Hajrá Jules!

Alonso alatt a Ferrari Fiat annyit nem bírt ki, hogy elkezdje a versenyt. Már annyit sem ér, hogy bosszankodjak miatta. Räikkönen alatt meg úgyis mindegy, hogy megy-e vagy sem. Nincs itt már mit kertelni. A Ferrari Fiat egy rakás szar.

Jules Bianchi a körülményekhez képest remélem jól van!

Szerk: az, hogy a FIA-nál hírzárlat van, az elég vészjósló :(

[ #julesbianchi | #ForzaJules ]

Hozzászólások

elég csúnyán telibekapta azt a traktort, bár tény, hogy sárga zászló volt érvényben...

Hát ugye pont azé' van a zászló, h ha a zelektronikus kütyük nem működnek v. rosszul működnek akkor is legyen visszajelzés a pilótának. Minden esetre furcsának találom a zöld zászlót a baleset helyszínén, de nyilván nem tudom biztosan, h ez indokolatlan volt-e v. sem, azt meg pláne korai lenne kijelenteni, h köze volt a balesethez. De mi az az "ez", ami figyelmetlenség volt? A pályabíró figyelmetlenségből lengetett zöld zászlót a sárga helyett?

Nem. Bianchi volt figyelmetlen.

Egyrészt a legtrükkösebb kanyarról (7-es) volt szó.

Másrészt Massa már körökkel korábban szólt (állítása szerint üvöltött), hogy áll a víz pályán.

Harmadrészt, Sutil balesete egy körrel korábban volt, el nem hiszem, hogy egy darab sárga zászló jelzéssel sem találkozott. A FIA hivatalos közleménye:

"A futam 42. körében Adrian Sutil elveszítette uralmát versenygépe felett, ami a hetedik kanyar mellett található gumifalnak ütközött. A pályamunkások meglengették a sárga-piros csíkos zászlókat, így figyelmeztetve a versenyzőket a veszélyre. A sérült autót biztonságos helyre, a védőkorlát mögé szerették volna vontatni, eközben Jules Bianchi is elveszítette uralmát versenygépe felett, átcsúszott a bukótéren és eltalálta az egyik traktor hátsó részét."

és

"A problémát viszont nem ez idézte elő, hanem a darus kocsi. Sutil 41. körben történt balesete miatt azon a szakaszon kettős sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben, melyről a versenyzőket felvillanó lámpák is figyelmeztetik. „Én azon a részen minden körben elvettem a lábam a gázról, hogy biztosan túljussak rajta” – mondta Nico Hülkenberg."

Negyedrészt ömlött az eső.

Ötödrészt, Bianchi a topcsapatok autóihoz képest egy darab szarral versenyzett, aminek a leszorítóereje közelében sincs mondjuk egy Red Bull-nak, vagy Mercedes-nek.

Ezt mind figyelembe kellett volna vennie.

--
trey @ gépház

Ja, értem. Hát lehet! Lehet más is, műszaki probléma. De van még egy másfajta jelenség is: oké h sárga zászló, és emiatt óvatosság, de még így is lehet annyira váratlan a tapadás hirtelen és teljes elvesztése, amire nem _lehet_ számítani. Pl a hegymászók is tudják h meredek lejtőn ki lehet csúszni, és fel vannak rá készülve, de amikor egyik lépésről a másikra hirtelen változik meg a jég keménysége, akkor mégis kicsúsznak. Még az is kicsúszhat aki látja, h az előtte lévő kicsúszott (pl mert az a reakciója, h a társa elrontott valamit és azért következett be a kicsúszás és nem a körülmények hirtelen megváltozása miatt). Fura dolog ez, de létezik. Amúgy ha belegondolsz, pont ezért lett piros zászló. Kicsúszik Sutil - tapasztalt pilóta, aztán sárga zászló mellett ugyanott kicsúszik JB - szintén tapasztalt pilóta. Hát ott már valami nagyon nincs rendben, jött is a piros zászló.
JB autója lehet, h gyengébb motorral van verve a top csapatok autóihoz képest, de a leszorító erő nem csak a motor teljesítményétől függ, hanem pl. a [szárny] beállításoktól is. Bizonyára arra gondolsz, h úgy taktikázhattak JB-ék, h a leszorító erő kárára csökkentették a légellenállást, ezzel kompenzálva a gyengébb motort. Lehet ez is - talán meg is fogjuk tudni, h volt-e szerepe az autó beállításainak a balesetben.

"Lehet más is, műszaki probléma."

