Jogosítvány megszerzése normális helyen.

Fórumok

El kellett határoznom magam a címben említett műveletre. Sajnos kiderült, hogy ma már annyira alapkövetelménynek számít.
Eddigi harmincegy-két évem alatt nem éreztem feltétlen szükségét, főleg amiatt, hogy ~tíz éve 99,42% -ban kerékpárral járok télen-nyáron mindenhová. (Nem, én nem az a "pirosonátmenős, jobbkézmegnemadós, forgalommalszembemenős" vagyok! Nekem is elegem van belőlük.) Amennyire ehhez kellett ismerem a KRESZ-t azzal nincs gond. Anno családom egyik tagjával együtt készültünk fel rá, bár azért kicsit kopott az emlék. Említett okból a budapesti forgalom sem riaszt.

A kérdésem lényege: Jelentősen utánanéztem netszerte, az ár nagyjából mindenhol megegyezik, ez rendben. Annyira nem sürgős, hogy dupla/tripla árat fizessek érte, főleg, hogy manapság sajnos nem vagyok annyira elengedve anyagilag. Így is csak részletre tudnám rendezni. Pont ez a baj. Olvastam például itt is régebben, hogy ha nem fizeted le a vizsgabiztost, akkor 80% -ban megbuktatnak egyszer-kétszer.. Ilyenre abszolút nincs keretem. No meg ezzel az erővel feketén is megszerezhetném, gyorsabban, akár olcsóbban..

Tehát röviden:

Olyan helyet keresek ahol korrektek, jól tanítanak, nem korruptak, és nincsenek nagyon elszállva árban. Főleg budapesti hely lenne jó, de ha vidéken minden szempontból jobb valamelyik cég, akár utazgatok is. Nem fontos a "linkreklám" elég a név, a többit a "search engine" megoldja :) .

Köszönet előre is.
AGA

Hozzászólások

sajnos Pestet nem ismerem ilyen téren, de pl.: Debrecenben nincsennek ilyenek, általában első körben átmegy mindenki. Nagyon sokan kimennek külföldre megcsináltatni, mert még utazással, szálással és honosítással is sokkal olcsóbb odakinnt.

Csendben jegyzem meg: én nem Debrecenben szereztem jogsit anno, elsőre megvolt. Viszont az asszonyt megbuktatták, mert nem gázolt el egy gyalogost. Ismétlem: azért buktatták meg, mert *NEM* gázolta el a gyalogost.

Azt a részletet már ne is firtassuk, hogy az oktatójának valami érthetetlen okból beesett a fejébe, hogy én tanítom az asszonyt vezetni, ergo neki nem szükséges.

gyere hozzánk szombathelyre a ritmo-hoz, itt hivatásos pilóták oktatnak 1715 óta. igaz, hogy itt is felhigult az oktatói gárda, de a régi motorosok közül kell választani tanítómestert.
'96-ban itt szereztem meg a hivatásost, azóta is balesetmentesen :)
(amilyen az oktató, olyan friss jogsis)

--
blackPanther 10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Azért 30-50 kilométer feletti utazás már kicsivel többe kerül mint megéri, de köszönöm az ajánlást :)
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Én senkit sem fizettem le, pedig az első pár méteren még telefonáltam is, + lassú hajtás, de mindenből elsőre átengedtek (5. éve vezetek balesetmentesen).
Azt hiszem ez változó dolog, ha Győr szóba jönne, tudnék egy iskolát mondani.

--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...

Már majdnem reprezentatív szemmel kezdtem nézni, amikor eszembe jutott, hogy ez egy központi felmérés, így simán alacsonyan tartható a bukásátlag, főleg ha nagyon sokan kifizetik azt a sápot amit én nem akarok..

--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Ez igazából akkor lenne hasznos, ha nem csak képzőszerv szerint, hanem konkrét oktató szerint is lenne ilyen statisztika. Persze gond, hogy nem mindenki egyazon oktatóval nyomja végig (és akkor ugye hogyan szerepeljen a statisztikában), sőt, akit többször is megvágnak, az érthető módon ki szokott próbálni másik oktatót is (néha másik képzőszervet is választ).

"hanem konkrét oktató szerint is lenne ilyen statisztika"
erre mondtamvolt, hogy akinek az oktatottja a jogsi megszerzését követő két éven belül balesetet okoz, melynek akár részben, akár egészében felelőse is, attól vonjuk meg a jogot, hogy továbbképezzen ilyen f*sza pilótákat.
a problémám ugyanis, hogy érettségi és kilencven százalék körüli kresz-teszt után bárki lehet oktató. a vezetési gyakorlat meg nem követelmény sajnos.
itt is írtam már a belsősávok szerelmeseiről, körforgalmak használatáról, meg egyéb közlekedésben tanúsított viselkedésről, melyeket az ilyen nyikhaj oktatók autójával követnek el.

szóval azt mondom, hogy nem akárkit kell választani, hanem hivatásos pilótát (gy.k.: B-C,C-E,D kategória a jogsiban), azoktól _lehet_ tanulni, nem pedig az úrvezetőktől.

--
blackPanther 10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Én hozzá szoktam tenni, hogy jó dolognak tartanám A kategória esetén azt, ha egy minimális A meg C gyakorlat is kötelezővé lenne téve - azaz lássa, érezze, tapasztalja meg azt, hogy az a motoros, vagy az a teherautó-sofőr mit lát, hogyan él meg bizonyos közlekedési helyzeteket, hogyan viselkedik az adott járműkategória az úton.

Ez egy felettébb jó ötlet, bár én -kis részrehajlással ugye- kerékpáros forgalmat is oktatnék hasonló módon. Igaz ezt egyesülettel tettem is, de sajna nem jogsiszerzőknek. Mondjuk egy átlag mai személyautóvezető motorral Budapesten gyorsan meghalna, apám buszával nem vettem észre, hogy felmentem a padkára annyira nem érezni a méreteit.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Ugyanakkor azok az adatok is benne vannak, amikor nem fizették le a vizsgabiztost, azaz kevert adatokból áll a statisztika. Nyilván az 1.00-ás átlagra érdemes ferde szemmel nézni, de egy iránymutató dokumentumnak megfelel. A statisztika mellett érdemes körülnézni milyen vélemények vannak az iskoláról (és oktatóiról) és úgy kiválasztani a megfelelőt, ha nagyon precíz akarsz lenni.

Egyébként én a Technika autósiskolánál tanulok, 3,xx-et ír a statisztika (ami a térségben nem pont a legjobb), de tökéletesen meg vagyok vele elégedve mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatóm terén. Ahogy én hallottam, errefelé nem igen szokták lefizetni a vizsgabiztost és nem is "várják el". Persze Bp.-n nincs Technika autósiskola...

--
http://modellers.hu

Üdv!

Én a KRESZ-t a Csigavérnél csináltam, de amikor a vezetésre került a sor inkább átmentem Vácra a kalmár autósiskolába. Utóbbit csak dicsérni tudom. Mindenből elsőre átmentem. Nagyon korrektek voltak. A Csigavérrel az a baj, hogy nagyon sok tanulójuk van és az oktatók nagyon bunkók. Sajnos úgy vannak vele, hogy ha ez elmegy akkor jön a következő.

Szia!

Csatlakozni tudok, két hete vizsgáztam. Mindnem meglett elsőre, de lehet mázlista vagyok. Az oktatók 80%-a naplopó és azt nézi hogyan húzzon le legjobban.

Meglett a jogsim és nem mentem városon kívül, nem mentem éjszaka, nem mentem autópályán még csak mondjuk az M3 bevezetőn sem. Max. sebességem 52 km/h. Párom is ott van, lassan egy éve kezdte és majd most megy forgalom vizsgára.

Vizsgán csak olyanba kötött bele a vizsgabiztos ( teljesen korrekt volt a faszi, nem lett pénzelve sőt nagyon megpróbálni sem mertem volna ) amit a vezetés eleje óta úgy csináltam és az oktató nem szólt érte.

Páromnak elmondtam miért szólt a vizsgabiztos, ő direkt ugyan úgy rosszul csinálta és nem szólt rá az oktató, csak fizessen már még egy adag órát mert az még kell a vizsgáig....

Persze számlát egyikőnk sem látot, csak az elméletről.

Kieg.: Most így friss jogsival keresek olyan oktatót akivel ki lehet menni pályára meg mondjuk budai zűrös helyekre. Szerintem kicsit vicces jogsi.

Én Pesten csináltam, és bizony tartotta a vizsgabiztos a markát. Nem adtam pénzt, mire hirtelen nem volt rajtam sapka... Többször neki kellett futnom emiatt, aztán átmentem másik oktatóhoz, és ott elsőre meglett, semmibe nem tudott belekötni a vizsgáztató (pedig másfél órán (!) át vizsgáztam, és körbe kellett kocsikáznom fél Budát, hogy legyen benne még villamosos kereszteződés és körforgalom is).

Ja, és NE menj női oktatóhoz, mert vannak vizsgabiztosok, akiknél ez alapból bukta (mint utólag elárulta az oktatóm, ezért váltottam, és faszi oktatóval tényleg elsőre ment). Elárulta azt is, hogy mivel nagy a verseny, ezért lenyomják az árakat, és mindenkit igyekeznek legalább egyszer megvágni, hogy a pénzüknél legyenek (persze ez nem hivatalos álláspont).

Egyébként Csigavérnél voltam. A vizsgákat leszámítva minden faja, és mióta meglett a jogsi, levezettem több 10000 km-t, és nem karamboloztam soha.

Én férfi oktatónál kezdtem itt Szegeden, de nem nagyon éreztem, hogy haladunk egyről a kettőre. Aztán gondoltam egy merészet és férfi létemre átmentem női oktatóhoz. (Utólag visszatekintve jó döntés volt.) A forgalomvizsga is elsőre meglett kb. két hete, a vizsgabiztos pedig nem volt lefizetve.

nemreg volt az indexen errol egy cikk, sok sok kommenttel, ami arrol szolt le kell-e fizetni a vizsgabiztost... a tobbseg szerint igen.

nekem is csak ugy sikerult anno (10 eve) letenni pesten, persze aki nagyon ugyes annak sikerulhet.
sajnos engem elso korben elvitt egy olyan reszre, ahol meg sose jartam, es vagy 15 nem jobbkezes utca utan jott egy jobbkezes ahol a tablat takarta egy fa, es csak utolag latszott, egybol bukta.
masodiknal meg egy feluljaro vegenel kellett volna rafordulni egy utra ahol jottek 120-al a kocsik, es kb eselytelen volt 5m-en annyira felgyorsitani... igy maradt a leallosav(vagy buszsav?) -> bukta. magyarul direkt megszopattak mindket esetben.

harmadikra kapott penzt, egybol nem volt semmi problema.

na most amennyi lovet a plusz orakert (bukott vizsga utan kotelezo N orat venni) + vizsgakert kifizettem, meg amennyi idom es idegeskedes rament, sokkal jobban jartam volna elsore fizetni...

meg ugy hallom ujabban a "gyalogoscsalogatas" a kedvencuk, ez arrol szol, hogy ha lelassitasz egy gyalogosnak hogy atmehessen ahol nincs zebra, azert bux, ha meg nem akkor azert mert eluthetted volna? vagy ilyesmi... mindig kitalalnak valamit.

A'rpi

Én a Vivicius-nál kezdtem el az egész procedúrát, a kresz az öreg Tibivel zseniális volt, 12-n voltunk 1 tanfolyamon és szinte mindenki 0 hibával tette le a kresz-vizsgát... de a többi "no comment"... végül a csigavérnél fejeztem be, az egyik oktatónál aki versenyző haveromat is felkészítette... ez a megoldás nekem bevált.

if(you == understand.this){
          get.a.girlfriend;
}

Valoban fontos, hogy jol tanitsanak, bar szerintem az a legfontosabb, hogy kiszurjek a teljesen alkalmatlanokat. Amugy kb. senki sem tud meg vezetni, mikor a jogsit kezhez kapja.

lopakodó autósiskola (teréz körút - oktogon)

csak ajánlani tudom őket, az elméletet is egy tapasztalt öreg tartja, a vezetéshez is egy nagyon jó fej és emberséges oktatót kaptam, minden elsőre meglett, azóta is Pesten vezetek

Hasonlóképpen a 3. X-et tapostam, amikor szükségem lett a jogsira. Vácott vizsgáztam - már akkor is rengetegen kijártak a fővárosból az ottani vizsgát elkerülendő, amely buktatási szándék nélkül, pusztán a forgalom miatt sem kockázamentes, hát még azzal együtt.
Más kérdés, hogy akinek a fővárosban kell vezetnie, azt nem segíti ki, hogy szerzett vidéken egy engedélyt hozzá. Persze manapság, GPS-szel legalább arra nem kell (mindig) figyelni, hogy amerre az ember menne, arra egyáltalán lehet-e, és nem bánja-e meg, hogy egyáltalán azt az utat választotta.

Szerintem tuti mázlifaktor kérdése, amit nem lehet előre kalkulálni. Nekem (több mint tíz éve) minden vizsgám meglett elsőre. A forgalom vizsgára negyven fokos lázzal mentem el a vizsgaidőszak közepén. A vizsgán végigvezettem Pestet a délután négyes csúcsban. Sikerült is nem lassítani egy váratlan jobbkezes utcánál, kérdezte is a vizsgabiztos, hogy akkor most mi van? Én meg közöltem vele, hogy benéztem, nem jött semmi. Ő meg, akkor jól van. Szerintem a határozottságom miatt nem vágtak meg. (Mai fejjel én meghúztam volna magamat azért a performanszért.) Egyébként nem volt az ipse lefizetve.
Csaba

en is most csinalom a jogsit, a dekmar autosiskolat valasztottam, korrektek, nem a buktatasra mennek, szoval vegulis ajanlhatom is:)

Köszönet :) .

A csigajogsi alapból ki volt lőve, két fiatalabb ismerősöm is nemrég náluk lett megszívatva.
Eddig kb. három ígéretes helyet írtatok, ami jó! És Vácon is elgondolkodom.

És ha nem baj szeretnék még véleményeket, most kivételesen jó lehet a hallomásból-valakitől jött infó is.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Nézd, a csigajogsi sem nagyobb szívás, mint bármelyik másik. Ugyanolyan eséllyel futsz bele ilyesmibe a többinél is. Ha van rá módod, inkább gyakorolj valakivel, hogy ne abban a 40 órában kelljen izgulnod, hanem nyugodtan tudd magad mögé dobni a feladatot némi rutinnal.

A többiből meg vagy buksz vagy nem. Én pl. készültem annó mindenből, mégis az eü résznél majdnem elhasaltam, mert amikor a babát stabil oldalfekvőbe dobtam, akkor a mentőorvos aki vizsgáztatott felsikított a röhögéstől és szólt: Hagyja abba! Már megölte! :D ...de átengedett végül, mert amikor mentőfeladatként mesterséges légzést kellett csinálnom, akkor csak a baba nyakát törtem ki, de nem robbantottam fel a mellkasát egy erőteljes fújásal. :)

Pedig van igazsága...Megnézném, hogy a szokásos nagy arcoddal mennél-e egy 120 km/h-val elzúgó motorost stabil oldalfekvőbe tornáztatni, félve attól, hogy elszakadt esetleg a gerincveleje és a mozgatásoddal lebénítod egy életre avagy inkább mentőt hívnál és nem nyúlnál hozzá...

Te mindenből többet kaptál jól látható módon. Ezért te EÜ-ből is jobb vagy mindenkinél, a szavak/kifejezések jelentéstartalmát is szabadon meghatározhatod, stb. Te tulajdonképpen az első tökéletes és minden tudást birtokló ember vagy. Egyszerűen tökéletes. Gratulálok. Kár, hogy bambanő már megelőzött! :)

Arra azért megkérlek, hogy ha baleseteznék én vagy valami rokonom, nem részesíts semmiféle elsősegélyben! Hívj egy mentőt és kész. Ennyi pont elég nekünk a túléléshez. Az egyéb segítségedbe talán belehalnánk.

Bő negyven év alatt sokmindent meg- és átél az ember. Volt olyan sporthoz szerencsém, ahol akár órákban is mérhető, hogy egyáltalán a szükséges mentés tudomást szerezzen a bajról - ott nem volt, és most sincs pardon: vagy megteszel mindent, amit tudsz, vagy...

Egyébként most, hogy mondod, tényleg kéne egy frissítés - beszélek is ezzel kapcsolatban az illetékessel.

+1, nekünk is ezt mondták kb.

Mindenesetre azért tanítottak hasznos dolgokat is. Kinn lennénk a halál f világ végén, valakivel történik valami (nem is muszáj autóbalesetnek lennie), jól tud jönni néhány tanult dolog. Sok hely van azért ahova a mentő nem tud kiérni még fél óra alatt sem, annyi idő alatt meg meg lehet halni, többször is...

szerk.:

"172. § (1) Aki nem nyújt tõle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedõ szabadságvesztéssel, közérdekû munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendõ.

(2) A büntetés bûntett miatt három évig terjedõ szabadságvesztés, ha a sértett meghal, és életét a segítségnyújtás megmenthette volna.

(3) A büntetés bûntett miatt három évig, a (2) bekezdés esetén öt évig terjedõ szabadságvesztés, ha a veszélyhelyzetet az elkövetõ idézi elõ, vagy ha a segítségnyújtásra egyébként is köteles."

Párom is a Csigavérnél csinálta a jogsit a nyáron, minden meglett neki elsőre, kenőpénz nélkül.
Az oktatója is nagyon korrekt volt, számlát minden befizetéskor automatikusan adott, a pár száz forintnyi visszajárót sem fogadta el.
Szerintem megtanították rendesen, igaz, szerintem érzéke is van hozzá.
Azóta én többnyire már a jobbegyben ülök! :)

Én meg a hajamat tépem amikor a csigavéres autó a Váci úton cyúcsforgalomban (70-es tábla) gurúl előttem 43km/h-al és húzodik befele a belső sávba, mert gondolom kapta az utasítást hogy "az első lehetőségnél balra...". Megnéztem ma, és a Duna Plázában a MOL kút mögött van egy irodájuk, gondolom onnan jönnek ki keresztbeállni a Váciútra. Egyszer valaki nagyon fel fog ott borítani valakit, és akkor csak azon imátkozhatnak hogy ne kamion legyen aki jön 70-el mögötte.

***
programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

Ott egy rutin pálya is van, nem csak csigavéreseknek.

Nem azt írtam, hogy a csigavér hű, de szuper, de mi, ill. a párom elégedettek voltunk vele. Ebből nem általánosítani akartam, csak a saját tapasztalatokat írtam le.

Szerencsésebb szerintem, ha egy T betűs autó csinálja ezt, mintha egy 70éves mami/papi, körültekintés, és T betű nélkül.

Én személy szerint igyekszem odafigyelni a T betűs az autókra, s ha tudom, segítem őket a forgalomban.

Nekem jo tapasztalataim vannak a Padlogazzal. Kerd Kovesdi Akost oktatonak, jo fej!
Rugalmasak voltak idobeosztas szempontjabol es korrektek.
Kenopenz, hasonlo szoba sem kerulhetett, nem az a fajta banda...

Minden ment elsore :)

En szinten Csigavernel voltam es semmi bajom nem volt veluk. Teljesen jo (es noi) oktatom volt, elmondott mindent, turelmesen, normalisan tanitott. (Igy utolag azonban mar latom, hogy csak azt adta at ami a vizsgahoz szukseges.) Rutinbol elsore mentem at, forgalmin 3.-jara. Itt az elsoben teljesen stresszes voltam, eselyem sem volt atmenni, masodikra csak elbenaztam valamit. Harmadikra kis szerencsevel (sokat alltunk dugoban + mentoauto miatt is pirosban maradtam ketszer is), de siman atmentem. "Zsebpenznek" meg a nyoma sem volt, az osszes vizsgaztatom teljesen normalis volt, hangnemben/ertekelesben/emberileg, mindenhogy. Az elejen persze megkerdezte az oktato, hogy akarok e fizetni.

Ez volt tavaly majusban. Azota minimalisat vezettem, mert abszolut nincs szuksegem autora. Most osszel kezdtem jarni jogositvanyosoknak gyakorlovezetesre, kicsit felfrissiteni a dolgot, illetve felmerult az is hogy veszunk autot.

Az ultragagyi honlaptol eltekintve ide: http://www.jogsicsepel.hu/info.htm (az oktatok elso sor bal oldali emberkehez) jarok gyakorlovezetni, ajanlom mindenkinek. Van sajat palyajuk (tehat nem a csigaveres godros,zsufolt szarokra kell jarni 2 ora alatt 2szer parkolni) es sztem olcsobb is mint a "ver"esek.

Én itt szereztem a jogsimat: http://www.stefiautosiskola.hu/

A weboldal picit gagyi, de az oktató nagyon jó fej. Az árak nem tudom mennyire mostaniak, mindenesetre nekem anno ez volt a legolcsóbb.

Ajánlanám még a padlogaz-t is, az se annyira rossz hely.

Amit szerintem nagyon felejts el az a csigavér, van kevés nagyon jó oktatójuk, de a 95%-uk rohadék szemétláda, akik csak megfejni fognak.