---
Cipok
- Shimano SH-MT31 SPD: tipikus varosi/turacipo. Nagyon kenyelmes benne a jaras, kicsit nehez, de massziv talp es orr, az egyik fuzohurok elszakadt, az ujabbak (pl. MT32) meg jobban neznek ki, szerintem ar/ertek aranyban nagyon jo (kb 13-14.000 Ft). Legalabb 3 eve hasznalom. Hatranya, hogy a fuzos kivitel miatt a felsoresz nyulik, ha huzom a pedalt.
- SIDI Dominator SPD: MTB sport/versenycipo, hajlitott talp. Eddig messze a legkenyelmesebb cipom, nekem meg a 2-es van (~10 eves modell). A merev talp miatt jarasra nem a legkenyelmesebb. Jol szellozik es gyorsan meg is szarad (patakon atkelesnel elonyos). Telen minuszokban tutira lefagynak az ember labujjai hosszabb orszaguti tekeresek soran.
Kulsok
559 = MTB
622 = orszaguti/trekking
622 varosi kulsok
- Continental Contact [28-622]: 500g (drotperem), 2200 Ft @Bajnok
559 varosi kulsok
- Schwalbe Marathon/HS 368 [47-559]: 750g, ~4500 Ft?, legalabb 2 eve hasznalom 0 defekttel telen-nyaron, terepen es akar hoban is megbizhato. Van rajta fenyvisszavero csik is. Talan az egyetlen hatranya, hogy nehez is.
- Panaracer Pasela 26x1.25: ~3500 Ft, nagyon gyors, de megsem slick, osszesen egy turan hasznaltam, igy tobbet nem tudok mondani rola...
559 terepkulsok
- WTB AllTerrainAsaurus 26x1.6: kavicson ne szamits ra, de erdotalajon vagy akar fuvon eleg jo. A linken csak 700c meretben van, de kaphato MTB-re is.
Markolatok
- Hung Ya (Merida/Bikefun) csavaros markolat: na, ilyet ne vegyetek, heti ~100km hasznalat mellett fel ev alatt kopni kezdett.
Nyergek
Erdekes modon szinte az osszes jo nyerget az olaszok gyartjak.
- Selle San Marco Race Gel: kb 4 eve hasznalom varosban, de eredetileg XC (MTB) nyereg, nagyon kenyelmes sportnyereg.
- fi:zi'k Nisene: draga, de tartos es kenyelmes, inkabb 'performance' celokra valo MTB nyereg, a sajatomat legalabb 6-8 eve hasznalom. Mar nem gyartjak.
- WTB SST: belepo szintre nagyon ajanlott massziv, komfortos nyereg (de a tobbi WTB is jo)
Sarvedok
- SKS Trekking (felpattinthato): olcso, de gagyi sz.r, az elso siman letort, mikor veletlen megakadt a cipom orraban. Ocska rogzitesi megoldas, stb, szerintem kerulendo. Igazabol meg csak nem is leszedheto...
Szabadonfutok
Egysebesseges agyakra valo szabadonfutok. Altalaban 16-17-18 fogu kivitelben kaphatok. Kulon szerszam kell a leszerelesukhoz, ami ~2000 Ft.
- Dicta: ~1500-2000 Ft, de ennek megfeleloen addig is tart, par honap alatt szetment a csapagya, ugrani kezdett stb. UPDATE: Allitolag a nem kromozott verzio tartosabb, nekem kromozottal gyult meg a bajom.
- Shimano DX (SF-MX30): ~4000 Ft (?) @Velvart, kb 3 eve koszoni szepen, jol van a gyari kenoanyaggal, csak varosban hasznalva. Made in Japan...
- LGee blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1311 megtekintés
Hozzászólások
Attetelek (singlespeed):
Most: 47-559-es kerekek, 175-os hajtokar:
42/16 = 2.625 - kicsi, 30 felett mar nagyon porog
46/16 = 2.875 - jo (kicsit talan nagy, de keskenyebb kerekekkel konnyebb lehet hajtani)
Elvileg a 48/17 is hasonlo (2.824), a 48/18 (2.667) kicsinek tunik. Szobajohet meg a 47/17 (2.765), de ket primszam... Kulonben is, paratlan fogszamu lanctanyert eleg nehez beszerezni. Hatul semmikeppen nem mennek 16-os ala, igy az adja a kiindulo legkisebb meretet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hatul semmikeppen nem mennek 16-os ala"
miért? van ennek valami hátránya?
egyébként hogy tudsz ilyen áttételekkel olyan gyorsan olyan hosszú túrákat megtenni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irta valahol, hogy mindenhova singlespeeddel megy? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy/nagy áttétel elméletben jobb, meg szerintem érzésre is, jobban lehet húzni. Elméletben nem kopik semmi annyira, mert nagy felület adja át az erőt nagy felületnek, a lánc sem egy apró lánckereket hajt meg ahol kevés fognak adja át az erőt, hanem jobban elterül, ilyesmik miatt előnyös. Viszont valami 38/14es áttétellel meg hozzá rövid lánccal nagy súlyt lehet megspórolni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> miért? van ennek valami hátránya?
Minel kisebbek a lanckerekek, annal jobban nyulik a lanc, illetve kisebb iven nagyobb az ellenallasa.
> egyébként hogy tudsz ilyen áttételekkel olyan gyorsan olyan hosszú túrákat megtenni?
Singlespeeddel kozel sik terepen a kisebb ellenallas miatt ertelemszeruen gyorsabb vagyok, foleg ha az optimalis pedalfordulattal tekerek.
Van egy valtos MTB-m is, terepen a singlespeed garantaltan legalabb 5 evet elvesz az ember eletebol, ha huzamosabb ideig csinalja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is van egy Shimano SH-MT31-es cipőm, én néhány hónapja vettem a Decathlonban utolsó darabként 9900 Ft-ért. Pont a lábamra való méret volt, előtte 14-16e Ft körül láttam mindenhol.
Van egy másik cipőm is, egy Specialized.
http://www.specialized.com/zz/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=47114&menuIte…
Ebben se kényelmes sétálni, viszont a talp geometriája olyan, hogy az én lúdtalpas lábam is vízszintesen tartja, így nem fárad a lábam. Ez nem volt olcsó a maga 24e Ft-os árával, de megérte.
A két cipő közül a Specialized-et szeretem jobban, és azt is használom többet. A Shimanot inkább akkor, amikor kicsit hűvösebb van, mert a másikban 15 fok alatt kezd kihülni az ember lába.
Pedálnak egy Shimano PD-M520-ast használok, és bevált. Most már sima hagyományos pedállal nem is indulnék el, annyira hozzám nőtt ez már (ha beakasztom a lábam, szó szerint ;) ).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mindket pedalom Crank Bros Egg Beater. Nem mondom, hogy hibatlan, de jol birja. Majd irogatom tovabb a listat, ha lesz idom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a speci cipő nagyon jó és 18-ért vettem szebb színben (ride bike) :) Ez olyan, hogy amelyikben lehet betonon is gyalogolni, az meg szar.
Egg beatert szétvertem, bár másra használom. Marad az M540, ez csak fogy a kövektől, de működik, viszont ha telemegy sárral, azt nem szereti, azt mondják, az ATAC jobban bírja, vélemény?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cipő színe nekem se ilyen, hanem pont ez:
http://twitpic.com/cmxcb
http://twitpic.com/cmxat
Így nagyjából megy a bringához, ami meg narancs-ezüst-fekete festésű (légy trendi?) :D
A pedál nekem is néha tele megy sárral, igaz az 520-as zártabb, mint az 540-es, de havonta talán ha 1x van olyan alkalom, hogy ilyen helyre tévedek. Inkább aszfalton megyek, igaz nekem közel a Bükk, de jó nekem az úton is. Szerencsére könnyű tisztítani, így nem nagyon foglalkoztat, ha sáros lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aszfaltot kerülöm, mint a tüzet :) Az az autóké. Azért foglalkoztat, mert kedden is 3-ból ketten jártunk úgy, hogy nem oldott (nem úgy, ahogy kéne - mindenki shimano). Amúgy sztem az 520-as meg az 540-es ugyanaz, csak kozmetika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Egg beatert szétvertem
Erdekes, az enyemet meg akkor vettem, mikor eloszor megjelent itthon (az egyik Sport kiallitason arultak a Bikemag standon), de csak a belso perselyek kotyognak. Pedig 80 kg felett vagyok.
Shimano-bol a regi XT (PD-M747) volt az elso patentpedalom vagy 5 even at, lenyegeben csak jol elkopott a dokkolo resz, de mas baja nem volt, ugy adtam el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos nem mind olyan, de nem veszek másikat abból, ami szétesik alattam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik tipus volt?
Nekem az Egg Beater SL van, ami megegyezik a klasszikus eredetivel. A C-rol hallottam rosszakat en is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SL, és az első kövön game over
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak a poén kedvéért: hétvégén a régi vázam tömegét mértem eladás miatt:
- 2004-es Bulls Comp 4.50, 17", 7005-ös alu, v-fék only: 2090g (ebben benne van a váltótartó fül, a fullintegrált fejcsapágy (cane creek) és a nyeregcsőbilincs)
- Kalloy SP-248D, ⌀27.2 x 250: 288g
- első kerék: Bulls M42V felni (kábé Vuelta Airline OEM kiadása), ??? küllők, Shimano Alivio v-fékes agy, Shimano gyorszárral, Schwalbe felniszalag, CST belső, Schwalbe Hurricane 26"x1.85" külsővel: ~2000g :D
- hátsó kerék: Bulls M42V, ??? küllők, Shimano Alivio hátsó kazettás v-fékes agy, Shimano gyorszárral, Shimano Deore sorral, Schwalbe felniszalag, Conti belső, Tioga Factory XC 26"x1.9" külsővel: ~3000g :D
vicces, hogy csak a régi hátsó kerekem nehezebb, mint egy mai modern teljes kerékszett... Jó, mondjuk azok nem is bírnának el engem :D meg nem szoktak minden szart belemérni a súlyba... De akkor is. Nem egy pilledék kerekek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni