A live stream a gamepad-et kezében tartó aktív játékos számára készül. Ennél természetesen kiemelt cél a minimális látencia. A játékélményt nyilvánvalóan tönkretenné már fél másodperces időeltolódás is. A másik, full HD stream célja a játékot passzívan nézők kiszolgálása illetve a későbbi visszanézés lehetősége. A "nézőknél" már megengedhető a WebTV-nél szokásos, akár több másodperces késlekedés is.
Egyenlőre még egy hagyományos számítógépen futtatott kliensprogramra van szükség, ami tulajdonképpen egy kétirányúsított internetes videolejátszó, amely a stream vétele és lejátszása mellett elküldi a szerver-felhő felé az aktív játékos game controllerének a jeleit is.
A megoldás előnye, hogy nincs szükség a játékgép folyamatos fejlesztésére. Ha a számítógép erőforrásai elégségesek a HD stream lejátszásához, nincs szükség további gépfejlesztésre. A játékok egyre szebb/jobb megjelenéséhez szükséges hardverfejlesztésekről az OnLive gondoskodik.
Az OnLive a közeljövőben forgalomba fog hozni egy MicroConsolet is, ami a kliensként használt számítógépet is feleslegessé teszi. A MicroConsole közvetlenül a TV-re köthető, a játékhoz már csak megfelelő internetkapcsolatot kell biztosítani.
Többen szkepticizmusuknak adtak hangot az OnLive szolgáltatásával kapcsolatban. A legkényesebb probléma a game videostream játékoshoz való eljuttatása minimális késlekedéssel. Pár hónap múlva kiderül muködoképes-e több száz kilométerről játszó ügyfelek tömegeivel az, ami a GDC 2009-en tartott demo alatt pár száz ügyféllel működött a szerverektől 80km távolságban.
Az OnLive 560km távolságban is tesztelte szolgáltatását hagyományos TimeWarner kábelmodem kapcsolattal.
A témában további cikkek itt és itt olvashatóak.
Ez a cikk időközben kikerült a főoldalra is.
- prygme blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 868 megtekintés
Hozzászólások
emlékszik még valaki a "Flipp Flipp" MTV délutáni adásidejében játszható flipperre?:)
vagy a szilveszteri pezsgődugós tekéző "Bumm" játékra?:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az királyság volt ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ott volt az Elektor-kalandor, ahol a szerencsésebb betelefonálók DTMF telefonon keresztül játszhattak az akkori konzoljátékokkal.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ötöd-ölő? Torpedó?
Vagy az nem ez a kategória? :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az más kategória. azt nem lehetett telefonhanggal "vezérelni":) a műsorvezető emberi segítsége kellett a koordináták beviteléhez:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, igazad van, már emlékszem... mindig elmondták, hogy akinek nyomógombos telefonja van, az hívja őket.
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Bummnál és Flippnél még nyomógomb sem kellett, mert a bekiáltott bumm indította a pezsgődugót, illetve mozgatta a flipper karjait a "flipp". természetesen akkor is működött volna, ha azt mondja be a játékos, hogy fapapucs:) a posta akkori telefonvonalainak a minősége mellett ez is szép teljesítmény volt.
a nyomógombos sípolgatás már egy későbbi játéknál volt. a torpedó nyomógombokkal ment? úgy emlékszem csak bemondta a játékos, hogy Aaladár9 meg Béla10 és telefonos operátor vagy maga a műsorvezető írhatta be ezeket ott a computerbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni