Exkluzív interjú a McLaren-Honda vezetőjével a 2017-es idényről

 ( trey | 2017. március 17., péntek - 11:56 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

ezek dehülyék', bármit írnak alájuk mindig kajánul vigyorgok :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Stoffel valószínűleg nem vigyorog. Nem elég, hogy kampó az autó, még pénzt sem keres.

--
trey @ gépház

Gondolom azért hangzottak el ígéretek, amikor aláírt egy autóverseny szériában szereplő csapathoz, amivel szemben annyi elvárása azért lehet, hogy ha még a 107%-ot nem is teljesíti, de legalább GP2 szinten képes önerejéből haladásra.

Ez a kitétel a dolgok jelenlegi állása miatt nem teljesül. Az autó kis túlzással csak akkor képes haladni, ha tolják.

A nagy japán felelősségtudat nem tudom hol van ilyenkor. A japánok ilyenkor megszégyenülten szoktak nyilvánosan visítani a TV-ben, lemondanak, vagy seppukut követnek el. Lassan ideje lenne náluk valakinek ebben a sorrendben nekiállni a bűnbánatnak.

--
trey @ gépház

Utoljára Frenando az esős Magyar Nagydíjon állt dobogón (2014), nyerni meg nagyon régen nyert, még Vettel érában.
Én sosem szerettem, de ez azért túlzás. Emiatt mi, nézők is jóval kevesebbet szórakozunk az utóbbi években.

Az megint más kérdés, hogy a Merci dominancia is mindenen túl tesz már, ennyire kilátástalan csak Schumi alatt volt, amire én emlékszem. Lehetne már egy kicsit változatosabb.

Itt lenne az ideje az F1 vezetésének meghozni egy olyan szabályt, ami szankcionálná az ilyen inkompetens beszállítókat. Ha egyszer valaki benevezett az idénybe, 3 amatőr hiba után kárpótoltatnám a csapatot.

Mondjuk nem lennék meglepve, hogy a McLaren csak azért nézi el a Honda bénázását, mert kifizetteti a japánokkal a szerencsétlenkedés miatt őt ért kárt. Az meg a minimum lenne ebben az esetben, hogy a Hondának egy kanyit sem fizetnék a beszállított motorért, hiszen F1-es motort rendeltem, de csak GP2-est szállítottak. Azt is csak szart eddig.

--
trey @ gépház

Miért kéne kárpótolni egy csapatot, amelyik hozott egy szar döntést? Senki nem erőltette, hogy a Hondát válasszák. A McLaren kárpótlását egyvalami tudja csak előidézni: a McLaren és a Honda közötti szerződés. Ez egy totál magánjogi dolog, ebbe harmadik félnek (pl. Formula One Management) semmi beleszólása nincs. Hoztak egy nagyon rossz döntést, viseljék a következményeket.
Akkor sem kért senki kárpótlást, amikor a Michelin gumik gyorsabbbak voltak, mint a Bridgestone gumik, és nyerni tudott sok futamot Michelines csapat, a Ferrarik meg szenvedtek. Igem, akkor, amikor Alonso világbajnok lett.

A McLaren hozott egy szar döntést, ami miatt versenyképtelenek. Ez van. Ugyanúgy senki nem kényszerítette őket Honda motorra, mint az Arrowsokat anno Cosworth motorra.

Sőt, tovább megyek, az ilyen inkompetens beszállítót eltanácsolnám szégyenszemre a F1-ből. Az F1-be kerülésnek vannak szabályai. Szerintem az a motorszállító, ami olyan amatőr hibát vét, hogy nem tud egy olajteknőt legyártani, az menjen rotációs kapa bizniszbe.

--
trey @ gépház

Addig, amíg betartja a szabályokat és az előírásokat, addig minden csapat olyan beszállítót talál magának, akit nem szégyell.

Így is túlszabályozott az F1, felesleges olyan szabályokat behozni, amely valójában a csapatok üzleti döntése. Az autóknak vannak megfelelési kritériumai, ha ezeket teljesíti a csapat, akkor teljesíti. Ha valaki nem versenyképes beszállítót választ, az az ő baja. Lásd 2005, amerikai nagydíj. A Michelin nem bírta a terhelést, aki a Michelinnel szerződött, így járt.

"According to the contract, even if Honda stops supplying engines, sources close to the team tell us that McLaren will still receive a sizeable sponsorship fee from Honda to keep it in the game. That’s in the contract. And for at least the next five years!

Looking at the deal from McLaren’s point of view, the best plan of action would be to provoke Honda to quit its engine supplier status. Under F1 regulations, if Honda cancels its F1 engine program, that opens the door for McLaren to accept engines from another supplier. From the British company’s perspective, there can be no better combination than to have Honda as a main sponsor and Mercedes as an engine supplier?"

A Hondának csak el kéne húznia. Ha a McLaren-nek van egy kis esze, szétoltja a japánokat, amíg azok el nem ballagnak.

Ref: Is The Legendary McLaren Honda F1 Alliance Doomed?

--
trey @ gépház

Ahhoz, hogy a Mercedes motorokat be tudják építeni (meg egyáltalán megvenni), hatalmas munka kell.
A McLaren hozott egy szar döntést, most szop vele, de nehogymár az F1 vezetősége felsőbb utasításra intézze el a balhét. Intézze el a McLaren, ők voltak azok, akik hittek abban, hogy egy, az F1-ből 2009-ben kiszállt csapat (méghozzá úgy szálltak ki, hogy igazán semmit nem nyertek - 2006 és 2008 között volt 1 futamgyőzelmük, 3 dobogós helyezésük) versenyképes motort tud úgy szállítani, hogy alapjaiban változnak meg a motorok. Eléggé naivak voltak, na.

Azon azért röhögnék, ha a Honda fizetné a Mercedes motor árát a McLaren-nek. És mégis, melyik logó lenne a kocsin? Mindekettő?

Pedig jó esély van rá, hogy így lesz...

--
trey @ gépház