Fairy Cubes - magyar fejlesztésű iOS játék

Címkék

Az Artex Studios 2010 november 6-án publikálta a Fairy Cubes iPad és iPhone verzióit az Apple App Store-ban. A Fairy Cubes kellemes elegye a mahjong és 3-matching játékoknak, kiegészítve azt a 3D-s játékmenet egyedi hangulatával.

  • 45 pálya
  • 3D-s grafika
  • Könnyű, normál és nehéz játékmódok
  • Kellemes hangok és zenék
  • Addiktív játékmenet

A folyamatos update-ek során az OpenFeint integráció mellett a pályák száma kétszázra fog nőni, illetve rövidesen várható az Android verzió megjelenése is.

A játék az alábbi linkeken érhető el:

[ Fairy Cubes HD | Fairy Cubes ]

A játék online demója (Unity3D plugin telepítése szükséges Windows és Mac OS X platformokon) és Lite (iPad, iPhone és iPod Touch) verziói itt érhetők el:

[ Fairy Cubes Online Demo | Fairy Cubes HD Lite | Fairy Cubes Lite ]

Hozzászólások

Tisztán a játékból, mindenféle feliratok nélkül láthattunk 3 másodpercet, aztán lehet bambulni 30 másodpercen keresztül azt a képet, amire rá van írva hogy elérhető iphone-ra meg ipad-re. Ehhez képest van egy rakat pálya, zene, és többféle játékmód amit be lehetne mutatni.
Hát én csak gratulálni tudok a videó készítőjének.
Bocs a trollkodásért, de nem tudtam megállni, hogy ne írjam ezt meg.
A játékot azért majd kipróbálom, unaloműzésre jónak tűnik.

Kar hogy nincs kirakva a reklam felirat, hiszen nem ez az egyetlen magyar fejlesztesu iOS jatek.
Szerk: vagy ne az iOS legyen a cimben, vagy valahogy jobban megfogalmazva.

Szíved joga így értelmezni. Mindössze arra szerettem volna utalni, hogy ez egy iPad/iPhone játék, amit itthon készített két hónap alatt két ember, akik a szívüket-lelküket beletették ebbe a kis játékba. Nem a világot készültünk vele megváltani, nem a legjobb játék címére pályáztunk és nem is akartuk elvitatni magunknak az "egyetlen igazi magyar iOS játék" címet, csak szerettünk volna néhány kellemes órát szerezni vele pár embernek. Az, hogy ez sikerül-e, azt nem az én dolgom megítélni, majd úgyis kiderül a játékosok visszajelzéseiből. ;)

Jogos a kritika. A trailert nagyon rövid idő alatt raktuk össze a játék megjelenése után. Rövidesen készül egy másik. Addig azt javaslom, hogy próbáljátok ki az online verziót, de sokkal inkább az iPad verziót, mert azon a legélvezetesebb a játék!
Akik úgy döntenek, hogy meg akarják venni a teljes verziót, azoknak ezt a hetet javaslom, mert iPad-en $4.99 helyett, míg iPhone-on $2.99 helyett vasárnapig $0.99-ba kerül a játék.
Remélem a első trailer hiányosságai miatt a játék azért pár embernek tetszeni fog...

Ez a mahjong-szeruseg mar korabban is szerepelt hupon, nem? Vagy csak en emlekszem rosszul, es meg a fejlesztesi fazisrol irtal?

--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.

Várhatóan Androidra is kiadásra kerül majd?
:-)

Egy kis belső információ, amolyan "sutka" a fejlesztésről. A játék grafikáját egy grafikuslány készítette. A dolog érdekessége, hogy bár szabadkézzel remekül rajzolt, két hónapja a Photoshop még egy kibogozhatatlan rejtély volt számára. A két hónappal későbbi végeredményt pedig láthatjátok. Orosz rulettet játszottam vele kapcsolatban, de nem hiszem, hogy szégyenkeznie kellene a végeremény miatt. :)

http://www.casualgamestore.com/fairycubes/images/FairyCubesScreenshot01…

Nem kritika, csak érdekel: Van-e valami oka, hogy a szabadkézi rajz nem jó? Pl. Disciples sorozatot részben a kézzel készült művészi rajzok tették egyedivé és sikeressé. Ha a lány a linkelt képet szabad kézzel elkészíti (amiben igazán jó), majd scan után Photoshop-pal szöveg és egyéb utómunkák rákerülnek, akkor is használható eredményt kapnál.

Azért, mert hosszabb távon gondolkodtunk. Később jól jöhet, ha nincs gondja a PS-sel, ha éppen olyan munkát kell elkészítenie. Azt nem mondtam, hogy a hölgy a barátnőm, így ez egy "családi vállalkozásban" készült játék volt, ezért is fontos az előre gondolkodás. :)

Additív játékmenet
Ha olyan, mint a Mahjong Zodiac, akkor inkább addiktív nem? (Legalábbis nálunk, még mindig :-))
Csaba

Az ott bizony egy elírás. Köszönöm, hogy szóltál!
Ezúton is kérném trey kollégát, hogy javítsa, ha lehet! :)

Egyébként szerintem sokkal addiktívabb lett, mint a Mahjong Zodiac a 3D miatt. Nagyon gyakran előfordul, hogy úgy látszik, hogy az adott kockából már nincs a pályán, pedig csak egy másik takarja. :)
Nagyon sokat játszottam vele PC-n, iPhone-on és iPad-en is. A legélvezetesebb az iPad verzió a nagy képernyő és touchscreen miatt. Az iPhone verzióhoz pedig rövidesen kiadunk egy frissítést, mert a kis képernyőméret gyakran problémát okoz a pontos kijelölésnél. Ettől függetlenül azzal is remekül el lehet már most is szórakozni, csak kicsit több gyakorlást igényel.

Csak gratulálni tudok és sok sikert kívánni hozzá!

PC (Win/OSX) teljes verzió várható?
Szerintem sokan megvennék olyanok is, akiknek nincs ilyen telefonja.

Értem a célzást, de sajnos egyelőre nem tudunk - szemben a Mahjong Zodiac játékunkkal - Linux verziót fejleszteni, mert a játék Unity-vel készült, ami jelenleg nem tud Linuxos binárist fordítani és webplayer sincs erre a platformra. Tessék ez ügyben a Unity Technologiest abajgatni és akkor rajtunk nem fog múlni! ;)

Oszinte leszek, vilag eletemben ki nem alhattam az ilyen Mahjong, vagy mi ennek a neve jatekokat. De gondoltam most ennek megis adok eselyt, meg leszek elso, aki kiprobalja, es beszamol rola. De nagy banatomra nem sikerult elinditani, a kezdeti kepnel all egy picit aztan kilep. Ujrainditottam a kutyut, akkor is. Irjak meg valami infot bugtrack gyanant, vagy az en kutyummel van valoszinuleg baj? (Mas programnal nem csinalja)

Problema valamitol megoldodott, ujrainditas utan masodjara elindult, es azota is stabilan, szoval valoszinuleg itt volt gond.

Ami a jatekot illeti, eloszor is grat hozza, mindig orulok, amikor magyar fejlesztest latok az Appstore-ban.

Az ilyen jatekokat tovabbra sem szerettem meg, de lehet azert mert most sem volt 5 palya utan tobb turelmem. Nekem az ilyen jatek unalmas, de ez a jatek ertekebol nyilvan nem von le semmit.

Nehany megjegyzes, epito jellegu kritika (nem trollkodas), szemelyes velemeny:
- Ami iphone-on az erzekenyseget illeti, a menuben fordult elo ilyen, kockaknal nem, bar nagy palyan nem voltam, gondolom ott kisebbek a kockak.
- A videon nekem eleg elmosottnak tuntek a kepek, a jatekban amig eljutottam egyedul a bagoly volt az, ami ilyen homalyos erzetet keltett, a tobbi szep volt.
- iphone-on a fontmeret itt-ott talan lehetne picit nagyobb, neha nehezen olvashatoak a kiirasok
- A muveszethez, ergonomiahoz aztan tenyleg nem ertek, de nekem mondjuk a menu kisse tul csillivilli azzal a vilagoskekkel, narancssargaval, stb.. a jateknal mar ez nem all fenn.
- A szelso izek keretet diszito valamikre eloszor azt hittem, hogy funkciojuk is van, mert hasonlitottak a nyilakra, probaltam huzogatni, meg ilyenek :-D
- A jatek valaszideje amugy teljesen jo, semmi szaggatas, akadas, vagy ilyesmi
- Ami engem par perc utan nagyon zavart, az a zene. Nem feltetlen a stilus, de nagyon ismetlodo vegig, vagy nem tudom, hogy lehet ezt szepen megfogalmazni.

Ezek kozul lehet nehany a teljes verzioban mas, pl valtozatosabb, tobb a zene, en csak a free verziot probaltam.

Viszont ami a legfontosabb volna szerintem a kovetkezo verzioban: A forgatast ne diszkret modon azokkal a nyilakkal lehessen csinalni, hanem az ujjam ide-oda huzogatasaval folytonos modon, tetszoleges iranyban. A 3D engine gondolom birna, implementalni nem tudom milyen nehez, de a jatekelmenyen szerintem ez dobna a legtobbet.

Remelem valamelyik eszrevetelem meg jol jon, meg egyszer koszonjuk, tovabbi jo fejlesztest, nomeg sok vasarlot hozza!

"ujrainditas utan masodjara elindult, es azota is stabilan"

Gondolom 3G-d van, amiben kevesebb a RAM. Nálam is csinál néha ilyet, amikor már teleszemeteltem mással a memóriát.

"mindig orulok, amikor magyar fejlesztest latok az Appstore-ban."

Köszönjük szépen!

"A videon nekem eleg elmosottnak tuntek a kepek"

Igen, sajnos a videót desktop gépen grabbeltük és a tömörítés miatt kicsit elmosottabbak a kockák, mint a valóságban.

"iphone-on a fontmeret itt-ott talan lehetne picit nagyobb, neha nehezen olvashatoak a kiirasok"

Igen, ez rajta van a listánkon. A játék fejlesztése során iPad-en dolgoztunk és csak a végén fordítottuk le iPhone-ra. Hiba volt. A következő update-ek valamelyike során ezt javítjuk - még az idén.

"Ami engem par perc utan nagyon zavart, az a zene"

Igen, ez egy idő után valóban zavaró. A gondunk az, hogy egy mobil játéknál a mérete nagyon fontos, ezért csak egy zenét raktunk bele. Azt javaslom, hogy az options menüben kapcsold ki a zenét. Sokkal élvezetesebb csak a hangeffektekkel játszani.

"A forgatast ne diszkret modon azokkal a nyilakkal lehessen csinalni"

Hihetetlen, hogy mennyire ugyanazok a dolgok jutottak eszünkbe. Nekünk is a swipe/gesture alapú forgatás tűnt a legfontosabb megoldandó feladatnak.

"Remelem valamelyik eszrevetelem meg jol jon, meg egyszer koszonjuk, tovabbi jo fejlesztest, nomeg sok vasarlot hozza!"

Köszönjük szépen a hasznos kritikákat! Egy héten belül elküldjük az első frissítést a játékhoz, amiben kap egy Openfeint támogatást, majd valamikor december elején jönnek az általad is kért dolgok és a Christmas Edition.

"Gondolom 3G-d van, amiben kevesebb a RAM. Nálam is csinál néha ilyet, amikor már teleszemeteltem mással a memóriát."
Igen, es v3.1.3, Azota parszor meg megneztem, neha csinalja, de nem jellemzo.

"A gondunk az, hogy egy mobil játéknál a mérete nagyon fontos, ezért csak egy zenét raktunk bele. Azt javaslom, hogy az options menüben kapcsold ki a zenét. Sokkal élvezetesebb csak a hangeffektekkel játszani."

Igen, en is ezt tettem. Mennyire volna bonyolult egy olyan feature, hogy az illeto kozben hallgathassa a sajat zeneit? Az egy fajta megoldas lenne. Amugy miert olyan nagy problema a meret? Marmint 10 mega vagy mennyi utan csak wifivel engedi leszedni, de alatta miert fontos? Az Appstore-ban a merettol fuggoen kell valamit fizetni? Azert kerdem, mert lehet en vagyok tul konnyelmu felhasznalo, de mivel havi 2GB-os elofizetessel vettem a kutyut, igazabol sosem nezem meg, mekkora a merete a programnak, amit felteszek. Ha tetszett, felraktam, ennyi.

"Hihetetlen, hogy mennyire ugyanazok a dolgok jutottak eszünkbe. Nekünk is a swipe/gesture alapú forgatás tűnt a legfontosabb megoldandó feladatnak."

Nagyon halkan mondom, de meg egy multitouch-os zoom is erdekes lehet nagyobb palyakon.

"Köszönjük szépen a hasznos kritikákat! Egy héten belül elküldjük az első frissítést a játékhoz, amiben kap egy Openfeint támogatást, majd valamikor december elején jönnek az általad is kért dolgok és a Christmas Edition."

Nagyon szivesen, orulok, ha segithettem. Karacsonykor nem igerem, hogy ezzel fogok jatszani, de most mar tuti nem torlom le, kivancsi vagyok, hogy sikerulnek a fejlesztesek.

Amugy ami meglepoen jo volt, az a kockaknal az erzekeles. Nem tudom, hogy ez az OS vagy a Ti erdemetek-e, de amikor eppen csak lattam, hogy van ott valami kek kb 1 mm2-en, akkor is ha odaboktem, gyonyoruen kijelolte... alkalmaztok valami ilyen algoritmust, hogy ha mar izeg-mozog egy kek kocka, akkor ha nem kekre bokok, de kb 1-2 mm-rel odebb van egy kek, akkor ugy veszitek, hogy oda boktem, vagy szimplan nekem vannak ilyen jol kalibralt ujjaim? :-P

"Mennyire volna bonyolult egy olyan feature, hogy az illeto kozben hallgathassa a sajat zeneit?"

Annyira nem bonyolult. Lehet, hogy később ezt is belerakjuk majd.

"Nagyon halkan mondom, de meg egy multitouch-os zoom is erdekes lehet nagyobb palyakon."

Az is ugyanolyan prioritással van a listánkon, mint a swipe, elsősorban az iPhone miatt. iPaden nem hiányzik annyira...

"Amugy miert olyan nagy problema a meret?"

Amíg nem léped át a 3G havi limitedet, addig nem gond, azonban ahogy pluszan kell majd fizetned, akkor már nem leszel annyira boldog. :)

"Amugy ami meglepoen jo volt, az a kockaknal az erzekeles."

Igen, erre nagyon odafigyeltünk.

"Nem tudom, hogy ez az OS vagy a Ti erdemetek-e, de amikor eppen csak lattam, hogy van ott valami kek kb 1 mm2-en, akkor is ha odaboktem, gyonyoruen kijelolte..."

Igen, ez volt az egyik cél, mivel egy ilyen jellegű játéknál ez nagyon fontos, szvsz. Főleg iPhone-on, ahol egyébként is nehezebb kicsit a kijelölés a kis képernyő miatt. Éppen ezért milliméter pontosan lettek a bounding box-ok illesztve a kockákhoz.

"vagy szimplan nekem vannak ilyen jol kalibralt ujjaim?"

Biztosan jól kalibráltak az ujjaid is, de igyekeztünk mi is... :)

Ahogyan korábban ígértem a mai napon kiment az Applenek az 1.1-es frissítés.

Újdonságok:

Fairy Cubes HD
- swipe alapú forgatás
- átrendezett UI
- pontosabb help

Fairy Cubes
- swipe alapú forgatás
- két ujjas (pinch) nagyítás
- átrendezett UI
- pontosabb és jobban olvasható help

Fairy Cubes HD Lite
- barátok invitálása e-mailben
- teljes verzió megvásárlása a játékból
- swipe alapú forgatás
- átrendezett UI
- pontosabb help

Fairy Cubes
- barátok invitálása e-mailben
- teljes verzió megvásárlása a játékból
- swipe alapú forgatás
- két ujjas (pinch) nagyítás
- átrendezett UI
- pontosabb és jobban olvasható help

Remélhetőleg 7-10 napon belül kikerül az App Store-ba, majd egy héten belül érkezik a Christmas Edition, valamint az Openfeint és Game Center támogatás (online high-score, achievements, stb.).

Jó szórakozást! ;)

Nincs mit!

szerk: jártam a múlt héten a Vodafone-nál és elképzelhető, hogy segítenek nekünk készülékekkel, hogy a rendkívül fragmentált Android piacon vegyük az akadályt. Előre is köszönet nekik...

No, megerkezett, letoltottem, neztem. A nagyitas nagyon jo, a forgatas is mar konnyebb igy, de az igazi az lenne, ha nem elore beallitott fix ertekkel lehetne csak forgatni, hanem ahogy huznam az ujjam, ugy forogna, es amikor elengednem a nekem megfelelo szogben, akkor allna meg.
Mindenesetre meg egyszer koszonjk a frissitest, es csak igy tovabb!

Ma és holnap ingyenes a játék iPad és iPhone verziója is! "Vegyétek", vigyétek és holnapután mutassátok meg az ismerőseiteknek is, amikor már ismét fizetős a stuff, minket meg segítsetek az AppStore top chart elejére jutni! :D

Egyébként akit érdekel a játék Androidra portolásával kapcsolatos előadásom, az holnap meghallgathatja a Mobile Developers Day keretein belül. Remélem pár emberrel találkozhatom személyesen is!

Jó szórakozást!

Megjelent a Christmas Edition az AppStore-ban iPad-re és iPhone-ra:

http://itunes.apple.com/app/fairy-cubes-christmas-edition/id406733931
http://itunes.apple.com/app/fairy-cubes-christmas-edition/id406736925

Valamint kiadtuk a második (1.2-es) update-et a normál verzióhoz OpenFeint integrációval:

http://itunes.apple.com/app/fairy-cubes-hd/id399983941
http://itunes.apple.com/app/fairy-cubes/id400683091

Napokon belül érkezik Windows és Mac OS X platformra is a játék, azonban az Android verzió jövő év elejére fog átcsúszni, addig a türelmeteket kérnénk...

Akinek esetleg az iPad-jén még iOS 3.2.2 fut, vagy iPhone 2G, iPhone 3G tulajdonos, annak felhívnám a figyelmét, hogy most jelent meg az AppStore-ban az 1.2.1-es bugfix release, ami ezekkel a készülékekkel kapcsolatos problémákat orvosolja.

Szer.: most látom, hogy csak az iPad verzió került még ki. Az iPhone tulajdonosoktól kis türelmet kérnék, gondolom néhány órán belül az is elérhető.

Ha valakit érdekel, akkor elkészült a játék Windows és Mac OS X változata. Holnap kerül fel a weblapunkra.
Addig aki szeretné kipróbálni, esetleg meg szeretné venni a teljes játékot ($9.99), az megteheti az alábbi linkeken:

Online demo:
http://www.CasualGameStore.com/fairycubes

Windows:
https://www.plimus.com/jsp/buynow.jsp?contractId=2915548

Mac OS X:
https://www.plimus.com/jsp/buynow.jsp?contractId=2915554

Még annyit, hogy természetesen megint a HUP közösség az első, aki számára elérhető a játék. A press release-ek csak holnap mennek ki. Na, ki lesz az első, aki a világon először rendelkezik a desktop verzióval és melyik platformon? ;)

A játékot indítottuk az Év Alkalmazása címért az áprilisban megrendezésre kerülő Smartmobil '11 konferencia keretei közt. Akinek tetszik a játék, vagy támogatná a munkákat, az bökjön már rá az oldal like gombjára, majd a játék alatti like gombra!
Rövidesen érkezik az Android verzió (március) és a következő játékunk is iOS és Android platformokra.
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link:
http://www.facebook.com/pages/Az-%C3%89v-Alkalmaz%C3%A1sa/1633355337130…