Végre történik valami

Ami ugyan nem garancia semmire, de jobb mintha a felelősök tovább ülnének a kényelmes székeikben, semmiért sem vállalva a felelősséget. Szóval:

Kibukott a Ferrari-t birtokló FIAT elnöke

Idézzünk azért a cikkből:

Egy év múlva Raikkönennel - és szerencsével - még nyertek, aztán egy konstruktőr-vb-t még mindig sikerült összehozni, azóta semmit.

Nem, nem szerencsével. Massa "előzékenységével", amivel az utolsó futamon az utolsó körökben átadta vezető helyét.

Egyedül a pilóták közül igazolták le újra a legjobbat, Fernando Alonsót

Na végre! Persze ezt nem csak itt írták le, többen is lenyilatkozták, hogy így gondolják. Például Jackie Stewart, aki szerint nem kétséges, hogy "Fernando Alonso a legjobb versenyző a mezőnyben", de - a Cavinton csak eddig hatott -, "a spanyolnak még okozhat fejtörést Kimi Räikkönen" is tőle származik.

Majd meglátjuk.

További hír, hogy lemondott a Ferrari-elnök Montezemolo. Itt volt az ideje. Bár ettől ez az idény már nem lesz jobb :/

Hozzászólások

Nem, nem szerencsével. Massa "előzékenységével", amivel az utolsó futamon az utolsó körökben átadta vezető helyét.

Úgy tűnik már eléggé megkoptak az emlékeid arról a versenyről.

Nézzük mit írt a sajtó:

Az élen a Ferrarik nyugodtan letudták első tankolásukat, ám megmaradt a Massa-Raikkönen sorrend, míg mögöttük Kubica a több kiállása miatt átmenetileg Alonso elé került, megelőzte a spanyolt. Ebben a helyzetben Raikkönen a második hellyel is világbajnok lett volna, de a mclarenes hamarosan visszavette a dobogós helyet.

A Ferrarinak tehát meg kellett cserélnie két pilótáját úgy, hogy az ne tűnjön mesterséges csapatsorrend-állításnak. Könnyedén megtették: Massa az 50., Raikkönen az 52. körben jött másodszor tankolni, majd tízméterekkel brazil társa elé állt vissza a versenybe.

Csapatutasítás volt (nyilvánvaló, hogy a Ferrari világbajnokot akart), amit úgy kellett megtenni, hogy ne tűnjön annak (tilos), illetve, úgy kellett megoldani, hogy Massa a hazai pályán, hazai közönség előtt ne érezze magát megalázottnak. Így oldották meg.

Hidd el, jól emlékszem arra futamra. Ha nem cserélnek, akkor vajon ki lett volna ott a világbajnok?

--
trey @ gépház

Az lehet h a Ferrari világbajnokot akart, de szerintem - és lehet nem leszek egyedül - a nézők a versenyt, az eleganciát és nagyvonalúságot szeretik a forma 1 -ben, mitöbb maga a Ferrari márka is ilyesmiknek lenne a szimbóluma. Az ilyen "csapatutasítás" és hasonlók (emlékszem egyszer úgy nyertek h a[z akkor is] szabálytalankodó Schumacher boxutca büntetés kapott, és az utsó körig halasztották azt, csak akkor ment ki, és után azzal jogászkodtak, h a boxutcában előbb keresztezte a célvonalat, mint aki a pályán ment és így nyert) tették szánalmassá Ferrarit és Schumacher-t Todt-ot meg többit. Ez nem verseny, nem is elegáns, és nem is nagyvonalú - ellenben piti, ócska és szánalmas.
Vagyis a Fiat vezér ott hibázik, h az eredményt és nem stílust kéri elsősorban számon a Ferrarin - ami egy olasztól különösen furcsa. Mert hát ez lenne az olasz autók igazi erénye, a stílus. De lehet h mindez már múltidő...

"... és nem stílust kéri elsősorban számon a Ferrarin - ami egy olasztól különösen furcsa. Mert hát ez lenne az olasz autók igazi erénye, a stílus. De lehet h mindez már múltidő..."

"A daliás idők eljártak Montezemolo felett. Az Agnelli fivérek nincsenek, helyükbe a New York-i születésű John Elkann lépett, aki Gianni Agnelli lányának a fia, és Agnelli örököse, a Fiatot a kanadai Marchionne vezeti, és a Fiat sem Fiat már, hanem Fiat Chrysler.

Marchionne amerikai stílusú menedzsmentet épített és hozott a cégbe, Elkannal együtt egy teljesen új, rámenős, éhes-aggresszív cégvezetést rakott össze.

...

(Montezemolo a 348-as modell után csődközeli állapotba került márkából magasan nyereséges, csúcs-brandet épített. Mindezt úgy, hogy az évek alatt soha nem engedett a csábításnak, és a nehezebb utat választva lemondott arról, hogy új szegmensekbe lépjen a Ferrarival. Ezért sem készült Ferrari SUV vagy limuzin.)

...és szinte biztos, hogy hamarosan felröppennek a hírek a kicsi, négyhengeres Ferrarikról és a négyajtós kupékról is. A Fiat jelenleg nem tud másból pénzt csinálni, csak a Ferrariból. És a fiatal cápák felfalják a márkát, Montezemolóval együtt. Nekik ez csak egy sikeres és eladható brand, és még többet akarnak, hiszen nincs más, amit a Fiat kirakhat a kirakatba, csak a Ferrari. Az aranytojást tojó tyúk, mindegy, milyen formájú tojást tojik a Maseratival egyetemben, sok hasznot hoz majd. És ez a lényeg."

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/10/luca_di_montezemolo_ferra…

Az F1 versenysport. A többi csapat is nyerni akar, és költségvetésben is hasonlóan állnak. Tehát semmi okunk nincs azt feltételezni, hogy márpedig a Ferrarinak az élen kell lenni. Most éppen a többi csapatnak vannak zseniálisabb mérnökei, vagy csak nagyobb szerencséje. Nem biztos, hogy bárki is hibázott, ez lehet simán pech is. Persze ettől még nem árt lecserélni a vezetőket, hátha valami javul.

"Bár ettől ez az idény már nem lesz jobb :/"
Ahhoz, hogy a Ferrariból újra világverő csapat legyen, kell 3-5 év még. Az alapjaitól kell újjáépíteni ezt a bandát.