren is kikerül a szurkálások középpontjából és mutat valamiféle emberi arcot - emellett ahhoz nem kell csillagászati bérezés és egy néhai sztárpilóta, hogy 6 futam (x2 autó esetén) szó szerint nullázzanak. bazz összesen 12 autó és semmi.

így tényleg kevesebben foglalkoznának a Hondával, anyagiakban jól is járhatnának. mire ebből lesz "valami" Frédi már rég nem lesz a F1-ben és addigra úgyis lesznek újabb megfelelő pilóták. rossz esetben meg azok is kieshetnek akár a rajt előtt.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS