A Telekom megoldása az országban több szempontból egyedülálló. A data lake hatalmas, jelenleg nagyjából 1 petabájtos méretéhez ugyanis a vállalat által házon belül üzemeltetett komplett on-premise infrastruktúra társul. Az adatvagyon mellett a döntéshozók, illetve a fejlesztést és az üzemeltetést végző szakemberek egyaránt a hazai piacot lefedő szolgáltató saját alkalmazottai, a dinamikusan növekvő projekt pedig kizárólag a Magyar Telekomra fókuszál, illetve ügyfeleinek érdekeit szolgálja.
A vállalat 2014-ben kezdett el a big data irányába nyitni, ekkor fektették le a ma már nagyságrendekkel fejlettebb rendszer alapjait. A szikrát a hálózathasználati szokások alaposabb megismerése adta, vagyis a Telekom szerette volna jobban megérteni, hogy ügyfelei mire használják a díjcsomagokban található szolgáltatásokat, elsősorban pedig az adatkeretet. Kelemen Márton, a vállalat Data Enablement Tribe-jának vezetője szerint ez tetemes informatikai problémát vetett fel az akkori szakembergárda részére. Ehhez ugyanis napi nagyjából 4 milliárd rekordot, vagyis 1,5 terabájt nyers adatot kellett megvizsgálni, ennyit generált 24 órányi hálózathasználat. Ennek, azaz egyetlen napi adagnak az elemzése a korabeli rendszerrel 3 hónapig tartott, így évente mindössze egyszer futhatott le a folyamat, igencsak foghíjas képet festve a valós felhasználói szokásokról.
Naprakész technológiai háttér
A fenntarthatatlan állapotra első körben adattárházas aggregálással próbált megoldást találni a Telekom. Bár így nagyságrendekkel, mindössze 3 napra csökkent egy napnyi adatmennyiség elemzése, hosszabb távon ez sem jelentett megoldást a problémára. A következő, lényegesen gazdaságosabb megközelítést jelentő lépcsőben az üzemeltetés által levetett vasakkal kezdtek kísérletezni a datás szakemberek. Az összeállított Hadoop klaszter új távlatokat nyitott, hisz ezzel egyetlen napnyi adat elemzését abszolút kezelhető szintre, mindössze 15 másodpercre sikerült leszorítani.
A reménysugárt nyújtó Hadoop azóta is hűen szolgálja a Magyar Telekomot, biztosítva az on-premise enterprise data lake alapjait. A saját adattárházban felépített rendszer az utóbbi pár évben nyílt lehetőségeket meglovagolva egy AI, azaz gépi tanulásos klaszterrel bővült, melynek hála már modern, GPU-s gyorsítókkal megpakolt vasakon, TensorFlow vagy épp Keras segítségével készül számos újabbnál újabb use case, illetve folyik a már meglévő fejlesztések aktív tesztelése. A 6 éve tartó munka egyik mérföldköve, hogy mára egy komplett ökoszisztéma állt össze. A DEP (Data Enablement Platform) a data lake-et, az AI klasztert, a data warehouse-t, illetve az egyéb adatpiacos és adatbázisos megoldásokat is magában foglalja, ebben tobzódik a Telekomon belüli összes adattal foglalkozó technológia.
Ezzel párhuzamosan a Telekom Data Academy Program keretében egy közös, nyelvet és tudást megosztó hálózat jött létre. A vállalaton belül összekovácsolt data community már túllépte 200 főt, amelyet az eredményesség és hatékonyság növeléséhez idén az agilis átalakulás is elérte a gárdát. Ennek mentén jött létre az adatos közösséget is összefogó, jelenleg 75 főből álló Data Enablement Tribe. A 7 darab chapterből és 10 squad álló, scaled agile működésbe illeszkedő mátrix szervezet a vállalaton belüli adatvagyon felhasználásával foglalkozik, a technológiától kezdve a kapcsolódó kultúráig bezárólag.
De mire jó?
Egy több ezer alkalmazottal és sok milliós ügyfélbázissal rendelkező telkónál kvázi üzemanyagként funkcionál az adat, mely a pénzügytől kezdve a legegyszerűbb hálózati hiba elhárításánál mindenhol kardinális jelentőségű. A díjcsomagok megtervezése ma már csak egy triviális példa, a felhasználói szokások naprakész ismeretével pofon egyszerű a legújabb trendekbe illő kiegészítő adatcsomagokkal előrukkolni. Erre egy jó példa a pár évvel ezelőtt kirobbant Pokemon Go őrület, amely jelentősen megváltoztatta a felhasználói szokásokat. Az addig mobilnetet teljesen nélkülöző előfizetők tömege cuppant rá az ország legkülönbözőbb részein a hálózatra, mely igényre egy kiegészítő adatcsomaggal reagált a Telekom.
Ehhez kapcsolódik a korábbiaknál lényegesen pontosabb lefedettség- és kapacitástervezés lehetősége, amire keresve sem lehetne jobb példát találni a Sziget Fesztiválnál, amely jellemzően komoly fejtörést jelent a szolgáltatóknak. Ennek első számú oka nem az Óbudai-szigeten hirtelen és drasztikusan megugró előfizetői tömegben rejlik, a problémát sokkal inkább a sok ezer, roamingot használó külföldi jelenti, amely számos egzotikus együttállást, ennek megfelelően pedig hibákat eredményezhet a hálózaton. A variációk száma szinte végtelen. Okostelefontól, annak szoftververziójától, nem utolsó sorban pedig a külföldi szolgáltatótól függően egyaránt jelentkezhet probléma, melyek azonosítása a jelenlegi gépi tanulásos rendszerrel már lényegesen gyorsabb és egyszerűbb mint pár éve.
Mintázat alapján az úgynevezett soft drop call, vagyis a hibásan felépült (pl. létrejött kapcsolat, de az egyik fél nem hallja a másikat) hívások könnyebben beazonosíthatóak. Ezek ugyanis jellemzően csak pár másodpercig tartanak, amit a hibátlan kapcsolat létrejöttéig egy vagy akár több újrahívás is követ, jellegzetes viselkedést kirajzolva. Ennek mentén a Telekom felhasználói bejelentés nélkül is értesülhet anomáliákról és elkezdheti az esetleges hálózati probléma feltárását majd annak javítását.
A hibakeresés a rádiós mobilhálózat mellett a rézkábelekre épülő vezetékes rendszerben is kiválóan működik. A felhasználókhoz telepített modemek és set-top-boxok naplózása, illetve viselkedése alapján számos probléma prognosztizálható fejlett analitikával. A hálózat bármilyen okból (pl. beázás) történő degradálódása mellett egy balul elsült közműs karbantartást, vagy épp valamelyik belső eszköz korai meghibásodására utaló jeleket is képes kiszúrni a rendszer, majd jelezni azt az illetékes osztálynak. A Telekom hosszú távú célja, hogy az automatikus előrejelzéshez önvezérelt hibaelhárítás társuljon, például a redundáns hálózati eszközök automatikus átkonfigurálásával.
A big datás, gépi tanulásos rendszert saját weboldalánál, azon belül pedig online shopjánál is aktívan alkalmaz a Telekom. A belső infrastruktúra kritikus paramétereinek monitorozásával (time series anomaly detection) előrejelezhetőek az esetleges leállások, az első anomáliák ugyanis már akár 30 perccel az összeomlás előtt megjelennek. Ennek hála lényegesen gyorsabban elkezdhető a hibakeresés, illetve a javítás. E mellett a webshopban böngésző ügyfelek valós idejű perszonalizációt is kaphatnak, például dinamikusan változó bannerekkel.
Határ a csillagos ég
Kelemen Márton, a Magyar Telekom Data Enablement Tribe-jának vezetője szerint azonban mindez még mindig csak a felszín. A hatalmas, petabájtos adatvagyonra építve a vállalat működésének szinte minden része és funkciója tovább optimalizálható, a kereskedelmi oldaltól egészen a marketingig. A csapat ambiciózus célja, hogy a jövőben mélyebbre ásva még több, a Telekom és annak ügyfelei számára szabad szemmel is jól látható fejlesztést tegyen le az asztalra.
Érdekelne mindez belülről? Nézd át a Magyar Telekom állásajánlatait!
[A Magyar Telekom megbízásából készített anyag]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1450 megtekintés
Hozzászólások
E mellett a webshopban böngésző ügyfelek valós idejű perszonalizációt is kaphatnak, például dinamikusan változó bannerekkel.
10 éve erre vágyok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pedig választ a 2018.09.03-as hibajegyemre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az adblockerem lajkolja ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nettó 3 terabájt. Manapság ennyi adatot termel a Magyar Telekom egyetlen napos működése, amit a telekommunikációs szolgáltató innovatív módon..."
Ebben vajon benne vannak a lehallgatott és rögzített telefonbeszélgetések is?
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Blabla... Megbízható internet kapcsolatot tudnak már adni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mobilon nekem kivalo (eSIM + iPhone XR), vezetekesrol nincs tapasztalatom. Az nem jo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát én azért mondtam le a szolgáltatásukat, mert elég mesebeli volt. Hol volt, hol nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kabelen nincs sok gondom veluk. Az egyetlen nyugom, hogy tervezett munkakhoz rendszeresen ejfelkor kezdodo work window-t hasznalnak, amikor azert en meg neteznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem DSL, akkor igen ;-) DOCSIS, GPON stabil. A dsl meg nem tud az lenni.
Amúgy jellemzően világviszonylatban top 10-ben végez a mobil és a fix hálózat is.... (a DSL itt sem játszik)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DOCSIS stabil? LOL
Néha úgy kiakadt, hogy órákig nem jött vissza. Ilyenkor az egész környék DHCP kéréseit láttam tcpdumppal a modemjük portján.
Csinálnom kellett volna egy DHCP szervert :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem a DOCSIS hibájs (volt). Hogy kezdetben, később, ma milyen eszközök voltak/vannak a hálózatban, nagyon nem mindegy (az ezekre vonatkozó panaszok, sajna tényleg jogosak sokszor). Az optikai story ebben a tekintetben teljesen más alapvetések mentén alakult(t).
Nálam is DOCIS van éppen, 1% alatti az éves kiesés/zavar, pedig maga a coax fizikailag nem is T-é. Az egész hálózatra vetítve tényleg nem ennyire jó, de közelíti (lassan) az optikát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összehasonlításként ~húsz éve a komplett MATÁV adattárház alá volt 1TB storage odarakva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hadoop. Hol van az már.
Na mindegy, ha működik, akkor gondolom jöhet a köv. 6 éves projekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ahol pl a tavoli jovoben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dsl kötődik be hozzám a hetekben 800 méterre van a központtól a ház. Mire számíthatok? Pár tucat métert ásni is kell tehát a vezeték (vége) új lesz.
Számít?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minel kozelebb vagy a DSLAM-hoz annal nagyobb az eselye, hogy stabil lesz. Ebben mondjuk az uj vonal is segit majd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére a Vandát nem emlegették, ugyanis mióta azt bevezették, nincs érdemi telefonos ügyfélszolgálatuk... (mondjuk az t-systems, meg is látszik rajta)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak várj! Nemsokára Vanda fogja a hibaelhárítást és a bekötéseket is elvégezni.
"Elhárult a hibája?"
"NEM"
"Örülök, hogy elhárult a hibája."
"De NEM hárult el te h***e k***a."
"Szóval kiegészítő csomagot vásárolna.."
