Parkolási Díjak: Budapest

A várakozási díjak mértéke 2010. február 1-től minden kategóriában ~6,67%-kal emelkedik.
Mivel a pótdíjak mértéke a várakozási díjtól és a befizetés időpontjától függ, így a pótdíjak összege is emelkedik februártól.

A képre kattintva részletesebb - utca szintű - térképet nyerhetsz, PDF formátumban. A térkép tájékoztató jellegű.

Forrás: Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás

Hozzászólások

Na fasza, most már a klinikákhoz se lehet majd leparkolni. Amivel nem lenne semmi gond, ha nem privatizálták volna a Határ úti parkolót.

Amúgy ha már így növelik a területet és az árakat, akkor meg lehet tudni hogy mit kapunk cserébe? Ha jól tudom, akkor szolgáltatásért szoktak az emberek fizetni, de valahogy nem érzem, hogy bármit kapok ez esetben. Mi lesz más (jobb) azokban az utcákban, ahol sok évig ingyen lehetett parkolni (a parkolóautomatákon kívül)?

Az áremelésnek pont az a lényege, hogy amiért tegnap x Ft-ot fizettél, azért ma x+y Ft-ot kell fizetni. Ha közben nőne a szolgáltatás minősége, akkor nem áremelés lenne. Esetleg másik megoldás lehet a tejfölös módszer: Az ár nem változik, csak a doboz lesz egyre kisebb.
Ennek általában nem örülünk, de az áremelés szónak akkor is ez a jelentése.

-----
Dropbox tárhely igénylése: https://www.getdropbox.com/referrals/NTI2MzM2MjA5

Biboka a teruletnovelesrol irt. Sok olyan utcara is kiterjesztik a fizetesi kotelezettseget, ahol nem problemas a parkolas. Az ilyen helyen lakoknak mivel lesz jobb ezutan? Nem lesz tisztabb az utca, nem orzik az autot, az ejjelenkenti automosasrol nem is beszelve. Sokkal inkabb ez egy ujabb adoforma a budapestieknek...

Végülis igaz, a 0-ról 160-ra az végülis csak áremelés :-) Nekem az a bajom, hogy ettől a 8. kerületi grundokon nem lesz parkolóház/mélygarázs (amiért már jogosan lehetne pénzt kérni, mert azt fenn kell tartani, befektetés volt), nem lesznek leaszfaltozva a széteső félben lévő macskaköves utcák (Tömő pl), nem lesz nagyobb biztonságban a leparkolt autó mint eddig. Tehát nem értem, hogy mire fel szedik be egyre külsőbb területen való parkolásért a pénzt.

Nagykörúttól befelé teljesen korrekt, legyen díja, cserébe viszont lehessen rendesen tömegközlekedni, építsenek külső kerületekben parkolókat, stb. De ez a beszedjük és jól járunk hozzáállás nagyon tudja toszni az agyamat.

A másik probléma, hogy pl a metrók körül nincs elég parkolóhely. KöKin+Határ úton fél Dél-Pest(+agglomeráció) átmegy minden nap. Nagyon sokan hagynák ott az autót a metróállomások környékén, ha lenne rá lehetőség, de egyszerűen nincs, persze hogy mindenki bemegy akkor már ameddig csak lehet.