Bármi lehet. És az ellenkezője is. Bár nem sok esély van arra, hogy Sutil és Bianchi is műszaki probléma miatt csúszott ki ugyanott. Lásd lejjebb.

"De van még egy másfajta jelenség is: oké h sárga zászló, és emiatt óvatosság, de még így is lehet annyira váratlan a tapadás hirtelen és teljes elvesztése, amire nem _lehet_ számítani"

Ez az F1. Még száraz pályán, vakító napsütésben is benne van az életveszély.

"Még az is kicsúszhat aki látja, h az előtte lévő kicsúszott (pl mert az a reakciója, h a társa elrontott valamit és azért következett be a kicsúszás és nem a körülmények hirtelen megváltozása miatt)."

Bárki kicsúszhat. Így mentek neki a futamnak.

"Kicsúszik Sutil - tapasztalt pilóta, aztán sárga zászló mellett ugyanott kicsúszik JB - szintén tapasztalt pilóta. Hát ott már valami nagyon nincs rendben, jött is a piros zászló."

Állt a víz azon a ponton. Ha nincs kellő leszorítóerő, akkor az autó hasa felúszik a vízen. Nem a kerekeken jelentkezik az aquaplaning, hanem az autó hasán. A kerekek le sem érnek. Ez történhetett. Két egyidejű műszaki hibának ugyanolyan kimenettel kicsi az esélye. A felúszásnak van.

"JB autója lehet, h gyengébb motorral van verve a top csapatok autóihoz képest, de a leszorító erő nem csak a motor teljesítményétől függ, hanem pl. a [szárny] beállításoktól is."

Főként attól. Nem csak a szárnybeállításoktól, hanem már az egész aerodinamikai csomagtól. Az meg ha szar már tervezésénél fogva, akkor azon lehet állítgatni, igazán jó sosem lesz.

"Bizonyára arra gondolsz, h úgy taktikázhattak JB-ék, h a leszorító erő kárára csökkentették a légellenállást, ezzel kompenzálva a gyengébb motort."

Nem, mert ennek esőben nem sok értelme van. Az volt, hogy az időmérő száraz időben volt. Sokan száraz időre állították be az autójukat. A Red Bull pl. eleve esőre állította be, volt is leszorítóerejük. Az időmérő után az autók bekerülnek a parc fermé területre és ezeken a beállításokon már nem lehet állítani a futamig. Aki esőre állította azzal megy, aki szárazra, az azzal. Akár esik, akár nem. Aki mégis állít pl. a felfüggesztésen, annak a boxutcából (pit lane) kell rajtolnia. Gyanítom, hogy Bianchi és Sutil autója nem esőre volt hangolva.

--
trey @ gépház

Ezekben teljesen igazad van. A felvételek birtokában illetve a telemetriai és beállítási adatok ismeretében kielemezhető h mi történt. Nyilván az FIA ilyen súlyos balesetnél alaposan kivizsgálja a történteket. Sőt olvastam, h a rendőrség is vizsgálódik. Így jó eséllyel számíthatunk érdemi magyarázatra, ha JB nem is emlékezne a balesetre, akkor is.

Kicsit tovább gördítve a szekeret, nem tudom, h emlékszel-e erre az esetre: https://www.youtube.com/watch?v=7rJjVaoJjLM ? A Mercedes nem tudta biztosan h mi történt, de azonnal kihívta a másik kocsiját is a pályáról és a maga részéről nem folytatta tovább a versenyt. Az ok egyszerű, amíg nem tudnak magyarázatot adni rá, hogyan történhet ilyesmi addig nem mehet tovább versenyzés, nem veszélyeztethetik sem a versenyzőik, sem mások testi épségét.
Ha az F1-ben nem tudják garantálni, hogy nem történhet ilyen jellegű baleset a jövőben, akkor nem rendezhetnek versenyt. Ennyi. Oldják meg, hogy a bukótérben sem soktonnás traktor, sem pályamunkás ne tartózkodhasson, ha oda bárki is kicsúszhat!

Ahogy azt magad is megsejtetted a zászlójelzés valóban onnantól érvényes hogy a versenyző elhaladt mellette. Tehát pl. sárga szakasz után csak akkor lehet előzési manőverbe kezdeni, amikor már túl vannak a kérdéses szakasz utáni első zöld elektronikus vagy zászló jelzésen. Így semmi nem utal arra hogy a pályabírók hibáztak volna.

Állítólag Sutil kocsija leesett a traktorról amikor JB nekiütközött. Sztem ez azt jelentheti h megsérülhetett a traktor hidraulikája az ütközéskor, mert egyébként nehéz elképzelni ezt a leesést.

"Alonso alatt a Ferrari Fiat annyit nem bírt ki, hogy elkezdje a versenyt. "
Ő vajon akarta? Fog még idén vezetni?

Szerintem igen. Ahhoz képest, hogy milyen fos van alatta, számomra meglepő kedvvel vezet még mindig. Megtehetné, hogy alibifutamokat csinál, de nem, még 5-6-7. helyekért is hajlandó komoly csatákat vívni.

Szerintem most is komolyan ment volna. Az látszott, hogy az autó egyszerűen lekapcsolt alatta. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz a hangulat jövő héten Szocsiban (ha lesz futam). Egyrészt Alonso megy-e, marad-e, ha megy hova, vagy tényleg pihen-e jövőre. Másrészt Bianchi miatt. Remélem, hogy addigra jönnek róla jobb hírek.

--
trey @ gépház

a sérülés jellegétől függően lehet jó ill. nem túl jó a hír. az agyi sérülés ilyen szar - én azt kívánom amit magának kívánna. jó lenne tudni mi történt pontosan, netán megnézni az esetet - még ha csak modellezve is.

egyébként ha tényleg igaz, hogy a bukókeret megszűnt létezni akkor nincsenek illúzióim. iszonyat nagyot kapott, vagy a Marussia kerete félcolos csőből van vízvezeték-szerelésből visszamaradva.

--
Vége a dalnak, háború lesz...
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Reggeli hír:

Az RMC most úgy tudja, újabb bevérzések keletkeztek a 25 éves tehetség agyában, emiatt lélegeztetőgépre kellett helyezni, és lehet, hogy újra meg kell operálni.

Más forrás, pl. reggel a TV, tényként közölte, hogy műteni kell.

Hivatalos semmi sincs.

--
trey @ gépház

sub míg este megnézem felvételről a futamot

ott nem fogod latni az alafutasos balesetet. jobb ez igy, ranezesre eselytelen a tulelesre.

tulszabalyozott szar fos F1, mar radiozni sem lehet ahh. de a munkagepnek az oldalara egy szogbe dontott acellap nem jatszik. meg soha nem gondolt ra senki cococo jaja.

--
Vége a dalnak, háború lesz...
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Azt már akkor láttam, hogy valami van, mikor nagyon nézelődtek a traktor mögé. De akkor arra gondoltam, hogy valaki alá elesett. (hát végül is aláesett...)
Meg azért furán is állt, mert (ahogy később a videón is látszik) a fal mellett kellett volna lennie a traktornak, de szembe volt a pályával, és a földön Sutil autója. Akkor még az is eszembe jutott, hogy beszart a traki, és leejtette az autót.

Az is azért mindent elmond, hogy mikor Hamilton megtudta a leintés után mikor tette rendbe magát, hogy mi történt, mielőtt a kamera felé fordult, keresztet vetett.

"az, hogy a FIA-nál hírzárlat van, az elég vészjósló"
Nem feltétlen. A család nem akarja egyelőre, hogy kikerüljön bármi.
Egyelőre annyit tudok, hogy 2x műtötték, lélegeztetőn van. De azóta nem találtam hiteles forrást. Most az, hogy valami kis szutyok weblap béna formázással leírja, hogy temetik, az számomra nem hiteles.

Látom itt, hogy a zászlóról van szó. Azt azért zölden lengették, mert a haladási irányt tekintve a bódé mögött volt már akkor a mentés. Tehát onnantól tiszta a terep.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

""az, hogy a FIA-nál hírzárlat van, az elég vészjósló""

"Nem feltétlen. A család nem akarja egyelőre, hogy kikerüljön bármi."

Ja, nem két nappal az esemény után kéne bekapcsolódnod. :) A blogbejegyzés a futam után született. Akkor a családja még sehol sem volt a képeben. A megjegyzés a "futam alatt"-ra és a közvetlen utána (értsd: percekkel utáni időszakra) vonatkozott.

--
trey @ gépház

Időpontját nem néztem, mikor született. Csak betaláltam ide mikor olvasni valót kerestem.

Azért írtam, hogy "nem feltétlen". Mert csak azt tudtam, hogy a család nem akarja a híreket, de azt nem, hogy azonnal hírzárlat lett. Alap, hogy nem mutogatják visszajátszásban a nagy eséseket (sose szokták)

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Hat nagyon szurkolok neki, hogy gyoztesen jojjon ki a korhazbol.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()