...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
;)
ilyen nüansznyi problémákkal egy ilyen vilag klasszis ceg nem foglalkozik ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a jelen XD Mondom neki: szar a net, mert nincs.
-- 5 perc baszakodás mert nem érti sehogy se, hogy nincs jel az optikán a router szerint --
'lefuttatok egy kapcsolati ellenőrzést'
Pár perc múlva jön az sms, hogy minden oké. Hát csodálkoztam, mert épp reboot közben volt a router...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off: akkora az adatvagyonuk, hogy az internet-előfizetők (nem is tudom mekkora, talán 1MB) webtárhelyét meg is szüntetik a következő csomagváltásnál, de persze az ügyintéző ezt nem reklámozza (valószínűleg nem is tudja, mi az, tényleg keveseket érdekel)
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/gyakori-kerdesek/1909/hogya…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
@Carter
A 800 méter az viszonylag jó, bár attól is függ a net sebessége hogy hányan vannak rákötve a központra. Az is kérdés, hogy sima dsl/vdsl lesz bevezetve. Ha két rézkábelt húznak be akkor gyorsabb lesz.
1-100 mb/s között lesz valahol a sebességed. Szerintem 50 körül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem igazán az érdekelne hogy hányszor fog megszakadozni... de ez úgyis csak menet közben derül ki.
Hűségidő nélkül kérem, így 5000 ft a bekötés. 5000 Ft-os bekötési díjért ezek majd jönnek munkagéppel, ásnak ~75 métert, majd behozzák a házba a kábelt, meg routert is adnak... hát ezt nem szabad kihagyni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerdes, milyen minosegu a kabel ami hozzad megy. Nagyszuleimnel ~100 eves , ketszer lebombazott haz, iszonyat instabil volt az ADSL, tudtak ok is, felajanlottak h huzzak helyette az optikat, megcsinaltak, kulon dij nelkul, azota atomstabil. Nalam korabban lakotelepi kornyezetben, tolunk ~1km-re levo DSLAM mellett, relative uj vezetekezessel teljesen stabil volt az ADSL, napi 1-szer bomlott dokumentaltan, valamikor ejszaka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tiszatenyőn vagyok. Többet nem kell elmondanom :D Szerintem a 90-es években húzták az első 500 métert, aztán úgy 2000 körül a maradék 200 métert, most meg majd a hiányzó 100 métert. November 1-én adtam le a megrendelésem, azóta csak nézegetik a területet, hogy kéne itt ásni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmennek a francba!
Fölhív a kisasszony, hogy úgy látja nekem érdemesebb x díjcsomag helyett y díjcsomagot használni. Gondoltam, biztos jobban tudják, ők látják az összes forgalmam, ismerik a saját ajánlataikat, nyilván jobban ki tudják optimalizálni, mi jó nekem. Még meg is hatódtam egy picit.
Azóta kb 5.000 forinttal fizetek többet havonta. Persze a 2 év hűségesküt aláírattatták.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te is hülye vagy ha 1 ostoba, marketingbüfészakról beesett telefonos kisasszonynak hiszel ahelyett h. saját magad járnál utána a saját pénztárcád legjobb barátja hozzáállással az összes szolgáltatós csapdának. Neki ott bent a központban semmi nem drága ha a te f@szoddal veri a csalánt, fejpénzt kap utánad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem egy másik szolgáltató ügyfelese épp a minap magyarázta el: ha úgy érzed, hogy nem megfelelően tájékoztattak, akkor kikéred a hanganyagot(!) - mert papír alapú szerződés nincsen, telefonon kötöm - és bíróságra mész vele. :-s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kurva anyjukat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Like h. a telekomot ilyen egyetemlegesen gyűlöli az ország teljes népessége, anyagi helyzetre, agyi teljesítményre v. vallási hovatartozásra függetlenül :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pl. semmi bajom velük... (Mobilos előfizetés családilag náluk van, tévé, net, "drótos" telefon az nem). Üfsz.-ot csak akkor kellett igénybe vennem (de az is webes önkiszolgálós), amikor PUK-kódot kellett megnézni valamelyik előfizuhoz, meg akkor, amikor a prepaid-hez a kötelező időszakos azonosítást végig kellett nyomkodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudtam, hogy meditor a T-vel szívott :-) (Nem, nem feltételeztem a topic miatt, de ez egyéni szoc probléma xd)
Nekem az ügyfélhez való hozzáállásuk idegesít mindig (lásd: Vanda). De ettől még inkább ők mint a UPC, ha már Digi nincs a környékemen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor a sales-es győzköd arról, hogy hogyan lesz olcsóbb akkor nem támad fel benned a gyanú, hogy egy cég azért alkalmazna embereket, hogy kevesebbet keressen rajtad? ne légy madár :). de legalább tölts ki egy excelt mielőtt bármibe belemész..
Jah a hűség meg olyan dolog, hogy manapság csak negatív irányba díjazzák. 1-2 alkalommal hosszabbításkor mikor keresnek jelezheted, hogy mész a másikhoz, talán adnak valamit.. UPC-nél működött, de végül a silány fos szolgáltatás minőség miatt ugrott amint megjelent a digi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha felhivnak, az tuti nem azert van, hogy neked jobb legyen (eddigi tapasztalat).
Az uzletkoto is kb ugyanazon a feluleten kattintgatja neked ossze dijcsomagvaltasnal a szolgaltatasokat, mint amit te latsz a weboldalukon, ugyhogy ugy 10 eve inkabb online intezem a valtoztatasokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez marhara nem igy van :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm, akkor rosszul lattam az ugyintezo felem forditott kepernyojet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez valoszinu.
Csak a nagyon gazdagok es a nagyon meggondolatlanok vesznek listaaron telko szolgaltatasokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglevő előfizetőként felhívom a szolgáltatót, h. adják olcsóbban a portékájukat mint eddig, különben otthagyom őket. A válasz az szokott lenni, h. nagyon sajnálják és istenveled. Ha nagyon gazdag vagy (ill. már eddig is sok lóvét hagysz náluk), akkor üti meg az ingerküszöbüket, és adnak valami kedvezményt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A shopban ulo ugyintezo, aki minimalber-kozeli fizetesert tolti elete jelentos reszet A Ceg szolgalataban, altalaban nem idegeskedik azon, hogy a cegnek meglesz-e az elvart profitja, igy normalis hozzaallassal (a "lemondomagecibe" nem mukodik) nagyon rugalmas tud lenni.
Ha megsem, akkor is ezerfele opcio van. Ha egyaltalan nincs otleted, akkor keress olyan ismerost, aki multinal dolgozik, 99%, hogy lesz valami friends & family discount a szolgaltatoknal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy ügyintéző lemondja egy jól fizető ügyfél előfizetését, utána vizsgálatot kaphat és még az állását is elveszítheti (hogy miért nem tudta megtartani). Ezért tapasztalatom szerint nagyobb ügyfeleknek szinte bármit megengednek. Például intéztem ügyet olyan embernek, akinek kb 200-300e Ft-os számlája volt havonta, olyan opciókat kérhettem, amelyek hivatalosan nem is léteztek. Ugyanígy milliós számlák esetén (középvállalat) még saját ügyintézőt is kaphatsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szoktam bunkózni üfsz-al (főleg nem ha nem adnak rá okot, v. nem bunkóznak ők is velem ami utóbbira eddig még nem is volt példa), szóval el szoktam mondani higgadt nyugodt hangnemben h. drágák és ott akarom hagyni őket. Eddig még nem volt olyan h. megfelezték volna bárhol is a havidíjamat ennek hatására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem egyszeri kedvezmény / jóváírásra van egy sima ügyintézőnek meghatalmazása...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig a rekordom hat honap elofizetesi dij teljes elengedese. Sima egyszeru lakossagi szolgaltatasrol van szo, semmi "nagy ugyfel", meg ilyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg olcsóbb lett egy ilyen után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hatalmas nagykirály ez a Telekom, bár ha csak fele ekkora sz*rkupac lenne az egész cég, már örülnék...
Én is termeltem nekik adatot, vélhetően olyan 3498 byte-nyit ebből a napi 3 terából, kb. egy hónapja egy hibajeggyel. Ebben meg lett adva a Telekom ügyfélazonosítóm, s amiben konkrét ügyben segítséget kértem, mivel a személyes ügyfélmenedzserem(!!!) nem tudott segíteni, habár napi 3 terányi tudáson ül. Elvileg.
A válaszukban, amivel vélhetően újabb közel 2kb-nyi adatot termeltek (maguknak!), jelezték, hogy a kérdésemre a válasz az, hogy fizessek elő erre meg arra, és akkor tudok ilyet meg olyat intézni. Addig nem jutottak el, hogy az ügyfélazonosítóm alapján belépjenek a rendszerükbe (ahol napi 3 tera adat képződik!!!!), és megnézzék, hogy én már az adott szolgáltatásra elő vagyok fizetve, ergo az a konkrét kérdés amit feltettem nekik, pont azért lett feltéve, és pont úgy, mert egy második lépcsőfokra akarok eljutni náluk.
Na, ma már kevésbé akarok előre lépkedni... Az ilyen monstrum-szerű szánalmas cégek miatt van a Tékozló Homár blog, mert Telekomék már bigdatáznak, meg a Vanda (vagy hogyan hívják) nevű mesterséges intelligencia pofázik vissza (mert nem ért semmit!) az ügyfélvonalon, meg lassan a 6G-t is bevezetik, de hogy normális alapszolgáltatást nyújtsanak megfelelő árakon, megfelelő support mellett, az persze lehetetlen.
Szerk.: arról már ne is beszéljünk, hogy egy sima, gigás optikai internet bekötése (plusz az előbb említett extra szolgáltatás) tartott nekik 6 darab hónapig. Nem viccelek: a 6. szerelő jött ki, majd tudta végre elindítani mindkét szolgáltatást, mert habár csodálatos méretű, napi 3 terás adatvagyon fölött gazdálkodnak, de mindeközben egy ügy elintézése fél év. És ez egy üzleti internet+telefon volt. Ebből arra tippelek, hogy a lakossági ügyfelekkel valahogy úgy kezdik, hogy odahánynak a lábtörlőre, azt' jónapot. Persze csak tippelek, mert áldom az Istent, hogy van Digi, meg volt anno Invitel mindenhol, ahol akár lakossági, akár üzleti netet, telefont meg hasonlókat kellett intézzek több tucatszor, csak Budapesten... Utoljára anyámékhoz kellett ilyen hulladékot kötnöm 15 éve. Ez a mostani egy eset is csak egy tetű backup rendszerhez kellett, de előbb levágom a kezem mostmár, mintsem ehhez a csoda céghez forduljak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, akkor márciusban talán be is fogják kötni, amit novemberben rendeltem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is minden ügyfelet, aki tudok elviszek Telekomtól vagy lebeszélem róla őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes lenne optimalizálni (=nulláról újracsinálni) a weboldalukat, hogy ne termeljen ennyi szemetet ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy te milyen gyakran nezegeted a webkapjukat? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem sokkal jobb lenne egy formázás nélküli undorító csúnya oldal ami cserébe működik :D.
helyette van csicsa-micsa-dzsuva ami.. hagyjuk..
marketingvilágban ugye a lufik, a színek,az animációk mindennél többet érnek és sok sikert megmagyarázni, hogy a szerencsétlen előfizető nem az ő oldalukat akarja nézegetni, hanem minél gyorsabban és fájdalommentesebben elintézni amit akar..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni