Az utvonal: Pest/Angyalfold - Arpad hid - Becsi ut - Pilisborosjeno, innen terepen vegig fel a kek jelzesen: Koves-berc, Kevely-nyereg (~430 m), innen a tuloldalon a nagyjabol szintben vezeto piros negyzet, majd le a budakalaszi 'nyereghez', innen ismet aszfalton Budakalasz-Pomaz-Budakalasz, Omszki-to, Megyeri hid, Kaposztasmegyer es haza.
Kormany: Eddig mindig a klasszikus 'egyenes' XC kormannyal jartam, ehhez kepest az emelt kormany tobb erdekes valtozast is hoz a magassagon kivul. Pl mivel szelesebb, ezert sokkal finomabb mozdulatokat tesz lehetove, konnyebb vele nyomot valasztani. Ugyanakkor nagyobbakat is kell huzni rajta egy adott manoverhez. Maszasnal a nagyobb nyomatek miatt karral jobban lehet dolgozni. Ugyanakkor ami hatrany lehet, hogy meredekebb emelkedokon jobban bele kell fekudni, illetve termeszetesen kevesebb tomeg jut az elso villara, ami a teleszkoprol leveszi ugyan a terhelest, de hozza is kell szokni a megvaltozott geometriahoz. Lejton meg ez a 25mm magassagbeli elteres is erezheto, nem erzem annyira az elso tengelyen a teljes tomegemet, illetve nem kell annyira beulni a lejton. Az en kormanyom mar 'oversize' (31.8mm-es) befogoval keszult, ami a 4 csavaros kormanyszarral egyutt bizalomgerjeszto merevseget eredmenyez, ami egy ilyen szeles kormanynal nem jon rosszul.
1.6-os kulso: Eddig legfeljebb orszagutin volt 1.9-esnel keskenyebb kulsom, ennek ellenere ezzel nem ereztem 'halalfelelmet', ami nem kis reszben annak koszonheto, hogy a WTB mindig is nagyon ertett a jo mintazatokhoz. Maga a kulso viszonylag nehez (drotperemes valtozatban 570g-ot nyomott a MOMERT digitalis merlegen), ami bizalmat ebreszt az anyag masszivitasa irant. Terepen (mert nyilvan ez az izgalmasabbik resze) szaraz talajon, illetve koves, kavicsos emelkedon tekertem vele. Hatranya, hogy a mintazat kozepen levo 'lyukak' mindent felvernek, a homoktol az aprobb kavicsokig, ezeknek a zajat folyamatosan lehet hallani a vaz also csoven. Szinte mindenhol tokeletesen tapad (pl elvileg csuszashatarig fekezett ket kerekkel meredek lejton lassan gurulva), nem tolja ki magat a kanyarokban, talan az az egy varhato kenyelmetlensege van, hogy minden kisebb korol hajlamos lepattanni, oldalt lecsuszni.
Mivel iden ez volt az elso tekeresem, nyilvan nem vagyok csucsformaban, de nem volt gond az eronletemmel, folyamatosan haladtam.
Az Arpad-hid budai oldalaig az angyalfoldi bringas 'sztradat' hasznaltam, majd a tuloldalon a Becsi uton tekertem a husveti forgalomban egeszen a Pilisborosjeno vege tablaig, ahonnan a Budai-hegyseget a Rozalia teglagyarnal elhagyo orszagos kek tura atkel a Pilisbe. Innen egy jo meredek utca visz fel az erdo szeleig, ami hasonlo meredeksegu, koves osvenyben folytatodik. Legutobbi ottjartam (~4 ev?) ota kedves motocross-utalok fatorzseket helyeztek keresztbe az osvenyen (gondolvan, hogy egy 250-es enduro nem birja kikerulni a fak kozott). Itt, majd feljebb is kutyasokkal talalkoztam. Utalom a kutyakat, de van egy jol bevalt taktikam: nem mondom meg nekik ;-) Igy jol elfertunk egymas mellett.
Mikor a Koves-berc elotti szakasz tetejen a vallamon vittem a bringat, mert feltekerni nem birtam, elgondolkoztam, hogy feljebb mi lesz, de innen mar nem volt gond: nehany labletetelt leszamiitva folyamatosan tekertem fel a Kevely-nyeregbe, az arra jaro turistak kedves biztatasa mellett ('En inkabb otthon hagytam volna a bringat') ;-)
Mivel a reggeli kimaradt, fenn a nyeregben 13:00-kor megettem a jol bevalt Ma Baker zabszeletet, es mivel kozben eszrevettem, hogy a piheno teteje pont eleg alacsonyan van, azt is kiprobaltam, milyen a bringaval a labamon, becsatolt pedallal felhuzodzkodni egy gerendan. Bringas ninja, vagy mi.
Innen elvileg akar a Nagy-Kevelyre is fel lehetett volna tekerni, ami a kopasz agak kozott kivaloan latszott, de egyreszt a sok gyalogosra, masreszt a varhato kenyelmetlensegekre valo tekintettel inkabb a piros 'kocka' mellett dontottem. Lefele ismet lehetett probalgatni a kulso kepessegeit, persze elso tura leven csak finoman. Mikor elertem a Csillaghegyre vezeto jelzest (talan piros?), legurultam az aszfaltig, es mivel koran volt meg, eltekertem Pomazra, majd onnan hazafele megkerestem a Megyeri hidat, ahonnan a pesti utvonalat a festoi Kaposztasmegyer es Ujpest beiktatasaval szinesitettem, kozben folyamatos ellenszel segitett a nagyobb edzesterhelesben.
Osszessegeben elegedett vagyok ezzel a kis haromoras turaval, legkozelebb valoszinuleg a Pilis lesz a cel.
PS. Bocs a pontatlan reszletekert, de turistaterkepet elovenni most nehez lenne. A megtett tavolsagrol sincsenek adataim, mert nem hasznalok sebessegmerot.
- LGee blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 753 megtekintés
Hozzászólások
Amiket javitani kellene tobbek kozott:
- Ugralas: ugy tunik, teljesen elfelejtettem... Pedig terepen (is) sokkal egyszerubb a haladas, ha nem puffan at az ember minden kiallo gyokeren.
- Hegymenet: no comment, ez az egyik legjobb eronleti edzes. Terepen meg egyben ugyessegi feladat is.
- Hosszu tav...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szombaton voltam én is az első hosszabb (80-90km) dombos túrán. Szépen lefárasztott, a térdem szerencsére egész jól bírta. A mászáson mindig lehet javítani. Most is toltam egy jó darabon.
Az ugrálást majd most tanulom (ha végre megjön a szárazabb szezon, mert a cipő nem membrános).
Majdnem sikerült elesni, kétszer is. Lefele menet jól eldobta a hátsó kerekemet a sár. Smart Sam nem az igazi sárban.
Nagy UP! a biciklizésre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni