Friss jogsival

Hát végre ezen is túl vagyunk!

Történt, hogy kaptam egy munkalehetőséget, BP. Zuglóban egy informatikai cégnél. Feltétel volt a jogosítvány, így beiratkoztam egy autósiskolához, akik 6 hét alatt jogosítványt ígértek. 25 éves fejjel még soha nem jutott ugyan eszembe hogy vezessek, nem vonzott a dolog, de mivel a cég szimpatikus volt úgy gondoltam miért is ne?

Kaptam egy nagyon szimpatikus oktatót a kresz és az eü. vizsga után vele tettem le a rutint kb 2 hét után ami elsőre sikerült. Sajnos az oktatómnak személyes problémái akadtak (nem velem), így egy másik oktatót kaptam aki viszont nem volt annyira "nice" mint az első, konkrétan éreztem, hogy a tanításom terhet jelent a számára de mit volt mit tenni sürgős volt a jogsi így befogtam a számat.

Elérkezett a vizsga napja és az utolsó vezetési órán az oktatóm diszkréten feltette a kérdést "Mennyit vagy hajlandó áldozni az ügyében érdekében?" Volt 20k -s opció, meg 30k-s. Hát ugye a 20k-s az 60% hogy megvan, a 30k-s már 100% ... nem volt kérdés mégis iszonyatos lelki vívódást okozott a dolog, hogy csak így lehet! Tehát végülis megvan a forgalmi, de nem tudok felhőtlenül örülni ... :S

Adtok nekem hasznos tanácsokat a friss jogsival való közlekedéshez? Csak a kíváncsiság ... :)

Hozzászólások

Tartsd be a KRESZt. Mindig :)
--
ahan nem

Konkretan milyen teruletre/helyzetre gondolsz? Szerintem ha mindenki betartana a kreszt, nem lenne annyi baleset.

Gondolok itt arra az emberre, aki atszalad a zebran ket auto kozott amig neki piros van, vagy az autosra aki atmegy a piroson amikor a gyalogatkelo helyen mar zold van. A biciklisre, aki a jardan a kanyarban szaguldozik, az autosra aki 130 helyett 200al megy, reszegen volan moge ul, stb. Mindig remenykedek abban, hogy az ilyenek minel rovidebb idon belul (de nem feltetlen gyorsan) meghalnak :P

--
ahan nem

termeszetesen jelentos kihagast nem szabad csinalni (50-es tablanal 150-nel) de pl vasuti atjaroban 40-el foutvonal bevezeto szakaszan tapasztalatom szerint senki nem szokott menni, sarga lampanal altalaban a gazt kell nyomni fek helyett, ha betartom a megengedett sebesseget akkor osszeszedem az osszes piros lampat csokorba, de ha ~10%-al tullepem akkor sikerul zoldhullammal vegig gurulni (ha nincs egy mimoza lelek az utban!), gyalogatkelohelynel sav valtas, biciklis elozese sokszor elofordul. egyebkent velemenyem szerint az is csokkentene a balesetek szamat ha a biciklisek/gyalogosok is jobban figyelnenek az uton, rengetegszer elofordul hogy nem tudjak helyesen felmerni a kozeledo jarmu sebesseget

udv Zoli

Sarganal akkor kell(szabad) ralepni a gazra, ha nem tudsz megallni, mert fektavon belul valt a lampa sargara. (pirosnal mar minden esetben tilos atmenni). A kresz szerint legalabbis amit tanultam, nem tudom valtozott-e azota :)

egyebkent velemenyem szerint az is csokkentene a balesetek szamat ha a biciklisek/gyalogosok is jobban figyelnenek az uton

Teljes mertekben egyetertek. Ugyanolyan szornyu amit muvelnek, az idiota gyalogosokat/bicikliseket is legszivesebben eltiltanam a kozlekedestol. Csakhat az autos az erosebb, altalaban oket veszik elo..

--
ahan nem

9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:

(...)

(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:

(...)

c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;

Forrás

ha biztonsagosan mar nem tudsz megallni (pl a mogotted haladok miatt, vagy eppen ugy iteled meg hogy a kocsi a keresztezodes kozepere allna meg) akkor nyugodtan atmehetsz a sargan. mas kerdes hogy a karvajok rad fogjak varrni, hogy a pirosban csusztal at. mint ahogyan mindig is csinaltak. de ruhellem oket broaf.

--
senki földjén, senki fia

fizettél 30k -t és így lett meg a vizsga ?

Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.24

Nem vagyok egy tehetség, de én egy fillért nem adtam pluszba, mégis mindenen sikerült elsőre átmenni. Elég gáz, hogy a vizsgáztatók így működnek. Meg kéne őket fizetni, és akkor talán kevesebb hasonló esetre lenne szükség. Nem azt mondom, hogy aki "veszi" a jogsit, az rosszul vezet (ismerek ellenpéldát, többet is), de ciki hogy többnyire csak így lehet megszerezni.

Privátban megírnád, hogy melyik cég volt ez?
Köszönöm.
--
\\-- blog --//

Én ezt ilyenformán nem propagálnám... Némi ütközést vélek felfedezni a tetted, meg az érvényes jogszabályok között. A sorrend ugyanis q...ára rossz: előbb tessék megtanulni vezetni, majd vizsgázni. Bár ha céges kocsival sajáthibás balesetet csinálsz, akkor majd megtanulod.

Tipp: ne azért tartsd be a KRESZ-t mer le van írva, hogy ezt és ezt tilos, hanem mert van valami értelme. Ha meg nincs értelme... Tudom, nem mindig látjuk az értelmét etc. :-)

+Befogják vezetni, hogy 30al vagy mennyivel lehet zebra előtt menni. Szerintem hülyeség, mert az esetek 90%-ban ha látom, hogy ott áll valaki akkor megállok és átengedem. Csak ezzel nincs mindenki így... :-)

De erre jön jó kis ismerősöm (biboka - Gyurika drágáról beszélek), aki 100km után azt hiszi ő a faxa gyerek és tolja neki 160-al. Az ilyenekkel nincs bajom, ha belefordul az árokba mer hajrá, simán lehet (jah és lehetőleg saját autóval ne apuci Jaguárjával). Csak ne a szembejövő családanya a trabiban szívja meg. Az ilyenek verik ki nálam a biztosítékot és akasztanám fel őket a zacskójuknál fogva.

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.25-2-amd64

Szanalmas, hogy pont jogsi vizsgan lehet (KELL!?) lefizetni a rendoroket b4zm3g. Meg lehet nezni a 18 evesek nagyobbik reszet, hogy hogy vezet es miert van annyi (halallal) vegzodo baleset. Eszem megall ezen, es akkor csodalkozik mindenki a sok baleseten. Meg hogy 20k-s meg 30k-s opcio, kesz.

Itt Szlovakiaban szerencsere nincs opcio lefizetesre vizsgan, ezt jol tudom, ismerem mind a ket helyi oktato ceget.

Bocs, ez kijott belolem.

Hehehe. Ezt jól megmondtad. Én is SK-ban szereztem a jogsimat. Csak szólok, hogy nem csak 2 helyen lehet jogsit szerezni. Én pl nem fizettem, nem mentem át kreszből. Mentem következő időpontra, máshol, ott 100%-ra írta. Előző esetben olyan lapot kaptam, amin nem lehetett eldonteni a lapok minősege miatt, hogy vajom mi is a helyes válasz, reklamáltam, leszarták. 1 ponton múlott. Mondták megoldható. Ennyit erről. Mindenhol van ilyen. Én megtehettem, hogy elmenjek máshova vizsgázni. Akinek pedig sürgős, az fizet.

Nekem 5 éve van jogsim, 3-4 éve vagyok pesten, még nem mertem itt vezetni. Nem magam miatt.

Én ilyen "opciókról" egyáltalán nem hallottam itt Győrben. Jópár ismerősöm-rokonom szerezte meg itt a jogsit az utóbbi években...

Legalább az első két-három évben tartsd be a sebességkorlátozást :)

------------------------
Debian testing KDE amd64
MSI K8N-Neo-4, Athlon64 3800+, Leadtek 6600GT

Szerintem itt nem a sebességgel van a gond. Hiszen ha jó az út és lakott területen kívül 100-110-el mész (nem tömött úton), jah és persze azért nem friss jogsival :-) abból nem lehet akkora gond. A gond szerintem ott kezdődik mikor 120-al mennek a szerpentinen lefele ás előzgetnek a kanyarban. Én nem évhez hanem kilométerhez kötném. De igazából szerintem, józan ember nem húzza a kocsit ha nem érzi stabilan. Persze van rá kivétel. Nagyon is sok és ez a baj.
Amikor friss volt a jogsim én is óvatosan inkább 80al mentem mint 90-el lakott területen kivül. Mer nem éreztem a kocsit egyszerűen. Persze most is szeretek néha ha szép helyen járok, fogom hátradőlök kényelmesen, rágyújtok és nézelődök 60-70es tempóval. :-)
Jah mellesleg ha betartod a szabályokat könnyen bánhatja a kocsid. Hungárián pölö érdemes sárgánál gázt nyomni mint féket mert könnyen lehet, hogy a mögötted lévő kocsi sofőrje bekukkant hozzád... :-(

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.25-2-amd64

Vezess minel tobbet, ennel jobb tanacsot nem lehet adni. Ismerd a jogszabalyokat, tudd, hogyan kell eljarni egy balesetnel, hogyan kell kitolteni a baleseti bejelentot.

Az alapján könnyebb lenne tanácsot adni, hogy te csináltad meg a vizsgát vagy pedig a 30000 Ft. :) Ha te, akkor nem tudok tanácsot adni, ha a pénz, akkor talán jót tenne egy újabb forgalmi vizsga (például azért, hogy felhőtlenül örülhess).

:)

Nálam anno simán ment, lefizetés nélkül a vizsga, viszont öcsémnek utólag telefonált (vizsga után három nappal) az oktatója, miszerint "ugye tudod, hogy csak azért sikerült, mert adtam húsz rugót a vizsgabiztosnak?". Öcsém megköszönte a gondoskodást, majd napokig ezen röhögött, hogy lehet valaki ekkora f.sz. Pedig nem is roma származású volt az oktató, hogy ilyen stílusban próbálkozzon lehúzással...

Akkor jól mondta az oktatóm, hogy Pesten boríték nélkül nincs jogsi. (Elnézést, van, csak nem feltétlenül a tudásod számít.) Én Szekszárdon vizsgáztam, itt ilyen nincs. Olyan van, hogy bizonyos oktatók sohasem kapják meg a neccesebb vizsgabiztosokat. Meg van a Pasinszki (vagy y?) nevű csodalény, akinél a sikeres vizsga az olyan 1:100 arányú.