Luminocity Window Manager & Cairo

 ( Anonymous | 2005. március 24., csütörtök - 7:14 )

Az X Window a Longhorn-hoz és a Mac OS X-hez hasonlóan a 3D Desktop felé tart. Egy érdekes link néhány video demonstrációval itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

haat, azer ez nem egy project looking glass. ez inkabb hasonlit vmi 2d effektre mint 3d-re :))

Úgyis a felhasználó a szűk keresztmetszet (;

Ühüm..ez a fantázianeve.

Szerintem ratapintottal a lenyegre :) Nekem se hianyzik ... De, ha nem lesz, mashol meg igen, akkor azonnal jon a FUD gepezet, hogy "nezd ma ez az orkosi &@#*^$* meg ezt sem tudja" ...

Ugyan nem használok se KDE-t se GNOME-ot már, mert fontos számomra, hogy a rendszer lehetőleg kevés erőforrást "egyen", de azért ezek a videók felpezsdítettek egy picit :) Remélem hamar megjelenik, egyszer biztos megnézem :)

Én a Cairo -val egybegyúrt GTK+ -t várom már... nagyon finom kis cucc... :)

szvsz felesleges csicsa..:-/

Hát látványosnak éppenséggel látványos, és a parasztok is vakulni fognak majd tőle, mint a fene, de... Az élsimított GTK color pickeren kívül jó ez valamire?

Mivel OpenGL-t használ az ablakok kirakásához, modernebb vidia vagy ati kártyákon a processzor terhelése valószínűleg a legfapadosabb window managerekével vetekszik (főleg, ha majd egyszer az Xgl-lel is össze lesz gyógyítva). Nos, ha neked elég a karakteres terminál, akkor valószínüleg semmire sem jó. Ha meg egy gyors, látványos, és rendkívül kicsi (processzor) erőforrást igénylő window managert akarsz használni, akkor IMHO ez a helyes irány.

A vakítás szerintem fontos, ugyan én is fluxboxot használok, de legalább az ms reklámok ne mondhassák, hogy nézd nálunk ez milyen jól néz ki, mert a többieké is hasonló szép :D

Említettem én valahol erőforrásigényt? Nem. És nem véletlenül (; Erőforrásigénytől elvonatkoztatva vagyok kíváncsi, h a gtk-s simításon kívül jó-e ez valamire...

Karakteres terminálon kívül használok még sokminden mást is. De valahogy a lifegő ablakok között nem látom azt a feature-t, amire azt tudom mondani, h igen, ez az, amire évek óta vártam, vagy jajj de sokkal produktívabb leszek majd tőle, stb. Techdemónak kíváló, eszem ágában sincs vitatni, de h használati értéke is van-e, azt egyelőre még nem sikerült belátnom.

Talán azért nem találod az általad keresett feature-t, mert ez egy techdemo? Az elsődleges célja a projektnek, hogy OpenGL alapokra helyezze a metacity windowmanagert, ami lényeges sebességnövekedést és CPU erőforrás csökkentést eredményezhet a legtöbb modern GPU-val, na meg az olyan vakulj-paraszt effekteket is be lehet építeni és hardverből nyomni, mint pl. az ablaklebegtetés.

Nagyon gyönyörû. Végül olyan lesz. mint egy valódi íróasztal, azon sem fogok semmit megtalálni.

Ez mind szep es jo. De composite nvidiaval eppenseggel akkorat fagy ket perc utan glx - szel mint az eszaki sark. Csak epp GLX nelkul hasznalhatatlan lassu. Szep (mert az) de meg boven van mit fejlodnie.

A Quarz Extreme legalabb mar mukodik ;)

Nézzétek a dolog jó oldalát az avalon egy tetű, directx9.0c kell neki és még ahhoz is brutál gép, azért ezt már most lelépte a linuxos megoldás nem??

avalon ? így hívják a hosszuszarv wm-jét ?

A luminocity beépített composite managere a weboldala szerint nem az xorg composite kiterjesztését használja, hanem opengl-lel generálja az effektet.

Ha jól rémlik - de nem biztos -, akkor Joel Spolskynál olvastam arról, hogy miért van az, hogy több ezerszer gyorsabb gépeink vannak, mint a 80-as években, a felhasználói felületek pedig mégsem tűnnek jobbnak és gyorsabbnak. No, hát valószínűleg ezért, mert ilyen parasztvakító dolgokra mennek el az erőforrások. :I