Jellemzően milyen módon rendezed a számláidat?

Elektronikusan, mobil eszközön (telefon, táblagép stb.) - és kinyomtatom
0% (0 szavazat)
Elektronikusan, mobil eszközön (telefon, táblagép stb.) - nem nyomtatok
12% (46 szavazat)
Elektronikusan, asztali gépen, laptopon stb. - és kinyomtatom
2% (7 szavazat)
Elektronikusan, asztali gépen, laptopon stb. - nem nyomtatok
49% (188 szavazat)
Elektronikusan jön, bank vonja megbízással
16% (62 szavazat)
Papíron jön, bank vonja megbízással
3% (10 szavazat)
Papíron jön, de elektronikusan fizetek
6% (22 szavazat)
Papíron jön, csekken is fizetek
7% (26 szavazat)
Egyéb (nincsenek számláim, nem fizetek, leírom hsz-ben, csak a válasz érdekel stb..)
6% (22 szavazat)
Összes szavazat: 383

Hozzászólások

A kérdés egyébként azért merült fel bennem, mert ma előadta egy sales kolléga, hogy mivel nem működik a mobil appon a számlabefizetés, ezért használják az ügyfelek az online felületet (ami általában nem jó) mert az mennyivel jobb, hiszen onnan ki is tudják nyomtatni a számláikat. Mert mobilról úgysem lehet nyomtatni. Akkor én egy ufó vagyok, mert elég sok dolgot nyomtatok mobilról. De amúgy tényleg.... aki elektronikus számlát kér minek nyomtatja ki? Van ilyen? Elvileg az csak úgy hiteles és oda is van írva.

"Fejlett" elektronikus dolgokra képes (aka. nem nyomorult szerencsétlen) szolgáltatóknál: a számla megérkezik a távszámlára, az betolja -> iCsekk-be, azt rendezem mobilon -> érkezik egy levél, hogy rendezve

"Fejlett" elektronikus dolgokra alig képes (aka. félig nyomorult szerencsétlen) szolgáltatóknál: csoportos beszedés, időzített utalás és egyéb 20. századi dolgok

"Fejlett" elektronikus dolgokra nem képes (aka. nyomorult szerencsétlen) szolgáltatóknál: megérkezik a papír alapú csekk, beszkennelem a QR-kódot az iCsekk-be, azt rendezem mobilon -> érkezik egy levél, hogy rendezve

Szerencsére az utolsó kettőből egyre kevesebb van, így jellemzően:

Elektronikusan, mobil eszközön (telefon, táblagép stb.) - nem nyomtatok

--
trey @ gépház

Nem csak ezért. Állandóan figyelni kell, hogy mikor, mekkora összeg az inkasszó, és abban az időszakban véletlenül sem lehet túlságosan lemeríteni a számlát. Több beszedési megbízásnál ezt képtelenség fejben tartani, és akkor jönnek a bonyodalmak az újra próbált inkasszóval.

Errefelé előbb érkezik papíron a számla részletezve, dátummal, hogy mikor lesz a Direct Debit terhelés (kb. 1-2 héttel előre!) és majd aznap vonják.
Legalábbis gáz + villany.
Vízért nem szokás fizetni.
Főbérlőnek meg simán utalok a bankom mobilappjával.
Internetet még nem figyeltem meg, hogy a UPC^WVirgin hogy csinálja. Gyanítom hasonlóan.

Amúgy meg a bakok érted vannak. Még ha debit card és időben reklamálsz a banknak, hogy nem volt jogos valami, akkor annulálják a tranzakciót olyan könnyedséggel, mintha credit card lett volna. Legalábbis ezt mondják, eddig még nem volt negatív tapasztalatom.

Tudnak e-számlát is küldeni.
De praktikus okokból sajnos célszerű a papírost választani. Ez nem a szolgáltatók problémája.
Errefelé bárhova mégy, ha hivatalos ügyet akarsz intézni, könnyen kellhet proof of address. Az pedig közüzemi számla a szolgáltatótól.
Az állampolgárság megigényléséhez is kell, hogy az előző 7 évből 5 évre tudj proof of address-t felmutatni, abból 3 évnek egybefüggőnek kell lenni.

Hát nem tudom mire gondolsz.

Nekem a folyamat kb. az, hogy jön egy levél, hogy "Tájékoztatjuk, hogy a Díjnet rendszerbe új számlája érkezett." Mivel a Díjnet nekem össze van kapcsolva az iCsekk cuccal le se szarom. Az iCsekk majd a számla lejárata előtt böffent a telefonom értesítési területére (az meg a Mi Band 2-re a csuklómon), hogy "Kedves X, hamarosan lejáró számlája van."

Ilyenkor ránézek, megnézem az összeget és nyomok egy OK-t, ha az rendben van. Mivel a számláknak a lejárati ideje más és más, ritkán kell batch feldolgozás. Így viszont pont csak azt fizetem ki, ami éppen kell és pont akkor, amikor kell (3 nappal a lejárat előtt).

--
trey @ gépház

Nem arra gondoltam, hogy milyen cetlid és pipád van. Az esedékes számlát én is a lejáratkor fizetem. Szabály szerint a fizetési határidő napján a szolgáltató folyószámlájan kell lenni az összegnek. Ehhez elegendő a banki "munkaidő vége előtt" egy órával utalni. Azaz 15 óra előtt.
A két nap talán a (közepesen)régi postai átfutásból adódhat. A felvétel napját követően utalták, és az az utáni napon érkezett meg. Az iCsekk átfutási idejének meg kell egyezni az átutalás átfutási idejével.

Ebben lehet valami, de én ezt leszarom. Akkor fizetek, ha az app ugat. Eddig még sosem volt belőle probléma. Ha esetleg emiatt csúszik pár órát a pénz odaérése és emiatt kamatot számítanak fel, akkor azt költsék gyógyszerre.

Attól a pár szaros 10 forinttól még nem fogok lemondani a kényelemről.

--
trey @ gépház

iCsekk-ben hogyan fizetsz? bankkártya adataidat megjegyzi és kártyás fizetésnek minősül?

nekem a díjnet közvetlenül a banknak továbbítja a kérést, amit szintén akkor rendezek amikor jól esik. netbankban vagy mobilbank appban van dedikált müpont neki.

(+)mobilbank úgy is fent van, nem kell hozzá még egy app a telefonra,
(-)banki utalásnak minősül átfutási idő és díj tekintetében.

--
kozapeti

Valaki kérem világosítson fel, hogy aki tud számítógépet kezelni, annak miért kell papír alapú számla? Ki is miért kéri még mindig papír alapon, illetve minek bármit is kinyomtatni?

Van több olyan idős ismerősöm, akik életükben nem ültek gép előtt, és nekik mindig hatalmas stressz és idegeskedés hónap elején befizetni a számlákat. Kapnak legalább 10 helyről számlát, szétterítik a konyhaasztalon, és nagy-nagy számolgatás után egy napot arra szánnak, hogy bebuszoznak a postára és befizetik a számláikat. Ezeken a napokon persze nem lehet szólni hozzájuk, mert idegesek. Persze nem megy az olyan könnyen, a postás kisasszonyt elárasztják a kérdéseikkel, számolgatják a pénzüket, néha kétszer is újrakezdik, mert eltévesztették, aztán előveszik a mappát, és gondosan elhelyezgetik benne a bizonylatokat, addig persze áll mögöttük a sort (ők is sorban álltak legalább fél órát).

Ez sokaknak ha nem is egy egész napos, de egy bő fél napos program.

Otthon meg persze van erre egy külön szekrény, vagy legalábbis egy szekrény, rajta sok nagy mappával, benne a több ezer bizonylattal.

Miért? De most tényleg, miért? Oké, ha valaki nem számítógéphasználó, és nincs bankszámlája, akkor érthető.

De ha ez nem áll fenn, akkor miért foglalkozik valaki önszántából a számlabefizetéssel? Nekem 2 kivétellel mindent automatikusan vonnak/automatikusan megy az utalás, azt a kettőt meg általában a buszon szoktam átutalni a mobilomról.

Egy duguláselhárító pl. sosem fog elektronikus számlát adni, se egy építőipari cég. Csak komplikálná a dolgokat. 3 év alatt telik meg egy mappa, ennyit kibírok. A "könyvelés" (LibreOffice Calc), az persze elektronikus. Év végén kinyomtatom azt is, megy az aktába a többi közé. Így meg lesz 20 év múlva is, ha a következő közös képviselő érdeklődik majd iránta.

trey szavaival élve, vannak olyan nyomorult szerencsétlen cégek, amik papíron nyomtatva kérnek be dolgokat, pl random bank vagy hitelügyintéző random boltban, például a nevemre-címemre kiállított számla... Igen, ez még mindig nem halt ki a 3,14csába. Olyankor kinyomtatom a pédéeffet. Amúgy amit csak lehet villanypostán, villanycsekket, villanymódon, villanybefizetéssel. Álljon sorba postán az akinek örömet okoz!

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Szerintem a csoportos beszedés lenne a legkényelmesebb - zéró interakció -, de folyton az van, hogy beállítom aztán másik szolgáltatóhz kerülök, vagy új rendszer jön, vagy egyéb probléma miatt újra kellene intézni. Úgyhogy mégse 0 interakció sajnos.

Nyomtatni tök fölösleges, az emailekkel együtt archiválódnak a számlák, ha muszáj lenne ki tudnám nyomtatni utólag.

Mit szólnál ahhoz a változathoz, ha nem banki szinten definiálnánk az automatikus beszedést? Csak mert ahhoz nem kell felhatalmazással szórakozni, hanem mondjuk szolgáltató benyújtja a számlát Pély Pálnak, vagy Gugl Józsefnek, ő pedig kifizeti, de amúgy Pély Pál és Gugl József oldalán tudod kezelni, hogy te ezt engeded vagy sem, alkalmi vagy rendszeres, meg ilyenek...

S akkor még a bank se fog szőrözni veled, ellenben tudod kezelni, és nem fog megkérni a webfelület, hogy akkor legyél szíves egy XY79 nyomtatvánnyal befáradni a fiókba.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

netflix/spotify előfizetésemet paypal-on keresztül fizetem (és mindent a neten amit csak lehet). a bankkártyám adatait 1x megadtam a paypal-nak azóta semmi gond vele(új kártyakor frissíteni kell a lejárati időt és a cvc számot...). mivel ez így kártyás fizetésnek minősül, nem von le a paypal pluszban semmit és ami a legjobb a bankom se. :)

--
kozapeti

Nekem semmi bajom a bankkal, simán be lehet netbankon állítani a csoportos beszedést. Csak aztán a szolgáltató valamit felrúg és megint nem működik. Legalábbis eddig úgy volt.

Nem vagyok annak a híve hogy egy amerikai szolgáltatót vegyek igénybe ahhoz, hogy kifizessek egy szolgáltatást mondjuk az ELMŰ-nek, vagy a FŐGÁZ-nak.

Amit lehet csoportos beszedéssel, összeghatár korlát mellett. Gond egy száll se' ott a pénz a számlán, ha jár nekik had vigyék!
A fix összegű utalásokat fixen beállítva, automatikus utalással.
Az egyedi vásárlásokat, ha lehet Paypal-lal, ha nem akkor virtuális kártyával asztali gépről.
Az egyedi banki vagy webshop alkalmazásokat még nem szoktam meg. Szerintem sokkal nehézkesebb azokban megtalálni valamit.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Általában megbízással a szolgáltató vonja le, azonban van olyan is, amit saját kezüleg, elektronikusan fizetek.

Elektronikusan, olyan eszkozon, ami a kezem ugyebe kerul eppen, mikor megerkezik a dijnet szamla.

Meglepett, hogy ilyen kevesen használnak direct debitet

Hogy a kék égbe ne lenne elérhető!

Már idejét se tudom, mikor használtam először Magyarországon. Az biztos, hogy 2000 körül már bőven. Sőt, az OTP-nek olyan szolgáltatása is volt akkoriban, hogy SMS-t küldtek minden beérkező dd igényről, és (azt hiszem, szintén SMS-ben) jóvá tudtam hagyni, hogy nehogy valaki túl sokat vagy túl sokszor húzzon le zsét a számlámról.

Melyiket jelöljem be? Ezeket a módszereket használom jelenleg:

- Elektronikusan, mobil eszközön (telefon, táblagép stb.) - nem nyomtatok
- Elektronikusan, asztali gépen, laptopon stb. - nem nyomtatok
- Elektronikusan jön, bank vonja megbízással
- Papíron jön, de elektronikusan fizetek

2 számlát papíron kapok, és elektronikusan fizetek be.
2 számlát elektronikusan kapok, és csoportos beszedési megbízással egyenlítem ki az értékét.
2 számlát elektronikusan kapok és elektronikusan fizetek be.
Nyomtatni nem nyomtatok.
Az elektronikus fizetést vagy mobilról, vagy asztali gépről intézem. Mikor milyen hangulatom van, így kb. egyforma arányban használom a két platformot.

Nem nagyon tudom eldönteni, hogy melyik a jellemző. De hat tudsz egy olyan definíciót a jellemző szóra, amely a fenti paraméterek mellett egyértelműen kijelöl egy lehetséges választ, akkor kérlek oszd meg velem.

Az egy lehetséges megoldás.

Off: Kerülni szoktam az Egyéb opció választását. Ha nem akarok szavazni, és érdekel az eredmény, akkor nem sajnálok plusz egy kattintást az Eredmény fülön.

Nem vagyok drupal szakértő, de úgy rémlik, hogy láttam már a checkbox-os szavazást is drupal alapon. Ennél a konkrét szavazásnál kifejezetten jó lett volna.

Amit lehet elektronikusan intézek:

- kötegelt, általam kezdeményezett tranzakció havi 2-3 alkalommal, asztali gépről;
- kártyás fizetés, ahol lehet;

Nem bizonylatolok, arra ott a bank. Havi 1x küldi, ezt eltesszük évekre visszamenőleg.
Két szolgáltatót (víz, villany) kp-ben fizetek postán, az ellenőrző vényt elteszem.

> Sol omnibus lucet.

Igen, a 2000-es évek legelején és előtte. Hidd el, ma már nem is képzelhető el olyan szituáció, amikor szükség lesz rá. A munkahelyemen már a havi bérkimutatást is elektronikusan küldik, senki nem kér már senkitől nyomtatott bizonylatokat, még pár év és meg is fognak szűnni.

A payslip-et mi is elektronikusan kaptuk.
De a szolgáltatói számlákat célszerű megőrizni. Errefelé olyan, hogy "lakcímkártya" nem divat.
Ha vezetni nem tudsz, akkor simán előfordulhat, hogy semmi papírod nincs, amivel igazolni tudnád magad.
A legtöbb helyen kérnek valamilyen "proof of address"-t. Kicsit ördögi kör, ha számlát akarsz fizetni, tudsz direct debittel, de ahhoz kell számla. A számlanyitáshoz meg kell valamilyen a nevedre szóló proof of address.
De persze meg lehet törni az átkot! ;-)
A másik, amit már fent is írtam: Ha állampolgárságot akarsz igényelni, akkor az elmúlt 7 évből 5 évre vonatkozóan (abból 3 évnek egybefüggőnek kell lennie) kell felmutass PoA-t. A legegyszerűbb, ha elrakosgatod a számláidat.

Bonyolult, de teljesen másról van szó.
Amiről én beszélek, ott pl.
- új ingatlant nullás igazolással/átvállalással vettél meg == rendezetten
- fogyasztásról és/vagy szolgáltatásról beszélünk, nem vásárlásról
- a szolgáltató egyenlege helyes és szerinted is ;)

Egyébként hajítom vissza a számlát! Olyan is volt, amikor írásban kértem magyarázatot, hogy miképp zuhant oda egy 17 hónapos tétel. Tudjuk, mert akkor 18 hónap volt az elévülés, a tétel jogos volt - ha marha vagyok befizetem. Viszont törölték a tartozást, mert ha megválaszolják a kérdést, akkor tolom át a bíróságnak az anyagot és hivatalból megindítják az adatvédelmi pert. :-D

Bonyolult ez a fogyasztóvédelem meg a PT, de a szolgáltatót mindig meg kell attól kímélni, hogy Békéltető Testülethez kelljen mászkálniuk. ;) Meg aztán van egy kislányom, akit Dr. Szöszinek hívnak. :-D Amikor még csak tanulta, már akkor fogyasztóvédelmi kérdésekből "vizsgáztattuk" egymást.

Van, ami elektronikusan jön, de manuálisan fizetem, van, ami elektronikusan jön, és a bank vonja is, és van, amit papíron kérek. Szolgáltatófüggő. Ahol nem vagyok elégedett az elektronikus felülettel, ott maradok papír alapon.

Nagy Péter
www.ddo.hu