[MEGOLDVA]Telekom kapcsolódási gondok

 ( djpety | 2010. április 30., péntek - 17:24 )

Tisztelt fórumozók!

Egy igencsak érdekes jelenséget tapasztalok már egy ideje a telekomnál, teljesen véletlenszerűen elérhetetlenné váliknak a szerverink egyes látogatók számára. Jelenleg két gépről beszélünk, és a változatosság kedvéért van, hogy vagy az egyik vagy a másik vagy mind a kettő elérhetetlenné válik. Általában akik számára elérhetetlen, azok ugyancsak a telekomtól kapják az internet szolgáltatásukat.

Az érdekesség az, hogy például egy t-emailos mx szervert az egyik szerverről elérek, a másikról nem. A két szerver egy switchen kapja az internetet, tehát saját eszköz osztja a sávszélességet.

A szervereken kivétel nélkül Debian 5 fut, és megközelítőleg ugyanazokkal a beállításokkal. Próbálkoztam már az IPTABLES teljes űrítésével, de a jelenség továbbra is megmaradt.

A kérdés tehát: Nálunk lehet a probléma, vagy a telekom rendszerével? Ha nálunk, akkor milyen megoldás lehetséges erre?

Én szerintem a telekomnál lesz a gond, de lehetséges, hogy mégis nálunk van valami hiba.

A válaszokat előre is köszönöm!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Szia, Dataplexben ilyet nem észleltünk, ügyfelek sem jelezték, viszont 2009. november közepe óta kínlódik a T- a BIX-forgalmával, szakadozik a T-Kábel is, lásd:
http://hup.hu/node/81722#comment-1010034

Tulajdonképpen itt a T belső hálózatában lehet inkább a hiba szerintem.

Ez a kép magáért beszél... Tegnap valami nagyon megomlott náluk.

Rossz következtetést vonsz le a grafikonból. Ha megnéznéd a többit is, és tudnád, hogy nem kötelezően a BIX az egyetlen forgalom-kicserélési lehetőség a szolgáltatók közt (azok ugyanis egyénileg is elintézhetik ezt), rögtön rájönnél, hogy a Telekom-Digi privát peeringbe került, azaz a két szolgáltató közötti forgalom eltűnt a BIX-ről.
Ennek a hiányát látod a képen (és a Digi hasonló grafikonján is).

És azt mivel magyarázod, hogy 2009. október végén a Telekom fő BIX node-forgalma elérte a 20 Gbit-et, erre fel november közepén áttettek a backupra kb. 8 Gbps-nyi adatforgalmat. Talán bővíteni kellett volna véleményem szerint, mert így a backupon lévőknek nincs backupja, a fő node forgalmát hiba esetén pedig nem lehet áttenni a backupra, mert kb. 28 Gbps-nyi össz forgalommal lenne megküldve a fő 20 Gbps-es BIX-node...

Nem értem miért kellene magyaráznom, főleg, hogy jól láthatóan nem sok közöd van ehhez a területhez.
Az egész BIX a jelenlegi formájában szart sem ér, ha már backupokról beszélünk. Ledöntöd a VH-t, és kész. Ehhez képest értelmesebb nem a BIX felé bővíteni, hanem saját peeringet építeni, hiszen így diverzifikálva vannak a hálózati kapcsolatok (már ha).

Na tessék, mégis megmagyaráztam.

Nagyjából 3 kilót hagyok ott a T-nél havonta, eképpen közöm csak ennyi van a történethez. Ennyi bőven elég, meg az is, hogy az üzleti net egy rakás sz@r, s össze-vissza beszél a support, hogy modemet kell cserélni, aztán mégsem, utána meg elkonfigolták a modem jelét, oszt még azt sem mondták, hogy elnézést. No meg egy teljes napig nem volt net, oszt lehetett nézni kifelé a fejből, mindez munkaidőben... Talán ezekkel is kéne foglalkozni a jól láthatóság jegyében, ha már jólmegmondjuk a frankót a T- nevében... Amúgy meg egy számlareklamáció megoldása 2009. novemberétől 2010. április közepéig tartott, hogy legyen némi hab a tortán... :D

Nem sok közöd van ehhez a területhez=nem ezzel foglalkozol, nem azt jelenti, hogy nem rád tartozik (egyébként nem, de mindegy :).
A többi pedig szintén nem a BIX grafikonok elemzéséhez kapcsolódik.

A DIGI is ott van a szeren: szerdán kitoltak 38 Gbps adatot a 30 Gbps-es node-on... :D Engem speciel nem érdekel, ki, miképpen csereberéli az adatokat, de ezt úgy kéne csinálni, meg a BIX-es kínlódást is, hogy a júzerek ebből ne vegyenek észre a grafikonok mozizásán kívül SEMMIT sem, és a 25/5-ös üzleti net ne 10/2-es legyen, stb...

Semmit sem veszel ebből észre, csak megtaláltad ezeket a grafikonokat, és most mindenáron bele szeretnéd magyarázni az elképzeléseidet.

Ja, képzelgek, igen. Én is az egyik júzer vagyok, a szolgáltatásokkal gondok vannak, s persze képzelődök. Meg az összes többi felhasználó is, a jelen topikot megnyitó is álmodik. Le kéne szállni a földre, s nem a másikat jellemezgetni kurva nagy egóval, hanem segíteni, ha már közel vagy a tűzhöz...

Kérlek vedd észre, hogy semmi mással kapcsolatban nem írtam, mint az általad lementett BIX grafikonon látható forgalom csökkenéséről, amelynek nincs köze semelyik, itt elhangzott hibához sem. Csak erre (illetve arra, hogy kész tényként közlöd, hogy valami elromlott, és összefüggésbe hozod más dolgokkal) reagáltam, semmi másra.

A hibákat nyilván nem képzelődöd, csak hibásan próbálod meg valami olyanhoz kötni, aminek a hátteréd nem értetted.

A Magyar Telekom hálózatával pedig pont ugyanolyan viszonyban vagyok, mint te: használom. Nem tudom megjavítani, ha rossz.

Akkor a tények:

1.: Gond van a lakossági, és az üzleti T-Home internettel, e topik írója is ezt jelzi, a másik, T-Kábeles topik is erről szól,
2.: A hibajavításkor a T-Home képviselője azt találta volt mondani, hogy elvettek a sávszélességekből, a "gyengébb területek" miatt, és fejleszteni fogják a T- optikai hálózatát, de több infót nem közöltek vele,
3.: Egész véletlenül csökken a BIX-forgalom, s információ hiányában ilyen következtetések vonhatóak le.

Jómagam nem értem, mit jelent a "gyenge" T-Home-terület, s emiatt miért kell csökkenteni a sávszélességeket a többi területeken. A T- elismerte, hogy gondok vannak a hálózattal, erre fel itt, a hup-on sorra jelzik, hogy a T-Home felhasználók akadoznak, immárom az Adatpark-Dataplex irányába is, hálózaton belül, ha jól értem ezen topik lényegét. Aztán akadozik a T-Home kábelnet minden irányba. Túl sok az egybeesés, a "véletlen". Egy cégcsoportról van szó...

Én nem várom el senkitől sem, hogy mélyvénás szakmai magyarázatokat adjon, de ez a "gyenge szolgáltatási terület" értelmezése kifog rajtam. S mint ügyfél, úgy vélem jogom van alapvető információk birtokába jutni, annál is inkább, mivel T-Kábel, T-Systems (Dataplex) ügyfél vagyok. Ha felhív netán az ügyfelem, aki T-Home előfizető, és arra panaszkodik, hogy a szervereinken üzemeltetett honlapja akadozva érhető el, vagy épp sehogysem, akkor jó lenne valami értelmeset mondani azon kívül, hogy hívja a szolgáltatója ügyfélszolgálatát, mely egyben az én szolgáltatóm is.

A T-csoport kezd egyre bonyolultabbá válni, beleértve a hálózatot is, s hogy a redvába ne érdekelne, mi a gond...

Azért van threades nézet, mert így egyértelmű, hogy ki, mihez szólt hozzá... Az 1-3 nem ide tartozik, nem attól csökkent a forgalom, amitől ezek a gondok vannak. Fordítva persze elvileg akár lehet is... :)

A többihez nem tudok hozzászólni, illetve azt gondolom, hogy ha üzleti ügyfél vagy, van valamilyen kapcsolattartód, akinél jelezni tudod az ilyen jellegű problémákat, amelyeket az remélhetőleg meg tud oldani.

Itt nem a sávszélességgel van a gond, hanem hogy nem ér el egyáltalán hostokat, vagy éppen minket nem érnek el. És kérlek titeket ne offoljátok teli a topicot, ha szabad ilyet kérnem kis kezdő huposként. Ha tudtok segíteni, azt viszont szívesen veszem :)

Ha reprodukálható, keress meg e-mailben.

Írtam mailt! Köszi szépen!

Azért azt még hozzátenném, hogy ez a probléma nem most kezdődött, hanem már több hónapja, véletlenszerűen előjön. Érdekesség még, hogyha az a látogató, aki nem tud kapcsolódni a szerverre újra csatlakozik az internetre, akkor megy újra neki.

ugyan semmi közöm az egészhez (minek pofázok bele? :-) de amennyiben ez tényleg megoldja a problémát, _akkor_ nagy valószínűséggel nem gerinchálózati probléma lesz.

Most is van problémád , mert a dataplex felé csak kb 20% a forgalom.?
Gerinchálózati hiba nincs.

Nos, az említett mx szerverre kapcsolódás megoldva, ez sajnos egy elnézett interfaces fájl miatt történt. (Netmask 255.255.0.0-án volt 255.255.255.0 helyett), remélem, ez megoldja a másik problémát is, amit sajnos nem tudok tesztelni, mivel teljesen véletlenszerű volt.