Vennél olyan autót, amiben nincs Android Auto / Apple CarPlay?

Címkék

A GM szándékosan olyan EV Infotainmentet tervez, amin nem működik se a CarPlay, se az Android Auto. Saját megoldást szeretnének.

Többen jelezték, hogy emiatt biztosan nem vennének GM-től EV-t.

Nézzük meg hányan gondoljuk így?

Nincs autóm. Nem is vennék semmilyet.
8% (99 szavazat)
Nincs autóm. Nem lenne szempont a CarPlay / Android Auto
6% (71 szavazat)
Nincs autóm. De fontos, hogy a következőben legyen CarPlay / Android Auto
4% (51 szavazat)
Jelenlegi autómban nincs CarPlay / Android Auto. A következőben sem feltétel
37% (435 szavazat)
Jelenlegi autómban nincs CarPlay / Android Auto. A következőben mindenképpen lesz
13% (158 szavazat)
Van az autómban CarPlay / Android Auto. A következőben nem feltétlen várom el, hogy legyen.
5% (57 szavazat)
Van az autómban CarPlay / Android Auto. A következőben is feltétel, hogy legyen
26% (310 szavazat)
Összes szavazat: 1181

Hozzászólások

Többen jelezték, hogy emiatt biztosan nem vennének GM-től EV-t.

[...]

Golson spoke to GM representatives about the omission and they shared that the decision was made due to EV-specific functionality such as utilizing vehicle charge state information to assist with navigation routing.

🙄 🤔 🙄

trey @ gépház

Igazság szerint ezt a funkciót (elektromos és ICE konfigurációban is) igazán bele lehetne tenni a Google Maps-be, Waze-be és a többi dobozos termékbe is. Jól tudna jönni néha.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Legjobb, mikor a 20.000 forintos navigáció funkcionalitását próbálják beleépíteni a rádióba, és elkérnek érte 500.000 forintot, és néha még a térképfrissítés is 50-150 euro. Az Android Auto/Carplay liszenszt meg egyszer kifizeted és menni fog (Here-vel letöltött térképpel bárhol)

Elképzelhető h. a licenszt egyszer kell kicsengetni (az autógyártónak a gúgöl felé), illetve a vásárlónak az autógyártó felé mikor megveszi a szekeret.

Ellenben a gúgölnek meg van a módja rá, h. pár év után szoftver updateken keresztül kizárjon "túl régi" Android autó fejegységeket a használatból. A telefongyártó szintúgy el tudja avultatni az eszközt az updatek ki nem adásán keresztül. Illetve az autógyártók is egyre inkább arra mennek, h. az Android autó használatáért előfizetéses havidíjat szedjenek be az autó vásárlójától.

Gyönyörű satuba van fogva a kocsi használó, 3 oldalról tépik a dögkeselyűk.

Meg lehet ám ezt oldani kultúráltan is: kap az ember firmware upgrade-et az autójához és akkor tudja követni a carplay változásokat.
Másrészt: a carplay nem egy létfontosságú dolog, messze az EOL-n túl el tudsz lenni nélküle is.

Érdekes hogy az autógyártókra megy a fújás, a tv-gyártókra, telefon gyártókra nem annyira. Pedig pont ugyanaz a jelenség.

Egy üzemben tartott, embert és vasat folyamatosan igénylő szolgáltatásért én nem látok kivetni valót abban hogy fizessek érte havi v éves díjat.
A BMW-ben is fizetni kell a gyári térkép frissítésért, van amikor kihagyom, van amikor megveszem. 

Az egyszer beépített dologért havi díj fizetése (ülésfűtés) az nálam is kiveri a biztosítékot.
 

Gábriel Ákos

Én nem nagyon találkoztam még olyannal, hogy a Carplay "eltört" volna, és frissítés kellett volna valamelyik oldalra. Pedig használtam régebbi autó - új telefon, és régi telefon (7 éves Iphone 7) - új autó kombókat, mindkettő felállás tökéletesen működött. Ránézve a supported devices listára, a legrégebbi támogatott eszköz az Iphone 5, ami 11 éves, pedig nem is volt még akkor CP...

Persze ez nem zárja ki, hogy a jövőben ne történhetne ilyen, de az eddigi tapasztalatok, és a CP mögött levő 9 év után én is azt mondom, hogy ez olyan dolog, amiben úgy tűnik hogy lehet bízni.

9 év után én is azt mondom, hogy ez olyan dolog, amiben úgy tűnik hogy lehet bízni.

Megvolt a beetetési periódus (google, apple is türelmesen kivárja ezeket, egyik sem már csak-a-holnapig látó garázs-szoftvercégek akiknek 3-6 hónapon belül nyereséget kell hozniuk 1-1 új fícsörrel, ki tudnak várni a nagyobb merítésig). Most már rászoktak a népek, indulhat a fejés.

Párhuzamos példa: elektromos autók ingyen parkolhattak évekig, egyesek ingyen is tankolhatták a villanyt bele. Otthon is tölthették jövedékiadó-mentesen. Ezeknek mind-mind vége lesz a beetetési periódus után.

Nice to have de nem dealbreaker.

Ellenben a tableten tapicskolással lehet elérni a klímát és egyéb fontos sűrűn használt funkciót pl nálam dealbreaker, a fontos dolgoknak fizikai gombon kell lennie és pont.

Fogalmam sincs van-e benne, de ha vennék sem lenne szempont.

Van a mostani autódban valami komolyabb dashboard beépítve? Akár a "kilométerórába" integrálva, akár a műszerfalba, vagy akár mindkettőbe egyszerre?

Ilyesmire gondolok:

  • 10,1" színes kijelző (1.540x720) MMI touch funkcióval
  • 10,25" digitális műszeregység
  • A nagyméretű, 10,1 col képátlójú, nagyfelbontású (1540 x 720) MMI touch színes érintőképernyő az okostelefonjától megszokott élményt kínálja Önnek

Ha nincs, akkor mondjuk megértem, hogy miért nincs rá igényed.

trey @ gépház

Fene tudja... Céges autóban van digitális műszerfal, plusz kijelző, tolató kamera kép, meg minden ilyesmi amit használok abban a kocsiban - de egyáltalán nem hiányzik nekem. Teljes békében ülök át, a 6 évvel öregebb autómba és tökéletesen békésen használom.

A következő autómban ha lesz, akkor azért lesz, mert van/volt benne. De nem keresem és nem is szempont hogy legyen. Számomra réteg igény. De azzal egyetértek valamelyik korábbi hozzászólóval a teljes thread-ben, hogy azt viszont nem viselem jól, hogy egyes - számomra lényeges - dolgot is csak a dashboardról tudok vezérelni és nincs fizikai gomb hozzá.

Valóban. Amelyek már a megjelenésük pillanatában elképesztően elavultak, és aztán sohasem jön rá semmilyen frissítés (a működési hibákra sem).

Pl. a saját kocsim QNX alapú rendszere nem tudja a 10 karakteres telefonszámokhoz a neveket kikeresni sem a saját, sem a telefon címtárából (sajna az itthoni összes szám ilyen, kivéve a vidéki vonalasokat). A 9 és 11 karakteresekkel nincs gondja. A rendszer a modell megjelenésekor jelent meg, ergo akkor friss volt (persze műszakilag már akkor sem, csak autógyárti szinten), életciklusa alatt nem javították ki (a későbbi új kocsikban is ugyan így rossz, nem csak a már eladottakban).

Szerintem azért hiba a "klasszikus" autógyártókra bízni ezt a feladatot, mert őket csak az eladás pillanatáig érdekli a cucc, utána nem. Van példa olyanra, amikor egy klasszikus gyártó próbál eladás utáni szolgáltatást is nyújtani (pénzért persze, nem az autóhoz járó módon), de az - hogy is mondjam - általában "nem az igazi": pl. BMW beépít mindent, majd elképesztő havi díjért engedi használni, mondván így csak akkor fizeted, mikor használod. De közben meg már technikailag kifizettem, mert nyilván a kocsi vételárában minden fizikailag bele szerelt cucc benne van valójában (a valóságben olyan nincs, hogy valami kijön a gyárkapun ingyen, hogy majd csak kéri előfizetősen a tulaj...).

Vagy nézük meg a VW EV indulását, amikor is le volt már gyártva 10 ezernyi ID.3, de elsőre a szoftver nem volt működőképes vagy fél évig, majd az OTA nem működött és kézzel kellett egyesével mindent frissíteni, hogy életre keljenek a sikertelen OTA frissítés után. Nem megy ez nekik, és én pl. nem szeretném keménypontosan tesztelni egy autógyári friss szoftvertermékét...

Persze nem feltétlen a képernyő tükrözés a jó irány, inkább az Android Wear jellegű hardver-specifikus OS verzió, ami kompatibilis a mobil eszközökkel kommunikációs szinten. Így megmarad az autógyártó-függetlenség és a frissítés, de nem tűnik el az autó dolga a telefonom főképernyője mögé rejtve.

Ez jó hír, azt hittem integrálják a marketinget is.

A kocsim rendszerében van agy dummy OEM gomb, külső eszközként rá lehet tenni a AA/AC modult, ha szükséges a fenti jó pont az AA-nak. 

 

upd: https://24.hu/tech/2023/08/21/google-android-14-fejlesztes-reklamok-tel…

Az egyik kocsimban van valami képernyőtükröző, de sosem sikerült működésre bírni, azt hiszem a telefonom volt a ludas. Nagyon nem érdekel, a többiben meg nincs is. A luxus igényeim: zene telefonról vagy USB-ről, légkondi. Bármilyen autót vennék amiben ez megoldható.

A hir es a szavazas szerintem nem passzol egymashoz. Ha jol ertem, akkor nem arrol van szo hogy "a mi autonkban ugyan nem lesz CarPlay/AA", hanem hogy akarnak adni egy amugy azzal nagyjabol egyenerteku megoldast, mas funckionalitassal. Ha ez igy van, es annyit kene tennem hogy egy masik appot kell felrakni a telefonra, de ugyanugy mukodne minden amit hasznalok CarPlayen keresztul, akkor nem zavarna. De mivel a kerdesben ez nem szerepel, arra szavaztam, hogy feltetel hogy legyen.

a CarPlay se egy kompatibilatas bajnok...

 

szeret ok nelkul nem mukodni a VW konszernes autoval, aztan mikor szolsz a Sirinek, hogy induljal mar ujra, hatha attol megjavul, azt mondja :"sajnos amig vezetsz, ezt nem tudom megtenni" :D

eldonthetne, hogy akkor most ra tudott csatlakozni vagy nem!?

Ha lenne ilyen választási lehetőség, ezt választanám:

"Jelenlegi autómban nincs CarPlay / Android Auto. A következőben nem feltétlen várom el, hogy legyen."

(Megjegyzés: CarPlay-nek örülnék, az Androidot viszont mindenhol kerülöm.)

Használtan vettem, az előző tulaj minden parasztvakítással kérte a kocsit, de ezt sajnos nem kérte, a gyártó szervizei közül meg csak egy rochdale-it találtam, ami megcsinálná utólag £150-ért, de az rohadt messze van tőlem. El tudnék menni Manchesterbe egy hétvégére, de egyszer már jártam ott és nem tűnt túl érdekesnek a Red's True Barbecue-t kivéve (bocs Hevi :)).

A jelenlegi autóimban nincs. Évente néhány alkalommal szoktam autót bérelni, és a brazíliai autóbérlésen kívül mindenhol máshol az elmúlt néhány évben olyan autót kaptam, amiben volt Android Auto.

Mindenképp olyan autót szeretnék, amiben van hasonló funkció, viszont az nem zavarna, ha nem az Apple vagy a Google terméke. Feltéve, ha működik. És ez lenne a legnagyobb félelmem, hogy esetleg nem működik majd megfelelően akár rögtön vásárláskor, akár pár év múlva, mert láttam már, hogy pl. okostévéken hogyan sorvadtak el a cégek által készített saját megoldások. Autót pedig nem 2 évre veszek.

Úgy emlékszem, hogy a Teslában sincs a fenti kettő, hanem ugyanúgy saját rendszere van, mint amit a GM ír. Feltételezem, hogy az okok is hasonlóak (pl. a Google Maps alapúnak látszó navigációban az útvonaltervezés az autó energia használatával és a SuperCharger hálózattal is számol) + esetleg a Carplay/Android Auto keveset tudhat egy ilyen rendszerhez képest. Pl. nem tudom, hogy zene lejátszáson kívül tud-e filmeket / játékokat az Apple / Google rendszer. A Tesla rendszere tetszett, de pl. zavart, hogy nem Waze fut navigáláskor (mondjuk nem vezettem eleget, lehet, hogy rá lehet venni a rendszert arra is, hogy mást (pl. Waze) futtasson, ha nem megyek külföldre és nem lesz szükségem tölteni egész nap. Azt nem szeretném, hogy egy ritkán használt funkció miatt korlátozza a választási szabadságomat.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A mostani autómban van, de nem működik olyan jól, hogy ragaszkodjak hozzá. Inkább egy normális telefontartó.

Hát nem tudom, nekem az előzőben volt, most nincs, de ez a telefon tartós faszakodás simán csak borzalom, instant agybaj az android autohoz képest, előbb utóbb felbaszom magam annyira, hogy vegyek egy alis fejegységet hozzá, ami tudja.

Szóval igazából azért nem ikszeltem azt, hogy a következőnek muszáj tudni, mert simán benne van, hogy annyit nem fogok adni legközelebb sem kocsiért, amiben már van.

Egyébként a másik szálra fűzve, hogy jobb-e mint a gyári egyéb: egyrészt még mindig ennek hiszem el leginkább, hogy valamennyire tartós marad. Másrészt azért pl mikor volt, akkor a gyári navihoz képest az erős mínusz, hogy pl HUD integráció nincs, az azért kicsit fájó.

Szerkesztve: 2023. 08. 14., h – 12:43

Hiányzó opcíó:

Jelenlegi autómban nincs CarPlay / Android Auto. A következőben sem feltétel, mert a jelenlegibe is Én csináltam, a következőbe is majd megoldom ha kell. 

^
Ez lennék én! :)

Saját kocsiba nem, de öcsém kocsijába már kb. közepes mennyiségű energiát beleöltük egy Rpi alapú fejegységbe.

Sajnos még lusta voltam neki lenyákolni az erősítőt, tápot, gps-t, úgyhogy elég szedett-vedett kinézete van, összerakosgatva külön modulokból, de működik. Egyszer romlott el, akkor a kijelző szalagkábelt kellett cserélni. Leginkább a szoftveren bukik a dolog. Sajnos a RPi android portok nem a legjobbak, linux alá meg nemigen találtunk normális touchscreen only felületet. Én javasoltam neki a GNOME3-at, de attól mereven elzárkózott :D

Mindenesetre most linuxal használja.

Egyéb: ha lehet, ne legyen benne semmi ilyesmi.

5 éves kocsiban, szar, régi, fizetős GPS navi. AA-val a Sygic tökéletesen megy rajta, Nagy Natália hangú mitfárerrel, a hangszórókon keresztül. Néha a fejegység újraindul, de utána megy tovább. Nem egyhamar lesz újabb kocsim. Ha meg majd valamikor lesz, azon már valószínűleg Android fog futni, tehát a kérdés értelmét veszti.

Ja, az USB csati érintkezői elkoptak (nem nálam). Az USB modul olyan $80-tól kezdődött volna, így inkább ingyen kicseréltem a csatlakozót benne. ;)

Kedvencem az i3-as BMW (meg még néhány hasonló márkatárs), amiben van Apple CarPlay, viszont nincs érintőképernyő. Egy tekerentyű van a két első ülés közti konzolon, azzal kellene szöveget beadni mondjuk a navihoz. Akkor már inkább vesz az ember tizenhuszonezerért egy MagSafe-es töltőt a műszerfalra, aztán probléma megoldva.

Nekem úgy rémlik hangfelismerés van az i3-ban is, az tökéletesen működik AA-ban.

Szerintem rohadt kényelmetlen az érintőképernyő, sokkal kényelmesebb egy iDrive. (már persze arra, hogy a futó programok között válts, vagy a zeneszámok között, szövegbevitelre nem, arra a hangvezérlés jó)

így így, tőlem lehet tapi is, de a fontos dolgok legyenek már rajta a csavargatón. És ha a gépelő izé segít, mint ahogy a beépített navik többsége teszi (kiszürkíti a nem nyerő betűket), akkor a gyakorlatban az se katasztrófa. Az biztos, hogy inkább azzal szenvedek menet közben, mint hogy egy tapis fost próbáljak eltalálni.

Egyébként meg írni imho leginkább indulás előtt akarok, akkor beírom a telón, mielőtt elindulok.

Beszélgessen az autóval, akinek két anyja van :D

De mi a baj az autóval beszélgetéssel? :)

Beülök, magától elindul az AA és a spotify, kormányon nyomok egy hangvezérlés gombot, elhallgat a zene és füleli mit mondok, bemondom a cimet és indul a navi. Nekem ennél kényelmesebb nincs. (jó, a telefonon előre beállitott navigáció is jó néha, de csomószor van, hogy vezetek hazafelé, kiderül, hogy útba kell ejteni valamit, a franc veszi elő a telefont, bemondom az új cimet és kész)

Én ezt így használtam 1 évig, tényleg rettenetes, de azért gépelni nem kell sem itt, sem touchscreenes autóban. Tartót soha az életben nem használtam volna hozzá, azért vannak ebben fokozatok, a tartó meg a wireless carplay + racsnis iDrive között azért bőven mély a szakadék (bevágod a táskád, kabátod, benne a telefonnal, és mire bekötöd magad ott a carplay a kijelzőn). A Waze saját hangfelismerője tökéletesen működik, én mindig azt használtam. Ami idegesítő volt, az a menükben mászkálás, appok közötti váltás. Mondtam mindig is, és most is tartom, hogy ezért engedte el a BMW az i3-at. Az iDrive is egy korabeli megoldás, pár dologhoz hozzányúltak, ehhez nem, és volt még benne sok más is, ami idejétmúlt. Ha mindet felgöngyölítenék, azzal az erővel csinálhatnak egy új autót is, és inkább e mellett döntöttek szerintem.

Elég gyakran váltogatok autót cégeset, sajátot egyaránt. A teló mindig nálam van, nem a táskában vagy a csomagtartóban. Nekem így a kényelmes, hogy nem kell folyton mindenféle autó kezelését megtanulnom, mert a teló ott van mindig a műszerfalon.

Az i3-at nem azért engedte el a BMW, mert idejétmúlt volt. Azért engedte el, mert közben csinált univerzális platformokat, amelyek jók EV-re, hibridre, dízelre egyaránt, és amiket sokkal nagyobb profittal lehet eladni.

Pont erre jó a carplay/AA, mert ugyanezt tudja, csak nem kell tartó, a telefonod használod az autó kijelzőjén. A párosítás pedig jóval egyszerűbb mint mondjuk egy BT kihangosítás esetén, szóval a tartó hurcolása, folyamatos rögzítése nagyobb macera. Kivéve persze, ha a safety szarok zavarnak, és mondjuk videókat akarsz nézni, vagy chatelni, na azt nem lehet. De ezeket úgyis állva csinálod, és a CP/AA nem veszi el a telefonod, ilyenkor kézbe lehet fogni, és elküldeni egy üzenetet, úgy, hogy közben megy a CP is.

bevágod a táskád, kabátod, benne a telefonnal, és mire bekötöd magad ott a carplay a kijelzőn

Én csak évente pár hetet használtam, bérelt autókon, szóval simán lehet, hogy nem minden lehetőségét láttam, de jól értem, azt mondod, hogy a wireless kapcsolat elég mindenre?

Nekem úgy tűnt, hogy ha csak BT kapcsolat volt, akkor ezek az autók max. zenét játszottak vagy a telefonálást engedték kihangosítani a telefonról, és csak akkor indult el az AA, amikor USB kábellel feldugtam a telefonomat.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

AA esetén a legegyszerűbb módja, hogy feldugod a telefonod az autó USB csatlakozójára és ránézel a telefonra, ami meg fogja kérdezni, hogy ezzel a kapcsolattal most mit kezdjen:

  • töltés
  • töltés / adatmegosztás
  • Android Auto

A wirelesshez 5G WiFi-s telefon kell. Azt meg össze kell lőni az autóval. Az meg ott derül ki.

Továbbiakban az autó gépkönyve lehet segítség.

trey @ gépház

Igen, a feldugom USB-re dolgot szoktam csinálni. Akár van AA akár nincs, mert a telefont nem árt tölteni.

Volt már, hogy láttam gépkönyvet a bérautóban, de nem ez a jellemző.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem fogok ennyit vacakolni azért, hogy 2-3 napra USB nélkül is menjen valami, ami USB-vel egyébként megy. Főleg, mivel a telefont jellemzően feldugom a töltés miatt az USB-re egyébként is.

Ha saját autó lenne, akkor persze utánanéznék.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Carplayról tudok bővebben nyilatkozni: annak a wireless verziója wifin megy, az autónak támogatnia kell a wireless carplayt. Nem egy szokványos klines-AP PSK alapú metódus, inkább a BT párosításra hasonlít, de gyorsabb és kényelmesebb annál, és csak egyszer kell megcsinálni. Ha ez adott, akkor a telefon bárhol lehet, akár az autó mellett állva is. Többnyire persze érdemes a indukciós töltőbe behajítani, vagy rövidebb útnál maradhat a zsebben/táskában.

Csak usb kébeles Carplay támogatással rendelkező autókhoz lehet kapni csillió féle CP wireless modult a kínaiaktól, ezekkel a fentit ugyanígy el lehet érni.

Én nem tudom a CP-nél ez beálitás kérdése-e, de múltkor ismerős autójában ültem, navigáltunk és mikor bejött egy hivása, eltűnt a térkép, mert a telefonos alkalmazás a teljes képernyőt kitakarta a két nagyon fontos információval: a hivó nevével és a beszélgetés időtartamával :)

AA-ban ilyenkor egyértelmű, hogy lemegy kisablakba a navigáció és csak mellé jön a telefonalkalmazás. Spotify, YT audio böngészés során szintén.

Nincs ilyen beállítás, ez a normál működés. Oldalt van egy ikonsor, amolyan tálca vagy dock, azon megbökve a Waze-t (vagy valamit) vissza lehet váltani a navira vagy bármire telefonálás közben. Nekem nem hiányzik ez amúgy, az kis ablak inkább csak gimmick, nem hinném hogy használható, csak plusz egy csiribiri kis négyzet a kijelző alján. Persze valami jó nagy kijelzőn lehet értelme, ott mondjuk split screennel is mehetne, az tényleg jó lenne.

Hát pedig életmentő a kisablak - ami alatt én persze a split screen értem, AA alatt ilyen kor 2/3 - 1/3-ad az elosztás - simán látszik a következő fordulás, ha pont egy trükkös, nem egyértelmű kanyar előtt jön egy hivás simán elmész a rossz irányba, ha nincs kisablak.

De spotify kotorászás alatt is meghülyülnék, ha nem maradna mellette a térkép.

Van ilyen nézete, a főképernyőn ott van ilyen kis ablakokban a navi, az aktuálisan működő zenei app, és a hívás is, de szerintem 10"+ -os kijelzőméret alatt ez továbbra is gimmick, és csak a figyelmet vonja el. Ha meg váltogatni akar valaki, akkor ott vannak a futó taskok ikonjai oldalt, nem megterhelőbb megnyomni mint mondjuk hőfokot állítani.

Amúgy olvasva a topicot, nem gondoltam, hogy ennyire "élethalál", vagy minimum katasztrofális eseményként megélt dolog az, hogy akár pár másodpercre eltűnik a navi bármilyen okból. Szerintem ez egy nagyon rossz beidegződés. Én is használom mindig, akkor is ha unalomig ismert útvonalon megyek, mert ad hasznos közlekedési infókat is, de nem sasolom folyamatosan idegen helyen sem. A forgalmi helyzet függvényében rápillantok néha, és megjegyzem a következő teendőt, aztán a szerint vezetek.

Én komolyan irigyellek, ha egy ismeretlen helyen, ahol mondjuk 3 sáv is "jobbra" fordul, csak különböző irányokban halad tovább, akkor neked nem kell navi és tudod melyik sáv kell neked és nem zavarna, ha pont akkor tűnne el a navi, amikor éppen meglátnád, hogy pontosan melyik ivben haladó sáv kell neked.

És ahogy én láttam, nem néhány másodpercre tűnik el CP alatt a navi, hanem egészen addig, amig gyorsan rá nem böksz a kezeddel, hogy kéred vissza a navit. Hát ez egy fenti helyzetben pont nagyon kényelmes és biztonságos.

Ráadásul CP-ben a térképet idióta nyilakkal kell mozgatni, amit tök jó eltalálni ha épp döcög az út, míg AA esetén csak húzkodod az ujjad a kijelzőn.

Egyébként több autó is tudja azt, hogy a műszerfalra átteszi a navit bizonyos esetekben. A Suzuki pl. akkor mutatja a műszerfalon, ha épp kanyarodni kell valamerre (ezt ki lehet kapcsolni ha zavar). Sangyong-on konkrétan az egész navit átrakhatod oda ha akarod (waze-t, vagy bármit) de nem tudom, hogy csak AA-val működik vagy CP-el is.

A multitasking jó dolog, de csak akkor ha nem kell állandóan nyomogatni a cuccokat. Hangutasítással is egész jól kezelhető az Android, viszont a kis ablakos térkép többször is segített nekem is hívás közben főleg.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

28 éves a jogsim, abból kb. 10 évet vezettem le úgy, hogy nem volt más, csak papírtérkép, úgyhogy nem szoktam zavarba jönni az ilyen helyzetektől. Ráadásul ehhez kell egy szituáció, na meg egy telefonhívás pont akkor. Egyébként a ios tud driving profilt, amit magától érzékel, ennek az egyik triggere lehet az, hogy CP-re van kapcsolódva a telefon. Ha ezt bekapcsolod, akkor nem veszi el a navit a hívás.

Szerintem másra gondoltok.. Vagy az AA tudja kezelni a két kijelzőt? Az előtted levő dashboardon tudod "kotorászni" is a Spotify-t? A CP ilyet nem tud, általában az autók külön érzékelik, hogy valamilyen médiatartalom szól (mintha BT-ről jönne, csak itt más a forrás), ezért CP esetén ha van médiainfó akkor az látszik a műszercsoportnál is, de az nem a CP, és vezérelni sem lehet ott, csak számcímet, előadót, albumborítót mutat. Meg persze a kormányról lehet léptetni, hangerőt állítani. De keresni, playlistet váltani, meg egyéb hasonlókat csinálni így nem lehet. Nálad ez máshogy van?

Nem tudom mi mit vezérel, nem is érdekel. Az előttem levő kijelezőn a Spotify, a mellettem levőn a Waze. Spotify-t tudom kormányról vezérelni (előre, hátra, hangerő, ahogy írod). Az, hogy menet közben a sofőr nem tud playlistet kezelni, az balesetvédelmi okokból van letiltva. Viszont nekem a középső kijelző tovább osztható (utolsó kép, piros rész) ...

IMG_20230817_085159 IMG_20230817_085256 2023-08-17_09-02-34

trey @ gépház

nyomogasd meg mindkettot, es el tudod donteni. nekem az audi nem all kezre, a menu ormotlan, grafikailag is szar, OK, ez mind szubjektiv.

es amit kiemeltem, es nem szubjektiv: a tolatokamera es a 360 kamera sokkal rosszabb volt.

ezen tul ami szinten nem szubjektiv, hogy akit en ismerek a q4 etronjaval, az csak szop vele (mindenfele sw issuek, nincs frissites, etc)

Értem. Tehát azért szar az Audi infotainment rendszere globálisan, mert 90%-ban neked nem tetszett, 5% valami obskurus kamera izé (ki a holdkóros lófasz használ ilyet / legszarabb tolatókamrát életemben - szerintem 360x200-at tudó fos volt - egy VW Golf Kombin láttam :D) meg valami haversrác beszámolója a valami Q4 lamerkedéssel ...

Ez lenne?

trey @ gépház

Sávtartóm nincs de nem hiányzik, autómban van 5 sebesség: P/R/N/D/L, ezek között szoktam váltogatni ;)

Nem azért nem használom mert fújfújtechnológia meg márpedig én ragaszkodom a régi jó dolgokhoz, egyszerűen ez megy gyorsabban és kényelmesebben. Mire felvillan a kamera addigra már félig bent vagyok a tervezett helyen, egyszerűen tükörből kényelmesebb és pontosabb. Ha jobb lenne a kamerás megoldás akkor azt használnám de nem ez a helyzet. Parkradar pittyegő detto, már folyamatosan üvölt amikor még kényelmesen elfér az autó, szemre pontosabban tudom mint a vinnyogásra hivatkozva.

Én is azt mondtam hogy minek a tolatókamera, hatranézve es tükörbol tolatok 20 éve, eddig is jó volt.

Aztan az új autóban lett tolatókamera és azonnal megszerettem. Jó mondjuk a coupe formából eleve elég szarul lehet hátrafelé kilátni, de sokkal egyszerubb és gyorsabb kamerával tolatni (pláne ismeretlen helyen) mint nélküle.

Tegyük hozzá, hogy ez nem azon múlik manapság, hogy kinek mi tetszik, hanem azon, hogy a gyökér autógyártók olyan bunker jellegű autókat építenek, amiknél már bele van számolva, hogy kb. csak kamerával tudsz tolatni, mert máshogy úgysem látsz ki hátul normálisan. Tisztelet a kivételnek.

Ha a két oldalsó tükörből tolatva meg tudod állapítani, hogy 3 centire vagy 12 centire vagy a mögötted lévő tereptárgytól, akkor tényleg jó az Audi.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem láttam még olyan tolatóradart a Tesláén kívül*, ami kb. 30 centinél rövidebb távolságra már nem az utolsó pánikbaesett sípolást produkálta. Aztán amikor elöl is sípol, hogy nincs már hely, meg hátul is, akkor meg vagyunk lőve. Jön az, hogy ki lehet szállni, megnézni, hogy mennyi is van igazából, vagy megkérni valakit, hogy nézze és mutogasson. Pont az tetszik a tolatókamerában, hogy olyan helyen, ahol el kell menni a végéig, lehet látni az utolsó pár centit is.

Természetesen ha valaki nem sűrűn lakott városban lakik, ahol vadászni kell a parkolóhelyeket és a kocsinál 15 centivel hosszabb helyre kell beállnia néha (vagy kiállni, miután valaki ráparkolt közel), annak nincs erre szüksége.

* és úgy hallottam, hogy most már a Teslából is okosan eltávolították az ultrahangos szenzorokat, szóval gondolom már ott se látod a képernyőn, hogy bal elöl még 5 centi van, hátul középen meg 8.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

LIDAR nem is volt.

A radart és az ultrahangot szedték ki, (nem egyszerre, külön-külön) azt mondva, hogy csak a kamera elég lesz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Na megnéztem. Nem lepett meg, hogy ami baromi jó volt korábban, az most rosszabb, mint amit egy bármilyen más autóban találnék: https://www.youtube.com/watch?v=-w1NS_eDz5k

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Milyen tényeket szeretnél?
Talán nem láttál, hallottál már olyat, amikor kisgyerek, állat megsérült tolatás miatt? Tudod, hogy volt ilyenből halálos gázolás is?
Direkt nem írok felnőttet, mert egy jogsival rendelkező felnőtt logikailag elég gyorsan fel kell, hogy ismerje, ha egy autó tolatni akar. És nem áll be se holttérbe, se az autó útjába. Ezt is tovább fejtegessem vagy sikerül felfognod elsőre? :D

Hogyne hallottam volna. Abban nem vagyok biztos, hogy aki balfasz, az tolatókamerával nem éppen úgy ütné el ezeket, mint nélküle. Erre kéne valami statisztika. A számok lennének a tények.

Amit te itt előadsz, azok nem tények, hanem drámatagozat / levegőben lógó elmélet.

trey @ gépház

Neked a teljes élet egy dráma? Netalán drámai az életed? Vagy életed drámájáról van szó?

Akkor írok élő példát. Vigyázat, tanmese következik:
XY áruház parkolója. Autók orral előre állnak be a parkolóhelyekre 95-98%-ban. Én már végeztem a bevásárlással, bepakoltam az autóba. Közben jön egy Anyuka 2-3 lurkóval, aki szintén végzett a bevásárlásból. Anyuka autója az én autóm mellett áll. Közben én beszállok a sajátomba, övet kapcsolok. Anyuka próbálja az 1 évest beszuszakolni a gyerekülésbe, a saját kocsija csomagtartója nyitva, a másik 2 lurkó (legyenek 3-4 évesek) ott van az autó körül, netalán segítenek Anyukának bepakolni az autóba (már amennyit tudnak segíteni).
Közben én beindítom az autót, hátramenetbe kapcsolok. Indexelek is, hogy lássák a mögöttem lévők, hogy merrefelé is akarok kitolatni.
Belenézek a tükrökbe, kinézek az ablakokon. Anyuka még mindig pakol a saját autójába. Elvileg tolathatnék bátran hátra.
De nem! Elkezd sípolni / visítani az autó parkolóradarja (ha épp nincs kikapcsolva, 99,999%-ban nincs), továbbá a tolatókamerán feltűnik az egyik lurkó, aki az 5 méteres kombim mögött ácsorog / hisztizik az Anyukának stb. Ezért NEM tolatok ki, marad álló helyzetben az autó.

Lehetőségek a továbblépésre:
- Egyszerűen megvárom, amíg a nem biztonságos helyzet elmúlik magától.
- Megvárom, amíg a kisgyerek magától elmegy. A dízelnek van hangja. :)
- Megvárom, amíg Anyuka észreveszi, hogy én ki akarok tolatni és arrébb hurcolja / parancsolja / hívja a gyerekét.
- Kiszállok és megkérem Anyukát vagy a kisgyereket, hogy álljon arrébb, mert ki szeretnék tolatni biztonságosan.

Az 1., 2. és a 3. módszer eddig még mindig működött nálam.

Szóval igenis hasznos a tolatókamera. De ragaszkodj tovább a baromság konzervedhez. :)

Azt ugye tudod, hogy az autók 90%-ban lófasz nincs, nem tolatókamera és mégsem állt meg a Föld? Sőt, nincsenek még éves szinten sem jönnek olyan hírek, hogy 3 gyerekes anyuka kölkeit szakajtószám vasalják ki plázák parkolóiban mert nincs tolatókamerájuk?

trey @ gépház

Pont olyan vagyok mint voltam. Te puhultál meg, amióta lettek gyerekeid. Ne mentegetőzz, ez ezzel jár. Csak, ismerd el, törődj bele.

Nem te vagy az egyetlen a környezetemben.

Pl. ott van - nevezzük Bélának -, aki régebben nem tudott máshogy közlekedni autóval, mint kilinccsel előre, driftelve, autógumit legyújtva, ablakból nyuggerekek, terhes nőknek kikiabálva, hogy húzzák már a belüket, mert ő menni akar, másokat üldözve (és le is koccolva hátulról, majd kiszállva, hogy jól megverje az illetőt) ... most meg egy falu utolsó utcájában lakik, ahova véresszájúan 2 fekvőrendőrt követel, mert az utcában autózóktól Bélácska és Samuka (a fiai) nem tudnak a hátsó szobában negédesen szunyókálni.

:D :D :D

trey @ gépház

Tolatókamerához:
Tudod, nem mindenki jár kisautóval. Egy 5 méteres kombiban, szakadó esőben, este nem akarok orosz rulettet játszani tolatáskor. De mesélhetnék a szűk helyekre parkolásokról is. Mivel te évi 4-5e km-t mész, így nyilván nem érzed ennek fontosságát.

Sőt, a parkolóradar is hasznos. 360 fokban lát. Hamarabb veszi észre a közeledő autót, mint ahogy a kamerán látnám. Kitolatáskor nagyon hasznos.

Ja. Tudtad, hogy a céges dobozos Berlingo-nkban, Toyota teherautónkban nincs középső tükör? Mert teli a hátulja, ki se látni belőle? Se tolatókamera? Oszt mégis tudok vele tolatni? Mélygarázsba két betonoszlop közé, ahol a két tükörnél 3-3 cm van?

Hagyjad már ezt a kilométerbuzulást bazmeg ... :D Mi a holdkóros fasz köze van a kilométernek ehhez? Saját mélygarázsbeállóm van, meg saját garázsom, ahonnan, ahova minden egyes alkalommal centikre kell kimérni a helyet. Lehet olyan évi 500 ezer kilométert vezető, amelyik repülőtér nagyságú parkolókban forgolódik :D

trey @ gépház

Ohh, most már behoztad a kisáruszállítókat, furgonokat is? Majd ha bekerül valami vagy valaki a holtteredbe és elütöd, akkor majd kisebb lesz az egód.
Képzeld, amiket én vezettem kisáruszállíítókat (Berlingo, Doblo, Transit), azokban legalább volt parkolóradar. Elég sóher cégnél dolgozhatsz, ha még ezt is kispórolták belőle. :)

A megtett út igenis számít. Sőt, az se mindegy, hogy mindig ugyanazokat az útvonalakat teszi meg az ember vagy más-más útvonalakon is jár bőven. Utóbbi nagyobb rutint szerez, sokkal jobban boldogul idegen helyzetekben. ;)

Ohh, most már behoztad a kisáruszállítókat, furgonokat is?

Mi az, hogy behoztam? Ezek "B"-vel vezethető eszközök.

Majd ha bekerül valami vagy valaki a holtteredbe és elütöd, akkor majd kisebb lesz az egód.

HUP drámaszakkör.

Képzeld, amiket én vezettem kisáruszállíítókat (Berlingo, Doblo, Transit), azokban legalább volt parkolóradar. Elég sóher cégnél dolgozhatsz, ha még ezt is kispórolták belőle. :)

Ja, én meg a '90-es évek elején kezdtem vezetni, amikor még nem létezett a tolatóradar bazmeg. Meg is tanultunk vezetni ezek nélkül is :D

A megtett út igenis számít.

ROTFL, gondolom ezeket a százezer kilométereket tolatókamerával hátrafelé teszed meg :D :D :D

trey @ gépház

Mi az, hogy behoztam? Ezek "B"-vel vezethető eszközök.

Ki beszélt itt jogosítvány kategóriákról? A személyautó és a kisáruszállító 2 külön állatfaj. Akkor is, ha "B"-s jogsival vezethető.

HUP drámaszakkör.

Addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik...

Ja, én meg a '90-es évek elején kezdtem vezetni, amikor még nem létezett a tolatóradar bazmeg. Meg is tanultunk vezetni ezek nélkül is :D

Ohh, már királyi többes? Ugyanolyan pocsék és lehúzós volt a jogsi képzés akkor, mint most.

ROTFL, gondolom ezeket a százezer kilométereket tolatókamerával hátrafelé teszed meg :D :D :D

Tudom, hogy fáj az egodnak, ha tolatni kell... :D
No meg ez nem a "Meglógtam a Ferrarival" című film. :D

Ki beszélt itt jogosítvány kategóriákról? A személyautó és a kisáruszállító 2 külön állatfaj. Akkor is, ha "B"-s jogsival vezethető.

Ja, látom az a gondod, hogy "B"-vel is gecimód illene megtanulni tolatni kamera nélkül, mert egyszer adja az isten, hogy át kell ülnöd egy ilyenbe, mit csinálsz? Bepicsulsz mint egy nő, hogy "jáj, há' ilyet én még nem vezettem, hol a tolatókamera?" :D

Addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik...

Jaja. Azt ugye tudod, hogy több olyan gépjármű van az utakon amiben nincs kamera, mint amiben van? Aztán mégse hallunk olyanról, naponta ezrével gyúrnak halálra tolatva embereket. Ráadásul, a Darwin-awarosoknak ki is van táblázva a nagyobb autók oldalára, hogy a "holttérben tartózkodni életveszélyes", így nem is nagyon javaslom nekik, hogy ilyen helyeken bohóckodjanak :D

Ja, én meg a '90-es évek elején kezdtem vezetni, amikor még nem létezett a tolatóradar bazmeg. Meg is tanultunk vezetni ezek nélkül is :D

Hát, igen. Vagyunk még páran ezzel így :)

Tudom, hogy fáj az egodnak, ha tolatni kell... :D

Szóval várom még a tolatás és megtett kilométerek közti összefüggést :D

trey @ gépház

Az jutott eszembe, hogy össze kéne számolni, hogy ki mennyit tolat egy héten. Eddig ezen a héten mentem 8 kilométert, de már 6-szor tolattam. Ma megint megyek egy 10-et, megint lesz néhány. Vagyis 18 kilométer alatt akár 20 tolatás is összejöhet, ebből a fele ráadásul forgalom elől elzárt területeken (garázsok).

Ellenben el tudok menni úgy 1000 kilométert egy irányba, hogy egy szemet nem tolatok. Ennyit a megtett kilométer és tolatások száma összefüggéstelenségről.

trey @ gépház

Szerintem ez így ugyanaz. Amit a sofőr előtt látsz, az itt sem az AA. Ha BT-n kapcsolsz össze telefont bármilyen normálisabb szoftveres, grafikus kijelzős autóval, és zenét hallgatsz, akkor ugyanezt látod, ez az autó média funkciója, és van erre valami egyezmányes protokoll ami átküldi a borítót, tageket. A nagy kijelzőn jobbra szerintem két eset lehetséges:

- Natív split screen, ablakozás. Ezt csak az AA tudja, a CP csak úgy, hogy a főképernyőre kell váltani.

- Maga a fejegység el tudja osztani a képernyőt, egy részén az AA vagy CP fut, a másik részén pedig ugyanaz a médiapalyer nézet amiről fent írtam, de ez az autó saját sw-je. Ez nyilván megy CP-vel is, és akkor nem veszi el a navit a Spotify-ra váltás.

Trey fotóján szerintem az első (natív) megoldás látható, de aztán a fene tudja. Ha a jobb oldali Spotify-os részt külön tudja változtatni az autó menüjében (pl. lehet ott helyette trip computer), akkor a második eset van, ha nem, akkor az AA jeleníti meg így. Amúgy szerintem mindegyik jó, nüansznyi dolgok ezek.

“Natív split screen, ablakozás. Ezt csak az AA tudja, a CP csak úgy, hogy a főképernyőre kell váltani.”

Ezt a CP ios13 óta tudja. Mármint a splitscreent. Térkép plusz több app/infó (zene, naptár esemény, stb) megjelenítése egymás mellett. Vagy én értem félre hogy mire gondolsz.
 

Szerintem meg az AA csinálja ugyanúgy. Ott két kijelzőt érzékel (ezeket az adatokat, pl. felbontás átküldi a telefonnak csatlakozáskor) és ilyenkor nem az egyetlen képernyőt osztja ketté az AA, hanem a két kijelzőre külön alkalmazásokat küld.

Ettől függetlenül az autó valószinű felülbirálhatja, hogy a kisképernyőre mégsem az AA által küldött grafikát rakja, hanem valami mást, pl. trip computer, de ettől ez még az AA tudása.

Van különbség aközött, hogy egy terepjáró/oldtimer/egyéb módon speciális autóban nincs CarPlay: az ilyenbe nem is kell, vagy megoldom utólagosan. A másik eset, amikor vadonatúj autóban van fejegység, amely a specifikációi alapján simán vinné ezeket a szabványokat, de direkt kihagyják belőle (vagy ami rosszabb, licensszel letilltják). Plusz, új autóról lévén szó, a garancia (és a feladat bonyolultsága) sem engedi meg, hogy csak úgy barkácsoljak valamit a helyére. Az utóbbi számomra nagyon visszatetsző, ilyen autót nem vennék, ez olyan kb, mintha lenne hatodik sebesség, de havidíj nélkül nem lehet beleváltani.

Az előbbit el tudom fogadni. 

Szerkesztve: 2023. 08. 15., k – 05:48

Főleg rövideket vezetek városban. Nekem túl sok haszna ezeknek nincs. 

Szerkesztve: 2023. 08. 15., k – 00:30

Nekem az fáj, hogy mindegyik agyon van korlátozva az idióták miatt, nehogy tele legyenek a hírek vele, hogy Joe Netflixet nézett Carplayen és meghalt, vagy éppen üzenetet olvasott/írt AA-n, vagy megnézett egy weboldalt. A normális ember meg ha vár mondjuk a gyerek órájának a végére, és szívesen belekezdene egy sorozatba, amihez minden adott (kényelmes ülés, klíma, csend, nagy kijelző, stb.., kb. mint a moziban), vagy netán megnézne egy weboldalt egy olyan kijelzőn, ami adott esetben nagyobb mint ami a laptopjában van, akkor ezek miatt a faszok miatt nem tudja megtenni. Másik kedvencem, hogy foggal körömmel üldözik a szövegbeviteli opciót az appokban. Navigációs appokban van, de pl. Spotify-ban már nincs. Így indulás előtt nem lehet egy rohadt előadó nevét beírni, amit hallgatni szeretnék, csak hangfelismeréssel megy, vagy a telefonon, vagy legyen hozzá előre elkészített playlistem. Egyébként ha jól tudom, a CP és az AA is megkapja a sebességadatokat, meg pl. olyan infókat, hogy be van e húzva a rögzítőfék. Miért nem kötik ehhez? A másik problémám velük, hogy nem lehet csak úgy appokat tükrözni, mindenhol elvárás hogy az appnak direktben támogatnia kell a CP-t, AA-t, és ezekből nincs sok. De még ezek mellett is bőven jobb mint az autógyártók saját förmedvényei, főleg ha wireless megoldás is van az autóban hozzájuk.

Amin viszont a héten dobtam egy hátast: volt nálam egy olyan autó, amiben a fejegység android alapú, és volt hozzá egy 12"-es kijelző is. Ez nem az AA, hanem olyasmi mint az Android TV (ez mondjuk már nem vetít előre túl sok jót), csak ez Android Automotive OS néven fut. Nagy örömmel indítottam a playstore-t, Waze, Plugshare, stb.. telepítés (Netflix és társai itt sem voltak, várom már azokat az időket amikor nem lehet majd konyhakést venni a boltokban, nehogy sérülést okozzak magamnak vagy másoknak vele). Aztán lehervadt a mosoly az arcomról, mert ezek rohadtul nem azok az appok voltak, mint amiket amúgy a telefonon látok. Kevesebb menü, kevesebb opció, kevesebb feature, nincs pinch to zoom, scroll, stb.. Ugyanez igaz volt a gyári navira is, ami a Google Maps, de szintén csökkentett funkcionalitású (abban legalább lehetett zoomolni meg scrollozni). Érthetetlen az egész, gyakorlatilag megcsinálták ugyanazt mint amit a régi fedélzeti fosok hoznak, csak sokkal több erőforrást kér, és drágább, gratulálok. Gondolom 3-5 év múlva már a store se engedne be rajta. Szerencsére volt benne Carplay is.

A másik problémám velük, hogy nem lehet csak úgy appokat tükrözni, mindenhol elvárás hogy az appnak direktben támogatnia kell a CP-t, AA-t, és ezekből nincs sok.

No ez a halálom. Szeretek klasszikus zenét hallgatni autóban. Van ilyen rádió is (Klasszik rádió), habár nem országos lefedettségűek. Kijött az appjuk, feltettem telefonra. Örültem, hogy végre bárhol hallgathatom. Majd nem, mert CP / AA alatt nem fut az app. Így ennek mi értelme? Áááááhhhh....

A fejlesztőknek kell jelezni kommentben.

Amikor kiválasztod a platformot, akkor AndroidAutot is lehet választani és akkor arra is fordul a cucc adott esetben.
Nem gondolnám, hogy főleg egy ilyen rádiós app esetén sok plusz munka lenne.

De ha van hozzá m3u vagy valami hasonló fájl, amit bármilyen kompatíbilis lejtszóba be tuds dobni, szerintem ugyanúgy szólni fog.
VLC nem viszi? Vagy a telefon gyári zenelejátszója?

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Azért szomorú, hogy 7% a "Nincs autóm. Nem is vennék semmilyet."

Szerintem 20-30 év és mondjuk az lesz az érték hogy bárilyen éghető folyadékkal megy. 

Simán vennék. Az én elvárásom a fejegységhez annyi, hogy telefon kihangosítás, és zene lejátszás a telefonról BT-n keresztül menjen, illetve baromi kényelmes/közlekedés biztonságilag hasznos ha a kormányról vezérelhető. 

Viszont azért várnám el, mert amennyibe ezek az autók kerülnek már háááát... lehet az sem lenne túlzás ha a szöszke szopólány is járna hozzá amelyik lepippant minden reggel mikor beülök.

Ami nálam kizáró tényező és kérdés nélkül kuka az ajánlat: bármiféle időszakos előfizetés/licenszedíj. Elképzelhetetlennek tartom, hogy olyan autót vegyek amelyik X időnként térkép frissítési díjat kér, meg fizessek elő már beépített funkcióra. Én személy szerint az nem értem, hogy ha valaki kifizet 10+ misit (vagy 20-30+) mégis hogy tud úgy lemenni kutyába, hogy előfizessen ülésfűtésre meg ilyenekre :D  

Amikor kocsit néztem mondta a szalonos csóka, hogy oké ha most megrendelem akkor akár már 4 hónapon belül átvehetem :D Már arra azt mondtam, hogy kis barátom ha én idejövők sok millió forinttal, és autót veszek akkor az olyan lesz ami nekem is tetszik, és a papírmunka után az autóval megyek haza. És ha ez nem így működik nálatok akkor azt a pénzt átviszem konkurenshez :D (így is történt. Aztán végül egy baromi jó vételbe futottam bele <1 éves de használtban szóval nem ritkán érdemes megkerülni ezt az egészet így) Én azt látom, hogy a tudatos vásárló hiánya miatt engedhetnek meg maguknak ennyi mindent az autó gyártók/értékesítők. (ahogy más technológiai gyártók és értékesítők is)

-42-

Régi igazság: akkor tanulja meg az ember értékelni a beépített 10+ colos kijelzőket az autóban az ember, amikor őszi-téli reggeleken a belül bepárásodott szélvédőről hatodszorra hullik az ölébe a szélvédőre cuppantott okostelefon a tartójával együtt :D :D :D

trey @ gépház

Én ennél jobban félnék a forditott esettől, azaz előbb van egy durva csattod, pörögsz-forogsz és szépen leválik a tartó a szélvédőről, benne a telefonnal és szépen megöl, ha esetleg amúgy túlélnéd az ütközést.

Durva dolgokat tud okozni egy balesetben utastérben elszabadult tárgy.

Durva dolgokat tud okozni egy balesetben utastérben elszabadult tárgy.

Jaja, ahogy a HUP drámaszakkör szokta:

Amikor majd a hátsó ülésen ülő 9 hónapos terhes feleséged melletti gyerekülésben az újszülöttet pofán találja az elszabadult mobil+tartó! Majd akkor!!!!444

:D

trey @ gépház

Egyre több új kiadású kocsit direkt olyan szellőzőrácsokkal szerelnek (pl. vízszintes helyett függőleges lamellák, a kurva dizájn jegyében, legalábbis remélem h. dizájn miatt van és nem célzott szándékosság áll a háttérben) hogy véletlenül se férjen el rá v. lehessen rápattintani az oda való telefontartókat. Bassza meg a jó édes anyját, aki ezeket dizájnolta! Naponta.

Szerkesztve: 2023. 08. 16., sze – 09:05

Van az autómban  Android Auto, de elég szar. Mert USB-vel működik és folyton megszakad.
Nem értem miért nem mehetne az Bluetooth-szal? Az USB meg elég lenne a telefon töltéséhez, ha hosszabb úton kell használni.

 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

A Carplayhez és az AA-hoz is gyártanak a kínaiak usb-re dugható kis dobozokat, amik wirelessé varázsolják az AA/CP-t azokban az autókban amikben gyárilag csak kábeles van. Sajnos konkrét típust nem tudok ajánlani AA-ra, ezzel nincs tapasztalatom, de valami releváns fórumban és aliexpressen nézz körül, tuti van megoldás.

Persze ha az autóban levő usb vagy AA implementáció bugos, akkor a dobozzal fog szakadozni a kapcsolat, szóval azért érdemes előtte tesztelni kölcsön eszközzel, vagy egyéb megoldásokkal, mert az alapproblémát (szakadozás az usb-n) nem biztos, hogy megoldja.

Az AA nekem is szakadozott többször, és mindig ugyanazokon a helyeken (mármint földrajzilag), illetve mikor a térerő elmegy/visszajön. Visszacsatlakozott magától, szoval nem kibírhatatlan, főleg ha nem órákon át, hosszú távra mész, de zavaró. Guglizgattam eleget, másoknál is előfordult a probléma, a megoldás végül az lett hogy CarPlayre váltottam.

Nem a telefon veszíti el a netkapcsolatot, hanem a telefon és az autóba épített Android Auto.  Folyton közli, hogy csatlakoztassam újra a telefonon az Android Auto alkalmazást. Pont mint amikor a kábelt csatlakoztatom. De mindez menet közben. Ha olyan helyen járok ahol nagyon kell a navigáció és nagy a forgalom, akkor elég bajban vagyok. Ezért ha lehet a beépített navigációt választom. Az, hogy kereszteződés helyett a valóságban körforgalom van még kibírható, ellenben a navigáció teljes kiesése nem. 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Cserélj kábelt. Volt itt is topic, az a közvélekedés, hogy eszi. Nekem segített, Mondjuk  volt olyan, ahol elég rendszeresen dobott (miközben egyébként sosem), de ilyen +- 100m szóval fene tudja. 

Viszont nekem olyankor elég volt egy kihúz, bedug, és visszajött

(meg egyébként vegyél egy wireless adaptert). 

Erre én is gyanakodtam.

Van olyan kábel amivel létre sem jön a kapcsolat. A telefon gyári kábele egy fokkal jobb, és találtam olyat amiről azt hittem jó lesz, de 20 perc után elkezdett vacakolni. És utána random 2-15 percenként.
Amúgy 2 Xiaomi telefonnal és egy Lenovo Tab M10 HD (2nd Gen) SIM kártyás tablettel is. A kapcsolat szakadozása mindegyiknél ugyanúgy előfordul. A kábelek csereberésével a hiba gyakorisága változik, de tökéletes kábelt nem találtam. A kábelek ára a 2000 Ft-tól kb. 8000 Ft-ig tartományba esnek. Mert ugye olyan piszok sok paraméter nincs megadva a kábelekről sem a boltban sem a csomagoláson.
Most az jutott eszembe, hogy a kocsiban lévő aljzathoz csatlakozó kábelen lévő USB dugó külső fém lemez keretét középen egy picit (alig észrevehető mértékben) összenyom, hogy jobban össze szorítsa az érintkező párokat.
Na majd meglátjuk!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Ha tippelnem kellene, akkor a szopó a telefon oldalon van, az (feltéve, hogy nem wireless töltöd) napi használatban van, gondolom kopik. Én amit vettem wirelessesítőt, abban elég feszesen volt a kábel (plusz ugye rövidebb, és nincs szabadon, meg az eszköz is kisebb, szóval talán nem is rángatózik annyira, mint a telóban). Nekem utána fehér holló volt, hogy elhagyta, leszámítva az inkriminált helyet (konkrétan a Budafoki - Építész utcai kanyar közvetlen környezete). De ja, mocsok idegesítő, az is, hogy a kábeleken semmi értelmes iromány nincs.

Nekem azt csinálja pár havonta az usb-c csatlakozó a telefonon, h. az amúgy tökéletesen működő töltő + kábellel először csak arra panaszkodik h. lassú töltés. Aztán már semennyire sem tölti. Semmi szennyeződés v. kosz nem látszik a csatlakozó környékén. Ilyenkor fogpiszkálóra kis izopropil alkoholt csepegtetek, majd azzal óvatosan körbekapargatom a telefon usbc csatlakozó belsejét. Utána szószerint azonnal jó lesz minden mint előtte. Aztán pár hónap múlva ismétlés.

Az egyikben van, a másikban nincs. Ha újat veszek, az a minimum, hogy legyen. Nehogymá' ilyen faszságokon spóroljanak. Amelyik gyártó ezzel szórakozik, az mással is spórol. Koreában, Japánban az efféle kérdések nem is igazán merülnek fel.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

A jelenlegi autómban nincsen Android Auto, és a következőnél sem "feltétel", de azért ha van lehetőség olyat választani, amiben van; akkor azt venném.

Nagy Péter

Szerkesztve: 2023. 08. 16., sze – 12:38

A jelenlegi (céges) autómban van ugyan AA, de nincs rá licenc, így nem használható. 

Szarjon sünt, aki ezt a lehúzós módszert kitalálta/támogatja!

De mivel a térkép legalább frissíthető, így a beépített navi a nagy kijelzőn teljesen OK.

BT-n meg tudok telefonálni/zenét hallgatni, így nincs igazán hiányérzetem.

Gondolom utólag is vehető bele AA/Carplay licensz 50-100 ezerért jó lehúzós áron. Feltéve ha nem kell még bele vmi kib'szott hardver modul is, újabb kéccá' ezerér'!

Más kérdés h. ha nem tied a kocsi, vagy-é hajlandó bele sajat zsebből extrát venni, ami elúszik amikor visszaveszik a kocsit tőled.

Szerkesztve: 2023. 08. 17., cs – 19:52

Inkább raknának az autógyártók normális helyre, normálisan elhelyezkedő, kényelmesen elérhető, wireless töltős telefontartót. Valahová a középkonzolra. Ehelyett bohóckodnak minden használhatatlan, lassú, inkompatbilis szarral, meg nekem is bohóckodnom kell hogy hová tegyem a telefont mert leesik, nincs tartója sehol, nincs szem előtt sem vagy nem elérhető.

A piacszegmentálós geciskedés netovábbja h. a kibaszott wireless töltést prémiumként aposztrofálják a gyártók, és csak a legfelső kategóriás szarjaikba rakják bele. Azaz 150 ezer ft-ért még nem fér bele az a plusz 1 tekercsfólia.

Már ahol. Van ahol csak 50 ezer :D

Amúgy én vettem egy ilyen lapkát, egy dc-dc koncertet 12v tó 5v, és rájöttem a szivargyújtóra hátulról. A lapot alulról felragasztottam arra a rekeszre amelyikben a telefont tárolom. Összesen nem volt 5000 pénz.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Bár a "hivatalosat" jelöltem, hogy "Van, de nem várom el", de a valóság az, hogy Van, de használhatatlan, ezért tök megszoktam nélküle.

Másrészt előző autómban önálló, full Android-os kínai fejegységet raktam és azt a megoldást, - hogy a telefonomtól teljesen függetlenül, önállóan működik az acc-ommal - sokkal inkább támogatom, mint a telefonom tükrözgetését (pláne, ha csak kábelen megy)

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

nem volt vettem bele mert a gyári megadta megát, nem bántam meg 

Amennyiben az egy E92 M3: igen.

Gábriel Ákos